Alle Maserati's gedeeltelijk of volledig elektrisch na 2019

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Alle Maserati's gedeeltelijk of volledig elektrisch na 2019

Bericht door romo » 31 jul 2017, 20:26

Geachte aanwezigen;

http://www.nu.nl/auto/4863272/alle-mase ... -2019.html


Pandora`s Box..............

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alle Maserati's gedeeltelijk of volledig elektrisch na 2019

Bericht door Joop » 31 jul 2017, 21:23

...en weer een droom aan diggelen als de Alfieri een EV-coupe wordt. :'(

Hier nog als concept met een heerlijke V8:


Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Alle Maserati's gedeeltelijk of volledig elektrisch na 2019

Bericht door witje » 31 jul 2017, 21:38

Italianen en electrische systemen in auto's, dat was al een succes in het verleden :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Alle Maserati's gedeeltelijk of volledig elektrisch na 2019

Bericht door RS-Ron » 01 aug 2017, 22:13

witje schreef: 31 jul 2017, 21:38 Italianen en electrische systemen in auto's, dat was al een succes in het verleden :mrgreen:
Hoe je het went of keert, je blijft toch tanken bij die Italianen, zoiezo contactspray.........

Slecht nieuws voor de afschrijving van de Granturismo Stradale........

Gr Ron

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Alle Maserati's gedeeltelijk of volledig elektrisch na 2019

Bericht door Macboy » 02 aug 2017, 12:02

Juist de meerwaarde om voor een merk als Maserati te gaan verdwijnt dan volledig.

Of denken jullie juist andersom ? Dus dat het een breder publiek gaat trekken ?

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Alle Maserati's gedeeltelijk of volledig elektrisch na 2019

Bericht door RS-Ron » 02 aug 2017, 14:28

Dat is een goede vraag, ik merk zelf dat ik steeds meer opschuif in de acceptatie dat elektrisch rijden bijna onontkombaar zal zijn over pak hem beet een jaar of 10 als je een nieuwe auto koopt. Nu een paar keer in een Tesla meegereden en ik moet eerlijk bekennen dat ik daar prima mee naar mijn werk zou kunnen rijden. Een compacter/sportief model en iets rond de 1500kg met een acceradius van 450 km zou ik zeker serieus overwegen. Dan zou Maserati wellicht een mooi model zoals hierboven op de markt kunnen zetten. Maar dan zal de kwaliteit ook goed moeten zijn. De Italianen hebben regelmatig erg mooie, tenminste dat vind ik, auto's wat betreft design. Het gros zal wel voor de "zo goedkoop mogelijke" nauwelijks/niet emotie bevattende doos kiezen, maar er zullen toch ook weer mensen zijn die meer overhebben voor een mooie carrosserie met bijbehorend fap-stickselwerk in het interieur.............. denk ik

gr Ron

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alle Maserati's gedeeltelijk of volledig elektrisch na 2019

Bericht door Tom » 02 aug 2017, 17:27

Macboy schreef: 02 aug 2017, 12:02 Juist de meerwaarde om voor een merk als Maserati te gaan verdwijnt dan volledig.

Of denken jullie juist andersom ? Dus dat het een breder publiek gaat trekken ?
Toch snap ik het wel. De Fiat groep wijkt ook wel af van andere grote concerns. Net als elk merk moeten ze wel elektrisch gaan, maar ze hebben de techniek nog niet in huis (hooguit wat kleine experimenten op de LaFerrari). Nieuwe innovaties starten eigenlijk altijd bij de topmodellen die in kleinere oplagen gebouwd worden.. zie de S/7/A8, en vinden daarna hun weg naar beneden om (als het beproefd is) grootschalig toe te passen. Maar wat heeft Fiat groep nu waar ze dat op kunnen doen? Fiat is altijd alleen succesvol met kleinere auto's, mensen leggen niet meer dan 40K neer voor een Fiat. Lancia is buiten Italië dood en eigenlijk zelfde verhaal. Alfa Romeo proberen ze nu net weer nieuw leven in te blazen als sportief (en ook een beetje premium) merk, die zullen niet ineens een andere richting in gaan. Ferrari gaat 'm natuurlijk ook niet worden.. blijft over Maserati. Hoewel ik het gigantisch jammer vind dat zo'n Ferrari V8-brul uit een ingetogen auto zou verdwijnen, denk ik dat de doelgroep (die gok ik aardig op leeftijd is!) een elektrische auto met topafwerking, Italiaans ontwerp en volledig te individualiseren wel zou aanspreken. De Fiat groep kan de techniek zo verder ontwikkelen en zul je daarna wel terugzien bij de andere merken binnen de groep.

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Alle Maserati's gedeeltelijk of volledig elektrisch na 2019

Bericht door sitechris » 02 aug 2017, 20:07

Zal veelal ook hybride zijn. De Porsche 918 Spyder bewijst dat daar weinig mis mee is.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Alle Maserati's gedeeltelijk of volledig elektrisch na 2019

Bericht door Macboy » 02 aug 2017, 20:29

Goed verhaal Ton en Ron :thumbup:

Bij nader inzien zie ik mezelf wel in een elektro-stiksel Maserati met geluid over de speakers...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten