Lotus Exige én Elise

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 30 apr 2015, 01:30

en dan de snelste...

LINKSgestuurde Lotus Elise met AUdi motor
Dit is echt een unieke auto!
Behalve dat het een knalgele, mooie Elise aan de buitenkant is, is hij onderhuids voorzien van een Audi TT 1.8 motor met veel aanpassingen waardoor hij nu 330 PK levert!! in een auto van 800 KG!!

Uiterlijk in hele mooie staat met mooi leer en een softtop in goede staat.
Voorzien van veel opties

Ik heb teveel auto's staan en te weinig tijd en heb de stalling voor andere doeleinden nodig, vandaar deze scherpe prijs.

24950 euro
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.righthanddrivesportscars.nl/page6.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Alexsti » 01 mei 2015, 18:31

Pfff.....330 pk , vindt die van mij al 'snel' met 120 pk, met zoveel pk is toch haast niet normaal mee te rijden.
Liever dan die 143pk versie met lekker veel koppel. :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 01 mei 2015, 19:38

Alexsti schreef:Pfff.....330 pk , vindt die van mij al 'snel' met 120 pk, met zoveel pk is toch haast niet normaal mee te rijden.
Liever dan die 143pk versie met lekker veel koppel. :wink:
zo'n 143pk rijd ook lekker, nik mis mee, alleen boven de 140 oid ist wat tam ;-)

maar opzich als je een goed opgebouwde wagen hebt valt er heel goed mee te rijden met 330pk in zo'n S1,
natuurlijk kun je er dan niet zo makkelijk mee plompen op het gaspedaal dan bij de 120pk uitvoering, maar dat heeft ook wel wat.

heb een keer een stuk met een 400pk (of meer weet niet precies meer) speedster gereden, niks mee aan de hand, reed makkelijk, je moet er alleen aan denken onder bepaalde omstandigheden, dan kan het snel veranderen.

met zo'n 330pk elise s1 zul je wel vaker rekening moeten houden met dat vermogen, maar wel leuk als je het hebt bij bv inhaal acties e.d. een klein bommetje.

zat zelf wel eens te denken aan zo'n komo-tec RS400 in een S3 elise met DSG flipperbox :D

http://komo-tec.com/Shop/Elise/MK3-Toyo ... RS400.html" onclick="window.open(this.href);return false;

onderstaande zal ook wel schuwhard gaan, die lijkt me wel wat op het randje, 420pk in de S1 :D

hier bv in een S1 meer dan 420pk honda
Motorumbau Komo Tec Honda 330R
zusätzlich: Schmiedekolben , Stahlpleuel, Ladedruckerhöhung, spezielle Kopf u. Kurbelgehäuseentlüftung, geänderte Benzinpumpe, Catchtank, Sintermetallkupplung von Sachs.
420PS, 354 NM
0-200km/h unter 11 sek.

Getriebe: Sadev ST 82-14
zusätzlich: Schaltstock, Ganganzeige, Zusatzsteuergerät alles Fa. Sadev.
Getriebe ist Gradverzahnt, lässt sich Vollgas ohne Kuppeln schalten.
Getriebehalter, Antriebswellen, Drehmomentstütze Fa. Komo Tec.
Das Getriebe ist auf Grund der Geräuschkulisse nur bedingt für den Alltag geeignet.
Es ist für eine Höchstgeschwindigkeit von 265 Km/h bei 9000 U/Min ausgelegt. Weitere Daten können erfragt werden.

Das Auto kann mit Sadev Getriebe oder mit original Honda Getriebe
erworben werden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/lo ... res=EXPORT#" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Alexsti » 01 mei 2015, 20:33

Zijn wel dure ombouwtjes... :roll:

Wel een dikke kont die grijze:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 01 mei 2015, 22:54

klopt, heel prijzig, magoed je krijgt ook een andere motor en bak en elektronica enz enz,
wat dat betreft gaat het nog wel, maar het is wel een hele hap ineens er bij, thats true.

ze hebben natuurlijk ook kleinere updates voor lagere prijzen :)

en ja, sommige S1 elises kunnen heel dik lijken, erg fraai zo'n dikke wide stance.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door ErikS » 02 mei 2015, 09:36

Alexsti schreef:Pfff.....330 pk , vindt die van mij al 'snel' met 120 pk, met zoveel pk is toch haast niet normaal mee te rijden.
Liever dan die 143pk versie met lekker veel koppel. :wink:
Ik vind de 160PK versie leuk om te rijden, maar snel? Nee, gewoon lekker scheurijzertje.

De vraag is, is 330 PK leuk? Nee, het moeten leuke scheurijzertjes blijven.... Doe mij maar een 120-160 pk versie. 330 PK slaat nergens op....

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door allen » 02 mei 2015, 10:21

330 Pk, niets mis mee hoor. Het moet alleen niet gaan regenen. :tooth:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 02 mei 2015, 11:03

Leuk in de bochten, en op de snellere stukken de grote jongens bijhouden.
Ik zie het probleem niet.

:df:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 26 mar 2016, 09:43

Heb weer wat nieuws.. :D Elise S CUP heerlijk bakkie met 220pk afgelopen weekend vuurdoop op Spa gehad.
Bijlagen
20160321_115446_resized.jpg
20160321_115446_resized.jpg (261.56 KiB) 5059 keer bekeken
20160320_152426_resized.jpg
20160320_152426_resized.jpg (262.22 KiB) 5062 keer bekeken

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 26 mar 2016, 10:49

Is het toch weer gaan kriebelen voor meer pk's. Mooi :thumbup:

Donderdag as is er een avondsessie, Lekker rustig :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 26 mar 2016, 11:26

gaaf Hans :df:
vind ik eigenlijk nog leuker dan bv de nwe Exige qua proporties e.d. alhoewel die 350 pk V6 wel leuk is :mrgreen:

maar zag al bij vd Kooi (ook gehoord trouwens toen ik er was vorig jaar) dat ze ook met die BOE systemen werken, en je dan zo zo'n 300+ of 400pk uit zo'n motor kan halen, geen Honda oid nodig ;-)

zie bv>>

https://www.facebook.com/VanDerKooiSportscars/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 26 mar 2016, 13:16

Ik hou hem lekker origineel, misschien een andere uitlaatje met spruitstuk.. dan heeft die 245pk en dat is prima :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 26 mar 2016, 15:24

dat is idd een mooi getal, dan heb je bijna hetzelfde vermogen als de 250 cup Elise :D

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 26 apr 2016, 15:38

Mag het ietsje meer zijn... :blink:
Spruitstuk, uitlaat, luchtfilter en software, en hoppa 259pk :angel:
Mooi setje van http://www.2bular.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; software van Komo-Tec
Bijlagen
20160426_084737.jpg
20160426_084737.jpg (742.39 KiB) 4796 keer bekeken

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door indobesar » 26 apr 2016, 15:45

Wat een gave machine Hans! Uit de UK gehaald?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 26 apr 2016, 15:47

Nee uit Duitsland, uiteindelijk komt die wel uit Engeland :blink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 26 apr 2016, 15:53

mooi vermogen zo :clap:

en hoe zit het met het geluidje nu?

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door indobesar » 26 apr 2016, 16:13

Een algemenere vraag. Category D vermijden bij een auto in UK?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 26 apr 2016, 21:43

Ja waarom zal je een cat D kopen? en met een hoge pond is het niet echt interessant om in de UK te kopen..

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 27 apr 2016, 11:09

indobesar schreef:Een algemenere vraag. Category D vermijden bij een auto in UK?
Cat C/D is afhankelijk of de expert een goed humeur heeft of niet. Je kan er niet van op aan of de auto economisch of technisch total is.
Cat D kan chasis schade zijn maar ook een reparatie aan enkel de clam. ( krasjes bij wijze van )
Enkel A/B kun je niks meer mee.


Zou je een Elise in NL laten staan als er krasjes op de clam zaten of als er krasjes zijn geweest waar je niet van af weet ?

Goed kijken naar alle ophangpunten en alle andere punten.

Gebruikersavatar
jottemj
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door jottemj » 22 okt 2016, 16:10

Momenteel kijk ik naar een Elise, het aanbod in NL is niet erg groot en de prijzen zijn fors. Hebben jullie goede ervaring met import uit DLD? Zijn er dan nog specifieke zaken (naast de gangbare importpunten) waar ik op moeten letten bij de import van een Elise bij onze oosterburen?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 22 okt 2016, 17:22

Een van de belangrijkste dingen bij een lotus, is dat er niks met het chassis is gebeurd.
Heel officieel geeft lotus af dat er geen reparatie aan mag plaatsvinden, maar vervangen moet worden.
Helaas wordt dat toch gedaan, en als je later zo'n auto weer wilt verkopen kan dat stukken lastiger zijn, ongeacht of het netjes gerepareerd is.
Het beste kun je dan ook iemand meenemen die de lotus kent, en de verkoper vragen of de wielen er even af mogen, zodat je het chassis goed kunt zien.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 24 okt 2016, 12:11

Alles wat Smiley zegt. Ophang punten en verder chasis schade is enigste wat vrij direct weglopen is.
Verder zijn er nog wat standaard dingen die bij de Elise horen :
K-series motoren : Kop pakking symptomen ( niet de vraag of die gaat, maar wanneer )
Toyota : Versnellingsbak moet soepel zijn. Indien supercharger geplaatst, dan helemaal.
Alle types : Radiateur heeft plastic eindkappen, kan lekken. Een model met alu eind kappen word meestal geplaatst.
Blaasjes in lak : Heeft grote deel ervan en is geen "schade" maar vocht in polyester wat bevriest, uitzet en voila, bultje of lak eraf.

Verder is het een auto zoals alle andere, met hele simpele techniek.

Ik zou echter ook even goed in Belgie kijken. Veel Lotus liefhebbers daar , ook veel die onder de toer categorie vallen en voor alles naar de dealer gaan. Ideaal om een auto van te kopen.

En :

https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... rs%20guide" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jottemj
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door jottemj » 24 okt 2016, 17:49

Thanks voor deze info, meeste zwakke punten had ik inderdaad gevonden via de buyers guides.

Zijn er voor bijvoorbeeld DLD/BE ook indicaties dat een auto schade heeft gehad (zoals in UK met de HPI?)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 25 okt 2016, 11:36

Niet dat ik weet. Al is de TÜV in Duitsland vrij streng naar het schijnt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten