Twee Zweedse 9-3 Aero's (modeljaar 2002)
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Twee Zweedse 9-3 Aero's (modeljaar 2002)
Zweden trip weer achter de rug. Genoten van familie, het mooie land, weer, wegen en natuurlijk de Aero's.
Niet gepland maar het zijn twee identieke Aero's geworden met wat optisch werk voor de liefhebber.
Wat is het geworden:
-Saab 9-3 AERO 205 pk 5-deurs uit 2002 (modeljaar 2002 / facelift) YOUNGTIMERS
-km standen:
*228000 km (tgh981)
*161000 km (tdz261)
Beide hebben in januari nog een beurt gehad. Bij verkoop worden de Aero's voorzien van een apk. De Aero met 228000 km heeft 20.000km geleden een nieuwe turbo gekregen en carterontluchting) Beide Aero's hebben zgan achterbanden.
Oa aanwezig bij beide Aero's
-2 sleutels
-Onderhoudsboekjes (ingevuld)
-div rekeningen
-gegevens / contact gegevens vorige eigenaren
Buiten de km-stand zijn er nauwelijks verschillen tussen beide Aero's. Degene met 160000 km is verlaagd, heeft een trekhaak (alle onderdelen origineel Saab) en heeft achterbankverwarming. Verder zijn het tweelingbroers
De Aero met 160000 km is de laatste 8 jaar van een eigenaar geweest die 22 jaar bij Saab heeft gewerkt. Hij heeft uiteindelijk de fabriek "afgesloten"
op het moment dat de grote baas van Saab (Victor) de rechtszaal inliep.
Beide Aero's hebben op dezelfde plekken (spatborden achter links en rechts) zwakke plekken. Deze zullen aangepakt moeten worden. Dit laten we over aan de nieuwe eigenaren.
Motorisch zijn ze beide in topstaat. Denk hierbij aan de motor, turbo, koppeling en versnellingen.
De 23e staat een bezoek aan het rdw op de planning. Nadat de Aero's op ned ktk staan zullen de foto's volgen.
Niet gepland maar het zijn twee identieke Aero's geworden met wat optisch werk voor de liefhebber.
Wat is het geworden:
-Saab 9-3 AERO 205 pk 5-deurs uit 2002 (modeljaar 2002 / facelift) YOUNGTIMERS
-km standen:
*228000 km (tgh981)
*161000 km (tdz261)
Beide hebben in januari nog een beurt gehad. Bij verkoop worden de Aero's voorzien van een apk. De Aero met 228000 km heeft 20.000km geleden een nieuwe turbo gekregen en carterontluchting) Beide Aero's hebben zgan achterbanden.
Oa aanwezig bij beide Aero's
-2 sleutels
-Onderhoudsboekjes (ingevuld)
-div rekeningen
-gegevens / contact gegevens vorige eigenaren
Buiten de km-stand zijn er nauwelijks verschillen tussen beide Aero's. Degene met 160000 km is verlaagd, heeft een trekhaak (alle onderdelen origineel Saab) en heeft achterbankverwarming. Verder zijn het tweelingbroers
De Aero met 160000 km is de laatste 8 jaar van een eigenaar geweest die 22 jaar bij Saab heeft gewerkt. Hij heeft uiteindelijk de fabriek "afgesloten"
op het moment dat de grote baas van Saab (Victor) de rechtszaal inliep.
Beide Aero's hebben op dezelfde plekken (spatborden achter links en rechts) zwakke plekken. Deze zullen aangepakt moeten worden. Dit laten we over aan de nieuwe eigenaren.
Motorisch zijn ze beide in topstaat. Denk hierbij aan de motor, turbo, koppeling en versnellingen.
De 23e staat een bezoek aan het rdw op de planning. Nadat de Aero's op ned ktk staan zullen de foto's volgen.
Laatst gewijzigd door Luca op 16 jun 2017, 19:17, 11 keer totaal gewijzigd.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Geweldig mooie auto's imho. Succes met de verkoop.
- Arthur
- Berichten: 39817
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- WJ
- Berichten: 11745
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Vind ze ook erg gaaf!
Achterbankverwarming, geweldig
Achterbankverwarming, geweldig
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Bedankt!
Ben aangenaam verrast mbt de luxe, comfort, snelheid en verbruik (1:14) van de 9-3. En dat voor een auto van 16 jaar.
Ben aangenaam verrast mbt de luxe, comfort, snelheid en verbruik (1:14) van de 9-3. En dat voor een auto van 16 jaar.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26781
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Dit model Saab vind ik ook erg mooi! Leuk dat je weer 2 projectjes hebt meegenomen
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Beide Aero's worden wel op bepaalde punten "aangepakt". Afspraak bij de saabmonteur is al gemaakt. Ook worden ze beide prof gepoetst.
Maar we hebben besloten om het niet zo extreem te maken als bij de vorige 9-5. We laten de kleine puntjes over voor de nieuwe eigenaren. Maar daar is de prijs ook naar. Maar ik kan je verzekeren dat de beide Aero's bij verkoop "glijden" over de weg. Het is nu al een genot om in te rijden.
Maar we hebben besloten om het niet zo extreem te maken als bij de vorige 9-5. We laten de kleine puntjes over voor de nieuwe eigenaren. Maar daar is de prijs ook naar. Maar ik kan je verzekeren dat de beide Aero's bij verkoop "glijden" over de weg. Het is nu al een genot om in te rijden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Ben benieuwd naar de prijzen. Goed werk man
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Vraagprijzen worden 5450,- en 3950,- na alle werkzaamheden icm alle gemaakte kosten.
En dan uiteraard de hoogste prijs voor de Aero met de laagste km-stand.
En dan uiteraard de hoogste prijs voor de Aero met de laagste km-stand.
Laatst gewijzigd door Luca op 21 jun 2017, 10:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- WJ
- Berichten: 11745
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Macboy die niet eens vraagt om interieur foto's.
Ik weet niet wat die dingen in NL doen maar dat lijkt mij niet duur voor zo'n auto.
Ik weet niet wat die dingen in NL doen maar dat lijkt mij niet duur voor zo'n auto.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Hij gaf aan later meer foto's ik heb geduld
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Morgen beginnen met "schoonmaken" van het interieur. Stofzuigen kennen ze niet in Zweden.....
- MVB
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
PB gestuurd
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Voor de interieur liefhebbers
Toch erg netjes voor een nog "ongepoetst" interieur.
Betreft het interieur van de Aero met de laagste km-stand. De andere Aero staat bij mijn maatje in Veenendaal.
Het mooie is dat het interieur van de andere zelfs iets mooier is. En dat met ruim 60000 km meer.
Toch erg netjes voor een nog "ongepoetst" interieur.
Betreft het interieur van de Aero met de laagste km-stand. De andere Aero staat bij mijn maatje in Veenendaal.
Het mooie is dat het interieur van de andere zelfs iets mooier is. En dat met ruim 60000 km meer.
Laatst gewijzigd door Luca op 12 jun 2017, 18:35, 2 keer totaal gewijzigd.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Kleine opsomming van de reeds geïnventariseerde werkzaamheden:
Aero (met lagere km-stand):
-balanceren
-uitlijnen
-nieuwe vloeistoffen (gedaan)
-oliefilter vervangen (gedaan)
-poetsen (gedaan)
-mod 6 uitgevoerd
-Carter twee x gespoeld (gedaan)
-nieuwe acc unit ivm pixelverlies (reeds vervangen)
-nieuwe antenne (reeds vervangen)
Aero (hogere km stand)
-nieuwe remblokken en -schijven (was niet nodig)
-vloeistoffen (gedaan)
-poetsen
-mod 6 uitgevoerd (gedaan)
-nieuwe acc unit ivm pixelverlies (gedaan)
-airco "vullen" (gedaan)
-abs ringen vervangen
Wat is aanwezig bij beide Aero's
-2 sleutels (4 totaal)
-ingevulde Onderhoudsboekjes
-onderhoudspapieren van minimaal laatste jaar
-apk papieren van de laatste jaren
-gegevens laatste eigenaren (kunnen ook benaderd worden)
Zal vast wel wat vergeten zijn. Maar wat heel belangrijk is dat ze beide geheel origineel zijn. Geen after market rotzooi.
Zwakke punt bij beide Aero's zijn de wielkastranden links en rechts achter. Lakschade en roestvorming. Wel hard! In de toekomst moet dit aangepakt worden om hem optisch mooier te maken. Bij de Aero met de hogere km-stand is het bijgewerkt door de vorige eigenaar maar met een andere zilvere kleur........ De andere Aero is op die plekken onbehandeld.
Aero (met lagere km-stand):
-balanceren
-uitlijnen
-nieuwe vloeistoffen (gedaan)
-oliefilter vervangen (gedaan)
-poetsen (gedaan)
-mod 6 uitgevoerd
-Carter twee x gespoeld (gedaan)
-nieuwe acc unit ivm pixelverlies (reeds vervangen)
-nieuwe antenne (reeds vervangen)
Aero (hogere km stand)
-nieuwe remblokken en -schijven (was niet nodig)
-vloeistoffen (gedaan)
-poetsen
-mod 6 uitgevoerd (gedaan)
-nieuwe acc unit ivm pixelverlies (gedaan)
-airco "vullen" (gedaan)
-abs ringen vervangen
Wat is aanwezig bij beide Aero's
-2 sleutels (4 totaal)
-ingevulde Onderhoudsboekjes
-onderhoudspapieren van minimaal laatste jaar
-apk papieren van de laatste jaren
-gegevens laatste eigenaren (kunnen ook benaderd worden)
Zal vast wel wat vergeten zijn. Maar wat heel belangrijk is dat ze beide geheel origineel zijn. Geen after market rotzooi.
Zwakke punt bij beide Aero's zijn de wielkastranden links en rechts achter. Lakschade en roestvorming. Wel hard! In de toekomst moet dit aangepakt worden om hem optisch mooier te maken. Bij de Aero met de hogere km-stand is het bijgewerkt door de vorige eigenaar maar met een andere zilvere kleur........ De andere Aero is op die plekken onbehandeld.
Laatst gewijzigd door Luca op 29 jun 2017, 13:38, 5 keer totaal gewijzigd.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Dit is degene die bij mijn maatje in V'daal staat. Hij heeft hem vandaag even gewassen. Tijdens de trip toch wel wat vies geworden
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Nummer 2 ook even gewassen. Volgende week wordt hij gepoetst.
Laatst gewijzigd door Luca op 16 jun 2017, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Nog een "trip" foto:
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Saab 9-3 Aero modeljaar 2002 / Zweden trip
Andere Aero vandaag effe een airco opfris "beurt"
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Twee Zweedse 9-3 Aero's (modeljaar 2002)
Overzicht van alle papieren die aanwezig zijn behorende tot de Aero met de hoogste km-stand
Papieren ed van de Aero met de lage km-stand volgen.
Papieren ed van de Aero met de lage km-stand volgen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Twee Zweedse 9-3 Aero's (modeljaar 2002)
Gaaf hoor alle verhalen en updates en foto's
-
- Berichten: 1153
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Twee Zweedse 9-3 Aero's (modeljaar 2002)
Kan je gewoon op Zweedse platen naar NL rijden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast