Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Alles valt en staat met de vorige eigenaren.
Van bijna alle "slagschepen" ( behalve de Amerikanen, maar die waren niet duurder dan €2750,-...)kende ik de complete onderhoudshistorie en wist een beetje wat ik kon verwachten in de komende 20k kilometer.
Overigens is dat geen garantie , bij de A8 was de goedwillende sleutelaar van Jonkheer zo handig om 12v op de achterste remklauw te zetten om de handrem "vrij" te geven. En dat kan wel goed gaan maar in mijn geval was ik na 2500 km aan de beurt voor twee remklauwen, schijven en blokken. Onvoorzien €2000 net voor een ritje naar Barcelona.
De E55 is ook altijd dealeronderhouden geweest, stapel facturen bij de auto van €10k+ maar daar bleek toch ook niet alles gedaan te zijn wat wel op de factuur stond.
@Riceaux, eerlijk gezegd vond ik de W220 facelift(heldere koplampen, andere achtelichtunits, betere microswitches, ander COMANDsysteem etc) lekkerder rijden dan de eerste serie W221.
En de W220 350 lange wielbasis benzine waar ik mee reed gebruikte gemiddeld 10l/100 km, stad, snelweg, wachten.
En dat voor 1900 kg ex bestuurder
Van bijna alle "slagschepen" ( behalve de Amerikanen, maar die waren niet duurder dan €2750,-...)kende ik de complete onderhoudshistorie en wist een beetje wat ik kon verwachten in de komende 20k kilometer.
Overigens is dat geen garantie , bij de A8 was de goedwillende sleutelaar van Jonkheer zo handig om 12v op de achterste remklauw te zetten om de handrem "vrij" te geven. En dat kan wel goed gaan maar in mijn geval was ik na 2500 km aan de beurt voor twee remklauwen, schijven en blokken. Onvoorzien €2000 net voor een ritje naar Barcelona.
De E55 is ook altijd dealeronderhouden geweest, stapel facturen bij de auto van €10k+ maar daar bleek toch ook niet alles gedaan te zijn wat wel op de factuur stond.
@Riceaux, eerlijk gezegd vond ik de W220 facelift(heldere koplampen, andere achtelichtunits, betere microswitches, ander COMANDsysteem etc) lekkerder rijden dan de eerste serie W221.
En de W220 350 lange wielbasis benzine waar ik mee reed gebruikte gemiddeld 10l/100 km, stad, snelweg, wachten.
En dat voor 1900 kg ex bestuurder
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Die S350 werd in januari nog te koop aangeboden via Grootauto's ( ja, die ja... ).
Inmiddels met 300k+ op de teller. Nog een bod gedaan maar de eigenaar heeft de auto uit de verkoop gehaald en weggezet.
Inmiddels met 300k+ op de teller. Nog een bod gedaan maar de eigenaar heeft de auto uit de verkoop gehaald en weggezet.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Aah ok, had ik niet verwacht eerlijk gezegd. W221 valt nog wel buiten m'n budget, dus maar eens proefrijden met een W220 facelift. Verbruik is ook netjes zeg! Zal de parkeervakken hier binnenkort eens opmeten, dat kan nog wel eens een probleempje worden.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Heb je ooit wel eens met een 728i gereden? Zo'n ding is echt niet langzaam hoor.
Snel is anders maar je kan prima mee in het verkeer. En topt gewoon 230 hoor.
Succes met een W220. Luchtvering gaat een keer kapot. Veerpoten 1200,- per stuk.
Compressor gaat een keer. Dik 300,- zonder montage.
CDI heeft vaak verstuiver problemen. Dik 200,- per stuk.
Leuke auto hoor. Zou er zelf ook wel een keer een willen. Maar sowieso een V8 dan.
E38 is wat dat betreft een stuk meer bulletproof.
Snel is anders maar je kan prima mee in het verkeer. En topt gewoon 230 hoor.
Succes met een W220. Luchtvering gaat een keer kapot. Veerpoten 1200,- per stuk.
Compressor gaat een keer. Dik 300,- zonder montage.
CDI heeft vaak verstuiver problemen. Dik 200,- per stuk.
Leuke auto hoor. Zou er zelf ook wel een keer een willen. Maar sowieso een V8 dan.
E38 is wat dat betreft een stuk meer bulletproof.
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Tuurlijk haal je die dingen nieuw bij de dealer
Veerpoten rondom zijn zo'n €420/stuk.
Compressor €280 origineel Wabco( dezelfde die MB monteert)
Alles met 2 jaar garantie.
Nee, dan een A8 D3.
En een E38 vergelijken met een W220, neh..
Veerpoten rondom zijn zo'n €420/stuk.
Compressor €280 origineel Wabco( dezelfde die MB monteert)
Alles met 2 jaar garantie.
Nee, dan een A8 D3.
En een E38 vergelijken met een W220, neh..
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Zo'n W221 en dan met Brabus monoblock velgen is pure pr0n0!
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Mooie 60+ auto. Hoe dik ook ik zie me zelf er nu nog niet in rijden. Bij de oudere Mercedes modellen heb ik dat toch minder.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Ja, lekker imitatie halen. Dat is succes verzekerd.PeterB schreef:Tuurlijk haal je die dingen nieuw bij de dealer
Veerpoten rondom zijn zo'n €420/stuk.
Compressor €280 origineel Wabco( dezelfde die MB monteert)
Alles met 2 jaar garantie.
Nee, dan een A8 D3.
En een E38 vergelijken met een W220, neh..
Heb een aantal jaren in de Mercedes-onderdelen gewerkt dus weet een beetje van de hoed en de rand.
Die imitatie meuk kwamen ze allemaal van terug. Goed, 1200,- bij de dealer is onzin maar 800,- komt eerder dan 400,- als je een beetje goed spul wilt hebben.
En ik "vergelijk" een W220 niet met een E38. Ik zeg alleen dat als je een bulletproof sloep zoekt dat een W220 misschien niet zo verstandig is en dan een E38 dan een betere optie KAN zijn.
En laten er eerlijk zijn, je moet geen van deze auto's kopen als je geen piek in je zak hebt voor het onderhoud of voor reparaties. Kopen is een maar onderhouden/bijhouden is twee.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Om het leuk te houden moet je wel een beetje puzzelen en uitzoeken waar je je onderdelen vandaan haalt en wie het erop meubelt. Ik heb een goede monteur en puzzel zelf veel uit. Teller qua kosten staat nu op 1300,- sinds aanschaf een paar maand geleden en dan heb ik de A8 van een liefhebber gekocht met een redelijke stapel rekeningen inzichtelijk. Internet is zeer handig om de zaken financieel wat dragelijk te houden maar een beetje financiële draagkracht is wel handig
Maar goed, bij een jonge moderne auto kun je ook tegen behoorlijke kosten aanlopen... Vandaar dat ik ook gewoon zo'n ding heb gekocht
Maar goed, bij een jonge moderne auto kun je ook tegen behoorlijke kosten aanlopen... Vandaar dat ik ook gewoon zo'n ding heb gekocht
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
"Maar goed, bij een jonge moderne auto kun je ook tegen behoorlijke kosten aanlopen"
Gelukkig lease maar de eerste V221 ( da's de interne benaming voor een lange S ) die ik in 06-2006 afgeleverd kreeg heeft in 3,5 jaar tijd een C320 met alle opties aan onderhoud en reparaties gekost. Bij 150k km ging de auto nog voor reparatie terug naar de fabriek. Dat gedoe duurde overigens bijna 4 maanden,leenauto was een vrijwel nieuwe V221 benzine met zo'n 20k op de teller, ik reed er 40 k bij.. . Een doorslaand succes voor de importeur.
De auto rijdt nog steeds rond.( 22-SX-XT)
De opvolger heeft maar kort het spelletje meegespeeld, die ging na 1,5 jaar terug naar de importeur omdat het ding een aantal terugkerende storingen had waardoor de bedrijfszekerheid in het geding kwam . En werd uiteindelijk teruggehaald door de fabriek( kenteken staat niet meer in het bestand)
Mocht wat anders uitzoeken, de achterbanker wilde graag 4-wielaandrijving( moest 1x uit de auto in de sneeuw om een setje te geven ) en het werd een V221 S350 cdi 4matic.
Nou dat heeft ie geweten
Reed veel in Amsterdam rond, kuilen, drempels, putten, een keertje een rondje gereden en je weet wat ik bedoel.
Intelligent 4matic systeem dacht op een gegeven moment dat ik offroad reed( snelheid icm veerbeweging) en zette dan automatisch de vering een tandje( of meerdere tandjes, zeg maar een compleet gebit) strakker .
Commentaar van de achterbank, op naar de dealer, vervolgens importeur en uiteindelijk via de VAE een oplossing gevonden.
Die ook maar tijdelijk werkte
Uiteindelijk kreeg ik een achterbanker die alleen maar snelweg wwverkeer had en de auto prima beviel.
Maar dat geintje heeft in 2 jaar tijd 30k gekost.
De auto is afgelopen januari geëxporteerd, ik mocht er toch niet meer mee rijden.
Eigenlijk is het nieuw ook niks
Gelukkig lease maar de eerste V221 ( da's de interne benaming voor een lange S ) die ik in 06-2006 afgeleverd kreeg heeft in 3,5 jaar tijd een C320 met alle opties aan onderhoud en reparaties gekost. Bij 150k km ging de auto nog voor reparatie terug naar de fabriek. Dat gedoe duurde overigens bijna 4 maanden,leenauto was een vrijwel nieuwe V221 benzine met zo'n 20k op de teller, ik reed er 40 k bij.. . Een doorslaand succes voor de importeur.
De auto rijdt nog steeds rond.( 22-SX-XT)
De opvolger heeft maar kort het spelletje meegespeeld, die ging na 1,5 jaar terug naar de importeur omdat het ding een aantal terugkerende storingen had waardoor de bedrijfszekerheid in het geding kwam . En werd uiteindelijk teruggehaald door de fabriek( kenteken staat niet meer in het bestand)
Mocht wat anders uitzoeken, de achterbanker wilde graag 4-wielaandrijving( moest 1x uit de auto in de sneeuw om een setje te geven ) en het werd een V221 S350 cdi 4matic.
Nou dat heeft ie geweten
Reed veel in Amsterdam rond, kuilen, drempels, putten, een keertje een rondje gereden en je weet wat ik bedoel.
Intelligent 4matic systeem dacht op een gegeven moment dat ik offroad reed( snelheid icm veerbeweging) en zette dan automatisch de vering een tandje( of meerdere tandjes, zeg maar een compleet gebit) strakker .
Commentaar van de achterbank, op naar de dealer, vervolgens importeur en uiteindelijk via de VAE een oplossing gevonden.
Die ook maar tijdelijk werkte
Uiteindelijk kreeg ik een achterbanker die alleen maar snelweg wwverkeer had en de auto prima beviel.
Maar dat geintje heeft in 2 jaar tijd 30k gekost.
De auto is afgelopen januari geëxporteerd, ik mocht er toch niet meer mee rijden.
Eigenlijk is het nieuw ook niks
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
4 Maanden gedoe en dan nog zo'n wagen willen blijven rijden. Ik heb net 4,5 maand ellende achter de rug. Hoe blij was ik nadat de garage akkoord was de wagen weer in te nemen. Respect voor je doorzettingsvermogen.
Wat voelt dat heerlijk om dat ook eens tegen iemand te mogen zeggen.
Wat voelt dat heerlijk om dat ook eens tegen iemand te mogen zeggen.
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
En hij staat te koop. Ik meende alleen dat het een 530i was waar een 4 liter in is geplaatst. Doet niets af aan de auto natuurlijk, maar dan is het geen 540i.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
3982cc lijkt mij dus wel een 540i
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Als je een 530i koopt, er een 4 liter in legt en hem door de RDW laat keuren krijg je gewoon 4 liter op kenteken, maar het is geen 540i.
RDW zegt trouwens: Handelsbenaming 5 TOURING
Maakt mij ook niets uit, ik vind het een mooie auto. Maar er zijn ook mensen die zicht storen aan een "1" op de kentekenplaat. Dan zijn er vast ook mensen die hem als 540i willen en niet als 530i 4 liter.
Maar ik weet niet zeker of dat het geval met deze was, ik meende van wel maar kan er uiteraard naast zitten.
RDW zegt trouwens: Handelsbenaming 5 TOURING
Maakt mij ook niets uit, ik vind het een mooie auto. Maar er zijn ook mensen die zicht storen aan een "1" op de kentekenplaat. Dan zijn er vast ook mensen die hem als 540i willen en niet als 530i 4 liter.
Maar ik weet niet zeker of dat het geval met deze was, ik meende van wel maar kan er uiteraard naast zitten.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Dan iig simpel na te gaan door VIN te checken
En met je eens dat als ik dat soort bedragen zou uitgeven aan een 540i het wel een 4.0 af fabriek zou moeten zijn.
En met je eens dat als ik dat soort bedragen zou uitgeven aan een 540i het wel een 4.0 af fabriek zou moeten zijn.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
De Citroën C6 vind ik ook wel een gave sloep btw
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
C6 Heb ik zelf ook altijd mooi gevonden. Mooie, originele vormgeving. Maar valt deze niet eerder in de categorie E Klasse? Is dan ook geen sloep te noemen.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Volvo S80 V8.
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Jeremy Clarkson in 1994 toen de A8 op de markt kwam. De concurrentie oogde ineens behoorlijk jaren 80. Heerlijke muziek op de achtergrond trouwens.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Het dieseltje weegt 1800+kg dus imho met recht een sloep. Ze zijn ook behoorlijk groot hoor, prachtige wagen!allen schreef:C6 Heb ik zelf ook altijd mooi gevonden. Mooie, originele vormgeving. Maar valt deze niet eerder in de categorie E Klasse? Is dan ook geen sloep te noemen.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Misschien vloeken hier, 'maar een Lancia Thesis vind ik ook prachtig. Vooral in de zwart/bordeaux rode kleur met gepolijste wielen.
Jammer dat er geen Ferrari V8 is geleverd...
Jammer dat er geen Ferrari V8 is geleverd...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Klinkt wel heel fraai
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Deze al genoemd? (of vallen ze qua aanschaf niet in betaalbaar met +-20.000?)
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Das een sport saloon
Blijft über gaaf imho!
Blijft über gaaf imho!
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen
Ja daaahaaag, als een XJ onder slagschip valt dan de QP ook imho
Deze dan?
Deze dan?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 328Ti, Amazon [Bot], Google [Bot] en 423 gasten