Niewe Toyo semislick: R888R

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThomasGTT
Berichten: 350
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46

Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door ThomasGTT » 21 apr 2015, 05:47

Toyo komt met een nieuwe semislick die de R888 gaat opvolgen. Zou op alle fronten (uiteraard) beter moeten zijn.

http://www.toyo.co.uk/news/item/id/8675
http://www.toyotire-benelux.com/nl/tire ... oxes-r888r
http://www.demon-tweeks.co.uk/motorspor ... r888r-tyre

Iemand die hier mee gaat rijden? Ben benieuwd naar de ervaringen.

Prijs is op demon tweaks paar pond hoger, ben benieuwd of dat ook in Nederland zo gaat uitpakken...

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door witje » 21 apr 2015, 20:03

Vind 'm visueel in ieder geval erg indrukwekkend

Gebruikersavatar
ThomasGTT
Berichten: 350
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door ThomasGTT » 22 apr 2015, 02:40

Afbeelding

Guidowien
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:51

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door Guidowien » 06 sep 2015, 11:03

Prijs is hetzelfde gebleven van de R888R en R888.
Aantal maten zijn nu leverbaar in Nederland.

Ik kan volgende maten momenteel leveren:
185/60/13
205/60/13
195/50/15
215/45/17
225/45/17
235/40/18

In de loop van het jaar komen ande maten beschikbaar.

gr,
Guido

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door Tim R » 14 sep 2015, 20:00

Ik heb al een setje gehaald voor mijn 106 GTI, 30 september proberen!

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door PD power » 18 sep 2015, 17:35

Weet iemand al of de nieuwe versie een zwaardere belasting aankan, de "oude" had ik op de voortrein (FWD) na 2 rondjes pushen smeerden ze al.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1765
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door StefanW » 18 sep 2015, 18:43

Had je wel gespeeld met de bandenspanning?

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door PD power » 18 sep 2015, 19:12

StefanV6 schreef:Had je wel gespeeld met de bandenspanning?
Yep, heb al heel wat setjes op zegmaar, temperatuur gaat gewoon na 2 rondjes te ver omhoog, dus na 3 rondjes zegmaar 15 km daalt grip fors, had begrepen dat de hankooks wat stabieler waren, dus ben nieuwsgierig wat deze band doet.

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door Marsnel » 23 feb 2017, 15:16

Hebben inmiddels al wat meer mensen ervaring met deze banden? Zijn ze vergelijkbaar met de A048's qua rondetijden/levensduur?

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Locatie: Regio 010
Contacteer:

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door Corsa_GSi » 11 mei 2017, 09:29

Ik zou ook de Interstates in je vergelijk mee nemen, dat zijn mijns inziens goede banden en nog betaalbaar ook.

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door Marsnel » 29 jul 2017, 13:46

Ik heb met de R888R op Zandvoort gereden op m`n circuit Civic. Maar ben niet zo onder de indruk. Qua rondenrijden niet gelijkwaardig aan de A048. (ondanks nieuw asfalt, kortere bakverhouding 4&5, en de R888R maatje breder voor)

Normaal rij ik maar A048 in de maat 195/50R15 rondom, en de auto is dan midcorner redelijk neutraal. Afhankelijk van het gaspedaal is onderstuur of overstuur te creeeren. Afgelopen circuitdag de R888R's op de voor-as gehad, in de maat 205/45R15. Dus iets breder, voor een iets meer grip voorop en hoopte op iets minder belasting links-voor. Maar had meer onderstuur dan normaal, waardoor de balans in de auto niet echt lekker was. De banden piepen/gieren ook veel sneller dan de A048's.
Nu hebben de R888R's een treadwear van 100, en de A048's zitten op 60 geloof ik. Verklaart ook wel wat. R888R blijven ook geen steentjes en stukjes rubber aan plakken.

Overigens deden de R888R het met remmen wel erg goed. En zien de banden er naar een circuitdag nog als nieuw uit.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door JWtje » 29 jul 2017, 15:05

Ik heb alleen nog maar ervaring mer de Federals. Aangezien de Toyo's qua compound niet heel veel zachter zijn dan de Federals wou ik de Nankank AR-1 gaan proberen. Die zitten geloof ik op treadwear 80.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door Tristan » 31 jul 2017, 09:29

Ik heb ze nu onder mijn E30 M3 en ben ook onder de indruk. Ben verbaas hoeveel grip ze hebben ondanks er nog weinig temperatuur in zit. Daarom prima te gebruiken als straatband in de lente/zomermaanden.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door MarkS » 04 nov 2017, 21:53

Inmiddels al wat meer ervaringen met de R888R?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door smiley » 04 nov 2017, 23:26

Ik rijd er voor het 2e jaar mee.
Kan weinig verschil merken met de 888, maar ben niet echt een bandefluisteraar.

itsmario
Berichten: 297
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door itsmario » 15 jun 2018, 00:42

Ik heb de R888R op een E36 328i coupe, een complete lichte DNRT racer. Heb nooit de oude R888 gehad. Heb wel ruim een seizoen op de Interstate DNRT Race compounds gereden

R888R
Goede grip. beter dan interstate. Heel snel grip vanaf koud. Binnen een rondje. Interstate moest veel langer warm gereden worden

Lijkt toch na 20/25 min te smeren. koud 1.6/1.7/1.8 getest. Warm pits in ongeveer 2.3 tot 2.5 gemeten.
Als de wagen gaat smeren werkt de zachte wang extra tegen

Goede feedback

Remmen niets spannends opgevallen

Nat redelijk goede grip. Interstate is Niet te rijden op nat. Interstate lijkt bij koud weer en regen niet goed warm te worden

Slijtage patroon geen idee, schijnt snel te gaan. Interstate gingen heel veel Trackdays mee.

Te zachte wang, auto drift continu op de wangen in overstuur. Van een chicane tot Bos Uit. De auto is wel op overstuur afgesteld, beetje oldskool. Eigenlijk alleen last van in de chicanes.

Ik heb inmiddels ook slicks en regenbanden om te testen

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door MarkS » 15 jun 2018, 09:31

Bedankt, daar kunnen we wat mee!

Met welke interstate vergelijk je de R888R? De iST80 of de iST120. Ik herken je ervaringen namelijk niet helemaal. Rij zelf met de iST80 en die gaan niet zo lang mee, zijn zacht en plakken goed. Wel op een zwaardere E36, denk 1230kg.

itsmario
Berichten: 297
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door itsmario » 15 jun 2018, 12:22

Compound 80. Race compound niet de endurance zoals ze dat toen zelf noemden. Ik heb er echt veel track uren mee gereden.

Apart, mijn e36 woog toen ik ze kocht ook nog zoiets als de jouwe
In de loop van de tijd wel lichter geworden met de Interstate eronder

Hij weegt +-1100kg raceklaar. Poly dak, motorkap, deuren, achterklep. Lichte race accu. Alles lexaan behalve de voorruit. Wel uitgebreide laskooi chomo erin.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door MarkS » 15 jun 2018, 13:05

Dan zou het op die ruim 100 kilo na verder wel goed vergelijkbaar moeten zijn idd.

Overweeg m’n huidige interstate set deze zomer op te gummen en dan ook de R888R eens te proberen.

Net even nagekeken, bij monteren en uitwegen van m’n Intrax RSA afgelopen winter woog hij 1215kg.

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 907
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door Peter-Paul » 15 jun 2018, 13:20

Ik heb nu het tweede setje R888R onder de auto en ze bevallen goed. In het verleden met de gewone R888 gereden en ik vind het verschil niet wereldschokkend. De wangen van de banden zijn idd wel erg zacht. In het verleden met de Federal FZ-201 gereden en de grip vond ik tegenvallen en het grensbereik van die band is erg smal. Het grensbereik van de Toyo is erg breed wat veel vertrouwen geeft. Na +- 50 rondjes ring zijn de R888 of R888R banden echt wel aan hun eind.

itsmario
Berichten: 297
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door itsmario » 15 jun 2018, 14:49

Ik heb ze puur gekocht vanwege DE naam toyo r888r. Natuurlijk ook omdat ze goed gewaardeerd worden.

Ik ben zelf nog benieuwd naar Dunlop Direzza, daar rijden ze erg veel en hard mee op de ring, wel met touristenfahrten.

Welke behoren eigenlijk nog meer tot de top? Semi van Bridgestone, Yokohama, Goodyear?

Blijft lastig op basis van reviews van anderen. Type en setup auto, driver skills, etc

Voor mij 100% puur om zo snel mogelijk op het circuit te racen

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door MarkS » 15 jun 2018, 15:05

Dunlop Direzza ook goede ervaringen over gehoord. Niet zelf mee gereden. Valt ook in de hoge prijsklasse. Of het dat waard is voor mijn auto en gebruik weet ik niet. Prijs kwaliteit van de interstates vind ik erg goed.

De R888R is ook duurder maar dat uitstapje wil ik best maken. Snap alleen dan weer niet dat ze relatief zachte wangen hebben.

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 907
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door Peter-Paul » 15 jun 2018, 15:10

De Direzza is op dit moment de top band, dat mag ook wel want voor een complete set Direzza's heb je +- 6,5 Toyo R888R in de maat 225/45/17.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door MarkS » 15 jun 2018, 17:45

Prijzen per band +/- in 225 45 17

Interstate 120 EUR
R888R 150 EUR
Direzza 250 EUR

Gebruikersavatar
ThomasGTT
Berichten: 350
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46

Re: Niewe Toyo semislick: R888R

Bericht door ThomasGTT » 24 dec 2018, 10:39

Van de week een nieuw setje R888R besteld en gister op een kletsnat Zandvoort getest. Moet zeggen dat ik behoorlijk te spreken ben over de grip op nat. Direct vergelijk met de oude R888 is wat lastig, maar ik heb het idee dat de nieuwe band het water goed kan afvoeren en langer grip behoudt dan zn voorganger. Ook is de band voorspelbaar op het grensgebied wat vertrouwen geeft.

Volgende keer hopelijk ook op droog testen :)

Gaat trouwens om maat 205/50/15 op een BMW E30.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten