Driving-Fun Expat topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door tomgtr » 12 aug 2016, 13:13

Tijden zijn zo verandert. Ik heb m'n MBO papiertje, dat is het. Zou je tegenwoordig niet gauw verder mee komen. Universtitair werk en denk niveau was 15-20 jaar geleden zo gewone term. Nu komt er zoveel de markt op met een prachtig papiertje van een jaar of 25 dat de kansen die ik heb gehad veel mider zijn. Maar een paar jaar buitenland helpt altijd! Dus als je jong bent doen! Al is het maar om te weten of het wat voor je is en te voorkomen dat tijdens je midlife crisis het gaat kriebelen en je net als mijn broer op z'n 50e naar Dubai gaat!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Bert ///M3 » 12 aug 2016, 13:19

De meeste bedrijven waar ik mee in aanraking kom die leiden hun personeel intern op. Een universitaire graad bijvoorbeeld is vaak leuk maar hoeft niet specifiek voor de functie te zijn. Het is voor hun alleen een indicatie dat je hun eigen programma ook volgen kan.

Plus bij veel grote bedrijven hebben hun eigen selectie-criteria, vaak op basis van achtergrond, persoonlijkheid, etc. Als uit een persoonlijkheids/intelligentie test bijvoorbeeld blijkt dat je zaken snel oppikt dan ben je al interessanter als wanneer je de juiste papiertjes hebt maar hardleers bent etc. Ik solliciteerde eens bij Shell en daar deden ze ook een simulatie met verschillende scenario's om te kijken of je wel voldoende doortastend bent etc etc.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door tomgtr » 12 aug 2016, 13:29

Klopt Bert, maar olie is 1 van weinige sectoren waar dat en ervaring telt. Wij nemen wel eens mensen aan van 50+ aan. Zijn weinigen die dat doen.

Gebruikersavatar
Niggelll
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 dec 2014, 15:15
Locatie: Zeewolde

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Niggelll » 12 aug 2016, 13:37

@tomgtr: Ja daarom denk ik ook maar dat ik zo iets moet doen voor dat het te laat is. ben nu nog enigszins flexibel :tooth:

@Bert / / / M3: Dat kan best kloppen maar als ik met me mbo niveau 4 filiaal manager papiertje aankom zijn me kansen tegenwoordig een stuk kleiner, ook bij de multinationals. Natuurlijk bestaat er een kans dat je intern hoger opgeleid wordt, maar met het hbo papiertje is de instap vaak toch wat hoger als je nog jong bent. Ik werk als sinds me 15e naast school, maar dat word toch niet gezien als de juiste werk ervaring om met een mbo papiertje een hbo functie te gaan beoefenen. Tegenwoordig moet je bewijzen dat je het werk en denk niveau hebt door middel van het papiertje. Hier wordt dan op school etc maar ook al te vaak op gewezen. Hoor vaker dat je vroeger makkelijker met minder aan het werk kwam. Ik keek net toevallig naar shell en daar hebben ze het meer over universitaire studenten voor stage etc dan over HBO studenten.
Laatst gewijzigd door Niggelll op 12 aug 2016, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Robin Hartog » 12 aug 2016, 13:42

Niggelll schreef:@tomgtr: Ja daarom denk ik ook maar dat ik zo iets moet doen voor dat het te laat is. ben nu nog enigszins flexibel :tooth:

@Bert / / / M3: Dat kan best kloppen maar als ik met me mbo niveau 4 filiaal manager papiertje aankom zijn me kansen tegenwoordig een stuk kleiner, ook bij de multinationals. Natuurlijk bestaat er een kans dat je intern hoger opgeleid wordt, maar met het hbo papiertje is de instap vaak toch wat hoger als je nog jong bent. Ik werk als sinds me 15e naast school, maar dat word toch niet gezien als de juiste werk ervaring om met een mbo papiertje een hbo functie te gaan beoefenen. Tegenwoordig moet je bewijzen dat je het werk en denk niveau hebt door middel van het papiertje. Hoor vaker dat je vroeger makkelijker met minder aan het werk kwam. Ik keek net toevallig naar shell en daar hebben ze het meer over universitaire studenten voor stage etc dan over HBO studenten. Ik vind hbo echter prima. universiteit is niks voor mij.
In mijn vakgebied merk ik dat die papiertjes veel minder belangrijk zijn (universitair/HBO) dan wat je eigenlijk kunt en wat je werk attitude is. Een collega van mij is HBO opgeleid en werd gekozen boven een Universitair geschoolde. Puur vanwege zijn werk attitude.

