Macboys opvolger draadje

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten

Welke zou ik moeten kiezen ?

Mini Cooper S cabrio natuurlijk !
27
26%
Jaguar XE 2.0d 180pk natuurlijk !
76
74%

Totaal aantal stemmen: 103

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Macboys opvolger: poll toegevoegd !

Bericht door Wouter81 » 02 dec 2016, 19:20

Anytime de Jag!

Zit er zelf ook naar te kijken, als opvolger van de Volvo V60 hier. Vind het echt een mooie auto (XE achterkant helaas wel iets te anoniem) en de historie van het merk spreekt me erg aan. Schijnt ook serieus goed te sturen.

Lijkt me net wat voor jou Ilija. :)

Macboy

Bericht door Macboy » 02 dec 2016, 20:01

Stuurt echt gewoon onverwacht goed. Zeker ook wat voor jou. Achterkant mee eens, maar in het echt klopt het toch wel weer. Juiste velgen en kleurencombi en absoluut JAG-waardig wat mij betreft.

Ga morgen met vrouwtje in Breda kijken naar een XE met Sierra Tan interieur dus ben erg benieuwd !

Macboy

Bericht door Macboy » 03 dec 2016, 12:20

Zojuist in Breda even gekeken. En mijn hemel die Siërra Tan is inderdaad briljant ! Met BRG een geweldige combo. Heel anders dan op de foto's rn heel stijlvol. Nogmaals dank heren voor de tip :thumbup:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 dec 2016, 12:44

Besteld? :-)

Jussi

Bericht door Jussi » 03 dec 2016, 21:12

Macboy schreef:Zojuist in Breda even gekeken. En mijn hemel die Siërra Tan is inderdaad briljant ! Met BRG een geweldige combo. Heel anders dan op de foto's rn heel stijlvol. Nogmaals dank heren voor de tip :thumbup:
Deze post is niet toegelaten zonder foto's.

Macboy

Bericht door Macboy » 04 dec 2016, 01:21

Echt heel gaaf ook met dat hout :love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enige nadelen voor mij: te weinig hout in het interieur. Alleen bij de pook en een deel in de deur. Die hele dunne strook onder de voorruit weet ik eigenlijk niet eens of dat hout is ? Maar een mooie classy houtstrook ergens in het dashboard had ik wel gewild. Of bijvoorbeeld een middenrand in het stuur of zo. Maar das geen dealbreaker.

Verder is het met leer overtrokken dashboard bij de portfolio uitvoering duidelijk geen echt leer. Voelt niet zacht aan maar als sky. Maar goed altijd nog beter dan gewoon dat plastic natuurlijk.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 04 dec 2016, 08:29

Mooie kleurcombo idd :)

Jussi

Bericht door Jussi » 04 dec 2016, 11:22

Sexy!

En de buitenkant?

ErikS

Bericht door ErikS » 04 dec 2016, 11:24

Super kleur!!

GTRene

Bericht door GTRene » 04 dec 2016, 11:45

I like.

Macboy

Bericht door Macboy » 04 dec 2016, 20:48

Buitenkant uiteraard British Racing Green (BRG) dat was vanaf het begin duidelijk.

Jussi

Bericht door Jussi » 05 dec 2016, 12:00

Weet ik. Ik wilde gewoon even een plaatje kijken.

Macboy

Bericht door Macboy » 05 dec 2016, 20:56

Snap je post nu pas sorry sufduk ben ik ook :mrgreen:

Maar geen plaatjes dus, ging alleen voor de binnenkant kijken. Geen idee of ze ergens een BRG hebben staan maar dat is ook niet nodig. Zal echt ongezien een topcombo moeten zijn.

flieger

Bericht door flieger » 06 dec 2016, 08:45

Mooi interieur inderdaad zeg! In plaats van dit glanzende hout zou ik liever pianolak zien, denk ik. Juist omdat het zo weinig is. Welke velgen komen eronder? Velgen maken de auto bij de XE nog meer dan anders.

allen

Bericht door allen » 06 dec 2016, 10:47

Pianolak lijkt leuk maar in de praktijk is het een ramp. 3 Tellen na het afnemen zie je de stof alweer zitten.

Tim N

Bericht door Tim N » 06 dec 2016, 17:00

Voorbeeld is naar waarschijnlijkheid de gloss ebony houtfineer? Mooi dat het siena tan je in levende lijve kon bekoren.
In een portfolio met siena en brg zou walnoot ash burl nog chiquer staan denk ik. Daarbij is het satijnglans dus minder vingerafdruk gevoelig.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 06 dec 2016, 17:16

-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 06 dec 2016, 18:12

Is die poes nou besteld of wacht je nog op de facelift van de GTD ?

