Het eeuwige leven topic..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 14 jul 2017, 17:42

Er is weinig over te zeggen en speculeren heeft geen enkele zin.

Ook een obductie brengt maar zelden helderheid in dit soort gevallen.

Triest blijft het.

Ik ben geen dokter, maar dokters weten het net zo goed niet in onderhavige gevallen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39587
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Arthur » 14 jul 2017, 18:24

Het is overigens een serieuze vraag. Je gooit er altijd heel wat termen in en nu wordt je die vraag gesteld wat bij mij weer een vraag oproept ;-)
Wat voor beroep oefen je dan uit?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31025
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door JP » 14 jul 2017, 18:26

Zoals een neurochirurg ooit tegen me zei; "we weten zo veel, maar uiteindelijk nog niets". Hersenen zijn zó complex...

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door alt » 14 jul 2017, 19:27

Gisteren vertelde een oude vriend van mij, dat vrouwen tot de overgang geen hartproblemen hebben, v.w. een hormoon dat zij produceren.
Mannen produceren niet dat hormoon, vandaar dat zij al heel jong hartproblemen kunnen krijgen.

Buiten dat, eenzijdig sporten, is net als te veel eten, drinken, enz, niet gezond.

Drie van mijn vrienden hebben nu prostaatkanker.
Twee andere hebben het gehad, een overleden, de ander is onlangs gezond verklaart.
Zagen er uit zoals onze elite het graag wilt, niet dik, iets aan de dunne kant.

Nog over eeuwig leven.
Mijn moeder las altijd de overlijdensberichten in de krant hard op.
Nu 50 jaren later, kijk ik er ook naar.
Wat opvalt de leeftijden zijn niet verschillend als 50 jaren geleden.
Van 50 tot eind 70 sterven de meesten.
Hoe onze lieve elite de mensen nu langer laten leven dan 50 jaren geleden, dat zal in het creatieve cbs gedaan worden

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 14 jul 2017, 19:56

Hier kan je er iets over lezen;

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/07/13/ke ... 2-a1566568

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/07/13/er ... i-a1566542

Ik heb een zeer degelijke opleiding met een medische achtergrond, met 27 jaar praktijk ervaring, mijn beroep laat ik er buiten vooral omdat ik nog steeds praktiseer als ook werkgever ben.

Vergeef me de terminologie die ik er wellicht te veel in gooi.


Wellicht kan Tommy, cardioloog, er iets over zeggen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Macboy » 14 jul 2017, 21:18

Veel sporten op topniveau lijkt me ook niet heel gezond. Daar is het lichaam helemaal niet voor gemaakt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31025
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door JP » 14 jul 2017, 21:32

Het kan je zo maar overkomen. 2 weken geleden nog een collega van me (47)
Opeens uit het niets een dubbele hersenbloeding en na 2 weken coma overleden.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Tommy » 16 jul 2017, 10:49

Bizar moment met Nouri, dat was het zeker. Op het moment dat de lifepack op het veld kwam was het al duidelijk. Parasol erbij, lakentje omhoog. Er werd gereanimeerd. 15-20 minuten reanimeren bij een witnessed arrest is niet niks. Als je bedenkt dat als iemand in een VF schiet, vaak 1 klapje van de defibrillator al voldoende is.

Onderstaande is even gewoon basic wat je zou kunnen bedenken en is niet zozeer direct te betrekken op Nouri.
Het moeilijke is dat je met alleen een ECG niet altijd uit komt. Zeker jonge patienten en met name hindoestaanse en marokkaanse origine zie je nog wel met een ECG met vroege repolarisatie. Daar kan je ook niet zomaar het onderscheid uit opmaken of het een kwade variant is.
Als het gaat om genetische afwijkingen, daar spelen bedrijven in genetica op dit moment gretig op in, kan je nog denken aan hypertrofe hartjes die veel te dik zijn. Al pik je dat met een echo er zo uit tijdens de screening. (meeste topsporters van grote clubs krijgen een echo) en dan blijven er ritme en geleidingsstoornissen over. CPVT kan, maar gek dat hij dan niet al bij eerdere adrenaline uitstoten er last van kreeg. WPW(accessoire bundel) of bv een Brugada(indien niet type 1 of 2) is bv niet altijd zichtbaar. Het is niet alleen of je dingen niet herkent, maar ook gewoon wat je niet kan zien. Of ronduit botte pech. Bij flauwvallen is gebleken dat coronairlijden nog vaker een rol speelt dan we vroeger dachten, maar dat verwacht je niet bij een 20 jarige. Daarnaast, als je een hart vol adrenaline hebt tijdens een wedstrijd en het gaat op tilt, kan je nog last hebben van een stone heart, dan is het zo stug dat je daar met normaal masseren niet goed doorheen komt.

Dat zeggende ben ik voorstander van meer mensen die BLS kunnen, liever nog ACLS en meer defibrillatoren(AED) in openbaar of in beheer van getrainde eerste hulp verleners die zoals te zien is op de hartstichting campagne een appje krijgen dat er ergens iemand omvalt. Dat redt levens. Screening van sporters wordt afgeraden, maar vraag me af in hoeverre je niet een basis testje moet doen voor topsporters. Gewoon een ECG, echo en een fietstest. Natuurlijk hoef je niet iedereen een kompleet genetisch onderzoek aan te doen, anders kan je elke sporter net zo goed een profylactische S-ICD geven.

En even terugkomend op dat vrouwen tot de overgang geen coronairlijden hebben: grootste bullshit ever.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31025
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door JP » 16 jul 2017, 11:24

Hoe zien de medici deze "analyse" van Geenstijl ? http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ragen.html

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door alt » 16 jul 2017, 12:42

Romo, heb ik onzin verteld over het verschil tussen vrouwen & mannen ten opzichte van hartproblemen?
Want er wordt een hoop onzin verteld over gezondheid, vooral door vrouwen.
Ik noem gezondheid ook de nieuwe religie.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Tommy » 16 jul 2017, 13:05

Als iemand buiten bewustzijn raakt/is pols controleren en lifepack aansluiten. Dat is het enige dat je kan doen. De beelden zijn niet geheel duidelijk erin hoeveel delay er is geweest tussen buiten westen raken en aansluiten van de defi.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door alt » 27 jul 2017, 11:28

Eeuwig leven, wij leven bewust slechts enkele seconden.
Ik vraag mij af als AI intelligenter worden als den mensch, hoelang de AI zich bewust zal voelen?
Minuten, dagen of misschien altijd v.w. zijn perfecte geheugen?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 28 jul 2017, 16:17

Geachte aanwezigen;

Onderstaande is een artikel wat ik helaas niet geheel kan lezen; kan iemand van de geachte aanwezigen dit wel, evt copy-paste in dit draadje.

Met dank.

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/je ... ~a4508424/

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 30 jul 2017, 17:12

Geachte aanwezigen;

Als je een uurtje over hebt, dan leef je wellicht jaren langer :D




Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 30 jul 2017, 18:55

Geachte aanwezigen;


Abstract studie de Keizer et al, Pub Med;

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28340339

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 31 jul 2017, 07:47

alt schreef: 16 jul 2017, 12:42 Romo, heb ik onzin verteld over het verschil tussen vrouwen & mannen ten opzichte van hartproblemen?
Want er wordt een hoop onzin verteld over gezondheid, vooral door vrouwen.
Ik noem gezondheid ook de nieuwe religie.

Geachte aanwezigen;


Tjee, ik zie dit nu pas.

Niet dat mij iets opgevallen is qua onzin, dan had ik het wel gemeld :D :tooth: :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 10 aug 2017, 14:12

HMOG;

Nieuwe chip kan lichaam repareren
Geplaatst op 9 augustus 2017 in Aktueel, Geneeskunde, Uitvindingen, Wetenschap


Over een paar jaar heeft iedere arts er waarschijnlijk eentje: een chip waarmee kapotte cellen kunnen worden gerepareerd. Het is een sensationele uitvinding van Ohio State University in de VS die belooft de geneeskunde revolutionair te veranderen. De uitvinders noemen het zelf tissue nano-transfection of TNT.
De behandeling, die tot nu toe alleen op muizen werd uitgevoerd, bestaat uit een kleine chip die op een stuk beschadigd lichaam wordt geplaatst. Dat kan huid zijn, maar ook zenuwbanen of bloedvaten. Deze chip kan zeer nauwkeurig eiwitten en genetisch materiaal naar de beschadigde cellen leiden, waar ze worden geactiveerd om cellen te repareren.
Zo is de chip op het beschadigde pootje van een muis gezet. De bloedvaten in het ledemaat werkten niet meer goed. Door de chip werden huidcellen van de muis veranderd in bloedvatcellen. Twee weken na de behandeling huppelde het knaagdier weer vrolijk rond. Maar het is ook mogelijk om deze techniek toe te passen op de hersens van muizen die een infarct hebben gehad. Dan worden de huidcellen omgezet in zenuwweefsel.
De behandeling is zeer effectief, in 98 procent van de experimenten werden muizen genezen met een ernstige aandoening. De uitvinders denken dat het zelfs ingezet kan worden om verouderde cellen te verjongen. Dat kan betekenen dat de levensduur van muizen – en hopelijk mensen – flink omhoog kan. Het lichaam krijgt gewoon een verjongingskuur.
De volgende stap is het experimenteren op mensen. Als die net zo reageren, heeft de geneeskunde er een krachtige nieuwe reparatieset bij. Vooral het behandelen van beschadigde huid en bloedvaten ziet er veelbelovend uit. Vooral omdat er gebruik wordt gemaakt van lichaamseigen eiwitten, die door het lichaam niet worden afgestoten.
De nieuwe techniek wordt in detail beschreven in het vakblad Nature Nanotechnology.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 30 aug 2017, 20:55


