Trackdays in je eentje

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Anko
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 mei 2014, 13:46

Trackdays in je eentje

Bericht door Anko » 22 mei 2017, 13:11

Nu ben ik wel een beetje van het spontane vermaak op trackdays/ring, waardoor ik vaak eenzaam maar ''lekker vrij'' zomaar ineens ergens op en circuit beland

Als je alleen ergens heen rijdt en met het voertuig ook dat circuit op gaat zit je altijd met n ruimte probleem
Niet iedereen heeft de luxe immers voor een trailer/oprijwagen, en bijv naar de ring ga ik niet heen zonder olie, gereedschap etc.

Wat te doen met alle zooi in de auto?
Denk hierbij aan drinken, eten, gereedschap, olie, etc.

Auto is leeg, dus heb geen dichte kofferbak meer oid.

Zat te denken aan een weekendtas aanpassen dat hij aan montageogen aan de kooi kan?

wie kent het probleem en wat voor oplossing?

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door Riceaux » 22 mei 2017, 13:15

Weet niet of je nog een reservewiel in de bak hebt liggen? Anders kan je daar mooi een afsluitbare box in maken.

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door witje » 22 mei 2017, 13:26

Reservewiel gaat bij ons met een kabelslot aan een boom t.h.v RSR Nurburg.

De hoogstnoodzakelijke spullen (krik, toolkit, fles olie) zitten in een action gereedschapskist met tyrips aan de achterste veerpootbrug.
Daar zit vervolgens nog een ladingspanner omheen zodat hij niet open kan vliegen.

Verbandtrommel zit vast tegen het zijschot.

Helmen, eten, drinken zitten in een grote sporttas die precies in het reservewiel en/of de bak past. Daar zitten 3 spinnen overheen om de boel op z'n plek te houden.

Cameratassen staan achter de bestuurdersstoel, jassen en kleding achter de bijrijdersstoel

Anko
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 mei 2014, 13:46

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door Anko » 22 mei 2017, 14:52

Reservewielbak is space saver.. is maar 10/11cm diep. maar allicht genoeg om wat losse troep in te kunnen opbergen icm alu plaat...

Cameratassen etc nooit bij me.. verbandtrommel ook niet bedenk ik me nu, best dom.
reservewiel moet ik nog over dubben. twijfel nog steeds of ik n thuiskomer of een echt wiel meeneem.

afgelopen zondag maar alles in een weekendtas gemieterd en die met spinnen tussen de kooi en passagierstoel vastgeklemd, zat redelijk, maar ook eten/drinken/zonnebrand etc zat daar dus in.. elke keer alles losmaken is een drama.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door MartijnGizmo » 22 mei 2017, 14:58

In de offroad-wereld zie je wel eens van die tassen die aan de rolkooi kunnen, misschien dat daar wat tussen zit:

Afbeelding

Afbeelding

Bij de fietsenwinkel hebben ze wel vergelijkbaar spul, fietsframe of rolkooi lijkt wat dat betreft op elkaar. :)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door Emiel » 22 mei 2017, 16:47

Kijk ook even in de motor wereld.veel tassen met gespen of magneten.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door @iko » 22 mei 2017, 17:29

Ik snap je vraag niet helemaal. Zoek je een oplossing om je spullen mee te nemen naar het circuit, of zoek je een oplossing om je spullen kwijt te raken als je aan het rijden bent?
Ik ga ook altijd alleen naar trackdays. Ik heb naast de spullen die je noemt ook nog minimaal 4 wielen (met slicks) bij me.
Op het circuit wissel ik de wielen. Vervolgens heb ik een ketting die ik door de 4 wielen haal en bindt daar mijn gereedschapskoffers etc aan met wat kettinkjes. En losse spullen kunnen ook nog tussen de wielen liggen.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door MarkS » 22 mei 2017, 17:35

Ik heb (bij Biesheuvel) een net gekocht dat speciaal hiervoor bedoeld is (helmnet sparco). Ze verkopen ook bakken maar een net leek me handiger. Net bevestig en span je op de plek waar de achterbank zat aan de kooi. Litertje olie, velgenreiniger, tasje met gopros, tasje met aim solo, tasje met eten en drinken en m'n helm, past er allemaal prima in en blijft mooi op z'n plek. Ook tijdens de rondjes op het circuit.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door Marsnel » 22 mei 2017, 21:39

Ik heb meestal een reserve wiel en sporttas vol met zooi.. op een trackday leg ik die gewoon naast de parkeerplaats in het gras. Als er iemand zo sneu is om dat te jatten dan veel plezier er mee.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door MarkS » 22 mei 2017, 22:04

Ze jatten op Zandvoort ook auto's waar je bij staat ... is ook sneu maar daar koop je weinig voor ...

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door WJ » 22 mei 2017, 22:11

Koop bij Ikea 1~3 van die stoffen bakken (onderstaand), zet die op een rijtje op de bodem vast tussen je rolkooi en tadaaaa. Indien nodig kan je er nog een netje over spannen.
Weegt niks.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door MarkS » 22 mei 2017, 22:14

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door Marsnel » 23 mei 2017, 21:23

Rammelen je spullen hele tijd heen en weer in die bakken. Zou ik niet vrolijk van worden. Bovendien als je gaat rollen dan vliegt alles door de auto. (waarschijnlijk niet je grootste probleem op dat moment.. maar toch vervelend zo`n rondvliegende wielsleutel).

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door MarkS » 23 mei 2017, 22:19

Heb je met zo'n net geen last van ...

Online
vester86
Berichten: 2674
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door vester86 » 23 mei 2017, 22:22

daarom netje, desnoods met zo'n ingebouwde spin

zoals hierboven al gezegd, bij motoren/motorzaken is zat spul te krijgen wat je vast kan binden, van simpele netjes tot complete bagagerollen aan toe. kun je desnoods vast monteren aan je kuipstoel

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door alt » 24 mei 2017, 08:52

Ik kom al jaren op verschillende circuits, maar zie in de pitboxen alles open & bloot staan, trailors openstaan, busjes openstaan.
Hoor nooit dat er iets weg is, wel dat men iets heeft gevonden.

Je kunt ook vragen of je het bij iemand in de pitbox mag leggen of in zijn busje.
Je wilt toch niets in je auto hebben.

Als je een keer vol in de vangrail gaat dan zijn je gordels ook 5 tot 10 cm langer & dan krijg nog een klap van de rotzooi in je auto.
Dat doet erg zeer.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door Robin Hartog » 24 mei 2017, 10:04

alt schreef: 24 mei 2017, 08:52 Ik kom al jaren op verschillende circuits, maar zie in de pitboxen alles open & bloot staan, trailors openstaan, busjes openstaan.
Hoor nooit dat er iets weg is, wel dat men iets heeft gevonden.

Je kunt ook vragen of je het bij iemand in de pitbox mag leggen of in zijn busje.
Je wilt toch niets in je auto hebben.

Als je een keer vol in de vangrail gaat dan zijn je gordels ook 5 tot 10 cm langer & dan krijg nog een klap van de rotzooi in je auto.
Dat doet erg zeer.
Hier dacht ik ook aan ja. Volgens mij vindt DF het ook niet erg als je even een weekendtas in de VIP room legt (maar dat weet ik natuurlijk niet zeker :P )

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door RJK » 24 mei 2017, 10:27

Je kunt ook vragen of je het bij iemand in de pitbox mag leggen of in zijn busje.
Exact wat ik in het verleden (toen ik nog wat vaker op circuit te vinden was) deed. Had altijd een stuk tape met m'n telefoonnummer op de gereedschapskist zodat ze me konden bellen als ze weg wilden.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door Djessey » 24 mei 2017, 18:53

Mocht iemand mij tegenkomen tijdens de trackdays, je kan altijd je zooi bij mij in de bus gooien.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door Dennis Cavallino » 24 mei 2017, 21:44

Robin Hartog schreef: 24 mei 2017, 10:04
alt schreef: 24 mei 2017, 08:52 Ik kom al jaren op verschillende circuits, maar zie in de pitboxen alles open & bloot staan, trailors openstaan, busjes openstaan.
Hoor nooit dat er iets weg is, wel dat men iets heeft gevonden.

Je kunt ook vragen of je het bij iemand in de pitbox mag leggen of in zijn busje.
Je wilt toch niets in je auto hebben.

Als je een keer vol in de vangrail gaat dan zijn je gordels ook 5 tot 10 cm langer & dan krijg nog een klap van de rotzooi in je auto.
Dat doet erg zeer.
Hier dacht ik ook aan ja. Volgens mij vindt DF het ook niet erg als je even een weekendtas in de VIP room legt (maar dat weet ik natuurlijk niet zeker :P )
Alleen Peter mag zijn weekendtas in de viproom leggen. Met zijn stinkzooi. 😀

Op drukke dagen vinden we wel een oplossing, maar op rustige dagen kun je waardevolle spullen wel kwijt ja.

Anko
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 mei 2014, 13:46

Re: Trackdays in je eentje

Bericht door Anko » 02 jun 2017, 10:07

Zo, tijdje terug alweer, heb inmiddels een reservewiel en n ehbo kit gescoord :)


heb tevens een mooie weekentas gescoord, en hier ogen aan genaaid die ik aan de gordelogen kan klippen van de achterbank, ligt de tas mooi achter de voorstoelen tussen de rolbeugel poten en kan niet schuiven.
genoeg ruimte voor gereedschap, eten en 1 helm..
Kon tevens nog behoorlijk wat losse troep kwijt in mijn accubak(handschoenen, rol papier en tape). heb ik dat iig altijd bij en rammelt niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten