Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Macboy

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Macboy » 25 mei 2017, 01:18

Strak gereden inderdaad :thumbup:

En dan die blauwe E36 M3 aan het eind er nog even vol overheen....

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 25 mei 2017, 08:16

SanderZ schreef: 24 mei 2017, 16:49 Meneer met z´n 3 ton kostende rs rijdt niet echt ver weg van je, en die blauwe sedan is wel een heel dik opgebouwde auto dik ding.
Die had idd aan de horizon moeten verdwijnen, gelukkig is het geen wedstrijd :df:
Macboy schreef: 25 mei 2017, 01:18 En dan die blauwe E36 M3 aan het eind er nog even vol overheen....
Er is altijd baas boven baas, dat is de charme van de Ring.

Joy

Bericht door Joy » 25 mei 2017, 08:30

Mooi filmpje PP. Goed te zien ook hoe anders auto's afgesteld kunnen staan tov elkaar. De jouwe leunt wat meer op onderstuur en die blauwe schuift meer met de kont.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 25 mei 2017, 10:34

Lekker gereden PP, je bent het niet verleerd ;)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 mei 2017, 11:06

Het valt me op dat dat in de ogen van een hoop mensen dat eigenaren van de wat duurdere sportwagens kennelijk altijd tot het gaatje gaan op een track-day of op de ring. Wanneer ze dan voorbij gereden worden wordt het meestal als overwinning gezien door omstanders en sommige "coureurs" . Wanneer ik zo`n dikke bak voorbij gereden zie worden denk ik meestal dat de man sportief aan het touren is en/of de weg niet echt kent en gewoon voorzichtig is. Als zo`n man dan ook nog eens voorbij gereden wordt is hij vaak een waardeloze chauffeur,maar een wagen van 20 of van 120 ruggen plat rijden is nogal een verschil iets wat zeker op de ring nogal eens voorkomt en waar de meeste niet voor verzekerd zijn. Achter een gt3 aan zitten wil niet zeggen dat de gt3 bestuurder een race aan het rijden is met zijn achtervolger. Dat vergeten volgens mij een hoop mensen wel eens. Mijn betoog gaat ook niet over dit filmpje want het is zeker strak gereden door PP die het ook zeker niet moet zien als commentaar op hem als persoon. :thumbup:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 25 mei 2017, 11:34

^^
Mooi gesproken. Zelfs vandaag de dag weet 95% niet dat TF != racen.

Maar ja, testosteron, overmoed en Playstation en je hebt de perfecte ingrediënten om een Darwin Award te bakken.

bartb

Bericht door bartb » 25 mei 2017, 11:41

TF wordt wel steeds meer gezien als race, dat is ook precies waar het fout gaat denk ik.
Ik kom naar de ring en doe graag een rondje, maar de rondetijden let ik niet op. Ik wil natuurlijk ook wel een goed tempo rijden maar het is ook fijn als het spul savonds weer heel in de garage staat.
Pas met heel veel baankennis en een geschikte auto kun je je kan richten op de btg tijd.
Maar ook dan is een trackday nogsteeds de betere plaats. Juist doordat je op TF ook veel langzamere voertuigen hebt en mensen zonder baankennis rijden krijg je gevaarlijke situaties.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 mei 2017, 12:10

Weet je wat het met de perceptie jegens bestuurders van dure sportwagens vaak is Hans? Dat je als toeschouwer of rijder denkt dat die liefhebberij voor de sportieve wagen gerelateerd is aan de rijkunsten van de eigenaar. Kijk naar een doorsnee ringfilmpje en je weet dat dit niet zo is. Ik snap de filmpjes ook niet zo waarin achter dure auto's wordt aangereden om aan te tonen dat de achtervolgende rijder een betere rijder is. Dat is na één of twee bochten al duidelijk. Dat hoef ik niet een hele ronde aan te turen. Waarom je eigen ronde in hemelsnaam verprutsen door achter zo'n rijder te blijven hangen.

Het wordt pas vervelend als zo'n rijder ingehaald is en er dan op vermogen in rechte lijn ook weer voorbij wil. Alleen bergop vanaf Breidscheid zou ik dat bij uitzondering toestaan. Bijvoorbeeld wanneer zo'n rijder er blijk van heeft gegeven een achteropkomende wagen vroegtijdig gespot te hebben om vervolgens middels knipperlichten of een duidelijke positionering op de baan ruimte te geven om ingehaald te worden. Voor zo'n rijder heb ik respect. Je hoeft niet snel te zijn op de Nordschleife, je mag zelfs langzaam zijn, maar je hoort wel te weten wat er in een dergelijke situatie achter je gebeurt.

De discussie over de Nordschleife als locatie om je rondetijden te meten zal altijd weer oplaaien. Ondanks al de blabla over éénrichtingswegen, Deutsche Strassenhuppeldepup en rechts blijven bij ingehaald worden is het voor 90% van de goede rijders dat wat het is: een circuit om je skills middels goede rondetijden te tonen. Halleluja.

Bij de E36 M3 van PP valt wederom op hoe idioot lang de verzetten van de standaard versnellingsbak van die auto zijn. Echt veel prik zit er in het middentoerengebied van die motor niet in. Maak je de eindoverbrenging korter dan komt er veel meer leven in de aandrijflijn.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 25 mei 2017, 12:13

Tf word niet gezien als een race. Af en toe zit er een treintje tussen. Maar je ziet ook genoeg mensen die bewust ruimte maken of knipperlichten gebruiken om aan te geven dat ze ruimte houden.

Maar het is ook een plek waar als je er vaker komt steeds harder gaat rijden. Vroeg of laat kan dat een keer fout gaan, er is ook op weinig plekken uitloop. Dus gaat het fout is er vrijwel direct schade en moet er gesleept worden met eventuele baansluitingen tot gevolg.
Maar kijk eens naar filmpjes van vrij rijden, daar eindigen en er ook genoeg in de grindbak. Maar geen sleepwagen nodig want je staat niet direct in de vangrail. En je stuitert ook niet terug de baan op waaardoor al het andere verkeer je moet zien te ontwijken.

Idioten hou je altijd, maar vermijd de drukke dagen en je kan prima rijden.

Goed verhaal Hielke.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 mei 2017, 12:44

Helemaal met je eens Hielke........

witje

Bericht door witje » 25 mei 2017, 13:13

Je hebt die Rus met de zwarte Lambo welke een eigen parkeerplek heeft in de Ringwerk parkeergarage.

Die kan dus ECHT niet rijden. Mijn vrouw zat achter het stuur van de BMW en die haalde 'm na wat moeite in bij Hatzenbach. Zij helemaal in haar nopjes 'ik heb een Lambo zoek gereden op de Ring' :mrgreen:

Er is zelfs beeld van...

Afbeelding

Rnd

Bericht door Rnd » 25 mei 2017, 13:28

Eens met Hans. Het is nogal een verschil, helemaal los gaan met je auto van 10k of met ruime marge een rondje doen op 70% van wat de auto van 250k kan.

Knot

Bericht door Knot » 25 mei 2017, 13:45

Neem aan dat zn vrouw niet helemaal los gaat in de trackwaardige 325i.... en dan nog.

Knot

Bericht door Knot » 25 mei 2017, 13:47

Ben er alweer een tijd niet geweest hoor, het is steeds minder leuk daar maar ga zelf niet voor de snelle ronden, wil gewoon lekker rijden. Echter als ik dan mensen tegenkom die perse de baan voor zichzelf willen hebben en ook nog eens niet aan de kant gaan omdat dat ze een of 2 seconden zou kosten dan ram ik m er gewoon ergens langs, al eindigen ze in de vangrail of op hun dak dat boeit me dan ook niet meer.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 25 mei 2017, 14:10

:lol:

Tom

Bericht door Tom » 25 mei 2017, 14:27

Downforce Hans schreef: 25 mei 2017, 11:06 Het valt me op dat dat in de ogen van een hoop mensen dat eigenaren van de wat duurdere sportwagens kennelijk altijd tot het gaatje gaan op een track-day of op de ring. Wanneer ze dan voorbij gereden worden wordt het meestal als overwinning gezien door omstanders en sommige "coureurs" . Wanneer ik zo`n dikke bak voorbij gereden zie worden denk ik meestal dat de man sportief aan het touren is en/of de weg niet echt kent en gewoon voorzichtig is. Als zo`n man dan ook nog eens voorbij gereden wordt is hij vaak een waardeloze chauffeur,maar een wagen van 20 of van 120 ruggen plat rijden is nogal een verschil iets wat zeker op de ring nogal eens voorkomt en waar de meeste niet voor verzekerd zijn. Achter een gt3 aan zitten wil niet zeggen dat de gt3 bestuurder een race aan het rijden is met zijn achtervolger. Dat vergeten volgens mij een hoop mensen wel eens. Mijn betoog gaat ook niet over dit filmpje want het is zeker strak gereden door PP die het ook zeker niet moet zien als commentaar op hem als persoon. :thumbup:
+1
Geldt ook wel buiten het circuit trouwens.. dat je op verjaardagen zit en iemand heeft een nieuwe auto, gewoon een middenklasser/leaseding, en dan vertellen "dat ie ook best vlot is", want "vorige week had [willekeurige sportievere auto] moeite om 'm bij te houden". Sommige mensen denken serieus dat als je een sportieve auto hebt je altijd en overal plankgas rijd, want waarom heb je anders zo'n auto. In realiteit rijd je met een snelle auto misschien 5% van de tijd plankgas, 10% van de tijd op lekker tempo en 85% van de tijd gewoon met het verkeer mee omdat je geen zin hebt om wekelijks CJIB-donaties over te maken of twee keer op een dag bij de pomp te staan.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 mei 2017, 18:46

Goed betoog Hans volledig mee eens :thumbup:

Wat betreft snelle auto's eens met Tom maar er zijn altijd plekken en momenten waar ik meemaak dat je eindelijk even kan knallen en dan zit zon gast weer (extreem) rustig aan te doen: die valt dan echt niet in de categorie "elke keer weer racen". Die valt gewoon in de categorie "als ie het hier nu niet doet dan doet ie het gewoon nergens". Vergeet niet dat er onder de sportwagens meer van dit soort mensen zijn die alleen voor de show but no go gaan dan mensen die lekker doorknallen.

Het mes snijdt hier echt aan twee kanten.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 26 mei 2017, 12:35

Hielke schreef: 25 mei 2017, 12:10 Bij de E36 M3 van PP valt wederom op hoe idioot lang de verzetten van de standaard versnellingsbak van die auto zijn. Echt veel prik zit er in het middentoerengebied van die motor niet in. Maak je de eindoverbrenging korter dan komt er veel meer leven in de aandrijflijn.
Klopt, zolang het geen trailerbitch is en de meeste kilometers op de snelweg/autobahn gemaakt worden laat ik het lekker zo.
Ik denk dat er idd wel veel te winnen is.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 mei 2017, 12:49

IK vind kijken op de ring net zo leuk dan een ronde knallen, het sfeertje, de dikke bakken, de motoren, das IMHO ook prima!

Dan naar Pinokkio :hungry:

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 26 mei 2017, 16:23

Zeker, alleen al het sfeertje rondom de Nurburgring is gewoon leuk om mee te maken. Plus dat in het weekend zelf rijden op de Ring niet altijd even leuk is

Luco

Bericht door Luco » 26 mei 2017, 21:09

Wat als het mis loopt?

De prijs per ronde verdubbelde de afgelopen 15 jaar. Maar als het mis gaat, dan loopt het bedrag pas echt snel op. Schade aan het circuit, vangrails, bijstand en stilstand… het heeft allemaal een prijs.

Basisbedrag oproepen armco (vangrail) vrachtwagen € 185
Verwijderen beschadigde armco € 12/meter (x2, x3 of x4 voor verhoogde secties)
Plaatsen nieuwe armco € 39/meter (x2, x3 of x4 voor verhoogde secties)
Verwijderen beschadigde armco steun € 6,30 per stuk
Plaatsen nieuwe armco steun € 48 per stuk
Bijstand safety car € 101 per half uur (incl. 2 personen)
Sluiten circuit € 1.666 per uur
Takelwagen € 500
Is er lichamelijk letsel dan komen daar ook nog ambulancekosten bij. In extreme situaties kunnen de hulpdiensten zelfs een ambulancehelikopter inzetten. Je kijkt best even op voorhand of je daarvoor verzekerd bent.

JP

Bericht door JP » 26 mei 2017, 21:58

Luco schreef: 26 mei 2017, 21:09 Wat als het mis loopt?

De prijs per ronde verdubbelde de afgelopen 15 jaar. Maar als het mis gaat, dan loopt het bedrag pas echt snel op. Schade aan het circuit, vangrails, bijstand en stilstand… het heeft allemaal een prijs.
(...)
Sluiten circuit € 1.666 per uur
(...)
Hebben ze dat weer ingevoerd ?

Er was toch ooit eens sprake van (na een rechtzaak) dat de GmBH de hoogte van het inkomstenverlies niet kon aantonen tijdens zo'n sluiting ?

Luco

Bericht door Luco » 26 mei 2017, 22:25

komt van auto 55.be af, neem aan dat ze het nagevraagd en/of gecontroleerd hebben.

la_fusion

Bericht door la_fusion » 27 mei 2017, 20:19

Ik las in wat reacties dat er van de prijzen op die website weinig klopte..

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 29 mei 2017, 08:35

Er rijden ook idioten die in Carrousel gaan claxoneren omdat ze er langs willen. Randdebielen. Tis gvd geen wedstrijd en ik betaal ook gewoon voor dat stukje asfalt

Plaats reactie