Toyota Corolla AE111

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Stefan van Elst

Re: Toyota Corolla AE111

Bericht door Stefan van Elst » 25 mar 2015, 09:31

JDMCharade schreef:Ik vind een blacktop zonde van mn geld.
Ik in het begin ook, totdat ik uiteindelijk toch de swap gedaan had :D

JDMCharade

Bericht door JDMCharade » 25 mar 2015, 18:31

Ja maar dat is niet te vergelijken. MR2 is veel lichter en rijd veel leuker. Ik hou van boost. Dan zou ik alsnog geen 4EFTE of 3SGTE of 4AGZE in mn rolla swappen. Dan spaar ik liever door voor een auto die affabriek een turbo erop heeft. Met deze daily auto leer ik ook op circuit rijden slalommen etc. En als ik dan een turbo auto heb over een paar jaar.. :blink:

JDMCharade

Bericht door JDMCharade » 10 jan 2017, 11:47

Sow tijd geleden! Een flinke update dan maar.
Een motorswap is er nooit van gekomen. Ik kreeg hele andere ideetjes. Zo is er een vesnellingsbakswap gekomen, C56 closeratio 5 bak uit een Levin Silvertop. Dat in combinatie met een 4AFE is een hele leuke combinatie :df:
Ik heb er uiteraard ook veel problemen mee gehad, de bak schakelde op een gegeven moment niet zo lekker en je hoorde het ratelen zodra je een bocht maakte naar rechts maar naar links hoorde je niks, Heb de aandrijfassen vervangen die waren drooggelopen en heb de versnellingsbakolie ververst. Aan de olie lag het niet er zat geen gruis in. Toch verder aangekeken en een TTE demper op de kop weten te tikken voor een spotprijs. T gaf een lichte brom buiten de auto en in de auto bleef t lekker stil. Weer paar keer naar de ring geweest ermee en begin januari heb ik de knoop doorgehakt en heb ik hem verkocht.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jan 2017, 11:09

Nog recente fotos ?

Plaats reactie