Formule 1 terug naar Nederland? De prijzen
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Waarom wordt Zandvoort nooit meer een F1 gp gehouden?
http://www.nu.nl/algemeen/4272977/lange ... appen.html
O.a. hierom, In Assen lachen ze logistiek om dit soort aantallen
http://www.nu.nl/algemeen/4272977/lange ... appen.html
O.a. hierom, In Assen lachen ze logistiek om dit soort aantallen
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Ik ga morgen eens wat recordtijden rijden in Zandvoort
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Gisteren waren er ongeveer 30.000 bezoekers en geen files. In totaal zijn er ruim 100.000 bezoekers geweest, dus ruim 70.000 vandaag en nog behoorlijk wat op het strand, gok ik. Dat er dan wat file staat is niet zo gek natuurlijk.PD power schreef:Waarom wordt Zandvoort nooit meer een F1 gp gehouden?
http://www.nu.nl/algemeen/4272977/lange ... appen.html
O.a. hierom, In Assen lachen ze logistiek om dit soort aantallen
- jos_br
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Tja, je kunt recht praten wat krom is, voorlopig is de ontsluiting naar het circuit gewoon een ramp, heb de huizen onderweg nu wel lang genoeg kunnen bekijken.........Snipe schreef:Gisteren waren er ongeveer 30.000 bezoekers en geen files. In totaal zijn er ruim 100.000 bezoekers geweest, dus ruim 70.000 vandaag en nog behoorlijk wat op het strand, gok ik. Dat er dan wat file staat is niet zo gek natuurlijk.PD power schreef:Waarom wordt Zandvoort nooit meer een F1 gp gehouden?
http://www.nu.nl/algemeen/4272977/lange ... appen.html
O.a. hierom, In Assen lachen ze logistiek om dit soort aantallen
Jos
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Nou ja, 'krom' is wat sterk uitgedrukt. Naar Amsterdam en Rotterdam staan iedere dag files en niemand stelt voor om het af te schaffen. En Zandvoort is ineens ruk als er een file staat naar het drukste evenement in tien jaar.
Ik sta trouwens ook ieder jaar in de file voor de AvD Oldtimer Grand Prix. Nürburgring ook maar platgooien dan? Of een bereikbaar circuit in de polder ervoor in de plaats?
Ik sta trouwens ook ieder jaar in de file voor de AvD Oldtimer Grand Prix. Nürburgring ook maar platgooien dan? Of een bereikbaar circuit in de polder ervoor in de plaats?
- Luco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
+1
Bij bijna elke F1 GP staan files op de toegangswegen.
Bij bijna elke F1 GP staan files op de toegangswegen.
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Bij Spa-Franchorchamps ook dik in de file gestaan voor de F1.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Vooralsnog sta ik ook nu in de file richting zandvoort.
- jos_br
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Ook een goed plan!!Snipe schreef:Nou ja, 'krom' is wat sterk uitgedrukt. Naar Amsterdam en Rotterdam staan iedere dag files en niemand stelt voor om het af te schaffen. En Zandvoort is ineens ruk als er een file staat naar het drukste evenement in tien jaar.
Ik sta trouwens ook ieder jaar in de file voor de AvD Oldtimer Grand Prix. Nürburgring ook maar platgooien dan?Of een bereikbaar circuit in de polder ervoor in de plaats?
Jos.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Maar het kan dus ook zonder files, zeker bij deze lage aantallen, dat laat assen al jaren zien, trouwens vaak zat naar zandvoort geweest, net als Jos de hele omgeving heel langzaam aan me voorbij zien komen, als er dan ooit nog eens 150.000 die kant op moeten, dan kun je wel nagaan dat de boel dan compleet op slot zit.Snipe schreef:Gisteren waren er ongeveer 30.000 bezoekers en geen files. In totaal zijn er ruim 100.000 bezoekers geweest, dus ruim 70.000 vandaag en nog behoorlijk wat op het strand, gok ik. Dat er dan wat file staat is niet zo gek natuurlijk.PD power schreef:Waarom wordt Zandvoort nooit meer een F1 gp gehouden?
http://www.nu.nl/algemeen/4272977/lange ... appen.html
O.a. hierom, In Assen lachen ze logistiek om dit soort aantallen
- Luco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Ligt eraan, logistiek kan je ook van alles regelen op een andere manier dan dat iedereen met de auto komt.
