De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RutgerK

Re: De EU

Bericht door RutgerK » 04 jul 2016, 16:53

GTRene schreef:+1 @Andre

&

+1 @Bombadil

Farage benoemd zaken tenminste en legt ook dingen uit ipv dingen ondemoncratisch opleggen ala EU

Farage heeft zijn doel bereikt en gaat over een tijdje weer de politiek in bij een andere partij waar die dan weer voor strijd, zijn Brexit strijd is immers achter de rug (inprincipe)

Op naar de volgende strijd, genoeg te doen :D
Rene, ik wil ook wel wat zaken benoemen. De VK is een netto betaler van de EU (11 mld betaling - 7 mld ontvangst). De begroting van de EU loopt over meerdere jaren tot 2020. De kans is dus heel groot dat Nederland meer zal moeten gaan bijdragen aan de EU. Grof gezegd is het uitgangspunt 400 miljoen meer als de netto begroting niet verandert. Die Farage naait jou voorlopig extra in de portemonnee.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jul 2016, 17:02

het hoeft niet altijd over geld te gaan @RutgerK, ik zou liever een eigen land hebben en regeren e.d. met trots en ons kent ons zeg maar, dan als slaaf achter de EU aanlopen met hun soms wilde rare gevaarlijke plannen.

daarbij als het Nexit wordt (hopelijk) dan hebben we daar ook weinig meer mee te maken ;-)

bovendien niet zo kort door de bocht kijken, wie weet hoe het allemaal loopt, liever uit die EU met weer eigen bewaakte grenzen en eigen regeltjes e.d. dan in de EU, hoe dan ook voor een Europa met samenwerking, dat kan ook heel goed werken, ieder in z'n eigen land met eigen waardes en gebruiken zo je wilt.

je gooit de koeien ook niet zo maar bij de Leeuwen in of de vissen op het droge ;-)

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jul 2016, 18:10

Afbeelding
Afbeelding
Wat was de retoriek ook alweer na het succesvolle Brexit referendum? Was het geluid dat uittreding niet nodig was maar hervormingen zeker wel, niet die nieuwe strohalm waar twijfelend Nederland nog een sprankje hoop in zag? De EU was te duur, te dictatoriaal en teveel soevereiniteit was door de lidstaten weggegeven maar, met wat hervormingen konden we met dit project nog eeuwen vooruit. Men leek de reactie van de aversie van de burger te begrijpen en voor velen was het antwoord bevredigend. Hadden de Nederlandse staat en de EU een beetje bakzeil gehaald, dan hadden ze nog op wat publieke steun kunnen rekenen maar, ze doen precies het tegenovergestelde.
Waarom kiezen de beleidsmakers hier zo massaal voor? Is dit het volgende pressiemiddel tegen een Nexit-referendum? Als we komend jaar besluiten om uit die EU te stappen, zijn we dan 1400 miljard Euro armer? Waarom wil men die EU persé en waarom mogen we niet kiezen terwijl we wel in de democratie moeten blijven geloven? Er wordt ook niets uitgelegd en, dat heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat het niet uit te leggen is. Er wordt nu nog alleen maar haast gemaakt en, die haast is steeds meer nodig want, we moeten verenigd blijven om massale steun te kunnen geven aan de NAVO troepenopbouw aan de Russische grens.
Het overhevelen van de pensioenpot is een dreigement. Het moet het toekomstige stemgedrag van burgers in aankomende referenda gaan beïnvloeden. Als de pleuris met de Russen uitbreekt, dan zal die pot als sneeuw voor de zon verdwijnen. Breekt er geen oorlog met de Russen uit, dan zal dat geld nog steeds verdwijnen want, er gaat een herstructurering van het pensioenstelsel plaats vinden waarvoor geen reserves nodig zijn. Zij die werken brengen de pensioenen van de pensioengerechtigden bijeen, waardoor er plotseling 1400 miljard over is en door de EU wordt beheerd.
Het wordt de hoogste tijd dat men gaat zien hoe ernstig het verraad van de Nederlandse politiek is.
meer >>

http://www.loyalist.nl/de-achterlijkhei ... e-leiders/" onclick="window.open(this.href);return false;

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 04 jul 2016, 18:49

Ondanks de ingewikkelde rekenmethoden en herberekeningen het jaar daarna zit Nederland in ieder geval steeds in de top 4 van netto-betalers. Gewoonweg "nee . " tegen een verhoging van +/- 400 miljoen per jaar zou wellicht ook een optie zijn ?

Gr Ron

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 04 jul 2016, 19:10

De meeste mensen passen hun uitgaven aan, als het inkomen verminderd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 jul 2016, 19:37

tomgtr schreef:Boris Johnson exit. Nigel Farage exit. Zie hier wat er gebeurt als je op Populisten stemt. Ze reopen veel om op onderbuik gevoelens in te spelen maar willen echt geen verantwoordelijkheid nemen wetend dat wat ze reopen/beloven niet haalbaar is. Een proteststem is leuk heren, maar dit is het risico.....

