De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

De EU

Bericht door Pescatore » 21 jun 2007, 15:39

Door dit soort berichten gaan je haren overeind staan:

http://www.nu.nl/news/1123872/21/rss/Po ... trijd.html

Waar is men nu eigenlijk mee bezig, en dan vooral die Polen op dit moment? :shock:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 jun 2007, 15:59

tja...je opent een deur en ze gooien meteen alles naar binnen lijkt het wel, is ook wel moeilijk die overgang, kijk eens naar de Berlijnse muur toen die wegviel, sommiggen wilden meteen alles hetzelfde als in west en tja dat heeft tijd nodig...in theorie zullen sommige dingen beter worden, maar de praktijk moet het nog uitwijzen en zal niet zonder slag of stoot verlopen vrees ik...

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Bericht door Robin » 21 jun 2007, 16:26

Er zijn 2 goeie Polen.

























De Noord- en Zuidpool. :twisted:

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door Jordy van Kouwen » 21 jun 2007, 16:30

Als Polen geeneens 38 miljoen inwoners in toom kan houden, wat had er dan van 66 miljoen terecht gekomen.

Verder lekker stukje komkommerjournalistiek :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 jun 2007, 19:42

Tussen 1939 en 1945 werden 6,5 miljoen Polen omgebracht, onder wie drie miljoen Poolse joden. Dat was toen een kwart van de bevolking.
Veel Polen zagen de Joden liever gaan en hadden er helemaal geen probleem mee met de afvoer.

De film de the pianist is een mooie illustratie van die tijd.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Bericht door Robin » 21 jun 2007, 20:13

Klopt, Rico idd, antisemieten tot op het bot waren die Polen, vaak 'dom afgunstig' arbeidersvolk toen heen en weer geslingerd tussen Duitsland en Rusland...dan krijg je dat he...

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 21 jun 2007, 20:21

Wees blij met dergelijke stigmatiseringen. Hoe slechter Polen in het nieuws komt, hoe minder macht ze zullen krijgen. Daarbij vind ik het geheel terecht dat polen even op de achtergrond mag blijven, ze zijn nog maar pas toegetreden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De EU

Bericht door GTRene » 02 mei 2014, 17:14

even een flinke shop naar boven over de EU...please not...

wat velen al dachten en we in NL merkten omdat we er niet over mochten stemmen wel of niet EU weet je ook waarom>
uw mening doet er niet toe.
1 van die lui>

Afbeelding
In an interview with De Standaard newspaper, Van Rompuy speaks about his “dreams” that all the Balkan states will join the EU. He calls it an “inspiring thought” that in the long term “the whole of European territory outside Russia” will be tied in some way to the EU. He admits he does not know if there is public support for such a move, “But we do it anyway.”

Met andere woorden, het maakt Van Rompuy - de niet-gekozen 'president' van de Europese Unie - niets uit wat de Europese burger ervan denkt. Hij wil dat er "een land genaamd Europa" komt en dat die VSE heel Europa bedekt:

Now in this latest interview, Van Rompuy has said Brussels intends in effect to create an EU national border from the Arctic Circle to the Turkish border with Iraq.

Dit betekent dus dat de EC Turkije koste wat het kost de EU wil binnenslepen. Gezien de politieke ontwikkelingen in dat land lijkt me dat alles behalve wenselijk, maar goed, daar heeft Van Rompuy dus lak aan. Hij heeft immers een grote Europese droom en die gaat boven alles.

Logischerwijs zal zo'n uitbreidingsstrategie voor flink wat problemen zorgen in de regio. Helaas vindt Van Rompuy dat ook niet bijzonder belangrijk:

This could threaten Russia’s historic, trade and political ties with Eastern Europe, so it is unlikely Russians will believe Van Rompuy when he insists the EU does not intend to create a “geopolitical shift.”
meer>

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... -enorme-eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: De EU

Bericht door smiley » 02 mei 2014, 17:30

Ik krijg nog elke keer de kriebels als ik de kop van die man zie. :coffee:
De charme van een hoekhuis op het oosten.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De EU

Bericht door GTRene » 03 mei 2014, 17:04

hier ook weer de verspilling van belastinggelden om dat soort lieden te spekken>
Het Europees Parlement geeft elk jaar bijna 40 miljoen euro uit aan ‘kantoorkosten’ voor Europarlementariërs. De besteding van dat geld wordt in Brussel door niemand gecontroleerd, meldt het AD. In 5 jaar tijd is er zo’n 200 miljoen euro gedeclareerd.

Elke maand krijgt een Europarlementariër bijna 4300 euro aan kantoorkosten bovenop het salaris en vergoedingen.
Nederlandse Europarlementariërs klagen over het gebrek aan controle op waar het geld terechtkomt.
Hun collega’s in de zuidelijke staten en het parlement zelf wil daar niet aan.
http://www.nujij.nl/politiek/%E2%80%9E2 ... 8421.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: De EU

Bericht door Marius » 04 mei 2014, 15:54

En daarom willen de polen dus meer macht in de EU; meer macht = meer geld richting polen.
Jouw en mijn geld PLUS het geld van de volgende generaties wat al zonder schroom nu wordt uitgegeven.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: De EU

Bericht door 328Ti » 04 mei 2014, 16:16

Misschien dat de geschiedenislessen wellicht verkeerd door mij zijn opgevat, maar volgens mij is het zo dat Polen in het verleden altijd "de lul" was en aan het kortste eind trok. Even afgezien van deze mediastunt van de Poolse premier zijn het wel de Polen die behoorlijk aan de weg timmeren qua binnenlandse economie (infra / marktgroei / opleidingsniveau / mate van zelfvoorziening).

De Polen zijn inderdaad "heen en weer" geslingerd door Duitsland en Rusland met alle niet nader te noemen wanpraktijken. Dom zijn ze echt niet geweest, afgunstig.... tja, wat zou jij in die tijd doen zonder uitzicht qua toekomst. Ik zou ook afgunstig en stikjaloers zijn als je steeds als deurmat wordt gebruikt. Veel Nederlandse ondernemers weten in ieder geval dat ze hard kunnen - en willen - werken, anders snap ik de constante toestroom van "Otto werkt" en Co busjes niet ( woon aardig dicht bij de grens). Maar goed. Concreet: ik vind dat de Polen niet zo uitgevlakt moeten worden als hoe het er nu (in dit topic) een beetje op begint te lijken.

Waar ik me wel zorgen om maak is dat ik steeds meer Polen en Bulgaren het werk in de aannemerij / bouw zie doen waar tot voor kort Nederlanders dit werk deden. Het kan toch niet waar zijn dat de Nederlander op de bank zit en Polen en Bulgaren worden ingevlogen voor binnenlands, ambachtelijk werk. Begrijp er echt geen reet van, en dat ligt niet aan de Polen en Bulgaren...

En voor wie die nog een vakantieoord zoekt: Polen! Veel mooi vrouwelijk schoon, kleurrijke steden en heerlijk bier! :kikker:

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: De EU

Bericht door 328Ti » 04 mei 2014, 17:00

Marius schreef:En daarom willen de polen dus meer macht in de EU; meer macht = meer geld richting polen.
Jouw en mijn geld PLUS het geld van de volgende generaties wat al zonder schroom nu wordt uitgegeven.
Kwatsch. We moeten ervoor oppassen dat wij als Nederlander straks niet het handje moeten ophouden. Zo goed gaat het écht niet in BV Nederland.....

Polen groeit hardst, Spanje krimpt juist: Brusselse prognoses per land
Polen heeft de sterkst groeiende economie van Europa en Spanje is het enige land waarvan de economie volgend jaar krimpt. Vandaag presenteerde eurocommissaris Olli Rehn de economische Europese lenteprognoses voor 2012 en 2013.



Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/7264/Sch ... land.dhtml

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 04 mei 2014, 17:04

Daarnaast kost de EU niet alleen geld, het levert miljarden subsidie en heel veel handel op met andere landen binnen Europa. Naast al bijna 70 jaar vrede, ook wat waard lijkt me.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: De EU

Bericht door Riceaux » 04 mei 2014, 17:08

Bram schreef:Daarnaast kost de EU niet alleen geld, het levert miljarden subsidie en heel veel handel op met andere landen binnen Europa. Naast al bijna 70 jaar vrede, ook wat waard lijkt me.
En dat kan niet zonder Brussel?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De EU

Bericht door GTRene » 04 mei 2014, 17:26

Afbeelding
Op woensdag 1 juni 2005 vond in ons land een landelijk raadplegend referendum plaats over het voorstel voor het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa. Een ruime meerderheid der Nederlanders stemde toen tegen.
Het antwoord van het pro-EU kamp? Men verplaatste 2 komma’s en een punt in de tekst, staken het stuk in een andere kaft, en de bepalingen uit dezelfde Grondwet werden gewoon doorgevoerd. De democratie is hiermee volkomen geschoffeerd en buitenspel gezet.
De TV in de ons omringende landen maar ook buiten Europa brachten deze week de resultaten van het rapport dat Transparency International presenteerde over de corruptie en inefficiëntie van de 10 belangrijkste EU instanties, zoals o.a de Europese Commissie en het EU parlement waarvoor u mogelijkerwijze op 24 mei naar de stembus gaat. De NOS en Nederlandse MSM zwegen zoals te verwachten viel in alle talen,
De resultaten van het rapport liegen er niet om en ook deze week staan de buitenlandse media vol met het citeren van de zeer kritische geluiden uit het rapport dat o.a. stelt dat de Europese instituten een broedplaats zijn van potentiële corruptie, fraude en belangenverstrengeling,
Ook de EU parlementariërs liggen volop onder vuur. Hen wordt verweten via achterkamertjes gesprekken, zaken welke belangrijk zijn voor het grote publiek te verdoezelen, zich zelf uitgebreid te verrijken en niet de belangen van de EU bevolking te dienen, maar die van hen zelf
http://eunmask.wordpress.com/2014/05/04 ... en-fraude/" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 04 mei 2014, 17:33

Riceaux schreef:
Bram schreef:Daarnaast kost de EU niet alleen geld, het levert miljarden subsidie en heel veel handel op met andere landen binnen Europa. Naast al bijna 70 jaar vrede, ook wat waard lijkt me.
En dat kan niet zonder Brussel?
Als die subsidie netjes verdeeld moet worden heb je Brussel wel nodig lijkt me. Zonder centraal orgaan waar wetgeving uit voorkomt doet iedereen toch waar die zelf het meeste belang bij heeft.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: De EU

Bericht door 328Ti » 04 mei 2014, 18:33

Bram schreef:
Riceaux schreef:
Bram schreef:Daarnaast kost de EU niet alleen geld, het levert miljarden subsidie en heel veel handel op met andere landen binnen Europa. Naast al bijna 70 jaar vrede, ook wat waard lijkt me.
En dat kan niet zonder Brussel?
Als die subsidie netjes verdeeld moet worden heb je Brussel wel nodig lijkt me. Zonder centraal orgaan waar wetgeving uit voorkomt doet iedereen toch waar die zelf het meeste belang bij heeft.
Eens alleen die absurde bedragen van personeel en declarabele zaken moeten echt worden aangepakt. Op dat vlak verbruidt Brussel het echt bij Jan Modaal.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 04 mei 2014, 18:40

Ook eens, dat valt niet te uitleggen.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: De EU

Bericht door Riceaux » 04 mei 2014, 18:50

Bram schreef:
Riceaux schreef:
Bram schreef:Daarnaast kost de EU niet alleen geld, het levert miljarden subsidie en heel veel handel op met andere landen binnen Europa. Naast al bijna 70 jaar vrede, ook wat waard lijkt me.
En dat kan niet zonder Brussel?
Als die subsidie netjes verdeeld moet worden heb je Brussel wel nodig lijkt me. Zonder centraal orgaan waar wetgeving uit voorkomt doet iedereen toch waar die zelf het meeste belang bij heeft.
En dat is nu anders? Volgens mij doen ze nu alsnog lekker wat ze zelf willen.
EU kan prima zijn, maar dan wel graag op een democratische manier en ze moeten meer dingen overlaten aan de lidstaten zelf.

En inderdaad dat graai gedrag moet gewoon stoppen. Maar om dat te laten stoppen moet de EU eerst een drastische stap terug doen. Dus op het moment ben ik heel erg voor minder EU.

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: De EU

Bericht door Marius » 04 mei 2014, 19:23

Bram schreef:Daarnaast kost de EU niet alleen geld, het levert miljarden subsidie en heel veel handel op met andere landen binnen Europa. Naast al bijna 70 jaar vrede, ook wat waard lijkt me.
Subsidie is niets anders dan geld dat afgenomen wordt van anderen (zelfs ongeborenen) geven aan een ander. Het EU bestuursorgaan zelf produceert niets, ook geen subsidie.
De vrede was er al voor het EU bestuursorgaan in Brussel, de handel ook.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 04 mei 2014, 19:33

De periode voor de EU er was (met vlak daarvoor WOI en WOII) zijn geen voorbeeld van een stabiel en verenigd Europa te noemen. De EU kwam met name voort uit de wens om dat soort grootschalige conflicten voor altijd te stoppen. Maak je economisch meer afhankelijk van elkaar, noodzaak om oorlog te voeren verdwijnt, meer handel zal meer welvaart opleveren.

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: De EU

Bericht door Marius » 04 mei 2014, 21:05

Voor de EU was er al de EEG.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_E ... emeenschap" onclick="window.open(this.href);return false;

Zonder een groot log bestuursorgaan. Helaas wel met landelijke ambtenarenapparaten. Nu met de EU gaan we naar een een groter log bestuursorgaan wat geen lering heeft getrokken uit het falen van planeconomien uit het verleden. Alleen het feit al dat er hier uitspraken gedaan worden als 'we ontvangen er mooi veel subsidie van' geeft een gebrek aan historische inzicht aan.

(voor de mensen die het zich afvragen; nee ik ben geen wilders stemmer.)

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: De EU

Bericht door smiley » 04 mei 2014, 21:20

328Ti schreef:Waar ik me wel zorgen om maak is dat ik steeds meer Polen en Bulgaren het werk in de aannemerij / bouw zie doen waar tot voor kort Nederlanders dit werk deden. Het kan toch niet waar zijn dat de Nederlander op de bank zit en Polen en Bulgaren worden ingevlogen voor binnenlands, ambachtelijk werk. Begrijp er echt geen reet van, en dat ligt niet aan de Polen en Bulgaren...
Dat is het zakenleven. Zonder regels zal de eerste die Nederlanders voor de goedkopere Polen, Bulgaren en Roemenen omzet een sneeuwbal effect veroorzaken gezien de concurrentie niet wil achterblijven. Er is geld te verdienen.
Nu zijn het de vrachtwagenchaufeurs en mensen in de bouw.
Wie weet wat wat er morgen gewisseld kan worden voor een betere nettowinst.
Eigenlijk alle ongeschoolde of laag geschoolde arbeid. Wij hebben hier straks een berg vmbo´ers structureel aan de uitkering, dat wil je niet weten.

De tijd dat ze hier op het land kwamen werken, omdat wij hier amper mensen voor konden vinden is allang voorbij.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De EU

Bericht door Bram » 04 mei 2014, 21:28

Marius schreef:Voor de EU was er al de EEG.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_E ... emeenschap" onclick="window.open(this.href);return false;

Zonder een groot log bestuursorgaan. Helaas wel met landelijke ambtenarenapparaten. Nu met de EU gaan we naar een een groter log bestuursorgaan wat geen lering heeft getrokken uit het falen van planeconomien uit het verleden. Alleen het feit al dat er hier uitspraken gedaan worden als 'we ontvangen er mooi veel subsidie van' geeft een gebrek aan historische inzicht aan.

(voor de mensen die het zich afvragen; nee ik ben geen wilders stemmer.)
Ja en daarvoor de EGKS, maar het doel van mijn opmerking over de EU was geen les geschiedenis over de EGKS/EEG/EU op gang te brengen :)

Ik begrijp je punt over planeconomieën en de EU niet helemaal? Jij bent van mening dat we die kant opgaan met de EU?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Zed240 en 178 gasten