Het eeuwige leven topic..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Hielke » 10 mei 2017, 16:24

Eeuwig leven, heb er niets mee. Gaat ook tegen de logica van de huidige explosieve groei van de wereldbevolking in. Eerst als de konijnen fokken en dan ook nog opmeen leeftijds en fitheids peil willen blijven hangen zodat je tot het eind der tijden nog meer kunt multipliceren? Spaar de aarde aub! Het verlangen naar eeuwig leven komt voort uit een angst voor de dood. In het verleden vond de mensheid in religie, en de daaraan verbonden voortzetting van paradijselijk leven na de dood, een oplossing. Religie is op z'n retour, de angst voor het onvermijdelijke niet, de techniek neemt nu de plaats van religie over. Heb wat filmpjes bekeken maar net als bij die klimaat fanatiekelingen is het een boel pseudo wetenschap. Over 5 jaar hebben we de sleutel! Niemand hoeft dan meer dood te gaan! De vele testen op muizen hebben het keer op keer bewezen. Intussen gaan al die testmuizen nog steeds dood.

Die serie is absoluut het bekijken waard. Dijkgraven is een positivo van het zuiverste water, misschien moet je wel,over zulke eigenschappen beschikken om in de wetenschap vooruit te komen. Ben het trouwens niet met je eens Robert dat het met die wetenschap zo snel gaat. DNA en gen zijn al vrij lang bekend, het is tot nu toe veel gerommel in de marge wat ik gezien heb. Een tweede Einstein is in die tak van sport nog niet opgestaan. Die Lee Cronin ook, schitterend. Denkt binnen een jaar of twee een zelfdelende cel uit non carbon based materie te hebben 'geschapen'. Religieus bijna. Van maken is geen sprake want hij wil simpelweg, maar dan wel geautomatiseerd, stoffen met elkaar in contact laten blijven maken todat er ineens, poef, out of nothing, een complexe cel ontstaat. Gaat dat gebeuren? Ik word er wat lacherig van.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Robin » 10 mei 2017, 17:03

Hoezer het ook interessante materie is enzo, weten we ook wel (al steken velen de kop in 't zand daarover)dat bevolkingsgroei/overbevolking wereldwijd één van de grootste problemen is.
Derhalve 100% met bovenstaand betoog van Hielke eensch...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 10 mei 2017, 21:48

Hielke/Robin, met respect voor reacties, maar ouder worden in goede gezondheid, is niet zo zeer het doel op zich maar de bonus, c.q. toetje van het huidig wetenschappelijk onderzoek. (En das niks nieuws onder de zon, want zo oud als de weg naar Rome)

Niemand kan de consequenties, van het zich almaar sneller ontwikkelende onderzoek, voorspellen. Ik waag me er niet aan, de politiek weet niet eens dat het er aan komt.
Mijn in steek is louter en alleen gefocust op de huidige mogelijkheden (ongeacht die voornoemde consequenties).

Kijk, de ontwikkeling van antibiotica ging voor velen ook tegen de wil van God in en toch is er nagenoeg geen mens die het weigert bij een eventuele fatale longontsteking (=is ook levensverlenging), de ontwikkeling van een atoombom is ook niet bedacht om de lieve vrede, en toch kwam ie.
Kortom; levensverlenging c.q. uitstel van overlijden moeten we, hoe wrang ook, loskoppelen van de explosieve groei wereldbevolking. (zonder levensverlenging is er net zo goed een probleem). Dat argument kan de prullenbak in. Zo lang als de mensheid rond huppelt op de Aardkloot is het al een levensverlengend experiment geweest.

Dijkgraaf(kleine correctie mijnerzijds ipv Dijkgraven) is niet zo maar iemand, ex president van de KNAW, nu leerstoel Advanced Studies Princenton, die roeptoetert niet zo maar wat!
Dat geldt navenant voor Hans Clevers, intussen ook ex president van de KNAW, die staat wereldwijd aan de top met zijn bio bank waarbij as we spek de mini orgaantjes van een paar stamcellen worden gemultipliceerd zodat in razend tempo berekend kan worden welke antie kanker medicatie individueel meest passend is. TOP research !
Dan de CRISPR-CAS techniek, in Jip en Janneke taal; knip en plak werk met DNA, 4 jaar geleden ontdekt, momenteel over elke zich zelf respecterende universiteit uitgerold !!! Het blijk zo veelbelovend, tevens zo ontzettend simpel (er zijn reeds thuiskits bestelbaar online om het te proberen) dat de wereld letterlijk op de kop gaat.

"Gerommel in de marge" is echt een diskwalificatie van wat er momenteel gebeurt, ik zie het ook als een klassiek patroon van niet herkennen en ook niet erkennen van de huidige aantoonbare potentie van alle voornoemde technieken.

Dan kan je zeggen dat er geen Einstein is opgestaan! Ik zeg je; Je staat er midden tussen, maar je ziet ze niet.


