Porsche 718 Boxster / Cayman

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 08 okt 2016, 14:48

Romo, man en paard noemen:
Maar dan wel iets wat herkenbaar is en vaker voorkomt. Mijn kar is ok.
Jij komt met verbeterpunten qua ramen klapperen zitpositie, dat ding waar je rechter knie tegen aan rust. Kun je je dan voorstellen dat er ook lui zijn met zo'n zelfde kar die dat 'probleem' niet hebben? Of is het bij jou: Ik stoor me er aan dus is het eeen groot probleem voor iedere M2 of Cayman?

Naar mijn idee werkt 't niet zo.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 okt 2016, 14:49

Robin schreef:Romo, dat had je ook met je vorige Cayman: Verbeterpuntjes:)

Maar onthenkingsfase of niet, hopen dat die nieuwe GT4 een 6klapper is.

Ik sta ook op 'n zogenaamde lijst als er 'n M2CS ouzo komen gaat, maar dat zegt niks:)

En zo gaat de zoektocht door :df: :lol:

Het zegt ook niks idd, ik sta er op, geen verplichting, 2019 hak ik de knoop door, of niet :lollerdelol:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 okt 2016, 14:50

zo is dat Romo, je noemt gewoon die punten die voor jou opvallen, laat dat bv 3 of 4 dingen zijn, van heel wat meer zaken van zo'n auto, als mensen dat niet kunnen filteren/relativeren hebben ze oogkleppen op haha en dan nog, is het persoonlijk en ook onder persoonlijke omstandigheden.

bv iemand uit Belgie waar schijnbaar veel slechte wegen zijn, zal ook kritisch zijn over bepaalde eigenschappen van een auto met omstandigheden aldaar.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 okt 2016, 14:51

Robin schreef:Romo, man en paard noemen:
Maar dan wel iets wat herkenbaar is en vaker voorkomt. Mijn kar is ok.
Jij komt met verbeterpunten qua ramen klapperen zitpositie, dat ding waar je rechter knie tegen aan rust. Kun je je dan voorstellen dat er ook lui zijn met zo'n zelfde kar die dat 'probleem' niet hebben? Of is het bij jou: Ik stoor me er aan dus is het eeen groot probleem voor iedere M2 of Cayman?

Naar mijn idee werkt 't niet zo.

Je legt me woorden in de mond die ik niet gezegd heb.

Het is mijn interpretatie en ervaring, MIJN dus.

Niet direct aangevallen voelen, jij denkt er anders over, prima, respect. Alle andere meningen ook respect verder.

Er zijn echter maar weinig mensen in deze wereld, die over hun net aangeschafte eigendom, een kritische blik kunnen laten gaan. Ik kan dat en ik doe het ook, MIJN kritische blik, wat een ander daarvan vindt laat me koud.

Robin

Bericht door Robin » 08 okt 2016, 14:56

Wat ik me qua verbeterpunten van Romo's ex CGTS herinner waren het(aldus andere Cayman rijders) juist zwaar persoonlijke punten, anderen vonden hem niet beroerd sturen. Dus 't is inderdaad persoonlijk, maar daardoor nog niet een globaal probleem waar tot Sint Juttemis op gehamerd wordt, dat viel mij op. Nu ook met de M2.
Ik vind de N55 een mindere motor dan de N54. Ook ademnood vanaf 6000rpm net als N54 die veel krachtiger voelde vaak. . Verbeterpuntje of ben ik de enige?:)

romo

Bericht door romo » 08 okt 2016, 14:58

Robin schreef:Wat ik me qua verbeterpunten van Romo's ex CGTS herinner waren het(aldus andere Cayman rijders) juist zwaar persoonlijke punten, anderen vonden hem niet beroerd sturen. Dus 't is inderdaad persoonlijk, maar daardoor nog niet een globaal probleem waar tot Sint Juttemis op gehamerd wordt, dat viel mij op. Nu ook met de M2.
Ik vind de N55 een mindere motor dan de N54. Ook ademnood vanaf 6000rpm net als N54 die veel krachtiger voelde vaak. . Verbeterpuntje of ben ik de enige?:)

Ja, ik denk toch dat Porker wel naar me geluisterd heeft :tooth: ; het stuurhuis van de 718 is toch 10% sneller gemaakt, laat ik nu net commentaar op de IMHO trage initial steering input op de CGTS hebben gehad.......... :lol:

Porker dacht blijkbaar het zijne d`r van........