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Macboy » 31 aug 2017, 11:29

Geweldige links weer Romo :thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 16 sep 2017, 22:41

Prachtig artikel Erasmus over werk de Keizer;

https://www.erasmusmagazine.nl/2017/08/ ... patienten/

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door tomgtr » 17 sep 2017, 08:21

romo schreef: 10 aug 2017, 14:12 HMOG;

Nieuwe chip kan lichaam repareren
Geplaatst op 9 augustus 2017 in Aktueel, Geneeskunde, Uitvindingen, Wetenschap


Over een paar jaar heeft iedere arts er waarschijnlijk eentje: een chip waarmee kapotte cellen kunnen worden gerepareerd. Het is een sensationele uitvinding van Ohio State University in de VS die belooft de geneeskunde revolutionair te veranderen. De uitvinders noemen het zelf tissue nano-transfection of TNT.
De behandeling, die tot nu toe alleen op muizen werd uitgevoerd, bestaat uit een kleine chip die op een stuk beschadigd lichaam wordt geplaatst. Dat kan huid zijn, maar ook zenuwbanen of bloedvaten. Deze chip kan zeer nauwkeurig eiwitten en genetisch materiaal naar de beschadigde cellen leiden, waar ze worden geactiveerd om cellen te repareren.
Zo is de chip op het beschadigde pootje van een muis gezet. De bloedvaten in het ledemaat werkten niet meer goed. Door de chip werden huidcellen van de muis veranderd in bloedvatcellen. Twee weken na de behandeling huppelde het knaagdier weer vrolijk rond. Maar het is ook mogelijk om deze techniek toe te passen op de hersens van muizen die een infarct hebben gehad. Dan worden de huidcellen omgezet in zenuwweefsel.
De behandeling is zeer effectief, in 98 procent van de experimenten werden muizen genezen met een ernstige aandoening. De uitvinders denken dat het zelfs ingezet kan worden om verouderde cellen te verjongen. Dat kan betekenen dat de levensduur van muizen – en hopelijk mensen – flink omhoog kan. Het lichaam krijgt gewoon een verjongingskuur.
De volgende stap is het experimenteren op mensen. Als die net zo reageren, heeft de geneeskunde er een krachtige nieuwe reparatieset bij. Vooral het behandelen van beschadigde huid en bloedvaten ziet er veelbelovend uit. Vooral omdat er gebruik wordt gemaakt van lichaamseigen eiwitten, die door het lichaam niet worden afgestoten.
De nieuwe techniek wordt in detail beschreven in het vakblad Nature Nanotechnology.
Dit klinkt echt als science fiction zeg. Zou qat zijn!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door allen » 17 sep 2017, 08:58

Inderdaad. Geweldig! Nog even, worden we allemaal zolang in leven gehouden dat iedereen tot z'n tachtigste moet werken.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 17 sep 2017, 11:52

^ wat is er mis met werken als je dat fysiek en mentaal kunt?

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door tomgtr » 17 sep 2017, 12:49

Dat is waar. Ik roep al 6 jaar dat ik over 4 jaar stop maar vind m'n werk hardstikke leuk. Er zijn wel dingen die ik leuker vind (hebben meestal iets met brandstof te maken) maar niets daarvan houdt me lang genoeg bezig om te zorgen dat ik me niet dood verveel. Dus we gaan even door. 67 zal ik vast niet halen maar als gezondheid goed is zie ik weinig reden voor veel mensen om te stoppen? Zoveel mensen kijken uit naar hun pensioen om daarna echt niks meer te doen. Depressief van verveling, kwaaltjes en dan.....

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door alt » 17 sep 2017, 18:12

Ik ben zoals mijn nickname laat zien, 70.
Na het verkopen van mijn bedrijf ben ik weer een nieuw bedrijf begonnen, ik kan het niet laten.
Maar een ding houd ik heel duidelijk rekening mee op mijn leeftijd & dat is zwaar tillen.
Mijn vader ging op zij 78ste nog even een straatje tegelen, 2 hartaanvallen, 14 dagen overleden.
Een vriend (70) werkt nog, gaat ook een straatje tegelen, een verzakking v.w. het zware tillen, krijgt een drain (goddomme wat doet zeer vertelde hij).
Mensen die zwaar werk doen, moeten op zeker op hun 65ste stoppen met werken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, BMWDennis, Kocheler, krentenbol, m@rco, Majestic-12 [Bot], Paul76, SlowCo, tomgtr, Wimo en 95 gasten