Buitenland ervaring helpt sowieso, is het niet op carrière niveau dan is het wel op persoonlijk vlak. :thumbup:

Gebruikersavatar
Niggelll
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 dec 2014, 15:15
Locatie: Zeewolde

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Niggelll » 12 aug 2016, 13:46

@ Robin Hartog: Denk dat je er inderdaad nooit slechter van kan worden en het zelfde geld voor school :D Wat voor vakgebied is dat dan als ik vragen mag?

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Robin Hartog » 12 aug 2016, 13:48

Niggelll schreef:@ Robin Hartog: Denk dat je er inderdaad nooit slechter van kan worden en het zelfde geld voor school :D Wat voor vakgebied is dat dan als ik vragen mag?
Webdevelopment/webdesign.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Jussi » 12 aug 2016, 13:57

Niggelll schreef: Scheelt dat als je papiertje tegenwoordig heb je toch een stuk verder kan komen. zeggen ze.
Dat papiertje is nu nagenoeg onontbeerlijk geworden. Steeds meer mensen hebben toegang tot hoger onderwijs en dus moet je voor de topbanen ook een steeds indrukwekkender profiel hebben.

Ik kan je dus aanraden om na je bachelor ook die master te behalen en daarnaast genoeg extra-curricular activities doen.

Tenminste in de IT/Finance industrie. Bij mijn werkgever is de kans 1% dat je wordt aangenomen (5,000 banen voor 500,000 applicants per jaar). Dan moet je profiel er gewoon uitspringen. Een buitenlandse ervaring helpt daar zeker bij.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Emiel » 12 aug 2016, 15:04

Wat betreft reizen als IT'er, 11 jaar als IT er voor grote globale spelers. Broadband ( rol als engineer ) en lease/financemarkt ( andere rol als IT er )

Voor de eerste club precies zoals je hier leest, huis-schiphol-luchthaven-kantoor. Soms hotel en weer kantoor en soms einde dag gewoon weer terug. Enigste wat je ziet, als je geluk hebt, zijn de restaurants rond lunchtijd. "Ow hij vliegt even naar Rome, hoe tof". Yeah right. Hele EU "gezien" zo :)

Huidige club veel voor in de US geweest. Iets relaxter met toch wel enkele dagen vrij er tussen. Maar 3 dagen US sloopt je ritme, en als je er 7 weken blijft is het leven "thuis" door gegaan en jij hebt "stil gestaan"

Contacten lijken tof, maar zodra je thuis bent is het ineens stil. Leuk de uitjes met collegas en hun families, maar echte diepgang? Zelden. heel simpel, enjoy the moment!

Tuurlijk kun je jezelf prima vermaken op de vrije dagen, maar vaak plof je op bed en ben je blij met room service. En andere dagen bezichtig je new york of philadelphia of lig je aan het strand in Jersey.

Ik had het niet willen missen, dit jaar een niet reizend jaar, en mis het enorm! 2013 mijn relatie beeindigd en ben amper thuis geweest 2013/2014/2015. Gelukkig begin volgend jaar weer aantal weken. Als ik volgend jaar ga overwegen om te gaan soliciteren, dan wil ik het reizen niet kwijt, al is het maar 1x per 6 maanden. Je kijk op de wereld veranderd enorm. Ik waardeer NL maar zie ook wel dat andere landen en werk methodieken echt niet dom zijn. Dngen zijn gewoon anders, en in sommige situaties beter/minder goed.


-- edit ---

Zoals hierboven word gezegd door Jussi : Studeer door. Ik ben nu met Bachelor bezig. Is enorm lastig tussen alle activiteiten door.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door tomgtr » 12 aug 2016, 15:15

Ja bekend gevoel, met veel moeite etentje met collega's afgeslagen en dan room service menu, wat wordt het deze keer, pasta Bolognese, club sandwich, hamburger, nasi rames of chicken tikka masala.

Voor degenen die het leuk lijkt, kijk de eerste 5 minute van Lost in translation. Moe en gedesorienteerd in taxi van vliegveld naar hotel, op je kamer verveeld niet kunnen slapen en het gezoem van de airco met op de achtergrond de ping van de lift. Zo herkenbaar dat het me naar m'n strot greep.

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Rivanov » 12 aug 2016, 15:59

Per 1 september ga ik aan een nieuwe uitdaging beginnen als CRM Consultant bij een Noors bedrijf die hun hoofdkantoor voor de Benelux in Nederland heeft staan. Werkgebied wordt dus ook hoofdzakelijk Benelux maar ook Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en UK behoren tot 'ons' gebied waarin we moeten ondersteunen.

Ben benieuwd hoeveel reizen het gaat worden. Kan in ieder geval niet wachten om te beginnen! :)

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Jussi » 12 aug 2016, 16:05

Twee zaken moeten hier wel onderscheiden worden:

1) In het buitenland werken
2) Vaak op reis voor je werk

Het eerste is een fantastische ervaring die ik je zeker kan aanraden. Je stapt uit je comfortzone en leert te overleven in een onbekende omgeving. Het wordt al helemaal interessant wanneer ze daar ook bijna geen woord Engels spreken. Het is een serieuze ervaring om alles van niks op te bouwen zonder enige hulp van jouw peers/familie.
Overweeg een buitenlandse stage en probeer informatie in te winnen over buitenlandse graduate programs.

Nummer 2 is zoals aangegeven, eerder slopend dan echt een cultuurverrijkende ervaring. Je schaaft er wel je wereldbeeld mee bij.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door dvh » 12 aug 2016, 16:38

tomgtr schreef:
dvh schreef:Tom leid gewoon een James Bond leven... !
:mrgreen:

Ik reis ook elke dag.. 2km op en neer naar mijn werk.
In het weekend doe ik soms gek en reis ik 100-200km..
Nu vakantie en dan ga ik, jawel, 300km verderop.

De afgelopen 2 jaar werk ik enkel met lokale klanten. Zodat iedereen me tegenwoordig herkent en ik niet meer incognito kan neuspeuteren in de lokale super zonder dat 16 klanten het me zien doen.

Met andere woorden. Ik leef een simpel leven.
Past goed bij een simpele vent :tooth: :coffee:

Ben net zo simple maar gewoon van het 1 in het ander gerold. Geloof niet dat ik hiervoor bewust gekozen heb. Gebeurt gewoon. Alleen moet je geen nee zeggen als er dingen op je pad komt. Maar ik kijk vaak jaloers naar mensen met een iets rustiger leven. Als ik eens een vrijdag vrij neem sta ikverbaasd hoeveel mannen er door het winkelcentrum sjokken. Dan denk ik echt dat ik iets verkeerds doe. Gras is altijd groener bij buren.
Ondanks het simpele leven zit ik voor 95% van mijn tijd in een gebouwtje van 90m2. Dus vrij ben ik helaas ook niet :-)
Komt nog wel als ik binnen ben.. ofzo. :tooth:

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Camiel » 12 aug 2016, 20:29

Superleuk om hier al jullie ervaringen te lezen! Vele ook heel herkenbaar (met name het gedeelte reizen voor je werk. Het toppunt was bij vorige werkgever; een iets uitgelopen meeting van 1 tot 3 in zonnig Madrid gehad en de tijd tussen landen en boarden was 3 uur... Met andere woorden, inclusief beleefdheden en de tijd in de taxi e.d. sprong ik het vliegtuig weer terug in bij de woorden 'Last call for mr. ....'.).

Is inderdaad een groot verschil merk ik nu al, tussen reizen of wonen. Reizen is ook voor mij altijd oppervlakkige contacten tijdens een dinertje waar je totaal geen zin in hebt na een dag werken en/of een praatje met een of andere accountmanager in je hotelbar over wat je allebei doet en de volgende dag alweer vergeten bent. Het klinkt voor mensen die het niet doen altijd een stuk sexier dan het eigenlijk is. Maar een paar dagen later zit je wel weer met je vrienden thuis in de kroeg en kun je weer opscheppen over je zakenreizen :tong:

Nou ben ik nooit een huismus geweest die graag huisje-boompje-beestje wilde (al heb ik dat wel achtergelaten toen ik naar Zwitserland ging), ik wilde namelijk altijd eerst nog een keer 'naar het buitenland'. Maar bij het daadwerkelijk verhuizen, zeker als je zoals ik volledig alleen uitgezonden wordt bij de klant, is het wel moeilijk om een beetje te aarden merk ik. Je kent niemand, je spreekt de taal amper (gelukkig kom je hier dus met Engels nog wel ver, maar de gesprekken aan de koffietafel gaan toch wel gewoon in het Frans), je weet niet hoe alles werkt. Het is een beetje alsof je last-minute op vakantie gaat, de dagen van tevoren alleen maar bezig bent met inpakken (= huis leegruimen en alles naar de opslag), en je stapt in het vliegtuig zonder iets te boeken en zonder reisgids en vervolgens sta je op het vliegveld en denk je 'wat nu?'. Om een stom voorbeeld te geven; zo sta je dus om 19:15 na een werkdag hongerig voor een gesloten supermarkt omdat ze hier blijkbaar om 19:00 dicht gaan en ik uit NL gewend ben dat ze tot 22:00 open zijn. Ik had geen woonruimte, ik wist amper wie mijn collega's zouden zijn, er was niks voor mij geregeld, ik kwam hier om 19:30 aan en de volgende dag om 08:30 moest ik starten op kantoor terwijl het enige wat ik geregeld had een Airbnb voor twee weken was. Inmiddels wel goed gekomen maar wel een beetje een diepe put waar je in gepleurd wordt :tooth: Avontuurlijk wel!

Dan nog iets; iedereen die zegt; 'als ik de kans krijg', die 'krijg' je niet, die moet je pakken. Wat Tom al zegt, Je moet de instelling hebben dat je er niet over na hoeft te denken, want er zijn er genoeg die het 'zonder nadenken' doen. Ik had voor deze baan mijn 3e ronde gesprek op maandag om 16:30, kreeg toen te horen dat er een positie in Zwitserland vrij kwam, dat er 3 anderen waren en dat ik moest nadenken over mijn beloning en dinsdagochtend om 09:30 waren we in overeenstemming over de arbeidsvoorwaarden en lag er een draft contract, dinsdagmiddag ontslag genomen bij huidige werkgever en woensdag de huur voor m'n appartement opgezegd.

Dan: maakt geen reet uit wat je gestudeerd hebt, je moet jezelf bewijzen. Ik heb Bachelor Economie gedaan en daarna Master Strategisch Management en nu ben ik na anderhalf jaar als logistiek consultant ineens als IT implementatiemanager uitgezonden bij een miljardenbedrijf terwijl ik tot een jaar geleden net-an wist hoe ik een computer aan en uit moest zetten, bij wijze van. Ben ik dan de gedroomde kandidaat voor de job? Waarschijnlijk verre van als je kijkt naar het technische aspect, maar ik heb in die tijd laten zien dat ik gretig ben, hard werk, de juiste sociale vaardigheden heb en dat ik mezelf nieuwe dingen snel eigen kan maken. Inderdaad die attitude die je moet hebben als je ergens wil komen, niet verwachten dat het 'natuurlijk' gaat komen vanuit je papiertje of je carriere bij je huidige werkgever.

Ben het wel met de comments hierboven eens dat je moet zorgen dat je dat papiertje hebt (met name aan het begin van je loopbaan!), maar wat Jussi al zegt, tegenwoordig is het papiertje an sich zonder een paar toevoegingen (bestuursjaar, stage, buitenlandervaring) ook geen drol meer waard, tenzij het in Econometrie of Lucht-en Ruimtevaarttechniek is met een 8.5 gemiddeld... Maar met een paar jaar ervaring, ook al heb je de schoolkwalificaties niet, moet je jezelf alsnog kunnen verkopen op hetgeen wat je gedaan/bereikt hebt. Makkelijk zal het niet worden! :crazy:

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Camiel » 12 aug 2016, 20:37

Overigens, ik ken ook mensen (m.n. Amerikanen) die echt leven voor het reizen. Maximaal 2-3 dagen op dezelfde plek, of dat nou een andere stad binnen de VS is of Europe/Asia. Hotels in en uit, dagen in het vliegtuig, met kerst een weekje thuis en weer verder. Hun doel in het leven lijkt wel het sparen van Platinum-statussen en HiltonHonours punten, en daar zijn ze dan ook oprecht trots op. Dat lijkt me dus echt een verschrikking.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Jussi » 12 aug 2016, 22:21

Camiel schreef:Overigens, ik ken ook mensen (m.n. Amerikanen) die echt leven voor het reizen.
Road warriors. :) Is volgens mij ook een film over met George Clooney.

Heel herkenbaar verhaal Camiel!

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Emiel » 13 aug 2016, 00:48

tomgtr schreef:Ja bekend gevoel, met veel moeite etentje met collega's afgeslagen en dan room service menu, wat wordt het deze keer, pasta Bolognese, club sandwich, hamburger, nasi rames of chicken tikka masala.

Voor degenen die het leuk lijkt, kijk de eerste 5 minute van Lost in translation. Moe en gedesorienteerd in taxi van vliegveld naar hotel, op je kamer verveeld niet kunnen slapen en het gezoem van de airco met op de achtergrond de ping van de lift. Zo herkenbaar dat het me naar m'n strot greep.
Of de vliegtuig maaltijden : chicken or pasta .... :tooth:

Ik heb op rare tijdstippen al rare dingen op tv gezien of rare mensen ontmoet in bars en hotels omdat ik niet kon slapen. Wat is het leven zonder een beetje avontuur.



Camiel schreef:
Dan: maakt geen reet uit wat je gestudeerd hebt, je moet jezelf bewijzen. Ik heb Bachelor Economie gedaan en daarna Master Strategisch Management en nu ben ik na anderhalf jaar als logistiek consultant ineens als IT implementatiemanager uitgezonden bij een miljardenbedrijf terwijl ik tot een jaar geleden net-an wist hoe ik een computer aan en uit moest zetten, bij wijze van. Ben ik dan de gedroomde kandidaat voor de job? Waarschijnlijk verre van als je kijkt naar het technische aspect, maar ik heb in die tijd laten zien dat ik gretig ben, hard werk, de juiste sociale vaardigheden heb en dat ik mezelf nieuwe dingen snel eigen kan maken. Inderdaad die attitude die je moet hebben als je ergens wil komen, niet verwachten dat het 'natuurlijk' gaat komen vanuit je papiertje of je carriere bij je huidige werkgever.

Ben het wel met de comments hierboven eens dat je moet zorgen dat je dat papiertje hebt (met name aan het begin van je loopbaan!), maar wat Jussi al zegt, tegenwoordig is het papiertje an sich zonder een paar toevoegingen (bestuursjaar, stage, buitenlandervaring) ook geen drol meer waard, tenzij het in Econometrie of Lucht-en Ruimtevaarttechniek is met een 8.5 gemiddeld... Maar met een paar jaar ervaring, ook al heb je de schoolkwalificaties niet, moet je jezelf alsnog kunnen verkopen op hetgeen wat je gedaan/bereikt hebt. Makkelijk zal het niet worden! :crazy:

Idd doen is het woord. Niet afwachten maar creeeren en snel handelen. En dan moet je geen koophuis hebben of familiaire verplichtingen. Dat maakt het in iedergeval makkelijker....

Wat betreft opleiding : het maakt niet uit wat je studeert, als je maar studeert! Het helpt om tot bepaalde inzichten en denk patronen te komen en dat gaat je helpen vanaf bepaald functie niveau. Dan kom je niet meer verder met enkel inzet en hard werken ;)

Ik kan hier heel erg diep op in gaan met mijn ervaringen en waarom ik ben gaan studeren alsnog, maar daar is dit het topic niet voor.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door dvh » 13 aug 2016, 09:15

En levert het nog wat op?
In het buitenland werken / veel reizen ?

Of moet je 't daar niet voor doen?

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Jussi » 13 aug 2016, 10:30

dvh schreef:En levert het nog wat op?
In het buitenland werken / veel reizen ?

Of moet je 't daar niet voor doen?
Zeker weten!

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door tomgtr » 13 aug 2016, 10:44

Levert altijd wat op. Is het niet op het moment dat je in het buitenland zit, is het wel later in je leven. Ik ging voor de slechtste werkgever ter wereld naar buitenland. Alles low budget, alles zelf regelen en als je eenmal op pad bent moet je maar accepteren waar je als volgende opdracht naar toe gaat. Ik kan niet zeggen dat ik een vreugdedansje maakte toen ik Irak hoorde. Optie 2 was geen baan. Pas toen een directeur weg ging die ik onbetrouwbaar had genoemd kreeg ik weer vastigheid aangeboden in Nederland.

Maar toen mijn huidige werkgever me na minder dan 2 jaar voor een stukje eigenaar maakte in bedrijf, en ik vroeg waarom vertelden ze me als 1 van redenen mijn buitenland ervaring. Ik weet nog dat ik toen ff vol schoot.

Bij sommige werkgevers is alles prima geregeld en word je direct beloond maar is geen ramp als dat niet zo is, de beloning volgt anders later. En zoniet heb je in elk geval mooie verhalen voor in de kroeg.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Robin » 13 aug 2016, 10:57

tomgtr schreef: Ik ging voor de slechtste werkgever ter wereld naar buitenland.
Voor Zalando schoenen inkopen in Pnom Penh?:)

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Zed240 » 25 aug 2016, 12:47

Zijn er trouwens ook DF'ers in New York City?

Ik zit in oktober in NY met mijn studie voor een studiereis. De groep waarin ik zit gaat aan de slag met een korte reportage over Nederlanders die naar NY zijn vertrokken, en daar werkzaam zijn. Hoe ze het hebben aangepakt, verschillen e.d. Dus mochten er DF'ers zijn die hun verhaal willen vertellen... :D

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door tomgtr » 25 aug 2016, 12:53

Robin schreef:
tomgtr schreef: Ik ging voor de slechtste werkgever ter wereld naar buitenland.
Voor Zalando schoenen inkopen in Pnom Penh?:)
Ik zat 2 x 2 maanden continue op een laadplatform voor de kust van Iraq, onze behuizing was gebouwd van 20 voet containers, ik had mazzel want had prive container, zelfde eten wat lokalen aten, soms 2 weken geen douchewater als waterbarge kapot was, maar veel huisdieren (kakkerlakken. Tegen een gedenkwaardig daggled van 50 USD... Ik had mazzel want meesten kregen 35.....

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door veejay » 26 aug 2016, 02:12

Ben nu in Houston voor een oliebedrijf, zie veel nieuwe x28i modellen rijden. Had toch wel minimaal x35i's verwacht hier.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Bert ///M3 » 27 aug 2016, 16:53

Crisis in de oliebranche hè :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], RS-Ron, Semrush [Bot] en 146 gasten