Complete chaos.

Zal best, maar uit chaos wordt de eenheid geboren. Het is ook de enige manier om het establishment tot koerswijziging te dwingen. Dat risico MOET je dus nemen!!

Ik noem dat de BREEKIJZER functie..........en die is van levensbelang ter voorkoming dat het establishment doordraait, ik zie het als een gezonde correctie, niet meer, niet minder.

Of door modderen, of re-start met een beter concept, betere regels, een meer helder mandaat, meer duiding en richting hoe het moet?

Retorische vraag.

Er is te veel weerstand binnen de huidige EU, die weerstand is niet exclusief het recht en of winst van Farage, of Engelsen algemeen, nee; die onvrede sluimert in de gehele EU zowel bij het electoraat als ook bij nationale regeringen.

Dit is een wake up call, Merkel pikte dat terecht en correct op...........

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 jul 2016, 21:06

Wake up call my ass. Nee ik ga nooit meer vreemd, ik ga stoppen met drinken als je me helpt, ik zal nooit meer koekjes stelen. Mevrouw Merkel is heel intiligent. Intiligenter dan wij bij elkaar. Als wij weten dat de huudige opzet van eu niet werkt weet zij het ook. Maar toch streeft ze niet naar verandering omdat ze niet weet hoe. Ze is deel van het systeem.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 jul 2016, 21:22

tomgtr schreef:Wake up call my ass. Nee ik ga nooit meer vreemd, ik ga stoppen met drinken als je me helpt, ik zal nooit meer koekjes stelen. Mevrouw Merkel is heel intiligent. Intiligenter dan wij bij elkaar. Als wij weten dat de huudige opzet van eu niet werkt weet zij het ook. Maar toch streeft ze niet naar verandering omdat ze niet weet hoe. Ze is deel van het systeem.

^je beschrijft perfect het dilemma en het failliet van het systeem.

Het is heel simpel...........

- Het signaal wordt nu opgepikt en er wordt wat mee gedaan

- Het signaal wordt opgepikt en men doet alsof de neus bloedt

Nou, bij de laatste krijg je pas echt chaos, gewoon aftellen..............

Daarbij; Merkel is echt exit, er heerst zeer veel onvrede in Duitsland.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 jul 2016, 21:30

Ik kan je verzekeren, het wordt optie 2, dan chaos en als alle rook is opgetrokken en vele miljarden in rook zijn opgegaan zitten we nog steeds in zelfde systeem.

frankie

Bericht door frankie » 04 jul 2016, 22:25

GTRene schreef:
Wat was de retoriek ook alweer na het succesvolle Brexit referendum? Was het geluid dat uittreding niet nodig was maar hervormingen zeker wel, niet die nieuwe strohalm waar twijfelend Nederland nog een sprankje hoop in zag? De EU was te duur, te dictatoriaal en teveel soevereiniteit was door de lidstaten weggegeven maar, met wat hervormingen konden we met dit project nog eeuwen vooruit. Men leek de reactie van de aversie van de burger te begrijpen en voor velen was het antwoord bevredigend. Hadden de Nederlandse staat en de EU een beetje bakzeil gehaald, dan hadden ze nog op wat publieke steun kunnen rekenen maar, ze doen precies het tegenovergestelde.
Waarom kiezen de beleidsmakers hier zo massaal voor? Is dit het volgende pressiemiddel tegen een Nexit-referendum? Als we komend jaar besluiten om uit die EU te stappen, zijn we dan 1400 miljard Euro armer? Waarom wil men die EU persé en waarom mogen we niet kiezen terwijl we wel in de democratie moeten blijven geloven? Er wordt ook niets uitgelegd en, dat heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat het niet uit te leggen is. Er wordt nu nog alleen maar haast gemaakt en, die haast is steeds meer nodig want, we moeten verenigd blijven om massale steun te kunnen geven aan de NAVO troepenopbouw aan de Russische grens.
Het overhevelen van de pensioenpot is een dreigement. Het moet het toekomstige stemgedrag van burgers in aankomende referenda gaan beïnvloeden. Als de pleuris met de Russen uitbreekt, dan zal die pot als sneeuw voor de zon verdwijnen. Breekt er geen oorlog met de Russen uit, dan zal dat geld nog steeds verdwijnen want, er gaat een herstructurering van het pensioenstelsel plaats vinden waarvoor geen reserves nodig zijn. Zij die werken brengen de pensioenen van de pensioengerechtigden bijeen, waardoor er plotseling 1400 miljard over is en door de EU wordt beheerd.
Het wordt de hoogste tijd dat men gaat zien hoe ernstig het verraad van de Nederlandse politiek is.
meer >>

http://www.loyalist.nl/de-achterlijkhei ... e-leiders/" onclick="window.open(this.href);return false;
Weer die stomme pensioenpot. Werd het kamp tegen de brexit verweten werd dat ze ongefundeerde bangmakerij als strategie hanteerden, hier doen de anti EUers precies hetzelfde mee....