BV Monza, ook een drama, midden in de stad in een park.
Ze sluiten gewoon heel Monza en omgeving af en buiten monza kan je dan op terreinen parkeren en rijden er pendelbussen, werkt prima.
BV Monza, ook een drama, midden in de stad in een park.
Ze sluiten gewoon heel Monza en omgeving af en buiten monza kan je dan op terreinen parkeren en rijden er pendelbussen, werkt prima.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Vorig jaar stond er na afloop van de TT bijna 30 kilometer file. En dan moet je bedenken dat je daar niet nog een extra bezoekersstroom hebt van mensen die naar het strand willen én dat daar ook nog een heel aanzienlijk deel op de motor komt. Assen is echt niet veel beter dan Zandvoort en dat is ook niet zo gek, want vrijwel nergens zijn de wegen berekend op die ene keer per jaar dat er zoveel mensen tegelijk op willen rijden.PD power schreef:Maar het kan dus ook zonder files, zeker bij deze lage aantallen, dat laat assen al jaren zien, trouwens vaak zat naar zandvoort geweest, net als Jos de hele omgeving heel langzaam aan me voorbij zien komen, als er dan ooit nog eens 150.000 die kant op moeten, dan kun je wel nagaan dat de boel dan compleet op slot zit.Snipe schreef:Gisteren waren er ongeveer 30.000 bezoekers en geen files. In totaal zijn er ruim 100.000 bezoekers geweest, dus ruim 70.000 vandaag en nog behoorlijk wat op het strand, gok ik. Dat er dan wat file staat is niet zo gek natuurlijk.PD power schreef:Waarom wordt Zandvoort nooit meer een F1 gp gehouden?
http://www.nu.nl/algemeen/4272977/lange ... appen.html
O.a. hierom, In Assen lachen ze logistiek om dit soort aantallen
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
De TT is dan ook meer een meerdaags festival dan een race. Ik zou bijna vergeten dat er ook nog iets op het circuit gebeurt Op de campings staan enorm veel mensen die in die 4 of meer dagen niet eens op het circuit komen(onze groep is daar één van). Die campings moeten ook leeg en hoewel je gelijk hebt dat er veel motoren tussen zitten, zijn er ook juist veel caravans, campers, halve motorhomes en dan heb je natuurlijk nog al die teams die van het circuit moeten komen.
De TT zou in Zandvoort compleet onmogelijk zijn(dus inclusief de aantallen op campings rond de baan). Bovendien is het een baan uit de pre-historie met bijbehorende faciliteiten, moest mijn lachen inhouden toen ik daar 2 jaar geleden was.
De TT zou in Zandvoort compleet onmogelijk zijn(dus inclusief de aantallen op campings rond de baan). Bovendien is het een baan uit de pre-historie met bijbehorende faciliteiten, moest mijn lachen inhouden toen ik daar 2 jaar geleden was.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Klopt niet Perry, zat ook op a 28, gemiddelde snelheid van die file was gewoon 60 km/h, daarnaast, zijn dat aantallen waar zandvoort alleen maar van kan dromen, ik reed er ook , op zandvoort sta je gewoon een hele tijd stil, en idd strandverkeer zit er dan ook bij daarom is het ook een drama., Assen lig gewoon aan een snelweg, verkeer gaat ook nog eens 2 kanten op, ben een beetje verbaasd, dat hier discussie over is, zijn toch gewoon de feiten.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Ik was er niet, dus ik heb niet gekeken hoe hard die file reed of nagemeten hoe lang 'ie was. Maar ik ging er vanuit dat dit klopte:
http://www.nu.nl/binnenland/4077031/lan ... races.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/binnenland/4077031/lan ... races.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Luco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Genoeg manieren om het fileprobleem te verminderen, je kan bv afspraken maken met parkeerplaatsen bij schiphol en vanaf daar pendelbussen.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Dan zijn er nog altijd mensen die dat niet nodig vinden en alsnog met de auto die kant opgaan.
Nope, ik denk dat het geen kans van slagen heeft..
Nope, ik denk dat het geen kans van slagen heeft..
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Dat er een formule 1 race op cpz komt gaat niet gebeuren.
Er komen dan ook te weinig baco's.
Het file probleem kan men pendelbussen oplossen.
B.v.b. van af de arena, schiphol, spaarnwoude, enz.
Er komen dan ook te weinig baco's.
Het file probleem kan men pendelbussen oplossen.
B.v.b. van af de arena, schiphol, spaarnwoude, enz.
- Luco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Heel simpel Peric, alles afsluiten, doen ze op Monza ook, daar kom je zonder speciale vergunning of kaar gewoon de stad niet in, alle toegangswegen zijn gewoon afgesloten, Barcelona idem.Peric schreef:Dan zijn er nog altijd mensen die dat niet nodig vinden en alsnog met de auto die kant opgaan.
Nope, ik denk dat het geen kans van slagen heeft..
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
https://www.youtube.com/watch?v=9lVnxP1-jJkSnipe schreef:Ik was er niet, dus ik heb niet gekeken hoe hard die file reed of nagemeten hoe lang 'ie was. Maar ik ging er vanuit dat dit klopte:
http://www.nu.nl/binnenland/4077031/lan ... races.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit noemen ze een file in het noorden, gemiddelde snelheid
60 km/h, daarnaast zijn er dit jaar weer verbeteringen bij gekomen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
lol, das tig x beter dan door die dorpen/steden crossen als het druk is rond CPZ
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Even voor de duidelijkheid ik hoop dat F1 naar nederland komt, maar laat het dan wel een reclame plaatje zijn voor het land, wil je dit, dan zul je moeten investeren, zandvoort is deels een leuke baan, maar tussen scheivlak en bosuit, is natuurlijk niks ( noodstuk), daar zul je iets op moeten bedenken, daarnaast de broodnodige verbredingen, en dan uiteindelijk de infrastruktuur, want iedereen is schijnbaar vergeten dat de F1 in zandvoort nooit de nodige bezoekers heeft gehaald. Dus juist de denkfout die nu veel mensen maken, werd toen ook al gemaakt.
Assen heeft gewoon goede infrastructuur, ook werkt de omgeving tegenwoordig mee, het circuit zal wat aanpassingen nodig hebben, maar de ruimte is er, dus zal veel simpeler, tja, soms moet je helicoptervieuw gebruiken om een concreet beeld te krijgen, wat dacht je van de rand accamodatie, die 2 keer per jaar voor een super evenement de GP en de F1, daarnaast ook de praktische zaken, mensen zijn gewoon goedkoper in dat gebied, campings en hotels hebben geen strandgangers.
Assen heeft gewoon goede infrastructuur, ook werkt de omgeving tegenwoordig mee, het circuit zal wat aanpassingen nodig hebben, maar de ruimte is er, dus zal veel simpeler, tja, soms moet je helicoptervieuw gebruiken om een concreet beeld te krijgen, wat dacht je van de rand accamodatie, die 2 keer per jaar voor een super evenement de GP en de F1, daarnaast ook de praktische zaken, mensen zijn gewoon goedkoper in dat gebied, campings en hotels hebben geen strandgangers.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Kijk als ze dit weer in ere herstellen, dan praten we ergens over
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
En dan ook "de Vijverhut" weer terug...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Formule 1 terug naar Zandvoort? Wie gelooft erin?
Dit is een wat ouder ontwerp. Hoeft er niet eens al teveel aangepast te worden. Raar knikje voor Audi-S en weghalen van Audi-S is wel lelijk. En Masters zou ik ook behouden. Da's juist een gave bocht.
Hier nog een bericht van niet al te lang geleden: http://www.nu.nl/auto/2765223/race-zand ... lbaar.html. Intussen zijn er wel wat suikerooms en lijkt de politiek wat meer bereidwillend.
Wat recentere berichten: https://www.rtvnh.nl/nieuws/186801/form ... -zandvoort
Het enthousiasme van de Gemeente Zandvoort:
https://www.zandvoort.nl/Inwoner/Actuee ... oort:20621
Reactie van de Minister: http://www.dvhn.nl/drenthe/Minister-Wer ... 48266.html
Onderzoek door Dagblad van het Noorden voor een GP op Assen: https://www.dvhn.nl/drenthe/Wanneer-win ... 42564.html
Hier nog wat oude informatie over de de geluidsdagen op Zandvoort. Al in 2010 stond duidelijk vermeld dat voor de F1 altijd een uitzondering gemaakt zal worden: https://www.noord-holland.nl/web/Actuee ... inzage.htm
Dit vind ik tot nu toe nog steeds het beste artikel met alle pro's en con's even opgesomd. Niets is onmogelijk. http://nos.nl/artikel/2067653-formule-1 ... -zaak.html
Last but not least: https://www.facebook.com/RSZ1955/photos ... =3&theater
RSZ heeft een ontwerp laten maken door een architect. Er zitten een paar controversiële keuzes in, maar het biedt wel zicht op een oplossing voor een aantal problemen met nieuwe ideeën. Wat CPZ vooral wil is gebruik maken van de multifunctionele opzet van het circuit. Naast autosport willen ze ook festivals organiseren, en evenementen die niets met autosport te maken hebben blijven uitbreiden. Zoals het fietsen, hardlopen en zaken die gewoon makkelijk geld opleveren: de kamperbeurs en het parkeren tijdens Golftoernooien e.d. in Zandvoort. Ik denk ook dat alleen op die manier dat het circuit een toekomst heeft. Autosport is nu hot, maar het heeft ook jarenlang op zijn gat gelegen. Je moet realistisch zijn dat het met stijgende olieprijzen (ooit wellicht...) weer kan gebeuren dat er geen hond (lees: autosporter) naar Zandvoort komt.
Ik vind al deze ontwikkelingen allemaal bere-interessant. En doordat we vanuit DF redelijk dicht bij het vuur zitten is het leuk om dingen te horen, te volgen om er met elkaar over te brainstormen. Toen ik vroeger Bouwkunde studeerde wilde ik projectontwikkelaar worden. En ik heb getracht om een stageplaats bij Herman Tilke te krijgen met een opdracht om allerlei faciliteiten naast de baan te mogen ontwikkelen. In die tijd was dat er nog nauwelijks, maar er werden toen wel veel circuits door hem ontwikkeld/ontworpen. Op de Ring vond ik de combinatie altijd interessant van het oude hotel, met daaronder het paddock. Later kwam het Dorint en nu is het helemaal (te) vol gebouwd. Maar wat ik nog mis zijn appartementen die je kunt kopen. En kantoorruimte. Ik vind het werken vanuit onze VIProom echt super. Het is de mooiste werkplek van Nederland. Uitzicht op de pitstraat en de duinen. Als je even geen zin meer hebt, loop je zo naar zee of een relaxte strandtent. En eerlijk gezegd sta ik zelf nooit in de file.
Dat soort ontwikkelingen zie ik op CPZ ook nog steeds goed voor me. Er is best veel mogelijk. Wat te denken van multifunctionele gebouwen met groendaken als geluidswal. Bijvoorbeeld aan de buitenkant in Bos-Uit. Aan de ene kant lijken ze gewoon op een duin, aan de andere kant zijn het state of the art VIProoms, of zelfs appartementen. Onderin kun je garageboxen kwijt etc. Als ik op CPZ rondloop dan zie ik mogelijkheden genoeg. Of het allemaal haalbaar is, vind ik minder boeien. Eerst goede ideeën, dan uitzoeken wat kan en niet kan.
In de VIProom wisselen we ook vaak van gedachten. Eén van de dingen die ik zou doen als 't circuit van mij was, is meer (technische/hoge) scholen, universiteiten en onderzoekers naar het circuit halen. En meer raceteams een (semi-) permanente plek bieden. Bijvoorbeeld door ze ruimte te bieden met een goede werkplaats, klaslokalen etc. Ik weet niet of het bouwen van bedrijfsunits is toegestaan, maar er is absoluut behoefte vanuit de racewereld en ik denk ook vanuit de scholen om zoiets te hebben. Kan prima gecombineerd worden met de bouw van tribunes. Wellicht dat je dan ook de auto-industrie naar Zandvoort kunt halen. Het is maar een paar uur rijden vanuit het Roergebied. En de kust is wel een mooie omgeving voor je personeel om een tijdje te vertoeven, om nog maar te zwijgen over 't feit dat Amsterdam om de hoek ligt, of Haarlem en Schiphol. Nu zie je op de offiiciele testdagen van CPZ soms maar 3 of 4 auto's rijden (afgelopen week waren 't er wel veel overigens).
Eén van de beste oplossingen voor een hoop gedoe is het paddock en de pitstraat aan de kant van de zee aan te leggen. Geen gedoe meer met racetrucks die over 't rechte stuk moeten rijden en die amper kunnen parkeren op het huidige paddock. Je kunt dan boven de nieuwe pitstraat tribunes bouwen en bijvoorbeeld een paviljoen, restaurant en zelfs een autosportmuseum. Hoe gaaf is het, om vanaf een hoog terras over de Tarzanbocht uit te kijken. Op Spa heb je ook een restaurant boven de vernieuwde pits. Een slecht restaurant weliswaar.
Zo is er het hele jaar iets om voor naar het circuit te gaan. En heel het jaar door zijn er ook toeristen. Tijdens de zomermaanden wat meer, maar heel het jaar zie je ze. Dagjesmensen die even het circuit op rijden. Echter, er moet nog een hoop veranderen. Ik heb bijvoorbeeld een jaarkaart voor het Tango Paddock om te parkeren. Maar denk maar niet dat ik zomaar doorgelaten wordt. Er is ALTIJD discussie. En dat ergert mij enorm. Woest word je ervan. Gewoon omdat het oneerlijk is en niet klopt dat je zo uitgekafferd wordt. Vorige week moest ik even op zaterdag naar het circuit. Vrouw en kinderen mee. En ja hoor, bij de eerste controle begon het gezeik, terwijl mijn parkeerkaart duidelijk zichtbaar aan de binnenspiegel hing. Vervolgens doorgereden naar de 2e controle, waar géén probleem was (zoals altijd). Dat is gewoon mega irritant en erg klantonvriendelijk. Daarna liep ik met het gezin nog even naar zee om bij te komen van al die onnodige discussies.... weet je wat mijn dochter zei toen we bij de uitgang waren? "Papa, het lijkt hier wel een gevangenis". En dat is denk ik inderdaad de uitstraling die het circuit heeft, maar die het natuurlijk niet zou moeten hebben. Dat komt ook door de randdebielen bij de poort (gelukkig zijn er ook een stel die het altijd weer goedmaken, daar moeten ze er meer van vinden). Die lui geef je een klein beetje macht en autoriteit, en ze veranderen in horken, maar eigenlijk moet je ze kort houden en op een cursus klantenbinding sturen. Daarom rijd ik tegenwoordig gewoon door. Ramen dicht, deur op slot. Ben daar echt helemaal klaar mee. Voordat ik iemand op zijn neus stomp.
Van iemand anders die ook een Paddock jaarkaart heeft hoorde ik na dat weekend dat 'ie ook niet werd toegelaten op het paddock. Maar die moest vervolgens nog wel 10 euro parkeergeld betalen op het parkeerterrein omdat zijn fucking jaarkaart daar niet geldig was. Die is omgekeerd en naar huis gegaan. Het is logisch dat de DTM vrijwel heel de organisatie in handen houdt. En dat zal bij de F1 ook moeten gebeuren. Ik pleit daarom voor geautomatiseerde systemen. Gewoon slagbomen voor de ingang, bij 't tunneltje en het paddock. Met je jaarkaart zou je dan ongehinderd door moeten kunnen rijden. Met je parkeerkaart kun je dan het parkeerterrein op. En ik zou op de huidige parkeerterreinen een ondergrondse parkeergarage bouwen, zodat je heel het jaar aan strandgasten en bezoekers geld kunt verdienen. Mooi park of festivalterrein of paddock er bovenop en Zandvoort wordt nog mooi ook, want nu is het echt te lelijk om aan te zien. Tijdens de Max Verstappen Dagen hing er een goede sfeer en ik vind zelf de Historic Grand Prix een goed voorbeeld van hoe 't circuit in de huidige setting eruit hoort te zien. Alleen al de strobalen maken het gewoon een coole plek. Maar haal die weg en het is gewoon allemaal oude bende. Gelukkig wordt er hard gewerkt. Het tunneltje is opgeknapt (betonrot is weg!), de pitboxen zijn opgeknapt (was allemaal roestig). Een half jaar terug zag ik de BAM landmeten op het paddock. Nu heb je zo'n rare kuil als je vanaf de Tango naar Mickey's rijdt. Als dat allemaal vlak is, op 1 niveau, dan kun je het veel beter indelen. Volgens mij is één van de plannen om in de Tarzanbocht een permanent paviljoen te bouwen.
