Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 07 aug 2016, 19:54

Zed240 schreef:
JP schreef:
Zed240 schreef:Naar mijn idee bestaat armoede in Nederland ook niet 'echt'. Daar moeten we dankbaar voor zijn, want dat is denk ik wel de reden waarom wij nog geen aanslagen zoals in Frankrijk hebben gezien. De kansen en leefomstandigheden voor allochtonen zijn beter als je uit een Vogelaarwijk komt, dan uit één of andere banlieue in Parijs.

(...)
Ik snap de koppeling armoede en aanslagen niet. Daarbij bestaat er daadwerkelijk armoede in NL en hoe !
Dat was voortbordurend op Toms stelling dat sociale ongelijkheid/armoede een voedingsbodem is voor radicalisering. Doordat die ongelijkheid in Nederland minder is dan in bijv. Frankrijk, denk ik dat er in Nederland een kleinere kans is op radicalisering en dus aanslagen.
De term aanslag begint ook wat af te zwakken. Gister valt er een gek met een schilmes 2 agenten aan in België/ Frankrijk en IS claimt deze aanslag. Noemen we dat al een aanslag ? Was van Goghs oor accident ook een aanslag van IS ?

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 07 aug 2016, 22:03

Hoe zou jij het noemen dan? Volgens Van Dale is die term gewoon correct :wink:

JP

Bericht door JP » 07 aug 2016, 22:49

Ik bedoel, het lijkt nu alleen of IS opeens alle acties door doorgedraaide randdebielen opneemt als een aanslag van hun.... ik dacht dat die (IS) groter dacht......

Macboy

Bericht door Macboy » 07 aug 2016, 22:50

Uiteraard allemaal geen IS. Bijna niks is van de IS. Ze maken er alleen dankbaar gebruik van.

Eric Z

Bericht door Eric Z » 07 aug 2016, 23:20

JP schreef:Ik bedoel, het lijkt nu alleen of IS opeens alle acties door doorgedraaide randdebielen opneemt als een aanslag van hun.... ik dacht dat die (IS) groter dacht......
Vinden ze allemaal prima toch, angstzaaien gaat het om. Al die eenlingen zijn amper te traceren of voorspellen.

Nu zijn het er 2 de volgende keer 20 omdat een mafketel ergens aan een wapen is gekomen. Moeten we het dan geen aanslag noemen want eigenlijk was het maar een enkele doorgedraaide randdebiel?

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 07 aug 2016, 23:31

Volgens mij is er opgeroepen om met eenvoudige en vrijwel overal voorhanden zijnde voorwerpen zo veel mogelijk ongelovige honden in Europa dood te maken, sorry kan het niet mooier maken. De één neemt een vrachtauto, de ander een machete. In Israel hebben ze ook te maken met dit soort aanslagen/moordpartijen daar is het best oppassen bij de bushalte bijvoorbeeld. De ronselaars in Europa zoeken potentiële aanslagplegers uit en overtuigen hen ervan dat ze hierdoor alsnog die hele berg maagden kunnen gaan consumeren, een soort aflaat zeg maar. Der zit wel degelijk een structuur achter ben ik bang. Soort van gedelegeerd ronselelen. In Israel gaan ze daar wat anders mee om dan in Europa, daar krijg je een lintje als je zo'n malloot omverschiet met je eigen vuurwapen, wat je bij je hebt en waar je mee om kan gaan (goed getraind tijdens periode in leger). Zal me niet verbazen als je daar je verschoten patronen ook kan declareren. In ieder geval wordt er daar niet aan jou als burger getwijfeld als er een AA schreeuwend persoon het terras of cafe instormt met een mes of machete en je schiet hem neer voordat er meerdere mensen ongewenste perforaties oplopen. Hier is dat anders: was verwarde man, zocht appel (met mes) wil de tuin bijwerken (met machete) was het geen balletjespistool en zou ie wel gaan schieten was misschien alleen maar een overval (want dat is al volstrekt normaal hier, je zou winkelier zijn) hij/zij is ook een mens met een vader/moeder/kinderen en de slachtoffers zijn na een week IC en vier maanden revalidatie toch weer in staat zelf te lopen ? Kortom, der zal hier een reset van de mindset nodig zijn om een beetje weerbaarder te zijn tegen dit soort ongedierte.

Gr Ron

GTRene

Bericht door GTRene » 08 aug 2016, 00:09

@RS :lol: leuke uitleg :thumbup:

JP

Bericht door JP » 08 aug 2016, 10:17

Eric Z schreef:
JP schreef:Ik bedoel, het lijkt nu alleen of IS opeens alle acties door doorgedraaide randdebielen opneemt als een aanslag van hun.... ik dacht dat die (IS) groter dacht......
Vinden ze allemaal prima toch, angstzaaien gaat het om. Al die eenlingen zijn amper te traceren of voorspellen.

Nu zijn het er 2 de volgende keer 20 omdat een mafketel ergens aan een wapen is gekomen. Moeten we het dan geen aanslag noemen want eigenlijk was het maar een enkele doorgedraaide randdebiel?
Utøya Noorwegen was ook een randdebiel. Nu zou IS dit meteen opeisen om alleen maar schrik te veroorzaken.

Fernando

Bericht door Fernando » 11 aug 2016, 13:35

Kijk het filmpje helemaal af en probeer dan niet heel hard met je hoofd op tafel te bonken... :stom:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 aug 2016, 13:48

Heel goed geacteerd gewoon levensecht.
Op HBO of Netfix?

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2016, 12:09

http://www.ad.nl/buitenland/voormalige- ... ~acce5f35/" onclick="window.open(this.href);return false;

:coffee:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 aug 2016, 12:17

Worden schuilgehouden achterin een juwelierswinkel?
:tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 aug 2016, 12:39

goed opletten, dan gevangen nemen :lol:

80 duizend euro incasseren, zo heb je weer een leuke buffer :mrgreen:

WJ

Bericht door WJ » 12 aug 2016, 13:04

Iemand anders die de zaak van Van Gelder volgt?
Ben ik te enige die denkt dat het NOC eigenlijk iets te impulsief gehandeld heeft en geen poot heeft om op te staan?

Even twee quotes ook;

Kort geding Van Gelder: Rechter: "Waren er specifieke afspraken met Van Gelder?" Antwoord advocaat NOCNSF: "Er was geen document met 'dit mag je wel en dat mag je niet'. Maar je leeft in een topsportgezelschap waarin je met elkaar werkt naar een hoger doel.

even later

Kort geding Van Gelder: "Er is een code of conduct binnen het turnteam, waarin deze afspraken staan", gaat advocaat Knijff namens NOCNSF verder. Dat staat volgens hem op schrift. De rechter zegt dat hij dit document niet gezien heeft.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 aug 2016, 13:33

Ik volg die zaak ook. Absurde situaties.

Kun je je voor de tennissport, atletiek, boksen of whatever andere individuele sport voorstellen dat een trainer, omdat het die jodokus niet aanstaat wat de topsporter in z'n vrije tijd doet, besluit om de topsporter uit een competitie terug te trekken? Get a life loser. Ga zelf iets in de sport presteren. Of om met Farage te zeggen; "Who are you?"

Weet wel hoe het zo ver gekomen is in de turnwereld. Door de nadruk op het begeleiden van tienermeisjes zonder persoonlijkheid te leggen. Die meiden mogen niet pissen of poepen zonder dat de trainer toestemming geeft. Van Gelder heeft ook niet de sterkste persoonlijkheid, zijn gedragingen zijn dubieus, maar die trainer had ten allen tijde zijn dienstbare rol moeten blijven spelen.