Intussen staat mijn quizvraag nog open.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door G Kolkman » 12 mei 2017, 23:44

romo schreef: 10 mei 2017, 07:33 ^Oh, we zijn best in staat om het op te lossen!! Technisch, financieel, het hele vraagstuk ook naar de 3e wereld. Maar er is geen POLITIEKE WIL EN MOTIVATIE!!
De westerse wereld (politiek niveau) heeft een Machiavellistisch belang om het NIET op te lossen, maar het kan makkelijk. IMHO kan je de wetenschap niet verantwoordelijk houden voor de persisterende politiek onwil.
Mooi redeneren. 'Ja we hebben een atoombom uitgevonden - wat de wereld daar mee doet is niet aan ons'. Juist omdat er een inherent slechte kant in een deel van mensen zit zou de wetenschap zich moeten afvragen of dit wel wenselijk is of niet. Met de kennis van nu kun je zeggen dat sommige dingen niet handig zijn. Hoe zal ik het verwoorden... het is aannemelijker dat de grootgraaiers en/of dictators van deze wereld hier mee op de loop gaan dan dat de moeder Teresa's van deze wereld hier wat aan hebben. En naar mijn mening zit de wereld daar niet op te wachten.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 13 mei 2017, 11:53

@ G Kolkman.

Tja, wat doe er aan? Ik snap je insteek, maar als de een het niet doet, doet de ander het wel. Het is een onmogelijke spagaat. Vooruitgang laat zich niet tegenhouden, ik ben het met je eens dat, net als aan andere zaken in het leven, er 2 kanten aan de medaille zitten.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Arthur » 13 mei 2017, 13:13

Ik na elke reactie in dit draadje maar weer kijken. Ben zo zenuwachtig voor de uitkomst van die quizvraag. Ik houd het niet meer!
:devil:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 13 mei 2017, 16:29

Doe eens een poging Arthur, aan kijken en afwachten hebben we niks.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 13 mei 2017, 16:29


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 27 mei 2017, 16:06


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 27 mei 2017, 16:11

Mooi filosofisch stuk;


https://www.trouw.nl/religie-en-filosof ... ~ab1ea3a3/


En daarom; dat het hier en nu lang mag duren :D

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door alt » 27 mei 2017, 18:04

Het zal wel.
ik had al 10 jaar dood moeten zijn.
Haat sporten, monotoon bewegen, soort aan de lopende band werken, erg ongezond.
Maar wie ben ik.

Als ik naar mijn familie kijk, dan zie ik dat degenen die hard werkten, dus veel spieren te gelijk gebruikten, tussen de 60 & 78 jaren werden.
De anderen die niet konden werken, altijd ziek waren of van de bijstand leefden, werden 86 tot 100 jaren.

Ik zie het als een motor, belast je die zwaar, dan gaat die niet lang mee.
Slijtage noemt men dat.

ik vraag mij af wie heeft dat onderzoek betaald?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 27 mei 2017, 18:30

Er zijn te veel factoren/variabelen in bovenstaande om er iets zinnigs/wetenschappelijks over te zeggen.

Van slijtage/ arthrose is intussen aangetoond dat aanleg ( dus genetisch bepaald) de belangrijkste factor is in het al dan niet verkrijgen daarvan. Omgevings factoren zijn van ondergeschikt belang. (ondubbelzinnig aangetoond met 1 ei-ig tweelingen onderzoek)

Onderbelasting geeft meer "slijtage" dan overbelasting, ook dat is aangetoond.

Anders gezegd; Fenotype is ondergeschikt aan Genotype.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 28 mei 2017, 10:29

Vanavond in Mind Of The Universe;

Waarom er gebieden zijn met veel >100 jarigen.

Blijven werken is al vast een tip van de sluier; "Pensioen? De snelste weg naar de dood" :kikker:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Mike R32 » 03 jun 2017, 18:24

Het eeuwige leven is niets voor mij. Hoe ouder ik word hoe meer ik me erger aan dingen.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door alt » 03 jun 2017, 19:49

Ik hoorde altijd, als je ouder wordt, wordt je milder.
Ik ben dan ook één van de uitzondering op deze regel.

Als ik naar mijn jonge kleinkinderen kijk, zie ik levensvreugde.
Geen politieke interesse, geen geloofsovertiuiging, geen geldzorgen, bijna alles wat zij zien is een uitdaging.
Zelfs school vinden zij leuk.

Ik haatte het als de pest, vond het een gelegaliseerde abortus.
Je werd alle levenslust ontnomen door die continue herhalingen op school.
6 dagen in de week, alles tienmaal weer moeten aanhoren, want er waren kindjes die het niet konden begrijpen
Dus dan het er maar indreunen.

Maar eeuwig leven lijkt mij toch een echte uitdaging.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 07 jun 2017, 21:22

Nou ben ik niet van het hele benauwde als het gaat om vooruitgang te boeken v.w.b. humane gezondheid en levenskwaliteit, maar onderstaande is toch je reinste horror;


https://www.businessinsider.nl/bioquark ... -hersenen/


"BIOQUARK" OMG hoe bedenk je het :tooth:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door dvh » 07 jun 2017, 22:02

Cool :-)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 16 jun 2017, 18:40

Het is niet meer tegen te houden, sinds de bekend making maart jongstleden door Dr. Peter de Keizer c.s. te Rotterdam Erasmus MC waar FOXO4-Dri werd gepresenteerd als middel om senecente cellen op te ruimen waarmede de "verjonging" van muizen een feit werd.

Mometeel ontploft het wereldwijd, het blijkt makkelijk te maken, nog makkelijker online aan te schaffen, dus hele legioenen die nu wel voor proefkonijn (proefmuis is eigenlijk beter) willen spelen en het zijn gaan gebruiken.

Knettergek, maar mooi om te volgen, volgens de Keizer duurt het nog 3 jaar voor menselijke proeven kunnen starten.


http://gezondheid.eenvandaag.nl/tv-item ... h_roulette_


https://www.mmv.nl/nieuws/gezonde-leven ... lt-15-jaar


http://www.nu.nl/gezondheid/4772811/ont ... oduct.html

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 16 jun 2017, 18:48

Intussen bij leververvetting;

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/nie ... ~a4500672/



Mijn conservatieve inschatting; binnen 20 jaar staat de gezondheidszorg letterlijk en figuurlijk op de kop.


Koop maar aandelen in fabrikanten die dit- en aanverwante stofjes maken, dump die cryptocoins :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 16 jun 2017, 21:08

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/ong ... ~a4501112/


Daaruit;

Deze man wil een jeugdigheidspil, maar niet uit China
Een in het buitenland wonende, gepensioneerde oud-farmaceut uit Nederland is een van de ouderen die het middel uit Rotterdam wel wil testen. Op voorwaarde van anonimiteit licht de 71-jarige toe waarom.

'Om te beginnen: we zijn geen anti-aginggroep, maar een kennissenkring van meer dan twintig Nederlanders en Nederlandssprekenden die hier in Portugal woont. Niet allemaal gepensioneerd, maar zeker 50+, en bijna allemaal globetrotters.

Hoogleraar verouderingsgeneeskunde Andrea Maier beveelt aan niet te roken, matig te drinken en veel te bewegen. Dat is volgens haar de eerste pil. Dat passen wij toe en die pil werkt uitstekend. Maar nu we boven de 70 komen, nemen de klachten toch toe. Binnenkort zullen we een kennis verliezen aan pancreaskanker. Daarom hebben we onder meer besloten ons alcoholgebruik verder te matigen en nog meer te bewegen; onze hoeveelheid koolhydraten is al langer geminimaliseerd.

'Toch ben ik ook erg benieuwd naar de voortgang van Proxofim, omdat het mij en mijn kennissen zou kunnen helpen veroudering te vertragen of te stoppen. Proxofim is eigenlijk een eenvoudig stofje, erg toxisch zal het niet zijn. Maar je wilt het zeker weten. We kennen nu slechts resultaten bij muizen. En als oud-medewerker van de farmaceutische industrie ken ik de procedure die aan registratie voorafgaat.

'Als de voorspellingen van onderzoekers als De Keizer uitkomen, staan we aan de vooravond van grote maatschappelijke veranderingen, beseffen wij. Als de babyboomgroep niet meer ziek wordt en rond de 120 jaar oud, heeft dat enorme repercussies. Dan is verhoging van de pensioengerechtigde leeftijd met kleine sprongen niet meer de juiste weg, om maar iets te noemen. Het worden spannende tijden. Daar is het migratieprobleem kinderspel bij.

'Wij kopen geen Chinese middelen, of middelen die niet getest of geregistreerd zijn. Die zijn vaak erger dan de kwaal. Hoewel de kwaal veroudering niet te onderschatten is.

We zijn van plan te volgen op welke wijze De Keizer voortgaat. Peter wil eerst vastgesteld hebben of er geen acute schade kan optreden, voordat hij het middel toepast. En daar kunnen we ons in vinden.'

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door alt » 25 jun 2017, 19:42

Dit vind interessant.

https://www.ted.com/talks/eric_haseltin ... rm=science

Ik weet niet dit zo overkomt, maar zoek anders op "Ted Talks" naar Eric Haseltine of What will be the next big scientific breakthrough?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 26 jun 2017, 19:35

^ leuke link !

Aan de rechter zijde staat.....juist; Aubrey de grey, de Godfather van de anti veroudering :D


Deze dus;

https://www.ted.com/talks/aubrey_de_gre ... rm=science

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door WJ » 14 jul 2017, 11:52

Romo!
Zo'n voetballer als Nouri die gewoon in elkaar stort tijdens een wedstrijd. Zo'n jongen leeft gezond, sport veel, staat onder een soort van vaste controlle.
En nog valt iemand zo plof (eigenlijk dood) neer.

Is dat een geboren afwijking in het hart die misschien nooit is opgevallen (kan dat?) of een soort van stress reactie? Beetje nattevinger werk natuurlijk zo, maar vind het bijzonder (en triest) dat zo'n sporter op 20 jarige leeftijd gewoon neervalt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door Arthur » 14 jul 2017, 11:57

Is Romo dokter?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door WJ » 14 jul 2017, 12:08

In de zoektocht naar het eeuwige leven is er vast ook wel wat input over ogenschijnlijk gezonde/fitte mensen die (bijna dood)neervallen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Crookie en 155 gasten