Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Snipe

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Snipe » 27 dec 2016, 22:20

GTRene schreef:Voor Andre :shock:

https://gerard1945.wordpress.com/2016/1 ... passen-is/" onclick="window.open(this.href);return false;
Later als ik groot ben ga ik ook hoaxen verzamelen!

Macboy

Bericht door Macboy » 27 dec 2016, 22:41

Maar niet in God geloven en wel Pasen en Kerst willen vieren: tja dan klopt er toch ook iets niet in je hoofd ? Dat we het al die jaren maar normaal zijn gaan vinden is toch ook waanzin ? Kerk en Staat gescheiden ?

Luco

Bericht door Luco » 28 dec 2016, 05:43

Snipe schreef:
GTRene schreef:Voor Andre :shock:

https://gerard1945.wordpress.com/2016/1 ... passen-is/" onclick="window.open(this.href);return false;
Later als ik groot ben ga ik ook hoaxen verzamelen!
:lollerdelol: Ja dat krijg je als je tijd teveel hebt.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 28 dec 2016, 07:33

Ik snap de term hoaxen in deze niet helemaal.
Bij mijn weten zijn al die gebeurtenissen uitgebreid in het nieuws geweest.
Alleen worden ze hier onder elkaar gezet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 dec 2016, 07:35

Ik wilde net exact schrijven wat Smiley hier boven post.
Een hoax is iets neps/gefingeerd/trucage.
Wat is er nep aan al die berichten? Een tijdlijn van gebeurtenissen waar we met velen hier niet al te blij van worden, afdoen als een hoax?

Snipe

Bericht door Snipe » 28 dec 2016, 09:31

Dat was precies wat ik bedoelde: veel van die berichten bleken achteraf niet waar te zijn.

Dat negerzoenen nu Buys Zoenen heten, heeft niets te maken met 'politieke correctheid' maar met geld verdienen, bijvoorbeeld.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... punt.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat de publieke omroep de slogan 'Kerst vier je samen' heeft afgeschaft is niet waar, die spotjes waren gewoon op tv. Alleen waren er óók (en dus niet in plaats van) spotjes met 'December vier je samen'. Uitleg hier: http://www.ad.nl/dossier-nieuws/npo-ker ... ~afa197cc/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat rokjesverbod bij de gemeente Amsterdam? Dat bleek een overijverige teamleider die naderhand op zijn vingers is getikt.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... ng-bepalen" onclick="window.open(this.href);return false;

Die leraar die politie aan zijn deur kreeg omdat hij twitterde dat zijn klas applaudisseerde na de aanslagen in Zaventem? Dat bleek iemand met tijd te veel die geen leraar was, en hij had dus ook geen klas met feestvierende moslims voor zich gehad.
http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnen ... op-Twitter" onclick="window.open(this.href);return false;

En dat zijn er maar een paar die me te binnenschoten bij het bekijken van die tijdlijn. Mooie verzameling nepnieuws, maar wel zonde dat mensen op basis daarvan hun stem uit willen brengen.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 dec 2016, 10:12

niet waar? overal zat een kern van waarheid in, sommige werden terug getrokken of aangepast, der is over gedacht en over gesproken en in het nieuws geweest.
of het zo groot werd/was als velen dachten is een heel ander verhaal.

zo, en nu tijd voor een kopje thee :-) lol

smiley

Bericht door smiley » 28 dec 2016, 10:22

Die yogaleraar had zich laten inspireren door de eerdere tweet van Sanne Hulscher, en dat is wel degelijk gebeurd.
Voor de rest lees ik damage control van de marketing afdeling.

Dat Nederland door wat veranderingen heen gaat om van een jood-christelijke naar een joods-christelijke-islamitische samenleving om te smelten kan ik prima begrijpen.
Dat dat gepaard gaat met veel bullshit een stuk minder.

Snipe

Bericht door Snipe » 28 dec 2016, 10:40

Ja, ik zeg niet dat het nooit gebeurd is of nergens, maar in die hoax-verzameling wordt domweg verwezen naar die yogaleraar. En dat was dus een mafketel met te veel tijd en een twitteraccount.

En eerlijk gezegd: het zal me een zorg zijn of iemand een kerstboom neerzet of niet.

smiley

Bericht door smiley » 28 dec 2016, 10:53

Winterboom

GTRene

Bericht door GTRene » 28 dec 2016, 10:54

:tooth:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 28 dec 2016, 11:29

Ik begrijp ook dat er met het toenemen van het aantal moslims in Nederland ook meer islamitische invloeden een rol gaan spelen. Dat betekend wat mij betreft niet dat er ook plaats is in onze maatschappij voor deze invloeden. Ik als oude lul ben nu juist zo blij dat de voormalige invloed van de kerken inmiddels tot het minimale is beperkt in Nederland. Dat is niet vanzelf gegaan en heeft best even geduurd. Nu worden we hier geconfronteerd met een overtuiging die door te veel aanhangers wat te letterlijk wordt geïnterpreteerd. De aanhangers hiervan zijn lastiger te overtuigen en minder vatbaar voor argumenten dan de kerkbezoekers van pak hem beet 40-50 jaar geleden. Tevens is er een klein gedeelte van de aanhangers die,al dan niet gesponsord door bijv. SA, het heel normaal vinden om binnen en buiten de moslimgemeenschap met alle bestaande bizarre vormen van geweld hun standpunt uit te dragen. Komt ook nog bij dat een te groot gedeelte van de gemeenschap bewust bijdraagd aan het faciliteren van dit extreme gedrag. Die kiest gewoon altijd de kant van hun geloofsgenoten. Ik zal het wel gemist hebben maar ik kan mij niet herinneren dat 40 jaar geleden de Katholieken of Protestanten /Gereformeerden gewelddadig werden en er doden vielen omdat Gerard Reve op tv heftig tekeer ging over hun geloof.

Het is dus zaaks het nu en voor altijd duidelijk te maken dat er hier een scheiding van staat en geloof is. Dus bij overheidsinstellingen geen uiterlijke kenmerken op basis van geloof. Dat betekend geen kruisjes, keppeltjes en hoofddoeken in een gemeentehuis bijv.

met betrekking tot een kerstboom ben ik ook van mening dat een ieder dat zelf moet weten. Het wordt echter wel een principe-kwestie als er druk wordt uitgeoefend om hem niet neer te zetten of om met andere benamingen te gaan werken. De lijn tussen vrijwillig iets doen en in een richting geduwd worden is wat mij betreft wel een belangrijk verschil. Wat mij betreft hoef je alleen maar te kijken naar de landen op deze aardkloot waar de islamieten de dienst uitmaken om te concluderen dat je die invloed beter in de kiem kan smoren. Of noem me anders een land waar de denkbeelden van mo zorgen dat het fijn toeven is voor ongelovigen, vrouwen en andere bijzondere verschijningen en niet-moslims.

Gr Ron

Snipe

Bericht door Snipe » 28 dec 2016, 11:35

Het is iets langer geleden dat christenen tekeergingen over het geloof, maar die kruistochten waren ook niet per se heel vredig.

Maar inderdaad, we waren er in Nederland wel aardig over uit dat het prima is om iets te geloven, als je anderen er verder niet mee lastig valt. Dat komt natuurlijk ook omdat Nederland een tolerant land was. Die tolerantie is nu vaak ver te zoeken, zowel bij radicale moslims als bij extremisten als Wilders.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 dec 2016, 11:42

Hoe lang waren die kruistochten ook al weer geleden? Als het zo lang moet duren...
Altijd weer die kruistochten ;-)

smiley

Bericht door smiley » 28 dec 2016, 11:52

Je kunt de moslims de verlichting niet indwingen he.
Dat zal toch echt uit hunzelf moeten komen.

Tot die tijd salafisme de kop indrukken, beruchte imams buitenhouden, en de boekhoudingen van die SA moskeeën goed doorlopen.
Aan de andere kant dat anoniem solliciteren erdoor drukken, want dat goed geschoolde moslims kansloos zijn alleen op basis van hun naam is ook gewoon niet goed.

Snipe

Bericht door Snipe » 28 dec 2016, 11:53

Ja, natuurlijk zijn die kruistochten lang geleden. Maar die onzin van mensen bekeren en het geloof uitdragen zit feitelijk in ieder geloof, bedoelde ik.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 28 dec 2016, 11:57

De kruistochten zijn natuurlijk een kulargument, denk dat één van jou en mijn voorvaderen zijn vrouw ook nog aan de haren in zijn hol heeft getrokken......... dus dan moeten wij begrip hebben voor de huidige positie van de vrouw in dat geloof...... kom op zeg. Het klopt Nederland was en is nmm nog steeds een tolerant land. Het wordt alleen tijd dat we stoppen met het tolereren van intolerantie. Het zal toch niet zo zijn dat je al extremist wordt genoemd als je stopt met het tolereren van intolerantie ? Volgens mij gebruik je dan je boerenverstand.

Gr Ron

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 28 dec 2016, 12:06

smiley schreef:Je kunt de moslims de verlichting niet indwingen he.
Dat zal toch echt uit hunzelf moeten komen.

Tot die tijd salafisme de kop indrukken, beruchte imams buitenhouden, en de boekhoudingen van die SA moskeeën goed doorlopen.
Aan de andere kant dat anoniem solliciteren erdoor drukken, want dat goed geschoolde moslims kansloos zijn alleen op basis van hun naam is ook gewoon niet goed.
Ja hoor, dat kan je wel, je tolereert gewoon bepaalde gedragingen niet meer. Dus bijv. geen gescheiden zwemmen, Nederlands in moskee, geen hoofddoeken meer bij (semi)overheden, enz. Geloof achter de voordeur, prima maar daar stopt het. En zo is er nog wel wat te verzinnen. Geen idee waarop je baseerd dat goed geschoolde mensen met een islamitische achtergrond kansloos zijn. Ik zie dat goed geschoolde personen gewoon een baan krijgen, ook die met een islamitische achtergrond. Veelal hebben die door hun opleiding en aanwezige hersencapaciteit hun geloof ook een andere rol in hun leven gegeven. En dat stralen ze ook uit en dat betaald zich terug. Dus niet anoniem solliciteren, gewoon meer Westers worden als je hier wilt leven.