Robin

Bericht door Robin » 08 okt 2016, 14:59

Ik leg je trouwens geen woorden in de mond Romo hoor.
Ik respecteer vanalles hoor , maar bij jou lijkt 't vaak dat er alleen maar verbeterpunten van dingen zijn waar 'we' nog nooit van gehoord hebben. Geen enkele auto is perfect. Maar zie de goeie punten van 'n M2/Cayman etc.

Nu leest 't alsof 't een Alfa uit 1989 is:)

romo

Bericht door romo » 08 okt 2016, 15:02

Robin schreef:Ik leg je trouwens geen woorden in de mond Romo hoor.
Ik respecteer vanalles hoor , maar bij jou lijkt 't vaak dat er alleen maar verbeterpunten van dingen zijn waar 'we' nog nooit van gehoord hebben. Geen enkele auto is perfect. Maar zie de goeie punten van 'n M2/Cayman etc.

Nu leest 't alsof 't een Alfa uit 1989 is:)

Daarom had ik ook in het M2 draadje even de IMO goede M2 punten genoemd :D

Even ter herinnering;
De M2 is eigenlijk in alles een verfijnd instrument, op 1, cruciaal, onderdeel na;

Stuurhuis/gedrag is top
Motor is top
Zitten en ondersteuning is top
Uiterlijk is top
Remmen op remstof na, top
Onderstel, vering/demping/wegligging is zwakke punt en IMO niet in balans met de rest van de kar.

En dan leg ik de meetlat naast mijn 2 laatst gereden karren; 1M en CGTS

Ik doe niet aan cognitieve dissonantie, dit is wat het is IMO !

Ludwig Wittgenstein -
Een goede vergelijking verfrist het verstand.

Ludwig Wittgenstein -
Alles wat uitgesproken kan worden, kan duidelijk uitgesproken worden.

Ludwig Wittgenstein -
Niets is zo moeilijk als zich niet te bedriegen.
Perfectie bestaat niet, mee eens, je kan er naar streven, dat dan weer wel..........

romo

Bericht door romo » 08 okt 2016, 15:06

Goede punten neem je voor vanzelfsprekend aan......

Slechte punten vallen het meeste op en worden daarom overbelicht .........................

Ik ben verder in het geheel niet negatief over de kar, het grappige is wederom dat als je wat kritische noten laat horen dat je weer als een zwartkijker wordt gezien :D

Macboy

Bericht door Macboy » 08 okt 2016, 23:37

Wel insane gave kleuren zeg :love:

Afbeelding

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 16 okt 2016, 13:00

https://www.youtube.com/watch?v=BAmpDrY ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 23 okt 2016, 13:33

Harris eerlijke en harde conclusie;

http://www.topgear.com/videos/chris-har ... 18-boxster" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 23 okt 2016, 14:15

Twee puntjes waar die beetje de mist ingaat, maar verder goed verwoord denk ik.

Opvolgend filmpje klinkt geluid idd iets beter ;)

http://www.topgear.com/videos/chris-har ... 18-boxster" onclick="window.open(this.href);return false;

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 okt 2016, 15:03

Harris is een held, zegt gewoon waar het op staat ipv die journalisten die alles standaard briljant vinden zolang er maar een Duits logo op staat. Waarschijnlijk is het merendeel bang om daarna niet meer uitgenodigd te worden op de snoepreisjes aka persintroducties in zonnige landen. Blijft een belachelijke beslissing van Porsche, om een slecht klinkend emotieloos hothatch blok in een Boxster/Cayman te hangen.

Buiten dat natuurlijk een topauto, dat wel. :df:

romo

Bericht door romo » 23 okt 2016, 15:08

^ Het is alleen geen Porsche beslissing, het is EU regulering.

Porsche wikt, de EU beschikt...........

allen

Bericht door allen » 23 okt 2016, 15:37

@Wouter: Wees blij dat dit nog mogelijk is. De ontwikkelingen gaan harder dan je denkt.
Voor je er erg in hebt rijden we allemaal een autonoom electrisch ding welke door de overheid per gps is afgeregeld op 100 km/u op de snelweg en 60 km/u op alles erbuiten.

romo

Bericht door romo » 23 okt 2016, 15:46

^ das idd zeer reëel en zeker niet alleen nog maar fantasie.........

Daarom; ik koop als het kan, nog een keer een atmo Porker, want met een jaar of 10 is het wel klaar denk ik zo.....

Tom

Bericht door Tom » 23 okt 2016, 16:01

Afgaande de reviews is het motorblok wel wat specialer en beter dan een 'hothatch' blok. Maar het blijft een achteruitgang t.o.v. de 6 cilinder.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 okt 2016, 18:40

Uiteraard chargeer ik het wat :) maar het is gewoon wel jammer. Ben altijd liefhebber van nieuw spul maar in dit geval zou ik liever een 2e hands van de vorige generatie hebben ipv een nieuwe 718. En dat gebeurt bijna nooit, dat ik niet liever het laatste model heb.

Maar inderdaad, over 20 jaar kunnen we nog slechts verbrandingsmotoren aanschouwen in het museum of op Goodwood...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 okt 2016, 18:45

Ik hoop dat het nog 40 jaar duurt ;-)
Alhoewel, 25-30 jaar kan ook. Die laatste 10 jaar is wellicht veiliger om autonoom te rijden :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 24 okt 2016, 07:40

Wouter81 schreef:Harris is een held, zegt gewoon waar het op staat ipv die journalisten die alles standaard briljant vinden zolang er maar een Duits logo op staat. Waarschijnlijk is het merendeel bang om daarna niet meer uitgenodigd te worden op de snoepreisjes aka persintroducties in zonnige landen. Blijft een belachelijke beslissing van Porsche, om een slecht klinkend emotieloos hothatch blok in een Boxster/Cayman te hangen.

Buiten dat natuurlijk een topauto, dat wel. :df:
Heb je ermee gereden? Het is serieus een lekkere auto namelijk.
Alleen die motor, dat is dus geen zescilinder. Met de groeten van de emissie-eisen.

Macboy

Bericht door Macboy » 24 okt 2016, 08:47

Hij zegt aan het eind toch ook - op geluid na - topauto ? Dus dat ie daarvoor wat overdrijft leek me wel duidelijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 okt 2016, 11:08

ik denk dat Porsche weer een nwe doelgroep bereikt zo, genoeg mensen die een Porsche kopen dat het ze (denken ze) niet uitmaakt of het een 6 of 4 met turbo is...weten sommige niet eens haha, maar ze rijden een Porsche die nog goed rijd ook.
voor de echte motor sound liefhebbers is het ff wachten op de speciale uitvoeringen met boxer 6 atmo motor, of boxer 6 turbo, zal in elk geval beter klinken dan een boxer 4 turbo Porsche.

Snipe

Bericht door Snipe » 25 okt 2016, 13:34

Macboy schreef:Hij zegt aan het eind toch ook - op geluid na - topauto ? Dus dat ie daarvoor wat overdrijft leek me wel duidelijk.
Ik zeg ook niet dat hij ongelijk heeft of zo, ik vroeg alleen of hij ermee gereden had.

Robin

Bericht door Robin » 25 okt 2016, 14:23

Alles is subjectief en/maar geluid/aantal cylinders etc is blijkbaar toch wel erg belangrijk in een sportwagen voor velen. Ook denkende aan het merk, de beleving en prijskaartje. Bij 'n Toyota MR2 ofzo kom je zat weg met 'n 4 cylinder Subarugeluid en bij 'n BRZ ofzo ook...

Plaats reactie