Macboy

Bericht door Macboy » 10 dec 2016, 11:23

Voor de duidelijkheid: kleur is dus niet poep bruin. Als je mijn posts hierboven leest zie je dat ik dezelfde conclusie had getrokken. Maar mede door Tim toch even live gaan kijken. In het echt dus absoluut een andere kleur dan op deze fotos. Afgaande op deze fotos had ik het zéker nooit besteld.

Qua velgen heb ik werkelijk geen idee. De configurator is op dat vlak niet echt mooi.

Jussi

Bericht door Jussi » 13 dec 2016, 13:05

http://st.motortrend.com/uploads/sites/ ... wheels.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit zijn veruit de mooiste IRL.

Tim N

Bericht door Tim N » 13 dec 2016, 21:10

Maar die zie ik nergens meer staan.

Joy

Bericht door Joy » 13 dec 2016, 21:23

Dat zijn de XE S velgen. Even bij het topmodel neuzen. Via het magazijn vast wel te bestellen voor de normale modellen.

http://www.jaguar.nl/jaguar-range/xe/xe ... /xe-s.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 13 dec 2016, 23:26

Erg mooi, maar niet chique. Das meer voor een sportief model XE.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 17 dec 2016, 13:18

Ik heb vanochtend even mogen sturen met een Mini Cooper S (3-deurs coupé) en heb een beetje mixed feelings bij de auto.

Er zijn zaken waar ik best over te spreken ben. Bijvoorbeeld de zitpositie (lage zit, fijne sportstoelen), kwaliteit van interieur en grappige details met verlichting enzo. Het panoramadak vond ik ook prachtig. Het gaf me wel het gevoel dat ik in iets bijzonders reed. Dat mag ook wel, want inc opties loopt de prijs heel snel op. 40k passeer je zo. Ik reed in een Mini van 45k/46k (onder meer navi, leer, panodak, 17 inch velgen, xenon, sportstoelen, automaat etc). Dat is dus vergelijkbaar met een lekker uitgeruste Golf GTI Performance.

Het probleem zit hem er meer in dat de Mini als totaalpakket niet helemaal kan overtuigen. Als stuurmansauto komt de Mini echt tekort ten opzichte van bijvoorbeeld een Golf GTI. Het grootste probleem is dat het Go Kart feeling (dat lees je terug als je de auto in sportstand zet) ontbreekt. De Mini voelt best wel zwaar en log aan voor een auto van dit formaat. Het is nooit echt speels en uitnodigend. Daarnaast mist de Cooper S een mechanisch sperdifferentieel. Sneller dan je wilt, bereik je de grenzen van grip. HDe besturing is best redelijk, maar ook niet echt Go Kart zeg maar. Als cruiser is de Mini echt niet oncomfortabel, maar boven de 160 km/h merk je wel dat de auto wat onrustig wordt. De korte wielbasis heeft er dan wat meer moeite mee. Een GTI (daar hebben we hem weer) ligt dan nog als een blok op de weg. Begrijp me niet verkeerd, de Cooper S rijdt echt niet slecht. Het rijdt zelfs bovengemiddeld, maar de gemiddelde hothatch is echt wel een klasse beter.

Motorisch geldt eigenlijk hetzelfde. De tweeliter turbo heeft een mooie vermogensopbouw en klinkt lekker (uitlaten ploffen er lustig op los) maar het is allemaal wel wat klinisch en afstandelijk. De motor had best 30 pk extra mogen hebben om wat meer 'wow-factor' te krijgen en ook is de motorkarakteristiek te vlak en te perfect. Een klein turbogatje had de auto wat meer karakter en bite gegeven.

En dat is mijn inziens het probleem van de Mini 3-deurs. Het is te artificieel, teveel marketing. En te weinig bang voor je buck. Want de Mini is heel erg klein en heel erg onpraktisch. Ik heb geen enkele keer gelachen achter het stuur.

Toen dacht ik aan de woorden van Macboy. Hoe kon hij zo positief zijn over de Cabrio Cooper S? En toen begon het me langzaam te dagen. Als hothatch is de Mini net niet goed genoeg, maar voor een Cabrio heb je volgens mij wel de juiste ingedrienten in huis met deze auto. Want dan hoef je geen superscherpe stuurmansauto te hebben. Dan heb je gewoon een leuke cruiser waarmee je ook leuk kunt sturen. En geniet je lekker van de uitlaatplofjes en turbogeluiden.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 17 dec 2016, 14:18

Dus het is meer een auto geworden voor de "show-off" / posers, dan voor de rijders?

Gesloten