BMW 5-Serie (G30)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

BMW 5-Serie (G30)

Bericht door flieger » 13 okt 2016, 10:25

BMW 530i/BMW 530i xDrive
Viercilinder-in- lijn benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 1.998 cc
Vermogen: 185 kW (252 pk) bij 5.200 – 6.500 tpm
Maximumkoppel: 350 Nm bij 1.450 – 4.800 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 6,2 s (6,0 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,4 l/100 km (5,7 l/100 km)
CO 2 -emissie (gemiddeld): 126 g/km (133 g/km)

BMW 530e iPerformance
Viercilinder benzinemotor plus BMW eDrive elektrische aandrijflijn (plug-in hybride), 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 1.998 cc
Systeemvermogen: 185 kW (252 pk) bij 4.460 – 6.500 tpm
Maximaal systeemkoppel: 420 Nm bij 1.450 – 4.000 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 6,2 s
Elektrische actieradius: 45 km
Gemiddeld brandstofverbruik: 2,0 l/100 km
CO 2 -emissie (gemiddeld): 46 g/km

BMW 540i/BMW 540i xDrive
Zescilinder-in- lijn benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 2.998 cc
Vermogen: 250 kW (340 pk) bij 5.500 – 6.500 tpm
Maximumkoppel: 450 Nm bij 1.380 – 5.200 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 5,1 s (4,8 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,5 l/100 km (6,7 l/100 km)
CO 2 -emissie (gemiddeld): 150 g/km (156 g/km)

BMW M550i xDrive
Achtcilinder benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 4.395 cc
Vermogen: 340 kW (462 pk) bij 5.500 tpm
Maximumkoppel: 650 Nm vanaf 1.800 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur ): 4,0 s
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,9 l/100 km
CO 2 -emissie (gemiddeld): 204 g/km

BMW 520d EfficientDynamics Edition
Viercilinder dieselmotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 1.995 cc
Vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 tpm
Maximumkoppel: 400 Nm vanaf 1.750 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 7,5 s
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,9 l/100 km
CO 2 -emissie (gemiddeld): 102 g/km

BMW 520d/BMW 520d xDrive
Viercilinder-in- lijn dieselmotor, Handgeschakelde zesversnellingsbak /8-traps Steptronic automaat (xDrive: 8-traps Steptronic automaat)
Cilinderinhoud: 1.995 cc
Vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 tpm
Maximumkoppel: 400 Nm bij 1.750 – 2.500 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 7,7 s/7,6 s (7,6 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,1 l/100 km / 4,0 l/100 km (4,2 l/100 km)

BMW 530d/BMW 530d xDrive
Zescilinder-in- lijn dieselmotor. 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 2.993 cc
Vermogen: 195 kW (265 pk) bij 4.000 tpm
Maximumkoppel: 620 Nm bij 2.000 – 2.500 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 5,7 s (5,4 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km)
CO 2 -emissie (gemiddeld): 118 g/km (125 g/km)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door Rivanov » 13 okt 2016, 10:34

Vind het een mooie verschijning geworden. Achterkant nog een beetje wennen. Wordt even wachten op real-life impressies. :)

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door Tom » 13 okt 2016, 10:45

Wel mooi maar beetje inspiratieloos.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door Robin » 13 okt 2016, 10:50

Gefacelifte F10 dus eigenlijk qua look. Prima! Maar niet meer verrassend.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door Kasteel » 13 okt 2016, 10:55

Mooi ding, rijdt hopelijk dito en weer fris/bij de tijd :). 100kg lichter is ook aangenaam

540i met m-pakket graag :) (nu hopen dat het stuurhuis nog beetje normaal aanvoelt :))

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door DF-user-278 » 13 okt 2016, 11:40

Meer evolutie dan revolutie.

Maar dit kun je niet enkel een facelift noemen van de F10, auto is echt beduidend anders en schijnt tevens ook weer stukken beter te rijden als de F10, die technisch zeer goed in elkaar zit.

M550i met ''slechts'' 462pk al 0-100 in 4.0 :shock:

Nieuwe M5 met circa 620pk zal helemaal een kanon worden. 0-100 in 3.6/3.7 denk ik en rond de 10 seconden naar de 200.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door DF-user-278 » 13 okt 2016, 11:43

Afbeelding
interieurzijkant2.jpg
interieurzijkant2.jpg (254.69 KiB) 8030 keer bekeken
Vind alleen dat opstaande scherm niet zo mooi, had ik liever ala F10 in het dashboard verzonken gezien.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39594
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door Arthur » 13 okt 2016, 11:48

Ik ook.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door allen » 13 okt 2016, 11:57

Lastige dit. In de basis best ok zolang het de versie met normale bumpers betreft. Achterlichten en de nieren zijn me wel te groot en er had wat plaatwerk tussen de nieren en de koplampen gemogen. Chromen plaatje in de voorschermen is waardeloos. Navi had wat mij betreft ook ingebouwd mogen blijven. Dit oogt wat rommelig in het interieur. Benieuwd hoe de Touring er uiteindelijk uit gaat zien.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door tomgtr » 13 okt 2016, 12:01

Mooi hoor maar zoooo voorspelbaar. Zal best een leaseklapper worden maar toch gemiste kans.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door romo » 13 okt 2016, 12:58

^mee eens !

Als er standaard zo`n DigiDashboard in zit, dan haak ik af.........................tjezus wat een afknapper vind ik dat.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door allen » 13 okt 2016, 13:26

Digitaal vond ik ook niets, maar in de V70 beviel me dat onverwacht erg goed. Het is me nu om het even.
Dat het ontwerp voorspelbaar is juich ik toe. Ben nog niet bijgekomen van de E60. :gek:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door tomgtr » 13 okt 2016, 13:30

Digidashboard doet me niet zo veel. Kan prima zonder maar is ook prima mee te leven. In comfort modus waar de X5 99 pct van zijn leven in door zal brengen merk je het verschil nauwelijks. In sport of eco mode is het irritant maar eco modus is tegen mijn religie en sport modus kan leuk zijn voor stoplicht sprintje maar voegt verder weinig toe bij dit type auto.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door Erik » 13 okt 2016, 21:13

Erg benieuwd naar de M5.
:blink:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door dvh » 13 okt 2016, 21:39

Wederom gewoon weer een fijne wagen.
Ik ga maar eens opzoek naar een nette F10 wanneer deze nieuwe uit is....
/schrapermode...

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door Wouter81 » 13 okt 2016, 21:41

Erg mooi maar ook erg voorspelbaar. Voordeel is dat een F10 niet gelijk oud lijkt na deze.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door allen » 13 okt 2016, 23:11

dvh schreef:Wederom gewoon weer een fijne wagen.
Ik ga maar eens opzoek naar een nette F10 wanneer deze nieuwe uit is....
/schrapermode...
Deze is ook al vrij betaalbaar.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Ettertjes gelijk lekker rustig op de achterbank. :tooth:

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door Eric Z » 13 okt 2016, 23:20

Mooie uitvoering, stuur vind ik alleen niet passen bij de rest. Zo sportief is een 5 ook weer niet.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door Fabian » 14 okt 2016, 06:55

Gisteren live kunnen bekijken en voelen (wel pre-productie model), vooral een goede facelift met een fris 7-serie interieur.

Kan weer wat jaartjes mee, maar niet heel spannend nieuw allemaal. Erg vertrouwd.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door dvh » 14 okt 2016, 08:52

allen schreef:
dvh schreef:Wederom gewoon weer een fijne wagen.
Ik ga maar eens opzoek naar een nette F10 wanneer deze nieuwe uit is....
/schrapermode...
Deze is ook al vrij betaalbaar.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Ettertjes gelijk lekker rustig op de achterbank. :tooth:
Heerlijke uitvoering zo :love:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door Macboy » 14 okt 2016, 10:12

Dank voor het posten van de G30 fotos !

Het is inderdaad een kleine 7. Daar had BMW wel iets meer mogen doen. Verder absoluut een prachtig ding en zal in het echt ook mooi zijn. Maar dat woow gevoel van vroeger heb ik bij de nieuwe 7 niet. Strak en mooi interieur maar vroeger vergaapde ik me altijd aan nieuwe modellen. Dat is al wat langer niet meer zo. Ben benieuwd wat de woow factor zal zijn bij deze 5. Neemt niet weg dat ik er meteen voor zou tekenen. Want van het introduceren van een lelijk model zijn ze gelukkig al een tijd afgestapt.

Nu maar hopen dat BMW individual ook weer de nodige aandacht gaat krijgen.

Bombadil
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door Bombadil » 14 okt 2016, 10:17

Macboy, dat niet meer vergapen is de leeftijd... Binnenkort doen ook mooie vrouwen er minder toe... daarna volgt het mooiste model golfclub als prio 1. :wheelchair:

Persoonlijk steekt het mij dat ze nu zelfs de ".30"voor vier cilinders gebruiken en de ".40"voor een 6 ipv een V8. Anderzijds mogen we blij zijn dat er überhaupt nog een 8 cilinder wordt geleverd.
dvh schreef:Wederom gewoon weer een fijne wagen.
Ik ga maar eens opzoek naar een nette F10 wanneer deze nieuwe uit is....
/schrapermode...
Die prijsdaling, dat is het voordeel van een nieuw model. Vind de F10 kwa gewicht ook alles meevallen; lichter dan mijn (ex) E38.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door Robin » 14 okt 2016, 10:25

Als je zo'n koplampunit en achterlichunit op Aleppo laat vallen blijft er weinig over....

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door Macboy » 14 okt 2016, 10:39

Ik snap je punt, maar ik had gewoon wel de woow factor bij de buitenkant van de nieuwe 7. Alleen de binnenkant niet zoals vroeger. Maar je hebt gelijk dat met ouder worden bepaalde dingen wel veranderen. Maar nog zeker niet qua interieuren in mijn geval.

Wel super dat die lichter is geworden. En die typebenaming is al wat jaartjes niet meer kloppend toch ?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: BMW 5-Serie (G30)

Bericht door allen » 14 okt 2016, 11:24

Robin schreef:Als je zo'n koplampunit en achterlichunit op Aleppo laat vallen blijft er weinig over....
:rolling:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Bing [Bot], Robbert92 en 142 gasten