Semi slick welke te kiezen?
- Corsa_GSi
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Locatie: Regio 010
- Contacteer:
Semi slick welke te kiezen?
Ik ben op zoek naar vervangers van mijn huidige versleten R888.
De band wordt gebruikt op straat en op de kwart mijl (als de baan niet geschikt is voor mijn M&H Dragslicks) in een Corsa B met 500+ pk/nm.
De bandenmaat waar ik mee wil gaan rijden is 205/50/15. Per jaar rij ik maximaal 1000km-er ermee.
Nu heb ik er helaas weinig verstand van welke banden er allemaal beschikbaar zijn, op het forum lees ik over de R1R, NS2, 595 en vele anderen.
Dus graag jullie tips voor welke band een beetje geschikt zou zijn, ook qua prijs.
Alvast bedankt.
De band wordt gebruikt op straat en op de kwart mijl (als de baan niet geschikt is voor mijn M&H Dragslicks) in een Corsa B met 500+ pk/nm.
De bandenmaat waar ik mee wil gaan rijden is 205/50/15. Per jaar rij ik maximaal 1000km-er ermee.
Nu heb ik er helaas weinig verstand van welke banden er allemaal beschikbaar zijn, op het forum lees ik over de R1R, NS2, 595 en vele anderen.
Dus graag jullie tips voor welke band een beetje geschikt zou zijn, ook qua prijs.
Alvast bedankt.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Semi slick welke te kiezen?
Nankang AR1 met 80 threadwear, kost rond de 100 Euro in die maat
- Corsa_GSi
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Locatie: Regio 010
- Contacteer:
Re: Semi slick welke te kiezen?
Bedankt voor je antwoord, misschien kan je kort vertellen waarom deze en niet de anderen?
Aangezien ik bijvoorbeeld de Federal 595 RS-R in 205/50-15 voor 70 euro vind.
https://www.bandenconcurrent.nl/banden/ ... oCwG3w_wcB
Aangezien ik bijvoorbeeld de Federal 595 RS-R in 205/50-15 voor 70 euro vind.
https://www.bandenconcurrent.nl/banden/ ... oCwG3w_wcB
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Semi slick welke te kiezen?
De 595 is volgens mij 140 threadwear en de AR1 80. Dat is een stuk zachter dus bakken meer grip. Aangezien je weinig km's doet zullen ze ook niet onder je kont wegslijten
- Corsa_GSi
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Locatie: Regio 010
- Contacteer:
Re: Semi slick welke te kiezen?
Threadwear:
Federal 595 RS-R: 140 AA A
Toyo R888L 100 AA A
Toyo R1R: 200 AA A
Nankang AR-1: 80
Nankang NS-2R: 120 (Track); 180 (Street) in 205/50-15 alleen 180
Kumho Ecsta V70a: Is er in 4 compounds.... bij 205/50-15
Yokohama Advan A048: 60
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Type/ ... ion-Tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;
Federal 595 RS-R: 140 AA A
Toyo R888L 100 AA A
Toyo R1R: 200 AA A
Nankang AR-1: 80
Nankang NS-2R: 120 (Track); 180 (Street) in 205/50-15 alleen 180
Kumho Ecsta V70a: Is er in 4 compounds.... bij 205/50-15
Yokohama Advan A048: 60
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Type/ ... ion-Tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Corsa_GSi
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Locatie: Regio 010
- Contacteer:
Re: Semi slick welke te kiezen?
Ik heb met GT Autoparts gebelt, maar die zegt dat de Nankang AR-1 in Nederland niet wordt toegestaan op de weg en de opvolger van de R888, de R8R, ook niet. Je kan dan problemen met de verzekering en politie krijgen
Nu beveelt hij de Nankang NS-2R aan met een TW 80 die hij alleen verkoopt (samen met Nankang ontwikkeld heeft).
http://www.gtautoparts.nl/nankang-raceb ... uct_id=243
Nu zijn deze NS-2R tw80 (123 p.s.) natuurlijk weer duurder dan de AR-1 (110 p.s.)....
En de AR-1 is weer duurder dan de Federal (70 p.s.).
Keuze is moeilijk....
Nu beveelt hij de Nankang NS-2R aan met een TW 80 die hij alleen verkoopt (samen met Nankang ontwikkeld heeft).
http://www.gtautoparts.nl/nankang-raceb ... uct_id=243
Nu zijn deze NS-2R tw80 (123 p.s.) natuurlijk weer duurder dan de AR-1 (110 p.s.)....
En de AR-1 is weer duurder dan de Federal (70 p.s.).
Keuze is moeilijk....
-
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: Semi slick welke te kiezen?
Ik rij nu al 20k km op de 595 RS-R onder de Twingo. Op zich topbandjes voor het geld, maar ik denk dat jij veel zachtere kan gebruiken met zo weinig km's. NS-2R tw80 zijn dan een goed optie, de rest is een stuk duurder denk ik.
Raar trouwens dat ze zeggen dat deze niet op de weg mag in Nederland, er zit toch gewoon een E-keur op....?
Raar trouwens dat ze zeggen dat deze niet op de weg mag in Nederland, er zit toch gewoon een E-keur op....?
- Corsa_GSi
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Locatie: Regio 010
- Contacteer:
Re: Semi slick welke te kiezen?
Klopt Forza overal lees ik DOT- en E-keur, maar volgens GT Autoparts niet toegestaan op de straat voor de verzekering en politie.
Geen idee hoe ik dat op moet vatten, want als je voor 15 euro per band een duurdere wil verkopen aan een klant, dan ben je mijns inziens ook niet goed bezig. Dus ik vermoed dat hij wel de waarheid spreekt.
Donkervoort is ook al afgestapt van de R8R (= opvolger R888) als eerste montage band om dezelfde redenen en monteert nu een Hankook.
Geen idee hoe ik dat op moet vatten, want als je voor 15 euro per band een duurdere wil verkopen aan een klant, dan ben je mijns inziens ook niet goed bezig. Dus ik vermoed dat hij wel de waarheid spreekt.
Donkervoort is ook al afgestapt van de R8R (= opvolger R888) als eerste montage band om dezelfde redenen en monteert nu een Hankook.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Semi slick welke te kiezen?
Beste is pilot sport cup
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Semi slick welke te kiezen?
Je zou eens naar de prijs kunnen vragen van de interstates ist80 is namelijk hetzelfde als nankang.
- Corsa_GSi
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Locatie: Regio 010
- Contacteer:
Re: Semi slick welke te kiezen?
http://www.interstate-tires.com/sites/d ... 20DNRT.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.interstate-racing.nl/a-40559 ... 05-50-r15/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ze een bericht gestuurd met de vraag of de 205/50-15 ist80 echt legaal is.
Prijs per band 90 euro zonder verzenden.
@MarkS bedankt voor de tip
http://www.interstate-racing.nl/a-40559 ... 05-50-r15/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ze een bericht gestuurd met de vraag of de 205/50-15 ist80 echt legaal is.
Prijs per band 90 euro zonder verzenden.
@MarkS bedankt voor de tip
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Semi slick welke te kiezen?
iST80 is straatlegaal. Rij er zelf ook mee van en naar het circuit.
En heb het daarom ook expliciet nagevraagd. Ben al met m'n tweede setje bezig.
Plakken goed, snel warm, in de regen vielen ze me (op het circuit) ook helemaal niet tegen.
Openbare weg alleen droog gereden.
En heb het daarom ook expliciet nagevraagd. Ben al met m'n tweede setje bezig.
Plakken goed, snel warm, in de regen vielen ze me (op het circuit) ook helemaal niet tegen.
Openbare weg alleen droog gereden.
- Corsa_GSi
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Locatie: Regio 010
- Contacteer:
Re: Semi slick welke te kiezen?
Nankang AR-1 (from deamontweeks for 2 inc ship) €210
Nankang NS-2R (from gt autoparts for 2 inc ship) €246
Interstate DNRT Race ist80 (from Interstate direct for 2 inc ship) €193
Dus ik ga die Interstates maar bestellen, ik krijg net een mailtje met de roadlegal bevestiging erin
MarkS bedankt voor de tip
Nankang NS-2R (from gt autoparts for 2 inc ship) €246
Interstate DNRT Race ist80 (from Interstate direct for 2 inc ship) €193
Dus ik ga die Interstates maar bestellen, ik krijg net een mailtje met de roadlegal bevestiging erin
MarkS bedankt voor de tip
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Semi slick welke te kiezen?
Ben benieuwd naar jouw ervaring met de interstates ...
- Corsa_GSi
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Locatie: Regio 010
- Contacteer:
Re: Semi slick welke te kiezen?
Zal er pas in lente op gaan rijden denk ik, voor de winter zet ik even tijdelijk T1R op, want dan zal de auto in de garage blijven staan.
- Corsa_GSi
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Locatie: Regio 010
- Contacteer:
Re: Semi slick welke te kiezen?
Heb nu ongeveer 150 km met de Interstates gereden, veel betere grip dan de oude Toyo R888 die er onder zaten.
Wel zijn de Interstate 205/50/15 en waren de Toyo 195/50/15.
Maar het is een wereld van verschil, ze zijn snel op temperatuur en geven veel grip. En er is ook op een vochtige weg (regen nog niet gehad) redelijk mee te rijden, beetje oppassen bij wegrijden (535pk / 517 Nm op de voorwielen).
Mijn monteur heeft er gisteren 5 km mee gereden en zei al direct dat hij veel verschil voelde en veel minder torque steer had.
Tot nu toe ben ik er dus tevreden over, het plan is om er op het Opeltreffen in Oschersleben in juni ook wat 1/8 Mijl sprints mee te rijden. Ik wil ze daar dan vergelijken met mijn M&H 7.5/23/15 en 8.5/23/15 dragslicks qua tijden.
Wel zijn de Interstate 205/50/15 en waren de Toyo 195/50/15.
Maar het is een wereld van verschil, ze zijn snel op temperatuur en geven veel grip. En er is ook op een vochtige weg (regen nog niet gehad) redelijk mee te rijden, beetje oppassen bij wegrijden (535pk / 517 Nm op de voorwielen).
Mijn monteur heeft er gisteren 5 km mee gereden en zei al direct dat hij veel verschil voelde en veel minder torque steer had.
Tot nu toe ben ik er dus tevreden over, het plan is om er op het Opeltreffen in Oschersleben in juni ook wat 1/8 Mijl sprints mee te rijden. Ik wil ze daar dan vergelijken met mijn M&H 7.5/23/15 en 8.5/23/15 dragslicks qua tijden.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Semi slick welke te kiezen?
Dat valt niet tegen dus.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Semi slick welke te kiezen?
Wij rijden op de DF huurvloot ook met Interstates en ze bevallen ons uitstekend. Minder piekmoment dan de R888 en inderdaad snel op temperatuur. Als je de temperatuur er in de regen in krijgt plakt 't ook prima, blijft 't koud dan is het in ieder geval beter dan de meeste straatbanden. Ze gaan behoorlijk lang mee op 't circuit, vind ik. Gezien de prijs en prestaties is 't niet voor niets dat bijna de volledige DNRT erop is overgestapt.
Verder geen aandelen in die toko. Gewoon mijn ervaring als veelgebruiker.
Verder geen aandelen in die toko. Gewoon mijn ervaring als veelgebruiker.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Semi slick welke te kiezen?
Pilot Sport Cup vond ik hele goede banden. Er zit bij nieuw wel al weinig profiel op en ze slijten snel. Federal 595 RS vond ik een hele goede tweede optie en lekker goedkoop.
- Corsa_GSi
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
- Locatie: Regio 010
- Contacteer:
Re: Semi slick welke te kiezen?
@Rnd de Pilot Sport Cup mogen dan goede banden zijn, maar zoals beschreven niet geschikt voor de grip die ik zoek. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de Federal 595 RS-R. Zoals reeds vermeld hebben deze een TW van 140 en de Interstates een TW van 80, dit betekend dat de laatste gewoon weg veel meer grip heeft. Ik heb overigens geen idee welke TW de Michelins hebben.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Semi slick welke te kiezen?
TW 180 voor de Pilot Sport Cup 2.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Semi slick welke te kiezen?
TW tussen de verschillende merken is niet 100% te vergelijken maar dat de TW80 interstates zachter zijn en meer grip hebben dan de Michelins geloof ik wel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 342 gasten