Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 28 dec 2016, 18:02

Het'wir schaffen das' van Merkel vind ik een zeer kwalijke uitspraak. Daarbij valt het 'minder Marokkanen ' van Wilders dan ook totaal in het niet wat mij betreft. En ja ik vond Wilders uitspraak niet storend en heb er geen moeite mee. Wel met Merkel's uitspraken en acties.

Snipe

Bericht door Snipe » 28 dec 2016, 18:13

Robin schreef:Marokkanen zijn géén ras
In het normale taalgebruik niet, maar in de rechtspraak wel. Dit zegt rechtspraak.nl:
De juridische betekenis van de term ‘ras’ is veel ruimer dan de betekenis die dit begrip in het Nederlands spraakgebruik en de wetenschap normaal heeft. Gekeken moet worden naar het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie (IVUR). Daarin wordt onder “rassendiscriminatie” verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ‘ras’, ‘huidskleur’, ‘afkomst’ of ‘nationale of etnische afstamming’.
En dan dit:
Niet best dat 'iedereen' valt over Wilders' praatjes en niet over alle moslimellende. Ja daardoor gaat NL en de rest van de wereld inderdaad naar de haaien:)
Volgens mij is het niet zo dat 'iedereen' valt over Wilders' praatjes en niet over alle moslimellende. Sterker nog, sommigen hier geven de indruk dat ze over weinig anders meer kunnen praten dan over die moslimellende. Ik zie het zo: we leven hier in een mooi land, maar er zijn ook nogal wat problemen, waaronder de integratie maar ook het feit dat er een extremistische mafklapper in de Tweede Kamer zit. Voor die integratieproblemen bestaat geen eenvoudige oplossing, maar voor de aanwezigheid van de partij van de brievenbuspissers in het parlement wel: gewoon op iemand anders stemmen, namelijk.
Ik snap ook niet dat mensen denken dat Wilders de oplossing is. Ik heb nou niet direct de indruk dat het veel beter is geworden in de ruim 18 jaar dat hij Kamerlid is, of in de dik 26 jaar dat hij in Den Haag rondloopt. Hij heeft het wel steeds over de elite, maar als er iemand een beroepspoliticus is...

GTRene

Bericht door GTRene » 28 dec 2016, 18:22

Wilders is niet altijd even politiek correct en ja, hij doet soms uitspraken waarvan je denkt...
overigens valt die minder minder crimi/rotzooi trappende Marokkanen daar zeker niet onder en dat vinden velen met mij.

beter dat dan gladde praatjes van wat ministers en weinig oplossen of nog maar wat kopjes thee drinken over bepaalde zaken.

En wie zegt dat ik geen last heb van bepaald volk? ook ik moet/ga er wel eens uit ook al is het heel weinig de laatste jaren :-)

Maar ik praat niet alleen voor mezelf, ik ken genoeg mensen die er wel mee te maken hebben of hebben gehad en daar doe ik het hoofdzakelijk voor, voor die mensen en voor NL, immers, velen denken wel over dit soort zaken, maar spreken het niet uit,
veelal ook uit 'angst' of om vanwege voor racist of discriminerend persoon te worden uitgescholden of zo naar gewezen,
dus druk van buitenaf.

sommige hebben er hier ook zo'n handje van, de racist kaart uitdelen terwijl ze zo'n persoon helemaal niet kennen en of hun gedachte
al klaar hebben, getriggerd door een verhaal of de naam Wilders, oeps daar is die naam weer hahah ;-)

Tom

Bericht door Tom » 28 dec 2016, 18:24

Snipe schreef:
Ik vind dat niet hetzelfde: Merkel pleegt die aanslagen niet zelf, Wilders doet die uitspraken wél zelf.
Door Wilders zijn uitspraken zijn geen meerdere dodelijke slachtoffers gevallen, door Merkel's beleid wel. Zo kun je het ook zien. Wat is erger?
Al vind ik die afbeelding van Wilders met bloed aan de handen ook nergens op slaan. Zinloos om iemand zo de schuld toe te wijzen. Dat Merkel bloed aan d'r handen heeft is een kinderachtige reactie, onder de gordel. Het proces tegen Wilders is dat idem dito, het proberen monddood te maken van een politicus moet je niet willen.
Alleen in het parlement is die vrijheid er wel, want politici moeten natuurlijk de mogelijkheid hebben om wetsvoorstellen in te dienen die tegen de bestaande wetten in gaan. Dat dat politici ook het recht geeft om in een Bierkeller-achtige setting te schreeuwen dat we minder Marokkanen moeten hebben, is daarom dan ook onzin.
En die grens wil je binnen het parlement leggen? Mag een politicus buiten de kamer ook niet op vragen van de NOS-verslaggever reageren? En niet meer deelnemen aan tv-debatten? Onhaalbare zaak, zo kan een politicus natuurlijk nooit z'n werk doen.

Snipe

Bericht door Snipe » 28 dec 2016, 18:38

Nou, Tom, die grens wil ík niet binnen het parlement leggen, dat doet de wet. De mensen die in het parlement zitten, zijn daar dus voor verantwoordelijk. Het idee erachter is dat de rechtspraak zich dan niet met het parlement hoeft te bemoeien.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 dec 2016, 18:48

Tom +1.

Racismekaart uitdelen en weer met je kop in 't zand:)

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 28 dec 2016, 19:01

Snipe schreef:
RS-Ron schreef:De kruistochten zijn natuurlijk een kulargument, denk dat één van jou en mijn voorvaderen zijn vrouw ook nog aan de haren in zijn hol heeft getrokken......... dus dan moeten wij begrip hebben voor de huidige positie van de vrouw in dat geloof...... kom op zeg. Het klopt Nederland was en is nmm nog steeds een tolerant land. Het wordt alleen tijd dat we stoppen met het tolereren van intolerantie. Het zal toch niet zo zijn dat je al extremist wordt genoemd als je stopt met het tolereren van intolerantie ? Volgens mij gebruik je dan je boerenverstand.

Gr Ron
Je gaat nu met mijn argumenten aan de haal. Ik zei dat het christendom ook zo'n fase had waarin iedereen er aan moest en zou geloven, en dat het kennelijk inherent is aan ieder geloof. Verder zei ik volgens mij juist dat we er in Nederland wel aardig eens waren dat het prima is om iets te geloven zolang je anderen daar verder niet mee lastig valt, omdát Nederland een tolerant land is of was.

Verder is het niet zo dat ik zeg dat Wilders een extremist is omdat hij wil 'stoppen met het tolereren van intolerantie'. Ik vind het juist heel goed dat religieuze onzin een halt toe wordt geroepen. Maar mocht je het je afvragen: ik vind wel dat Wilders een extremist is omdat hij stelt dat Nederland een nepparlement heeft, omdat hij stelt dat Nederland geen onafhankelijke rechtspraak heeft, omdat hij een demagoog is die factfree de massa bespeelt, omdat zijn partijprogramma een vodje is dat aan meerdere grondrechten tornt, omdat hij stelt dat de minister-president van dit land (die democratisch gekozen is) 'de grootste leugenaar van dit land' is, omdat hij stelt dat je de onafhankelijke media in dit land niet kunt vertrouwen en niet in de laatste plaats omdat hij een (door de rechter veroordeelde) racist is.
Volgens mij zijn wij het best eens in grote lijnen. Ik zie alleen de meerwaarde anno 2016 niet van het feit dat eeuwen geleden het Christelijk geloof ook "letterlijk" werd geinterpreteerd. Moet ik dan meer begrip hebben voor een geloof wat 4 eeuwen achterloopt ? Ik begrijp het wel, maar heb er geen begrip en ook geen respect voor. Een aantal actief beleden standpunten staan gewoon haaks op onze normen en waarden en zelfs op onze wetten. Dus even kort door de bocht, kom over 4 eeuwen maar eens opnieuw aan de "westerse" poort kloppen na verlichting van dat geloof. Tot het zover is los je jou eigen probleem maar in je eigen land op door middel van je eigen specifieke culturele aanpak. Als je het zelf bereikt en afdwingt ga je het ook koesteren en waarderen.

En Wilders een extremist, ja tot een bepaalde hoogte is hij dat, mee eens. Ben alleen ook van mening dat een aantal politieke partijen net zo extremistisch zijn in het vasthouden aan hun extremistisch wereldbeeld dat iederen van nature goed is, tot over de rand van het extreme begrip en respect hebben voor onder andere een interpretatie van geloof in combinatie met culturele aspecten die op termijn onze verzorgingsstaat en maatschappij totaal ontwricht. Ik vind dat eigenlijk net zo weerzinwekkend. En dat je als rechstaat een beetje lastige vragen gaat krijgen in Nederland is inharent aan je functioneren. Als één van de rechters twee jaar voor het Wildersproces in een docu aangeeft dat er geen plaats is binnen de rechtspraak voor het ideeëngoed gebaseerd op de PVV stroming en dan vervolgens één van de "onafhankelijke" rechters is die objectief moet oordelen werk je dat zelf in de hand. Als klap op de vuurpijl hebben we er nu ook honderden nieuwe rassen bij. Nee daar schieten we wat mee op. Het partijprogramma van 1 A-viertje zegt mij niets. Er zijn partijen die een programma van 98 pagina's hebben, die voeren uiteindelijk 97 pagina's niet uit.............. dan roep je het over jezelf af dat je niet meer serieus wordt genomen en als "nep" wordt aangezien. Prima om Wilders op basis van argumenten iedere keer een draai om zijn oren te geven, maar een wegkijker met zijn kop in de grond eens een enorme hollewipper verkopen zodat zijn kop uit de grond schiet is wat mij betreft ook prima.

Gr Ron

Tom

Bericht door Tom » 28 dec 2016, 19:09

Snipe schreef:Nou, Tom, die grens wil ík niet binnen het parlement leggen, dat doet de wet. De mensen die in het parlement zitten, zijn daar dus voor verantwoordelijk. Het idee erachter is dat de rechtspraak zich dan niet met het parlement hoeft te bemoeien.
Dat de rechtspraak zich niet bemoeit met zaken binnen het parlement heeft natuurlijk een belangrijke reden: als ze dat gaan doen, kun je niet meer van een democratie spreken omdat je dan beperkt kunt zijn in veranderingen die je teweeg wilt brengen. Toch tikken ze nu een politici op de vingers vanwege zijn uitspraken buiten het parlement. Dan begeef je je op glad ijs. Als Wilders een moord pleegt is het eenvoudig, de wet moet ook voor hem gelden, geen discussie over mogelijk. Maar het is toch de taak van een politicus om een standpunt naar de buitenwereld uit te dragen en daar draagvlak voor te creëren? Daarin moet hij/zij toch vrij zijn?

Kennelijk valt een uitspraak als 'minder Marokkanen' haatzaaien en discriminatie en is hij daarvoor veroordeeld. Dan moet je zo'n uitspraak van de rechter respecteren, maar zelfs onder de hoogste advocaten en andere personen met veel kennis over ons rechtssysteem zijn de meningen verdeeld. Voor mij is het dus niet zo klaar als een klontje.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 dec 2016, 19:11

Snipe schreef:Nou, Tom, die grens wil ík niet binnen het parlement leggen, dat doet de wet. De mensen die in het parlement zitten, zijn daar dus voor verantwoordelijk. Het idee erachter is dat de rechtspraak zich dan niet met het parlement hoeft te bemoeien.
Die grens parlement - niet parlement bestaat sec natuurlijk niet. Dan zou een politicus in de aanloop naar verkiezingen tijdens toespraken, debatten en tv-optredens bepaalde partij specifieke standpunten (minder 'criminele' Marokkanen) niet mogen herhalen.

Dat zijn zoals je zegt Bierkeller-achtige podium voor het benadrukken van de 'minder' boodschap een beladen en ongelukkige keuze was ben ik met je eens.

Luco

Bericht door Luco » 28 dec 2016, 19:19

We zullen het zien, van mij mag die gaan regeren, hij wil iig al die gasten die zogenaamd niet kunnen werken en al 20 jaar vooral verzinnen wat ze niet kunnen en het slachtoffer van de maatschappij spelen weer aan het werk trappen, daar ben ik voor.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 dec 2016, 19:29

Luco schreef:We zullen het zien, van mij mag die gaan regeren, hij wil iig al die gasten die zogenaamd niet kunnen werken en al 20 jaar vooral verzinnen wat ze niet kunnen en het slachtoffer van de maatschappij spelen weer aan het werk trappen, daar ben ik voor.
Luco, may god forbid it, als de crisis nu eens in alle heftigheid terug keert (niet ondenkbaar gezien de mondiaal schuivende politieke panelen) en jij raakt vervolgens zonder werk, zonder reserves om het tot je 67e uit te zingen, en aldus veroordeeld tot de barmhartigheid van de staat; wat doe je dan? Het is nogal een thema bij je. Die 'uitvreter' naald blijft lang in de groef hangen.

Snipe

Bericht door Snipe » 28 dec 2016, 19:37

Luco schreef:We zullen het zien, van mij mag die gaan regeren, hij wil iig al die gasten die zogenaamd niet kunnen werken en al 20 jaar vooral verzinnen wat ze niet kunnen en het slachtoffer van de maatschappij spelen weer aan het werk trappen, daar ben ik voor.
Dat punt staat nergens in het vodje dat een verkiezingsprogramma voor moet stellen.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 dec 2016, 19:41

Snipe schreef:
Dat punt staat nergens in het vodje dat een verkiezingsprogramma voor moet stellen.
Leek me al sterk. Luco ziet overal uitvreters ;-)

Luco

Bericht door Luco » 28 dec 2016, 19:48

Nee hoor staat niet op dat vodje maar is er wel.

Ja Hielke ik erger me mateloos aan mensen die maandelijks hun klauw ophouden terwijl ze gewoon wel kunnen werken maar gewoon niet willen, die zijn nog erger dan asielzoekers.

En als Wilders al die vluchtelingen en moslims eruit trapt is er toch geld genoeg want die zijn toch de oorzaak van al onze ellende volgens sommige hier.
Dus als die dan weg zijn hebben we geen last meer van de crisis.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 28 dec 2016, 20:41

Volgens mij zei er nogal een verschil tussen asielzoekers en economische migranten. Probleem is dat iedereen zijn papieren wegflikkert. En om de relatief kleine groep te sparen die zijn papieren echt is kwijtgeraakt door de oorlogsellende laten we iedereen maar binnen. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat het nagenoeg ondoenlijk is om uit te zoeken wie nu wel of niet een echte asielzoeker is. Dan kunnen we bijna niemand terugsturen want de desbetreffende landen nemen ze niet meer terug. Ik heb ook een aversie tegen handophouders die niet willen en wel kunnen. Maar om er dan dagin daguit maar een paar extra binnen te halen lijkt me ook niet handig. Gewoon opvangen in de regio en daar uitzoeken hoe het zit. Vrouwen en kinderen opvang bieden, de mannen gaan het probleem in eigen land oplossen. Economische emigranten zonder papieren, terug naar de stranden waar ze vandaan komen. Als je naar Canada emigreert moet je ook eerst jaren bijdragen aan alvorens van de sociale voorzieningen te profiteren, lijkt me redelijk, morgen invoeren. Verdragen uit tijden met andere probleemstellingen? Opzeggen herzien en naar de nieuwe normen ratificeren.

Gr Ron

alt

Bericht door alt » 28 dec 2016, 21:10

Wie kan mij vertellen hoeveel mohamedanen zijn vermoord door de uitspraken/aanhangers van Wilders?
Als Wilders een racist is v.w. zijn uitspraak "minder Marokkanen", dan worden Marokkanen opeens een ras.
Volgens van Dale:
groep van individuen, van een andere groep onderscheiden door een aantal erfelijke en lichamelijke overeenkomsten.

Luco

Bericht door Luco » 28 dec 2016, 21:18

erfelijke overeenkomsten hebben ze wel, het zijn allemaal dieven, hebben allemaal een grote bek, zijn te lui om te werken en alle vrouwen hebben een snor.

Een ras dus :-)

Macboy

Bericht door Macboy » 28 dec 2016, 21:19

Van mij mag ook elke religie verboden worden. Beste oplossing voor alle ellende.
Luco schreef:Ja Hielke ik erger me mateloos aan mensen die maandelijks hun klauw ophouden terwijl ze gewoon wel kunnen werken maar gewoon niet willen, die zijn nog erger dan asielzoekers.

En als Wilders al die vluchtelingen en moslims eruit trapt is er toch geld genoeg want die zijn toch de oorzaak van al onze ellende volgens sommige hier.
Dus als die dan weg zijn hebben we geen last meer van de crisis.
Mooi verhaal Luco. Ik zou Wilders ook graag om die reden aan de macht willen zien. En dan de Islam aanpakken, want dat is het enige probleem waar wij allen mee te kampen hebben lol. En als de Islam verboden is ? Wat dan ? Zijn we allemaal dan opeens weer blij ? Hebben we dan onze banen weer terug ? Gaan de rentes dan weer omhoog ? De werkloosheid omlaag ? Komt er dan weer blauw op straat ? Worden ouderen weer verzorgd ? Kunnen we onze pensioenen weer veilig stellen ? Stopt de bijstandswet eindelijk ? Kunnen we de touwtjes weer uit de brievenbussen hangen ? Want dat hebben de Moslims allemaal verziekt natuurlijk. Maar wat boeit dat. Daar gaat het immers niet om.

Als Wilders ergens goed voor is als die aan de macht komt is het eindelijk de stront uit de ogen halen van sommigen hier :)

alt

Bericht door alt » 28 dec 2016, 21:26

Heb je het ook eens zo bekeken, Geert Verstappen & Max Wilders de bad boys op hun werk.
Beiden hebben bij hun collega's meer jankers dan wonderaars op hun werk, maar veel fans.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 28 dec 2016, 22:40

Ik zie Wilders niks voor elkaar krijgen.
Dat wordt een grote partij dwarsliggen, pootje lichten, fake news en ga zo maar door.

Andre

Bericht door Andre » 29 dec 2016, 01:53

Ieder land Zijn eigen cultuur waarden en normen.

Nederland voor de nederlanders
Belgie voor de belgen
Turkije voor de turken
Etc

Multi culti is mislukt dat weet iedereen al.

Die massa import daar gaat het fout. En daarom krijgt Wilders veel stemmen.

Wil je immigreren moet je eerst zorgen dat je in jezelf kan voorzien. Moet je je hand ophouden is hier geen plaats voor jou. Geen premies afgedragen geen rechten punt.

Nu is de europese politiek doorgeslagen en nu krijgen ze de deksel op de neus van partijen zoals Pvv le pen en afd etc. Hoe meer import hoe meer ellende en mensen pikken het niet meer! Geduld is op. Nog even en de burgers nemen het recht in eigenhand. Politie en politiek doen niks. Culenborg is al een voorbeeld en dat gaat straks nog gekker. Men verrekt het om naar de burger te luisteren dan krijg je dat soort dingen.

De meeste burgers willen geen meer azc! Ze willen geen meer import, Het is klaar. Tijd voor export!

///Joost

Bericht door ///Joost » 29 dec 2016, 10:51

Ik sta best wel te kijken van de verschillende ongenuanceerde uitspraken die hier gedaan worden. Daar is het 'minder, minder' geroep van GW vegeleken niets bij. Bah, bah.
Natuurlijk heeft iedereen genoeg van handophouders en ook het asielbeleid moet zeker strakker worden. De open grenzen in de EU is een groot probleem, want het sluiten ervan heeft verstrekkende gevolgen voor economie en handel, maar dit fysieke slot in de deur wellicht de enige manier om een halt toe te roepen aan de volledig losgeslagen immigrantenstroom.

Vwb het probleem van extremistische Moslims, is het van de zotte dat er niemand binnen hun eigen gemeenschap opstaat omdit een halt toe te roepen. Je mag in die gemeenschap nergens tegenin gaan, want dan wordt je direct de mond gesnoerd. Dat smerige gedoogbeleid van de goeden maakt dat het lastig te stoppen is. Af en toe zie je een nieuwsberichtje of een interview van een imam of woordvoerder met goede bedoelingen, maar dit is ook vaak slechts een reactie op weer een voorval. Er is geen groep Islamitische mensen die ECHT iets probeert te doen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 dec 2016, 11:22

Volgens mij is dit puur omdat daar niemand is die hier echt een halt toe wil roepen. Sterker nog, ik denk dat als die minderheid straks een meerderheid wordt, dat dan ook de gematigden overstag gaan. De "roots" blijven trekken... Dat zag je laatst ook aan de 2e en 3e generatie, die hier in NL wonen, tijdens/na die coupe in Turkije.
///Joost schreef: Vwb het probleem van extremistische Moslims, is het van de zotte dat er niemand binnen hun eigen gemeenschap opstaat omdit een halt toe te roepen. Je mag in die gemeenschap nergens tegenin gaan, want dan wordt je direct de mond gesnoerd. Dat smerige gedoogbeleid van de goeden maakt dat het lastig te stoppen is. Af en toe zie je een nieuwsberichtje of een interview van een imam of woordvoerder met goede bedoelingen, maar dit is ook vaak slechts een reactie op weer een voorval. Er is geen groep Islamitische mensen die ECHT iets probeert te doen.

Marius

Bericht door Marius » 29 dec 2016, 11:24

http://in.reuters.com/article/eu-securi ... NKBN14A1AA" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar terroristen zijn natuurlijk wel van harte welkom. Maw, u mag niet vluchten met uw zuurverdiende centen want anders kan men u niet melken om het wanbeleid te financieren.

WJ

Bericht door WJ » 29 dec 2016, 12:39

En maar brullen dat de grenzen gesloten moeten worden, maar als er echt gesloten grenzen shit om de hoek komt kijken is het maar lastig enzo.. :lol:

Je kan gewoon me je zuurverdiende centjes weg/emigreren hoor. Grote bedragen heb je altijd al moeten aangeven.
Of ben je dat van plan te gaan doen met van die wazige money transfer shit op prepaid kaartjes? Je weet wel, van die meuk die vaak in van die wazige telefoon winkeltjes word geregeld?

Plaats reactie