Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 05 jan 2017, 17:00

Doet me denken aan het programma van Pim Fortuyn.

Luco

Bericht door Luco » 05 jan 2017, 17:09

Tom schreef:Ben geen Wilders fan.
Ik weet niet wat ik erger vind. Iemand die een probleem ziet maar geen oplossing heeft of mensen die geen probleem zien.

Ik denk dat iedereen het probleem wel ziet, is al verschillende keren toegegeven door verschillende mensen.
En er is ook echt een probleem, maar de mensen die denken dat Wilders dat op gaat lossen zullen zeer teleurgesteld worden.

Een oplossing is zomaar niet gevonden en grenzen dicht gooien hou je echt geen terroristen mee tegen.
Gelukszoekers en misbruikers, autochtoon of allochtoon gewoon keihard aanpakken.

En dat zie ik Wilders ook niet doen.
Wat mij betreft als klein beginnetje meer blauw met meer rechten, nu durft een agent niet in te grijpen omdat die aangeklaagd kan worden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 jan 2017, 17:16

Als er niet op Wilders gestemd gaat worden zullen we dat allemaal inderdaad nooit weten, of hij iets wel/niet goed/slecht gaat doen, natuurlijk:)

Robin

Bericht door Robin » 05 jan 2017, 17:26

Ik zie clown Wilders als afremmende factor voor het wat grotere probleem wat moslims met zich meebrengen in EU in't algemeen.
We moeten tóch wát doen. Want 't probleem is dus al benoemd etc etc. Maar maatregelen zijn dan Wilders uit de politiek verbannen?

Ik wil niet dat m'n klein-kleinkinderen in EU niet meer in een 'democratie' of in 'vrijheid' leven. EU moet 'vrij' blijven, ik zie 't duister in met de huidige politiek op den duur, vandaar. 'Progressief' sluit een grote groep Middeleeuws-denkenden(al zullen ze dat natuurlijk nooit hardop zeggen) in de armen. Stemvee. Tel uit je winst.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jan 2017, 17:31

Ik weet niet wat ik erger vind. Iemand die een probleem ziet maar geen oplossing heeft of mensen die geen probleem zien.
Prachtig omschreven + tig

Ook Hielke en Robin :thumbup: :peace:

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 05 jan 2017, 17:36

Precies daarom voor mij voor de eerste keer een stem voor de PVV. Vorige keer nog gestemd op de PvdD.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 jan 2017, 17:52

Wouter81 schreef:Wat vinden we van het programma van nieuwe partij 'Forum voor Democratie' (https://forumvoordemocratie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;) van Thierry Baudet?
Daar heb ik me nog niet zo in verdiept; toen ik een tijdje geleden keek hadden ze volgens mij nog geen verkiezingsprogramma klaar.

Zed240

Bericht door Zed240 » 05 jan 2017, 18:20

Wouter81 schreef:Wat vinden we van het programma van nieuwe partij 'Forum voor Democratie' (https://forumvoordemocratie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;) van Thierry Baudet?
Mijn stem hebben ze mocht er niks geks gebeuren de komende maanden. Standpunten/ideeën lijken enigszins op die van VNL en GeenPeil, maar vindt de FvD een stuk professioneler overkomen. Eigenlijk elk standpunt zou ook mijn idee kunnen zijn.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 05 jan 2017, 18:33

Inderdaad Zed, ik denk er eigenlijk precies zo over als jij. Ze hebben een lijst van goede intelligente mensen. Ik heb al vele jaren niet meer gestemd wegens geen enkel vertrouwen in bestaande partijen en meer in het bijzonder politici maar FvD spreekt me wel aan moet ik zeggen. We zullen zien.

Tom

Bericht door Tom » 05 jan 2017, 19:32

Ja, dat programma ziet er goed uit en lijkt ook aan te sluiten bij mijn politieke voorkeuren.

Luco

Bericht door Luco » 05 jan 2017, 19:40

Dat ziet er inderdaad goed doordacht uit, en met mensen die hun sporen verdiend hebben ipv louche figuren.

alt

Bericht door alt » 05 jan 2017, 19:41

Een sterke debater heeft FVD aan Theo Hiddema.
Ik geniet als hij spreekt.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 jan 2017, 20:07

alt schreef:Een sterke debater heeft FVD aan Theo Hiddema.
Ik geniet als hij spreekt.
Ja, Hiddema is bijzonder goed van de tongriem gesneden. Lekker droog ook.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 05 jan 2017, 20:54

Luco schreef:

Ik denk dat iedereen het probleem wel ziet, is al verschillende keren toegegeven door verschillende mensen.
En er is ook echt een probleem, maar de mensen die denken dat Wilders dat op gaat lossen zullen zeer teleurgesteld worden.

Een oplossing is zomaar niet gevonden en grenzen dicht gooien hou je echt geen terroristen mee tegen.
Gelukszoekers en misbruikers, autochtoon of allochtoon gewoon keihard aanpakken.

En dat zie ik Wilders ook niet doen.
Wat mij betreft als klein beginnetje meer blauw met meer rechten, nu durft een agent niet in te grijpen omdat die aangeklaagd kan worden.
Er zijn hier inderdaad verschillende stromingen, lijkt de maatschappij wel........... Hier heeft iedereen alleen een beetje een auto-afwijking :wink: Net zoals ik me mateloos irriteer aan een extreme vorm van wegkijken doe ik dat ook aan een extreme vorm van tegen alles en iederen schoppen en over één kam scheren. Wilders kan mij dus ook niet bekoren, net als de doorgeschoten kijk ons eens menselijk zijn (en doe mij jou portemonnee ff want jij gaat dat betalen) partijen. Maar soms komt ook Wilders best eens met een paar voorstellen waarover je in ieder geval eens in gesprek zou kunnen gaan. Met betrekking tot grenzen dicht heeft hij ook wel eens uitgelegd dat dit fysiek niet te doen is, maar als hier niets meer te halen is (lees we geven niets meer weg behalve een fysiek retourtje) haakt een groot deel al af bij het denken eraan te beginnen om hierheen te komen. Tevens geeft hij een aantal mogelijke oplossingen voor de aanpak van de extremistische islam. Misschien klinkt het erg lullig, maar ik vond bijvoorbeeld het voorstel om verplicht in het Nederlands te communiceren in de moskee en het kunnen controleren van de boodschap die daar wordt uitgedragen en verspreid nog niet zo gek. Wil je perse in het Arabisch converseren ? Dan doe je dat lekker in een Arabisch land. Verspreid jij een boodschap die haaks staat op onze wettelijk geborgde vrijheden, sluiten die tent en imam retour. Volgens mij vinden de moslims die gevlucht zijn voor de extreme islam dat helemaal geen probleem. Is dit voor jou als moslim onoverkomelijk, zoek je heil ergens anders. Dit is zo maar een voorbeeld wat mij betreft van een stap naar een mogelijke aanpak om op lange termijn die spiraal om te buigen. Het maakt mij geen zak uit wie het oppert, als het maar een keer in gang gezet wordt. Maar hij verziekt het voor zichzelf door te veel in de extreme hoek te gaan zitten. Maar misschien ben ik ook te extreem en is Nederlands spreken in Nederland wel heel erg voor arabieren want zielug.........

Gr Ron

tomgtr

Bericht door tomgtr » 05 jan 2017, 20:57

Ik vind het een programma waar niks mis mee is. Ik was ook altijd een groot voorstander van een kamer en kabinet vol technocraten. M'n angst is alleen dat dat weer een stel succesvolle ondernemers zijn op zoek naar hun 5 minutes of fame. Maar ouur afgaande oo profiel van de kandidaten en hun verkiezingsprogramma zouden zij best mijn stem kunnen krijgen.

Robin

Bericht door Robin » 12 jan 2017, 16:25

FvD is wel ok:)

Verrek, maart verkiezingen dus komt de heer Van Rijn met'n goed plan, al is nog niet bekend waar die extra 100.000.000 euro vandaan moet komen.
Maarja Van Rijn is van de PvdA dus wij weten wel waar dat geld vandaan gaat komen natuurlijk:)
http://www.nu.nl/politiek/4383945/van-r ... nzorg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jan 2017, 16:51

Ze komen nu 'slim' met die oproep, omdat velen op sociaal media vaak iets roepen van, wel geld daarheen (asiel en geluks zoekers geld e.d.) maar niet naar/voor ouderen zorg oid, mooi voor de verkiezingen, dan lijkt het net of zij (pvda in dit voorbeeld) met dat idee kwamen en zichzelf op de borst kloppen van, kijk eens zo goed zijn wij.

edit: begin van men tekst was een beetje gebrabbel zag ik nu, nu heel iets duidelijker hoop ik :mrgreen:
Laatst gewijzigd door GTRene op 12 jan 2017, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 12 jan 2017, 17:16

:hmmm: Wat bedoel je te zeggen?

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 12 jan 2017, 17:35

Trap niet meer in de fabeltjes van de PvdA, D66 of GroenLinks en stem voor u eigen toekomst. Programma van de FVD ziet er goed uit.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 12 jan 2017, 17:37

Dat weet geen mens joh.

En over die 100 miljoen uit de PvdA koker, alle partijen (dus ook de VVD) hebben jaren geleden ingestemd met het huidige zorgbudget wat meer dan 75 MILJARD per jaar bedraagt. Daar betalen we inderdaad met z'n allen een hoop belasting voor. En natuurlijk is die 100 miljoen heel veel geld, maar op 75 miljard toch weer niet zo heel erg veel...Beter schuiven ze dat door naar defensie, die schijnen het in deze roerige tijden ook prima te kunnen gebruiken.

Luco

Bericht door Luco » 12 jan 2017, 17:41

Nee joh Bram, Geertje is de verlosser.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 12 jan 2017, 18:00

Alles wat je vanaf 4 maanden voor verkiezingen hoort, moet je gewoon negeren.
Is het geen verkiezingsretoriek, dan is het wel wisselgeld tijdens coalitiebesprekingen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 12 jan 2017, 18:19

Wel goed punt sliley :)

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 12 jan 2017, 18:19

Precies.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 jan 2017, 18:29

Sommige partijen gebruiken niet de laatste 4 maanden voor verkiezingen om verkiezingsretoriek te spuien maar doen dit constant. Geloof dat de technische term daarvoor populist is.

Plaats reactie