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2016, 14:02

http://speld.nl/2016/08/12/gelder-en-no ... naar-huis/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 13 aug 2016, 12:21

Nu sta ik neutraal tegenover Yuri z'n situatie, maar moest toch wel even grinniken om Youp's column, en dat heb ik niet vaak meer bij hem:)

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/12/yur ... 2-a1516092" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom heeft Maupie die Yuri er eigenlijk uitgeflikkerd? Ik had hem gezien de uiterst magere medailleoogst juist naar voren geschoven. Als voorbeeld voor de zwemploeg. Het enige wat zij deze Spelen bereikt hebben is dat er niemand is verzopen. Verder hadden de judoka’s, baanwielrenners en boksers ook beter een gezellig slokje voor hun wedstrijden kunnen nemen. Alleen de hockeyers en roeiers liggen op schema. Allebei sporten met een gezellige bar in hun clubhuizen.
:P

GTRene

Bericht door GTRene » 13 aug 2016, 13:30

:D

ze zijn gewoon bang controle te verliezen op hun 'onderdanen' in de sport, voor mij zou het om de prestatie gaan, hoe die dat bereikt op een eerlijke manier zou me niet kunnen schelen.
of die bv nooit in trainingskamp zat of alleen thuis traint en elk weekend uitgaat enz enz, als ie toch bv de gouden plak of zilver oid kan winnen, wat doet hij dan 'fout' ?

Luco

Bericht door Luco » 13 aug 2016, 16:41

Of die terecht naar huis is gestuurd?
De rechter vond blijkbaar van wel.

Uiteindelijk zal het een optelling zijn, het is dan wel een individuele sport maar er zit een heel team achter, coaches, verzorgers, vrijwilligers en waarschijnlijk zal die ook op diverse vlakken ontzorgd worden, ja dan mag je je ook wel professioneel opstellen en de opmerking "daar heb ik schijt aan" hoort daar niet bij imho.
Andere mensen geven er ook dingen voor op om jouw droom waar te kunnen maken.

Elmar

Bericht door Elmar » 13 aug 2016, 18:17

Luco schreef: De rechter vond blijkbaar van wel.

Als sportbobo's rechten hadden gestudeerd, hadden ze hoogstwaarschijnlijk rechters in Nederland geworden...

WJ

Bericht door WJ » 13 aug 2016, 18:24

Ik snap niet dat die rechter in het voordeel van het NOCNSF heeft gesproken, als je dat volgde dan werd er vrij weinig van die bende heel gelaten. De rechter zette ook wel wat vraagtekens bij bepaalde opmerkingen, en dan zo'n uitspraak. :roll:

Eric Z

Bericht door Eric Z » 13 aug 2016, 21:05

"Volgens De Telegraaf heeft NOC*NSF overwogen een drugstest uit te laten voeren. De sportkoepel zou daarvan af hebben gezien, omdat betrapt worden op het gebruik van drugs in Brazilië tot een strafblad leidt."

Als ik dat zo lees kan die best wel eens geluk hebben gehad, ook gezien zijn verleden. Maar geen bewijs is natuurlijk weer een mooi voordeel in de rechtzaal.
En er is meer dan NOC NSF, voor hetzelfde geld staat die daar en gooit een andere sportbond roet in het eten.

Ondanks dat ik hem opzich een deelname gun vind ik het ook een ontzettend domme actie.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 aug 2016, 21:21

de actie was niet slim nee, magoed...

als die nu weer aan de coke zou raken door weer niet mee te kunnen doen en dus wellicht nooit meer, zie ik wel gebeuren...zoveel trainen en oppompen en nu de laatste keer en dan dat...

zou me ook benieuwen hoe die avond werkelijk verliep...bedoel, werd ie lekker gemaakt door iemand en overgehaald, oke dan nog dom, maar dat kan net werken als een ezel een lekkere wortel voorhouden oid...

en zo iemand anders een grotere kans geven in de prijzen te vallen bij die spelen, zou me ook niet verbazen.

Robin

Bericht door Robin » 14 aug 2016, 09:31

Kromo 'maar' zesde met 0,12s verschil op de Deense goud winnares. Dat vind ik Formule 1 en leuk, niet voor Kromo, maar het minimale verschil. Tijdmeting . Sensoren .electronische ogen.

Andre

Bericht door Andre » 15 aug 2016, 13:26

http://nieuws.tpo.nl/2016/08/15/bonusqu ... t-niks-op/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie