Zoals wellicht al duidelijk gaat het hier om een vrij bijzondere auto die niet helemaal standaard meer is. Er is zoveel te vertellen over deze auto dat het lastig is om bondig te vertellen, maar ik zal een poging wagen. geïnteresseerden kunnen uiteraard ook gewoon het projecttopic lezen

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=28630
Qua auto gaat het om een BMW E28 520i uit 1982 die met behulp van een originele M535i donor 100% is omgebouwd naar M535i spec. Auto is cosmetisch in redelijke staat; is hard maar heeft hier en daar een paar krasjes en deukjes waarmee het geen showroomauto is. Interieur is eveneens in redelijk goede staat, voorzien van de zeer fijne Mtech sportstoelen.
Technisch is de auto in goede staat, naast de turbo setup en motorbuild recentelijk vrijwel alle wielophanging rubbers vernieuwd, 4x nieuwe Bilstein dempers (B8) etc.
Het mooiste ligt natuurlijk onder de motorkap, waar ongeveer 500PK en 750NM worden gegenereerd. (Laatste dyno was 482PK, 709NM maar inmiddels is de druk wat hoger) Gecombineerd met het wagengewicht is deze E28 een serieuze raket waarmee de meeste supercars bijgehouden kunnen worden. (0-100 ~4sec, 0-200 ~12sec)
Specificaties zijn als volgt;
Motor: M30B34 als basis, voorzien van M106 (E23 745i) zuiger en oiljets, ARP Headstuds, Athena Cooperring koppakking (2,0mm), M50 gasklephuis (inlaatspruitstuk Alpina stijl). Recent nieuwe zuigerveren, lagers en bouten gehad. Beer van een motor die nog wel wat potentie heeft.
Turbosetup: Holset H2C, custom uitlaatspruitstuk, custom downpipe (4"), custom uitlaat met open demper (3"), 50mm wastegate, 2x 25mm dumpvalves, 650x300mm intercooler, 3"piping
Koppeling: Dubbel diafragma met originele plaat (zwaar pedaal maar erg fijne aangrijping)
Versnellingsbak: Getrag 260/6 (E34 535i) een van de sterkste bakken verkrijgbaar voor M30.
Differentieel: Sper 25%, groothuis 210MM, overbrenging 3,07, Stock E28 M535i. Theoretische top 312kmh (6500RPM). Uiteraard niet geprobeerd, maar gezien de snelheid waarmee hij de teller a 260kmh uitloopt geloof ik wel dat hij de 300 haalt.
Elektronisch: Megasquirt MS3x vrij programmeerbaar motormanagement, Techedge 2J9 Lambdracontroller met LSU4,9 sensor, Bosch 044 Brandstofpomp, Siemens Deka 830cc injectoren, Corvette LS2 Bobines (6x), VEMS EGT, custom motorkabelboom
Remmen: E34 Touring 302MM
Ik heb de auto nu ongeveer 6 jaar in bezit en in die tijd zelf voorzien van de turbo setup omdat ik de kennis die ik had opgedaan tijdens mijn opleiding tot autotechnisch ingenieur graag in de praktijk wou brengen. Voor mij zit de lol van deze hobby voor een groot deel in het bouwen en perfectioneren van de turbosetup, en omdat deze auto nu al een tijd erg goed en betrouwbaar rijd is voor mij een deel van de lol eraf en wordt het tijd voor nieuwe projecten. Dat is de reden dat ik hem nu te koop aan bied. Hij staat niet in de weg en zit er niet mee in mijn maag (Porsches e.d. pesten blijft ook erg leuk).
Auto wordt bij voorkeur verkocht aan technisch onderlegde personen die begrijpen wat ze kopen. Auto is betrouwbaar, maar met dergelijke vermogens loop je altijd risico op failure van bepaalde onderdelen.
Uiteraard is er nog zoveel meer te vertellen over deze auto dat serieus geïnteresseerden het beste even contact op kunnen nemen, bij voorkeur via mail.
Richtprijs is 10.000- Euro

https://youtu.be/kVgrt168hNs