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 jul 2016, 09:57

smiley schreef:De meeste mensen passen hun uitgaven aan, als het inkomen verminderd.
Helemaal mee eens, maar het zal toch niet eenvoudig zijn zomaar de uitgaven aan te passen.
De EU begroting is een plan/programma-begroting. Om beleid in praktijk om te zetten worden o.a. subsidieprogramma's opgesteld op basis waarvan bedrijven, overheden en andere instellingen activiteiten in gang kunnen zetten met de zekerheid dat er tot 2020 middelen beschikbaar worden gesteld. Een groot deel van de begroting tot 2020 is misschien ook al verplicht. Nu de VK eruit stapt betekent dat dat er vanaf 2018 een negatief saldo ontstaat dat gecompenseerd moet worden. We hebben het wel over 10% van de EU-begroting waarover je opnieuw afspraken moet maken!

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 05 jul 2016, 10:45

Handige actie om in een Europa waar het draagvlak voor EU steeds meer aan het minderen is de jaarlijkse rekening bij de netto betalers op te hogen, ipv de subsidies (voor zowel netto betalers als ontvangers) te verlagen.

Nederland zal het met plezier overmaken denk ik.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 jul 2016, 10:58

smiley schreef:Handige actie om in een Europa waar het draagvlak voor EU steeds meer aan het minderen is de jaarlijkse rekening bij de netto betalers op te hogen, ipv de subsidies (voor zowel netto betalers als ontvangers) te verlagen.

Nederland zal het met plezier overmaken denk ik.
Voor de beeldvorming niet handig idd, maar dit is dan ook geen actie van Europa maar van de Britten!

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2016, 11:01

Ik zie het niet als een actie van de Britten.

het gaat een gevolg van worden, wat weer komt door het systeem van de EU, daar kunnen de Britten niks aan doen.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2016, 11:32

whaha, kwam deze net tegen op FB

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2016, 12:06

Hoppa...
Het gaat geweldig in de EU, het gaat zelfs zo geweldig dat we in de EU 150 miljard euro over hebben om een paar falende Italiaanse bankiers mee te redden!
http://www.nujij.nl/economie/en-daar-ga ... 0980.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 jul 2016, 12:15

GTRene schreef:Ik zie het niet als een actie van de Britten.

het gaat een gevolg van worden, wat weer komt door het systeem van de EU, daar kunnen de Britten niks aan doen.
Ik had niet anders van je verwacht Rene.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 jul 2016, 12:24

GTRene schreef:Hoppa...
Het gaat geweldig in de EU, het gaat zelfs zo geweldig dat we in de EU 150 miljard euro over hebben om een paar falende Italiaanse bankiers mee te redden!
http://www.nujij.nl/economie/en-daar-ga ... 0980.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
Rene, klik gewoon eens een link aan in de google search die niet bovenaan staat maar op plek vier of vijf of misschien zelfs wel op de volgende pagina.

Als je zo'n angst hebt om gemanipuleerd te worden lees dan meerdere bronnen en vanuit meerdere kanten over een onderwerp. Je reageert altijd op het eerst berichtje dat in je straatje past en ziet dat als waarheid.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2016, 12:28

RutgerK schreef:
Als je zo'n angst hebt om gemanipuleerd te worden lees dan meerdere bronnen en vanuit meerdere kanten over een onderwerp. Je reageert altijd op het eerst berichtje dat in je straatje past en ziet dat als waarheid.
whahahahah internet trol :lol:

knap dat jij weet (denkt te weten) hoe ik denk ;-) :lollerdelol:

ga vooral zo door RugerK :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 05 jul 2016, 12:35

Ik krijg een deja vu..

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2016, 12:38

dvh schreef:Ik krijg een deja vu..
die had ik zojuist al :lol:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 jul 2016, 12:42

GTRene schreef:
RutgerK schreef:
whahahahah internet trol :lol:

knap dat jij weet (denkt te weten) hoe ik denk ;-) :lollerdelol:

ga vooral zo door RugerK :mrgreen:
Is niet wat ik denk maar wat ik zie.

Die 150 miljard gaat over bankgaranties door de Italiaanse overheid aan Italiaanse banken die er financieel niet goed voorstaan en niet voldoen aan de kapitaaleisen van de ECB.

Er is trouwens nog een bericht over 150 miljard die uit het niets wordt gecreeerd.....;-)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 05 jul 2016, 12:51

dvh schreef:Ik krijg een deja vu..

I know nothing!!! I'm from Barcelona!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 jul 2016, 13:11

Manuel, do not mention the war!

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 05 jul 2016, 14:14

of;

Afbeelding

Plaats reactie