Gr Ron

Robin

Bericht door Robin » 28 dec 2016, 12:22

Een kerstboom is in de basiseen Noordgermaans/Scandinavisch iets. Jul/midwinterfeest, donkerste dagen 21-12 en dan weer blijdschap 'we gaan weer naar 't licht' Protestanten hier begonnen mid/eind 19e eeuw pas met de 'kerstboom', katholieken nóg later(Vaticaan met kerstboom sinds'82?) met aangepaste kerstbomen(piek houdt in de ster die de 3 wijzen naar de plek waar JC geboren is, leidde)
Laat 't een gristelijke traditie zijn en blijven dan aub, wat voor kwaad zit er in?

Robin

Bericht door Robin » 28 dec 2016, 12:32

Ron snapt 't. Kruistochten erbij halen en 't huidige gristendom met de huidige islam als 'hetzelfde' zien? Ja in theorie, maar de praktijk laat even wat anders zien. Maar zien is voor struisvogels met de kop in het zand ook betrekkelijk moeilijk:)

Marius

Bericht door Marius » 28 dec 2016, 12:32

///Joost

Bericht door ///Joost » 28 dec 2016, 12:36

RS-Ron schreef: Geen idee waarop je baseerd dat goed geschoolde mensen met een islamitische achtergrond kansloos zijn. Ik zie dat goed geschoolde personen gewoon een baan krijgen, ook die met een islamitische achtergrond. Veelal hebben die door hun opleiding en aanwezige hersencapaciteit hun geloof ook een andere rol in hun leven gegeven. En dat stralen ze ook uit en dat betaald zich terug. Dus niet anoniem solliciteren, gewoon meer Westers worden als je hier wilt leven.
Je bent wel erg naief. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat mensen voor een sollicitatie werden geweigerd omwille hun naam. Triest, maar waar. Dit is ook echt wel uitgebreid aan bod gekomen in het nieuws.
Overigens vind ik anoniem solliciteren niet de oplossing en een rare gang van zaken. Je pakt hiermee niet de bron van de ellende aan.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 28 dec 2016, 13:20

Jij mag dat dan naief noemen, prima, ik vind het, uitzonderingen daargelaten, wel meevallen. Ik kan me voorstellen dat je als werkgever in een aantal gevallen niet zit te wachten op een persoon die opvattingen heeft die hier in Nederland 2-4 eeuwen geleden de norm waren. Waar in Nederland veel vrouwen aan het arbeidsproces deelnemen voorzie ik en heb ik ook van dichtbij meegemaakt dat dit gaat botsen met de overtuiging van een bepaald geloof. Ik heb als baas helemaal geen zin in een team met spanningen omdat aansturing door een vrouw niet wordt geaccepteerd of iedere keer spanningen met zich mee brengt. Dan laat ik bepaalde cultuuraspecten nog maar buiten beschouwing. Als ik derhalve als soll. commissie een stapel (digitale) brieven voor me heb liggen selecteer ik ook op dat punt. Ik heb zelf meegemaakt dat een sollicitant hierover een passage in zijn brief had gewijd. Slim en transparant, is dus op gesprek geweest en aangenomen. Natuurlijk zijn er excessen, maar om dan maar iedere middeleeuwse malloot binnen te trekken omdat er anders wellicht mensen met ongelijke kansen zullen zijn is naar mijn mening luchtfietserij.

Gr Ron

///Joost

Bericht door ///Joost » 28 dec 2016, 13:43

Wat een kortzichtigheid. Het gaat hier om het pertinent niet uitnodigen van mensen met een niet-Westerse (mag ik dit nog zeggen?) naam, zonder enige achtergrondinfo. Het gaat hier niet om het uitnodigen van mensen met middeleeuwse gedachtegang, want die wil geen enkele baas natuurlijk. Dat is dus ook niet het discussiepunt. Maar even voor de beeldvorming, die sollicitant die was aangenomen, dat was dus een allochtoon? Want dan was het inderdaad een slimme zet, maar wellicht ook helaas de enige kans voor hem om uitgenodigd te worden, al speculeer ik in deze.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 dec 2016, 13:57

Ron je bedoelt toch niet dat in Nederland kerk en Staat gescheiden zijn toch ?

En Rene: reageer eens op die post van Snipe met die linkjes ? Zou je dat eens kunnen doen ?

Plaats reactie