Dit is steeds de tijdelijke Paddock Club, maar dat past goed in de Tarzan.
Kijk even op pagina 2 van deze brochure. Dat duingras is gephotoshopt, maar als die Paddock Club daar een permanent restaurant of iets zou zijn, dan weet ik wel waar ik 's middags altijd ga lunchen. http://historicgrandprix.nl/wp-content/ ... wres-1.pdf
Het enige waar ik mij voor DF zorgen om maak is dat het circuit een tijd dichtgaat. Als autosportliefhebber heb ik er wel vertrouwen in dat alles beter gaat worden. Met de Max Verstappen Dagen heeft de crew van CPZ al bewezen dat ze met een nieuwe frisse wind volgas kunnen geven en een topevenement kunnen optuigen. Die paar parkeerwachters neem ik dan wel voor lief. Die hebben 't ook niet makkelijk met al 't gezeik en iedereen die steeds maar smoesjes heeft om naar binnen te komen, dat snap ik wel. En iedereen die klaagt over files, die heeft uiteraard gelijk, maar ga nou eens iets eerder weg. Parkeer je auto op het circuit. Ga ontbijten op het strand (dat is niet eens duur, maar wel erg relaxt) en ga na afloop eten met ondergaande zon. Er zijn strandtenten waar je echt heel goed kunt eten/drinken. En vaak ben je bij de McDonalds nog meer kwijt. Je auto haal je na afloop weer op op het circuit en dan rijd je zonder files naar huis. Dan heb je toch een topdag?
Hier nog een bericht van niet al te lang geleden: http://www.nu.nl/auto/2765223/race-zand ... lbaar.html. Intussen zijn er wel wat suikerooms en lijkt de politiek wat meer bereidwillend.
Wat recentere berichten: https://www.rtvnh.nl/nieuws/186801/form ... -zandvoort
Het enthousiasme van de Gemeente Zandvoort:
https://www.zandvoort.nl/Inwoner/Actuee ... oort:20621
Reactie van de Minister: http://www.dvhn.nl/drenthe/Minister-Wer ... 48266.html
Onderzoek door Dagblad van het Noorden voor een GP op Assen: https://www.dvhn.nl/drenthe/Wanneer-win ... 42564.html
Hier nog wat oude informatie over de de geluidsdagen op Zandvoort. Al in 2010 stond duidelijk vermeld dat voor de F1 altijd een uitzondering gemaakt zal worden: https://www.noord-holland.nl/web/Actuee ... inzage.htm
Dit vind ik tot nu toe nog steeds het beste artikel met alle pro's en con's even opgesomd. Niets is onmogelijk. http://nos.nl/artikel/2067653-formule-1 ... -zaak.html
Last but not least: https://www.facebook.com/RSZ1955/photos ... =3&theater
RSZ heeft een ontwerp laten maken door een architect. Er zitten een paar controversiële keuzes in, maar het biedt wel zicht op een oplossing voor een aantal problemen met nieuwe ideeën. Wat CPZ vooral wil is gebruik maken van de multifunctionele opzet van het circuit. Naast autosport willen ze ook festivals organiseren, en evenementen die niets met autosport te maken hebben blijven uitbreiden. Zoals het fietsen, hardlopen en zaken die gewoon makkelijk geld opleveren: de kamperbeurs en het parkeren tijdens Golftoernooien e.d. in Zandvoort. Ik denk ook dat alleen op die manier dat het circuit een toekomst heeft. Autosport is nu hot, maar het heeft ook jarenlang op zijn gat gelegen. Je moet realistisch zijn dat het met stijgende olieprijzen (ooit wellicht...) weer kan gebeuren dat er geen hond (lees: autosporter) naar Zandvoort komt.
Ik vind al deze ontwikkelingen allemaal bere-interessant. En doordat we vanuit DF redelijk dicht bij het vuur zitten is het leuk om dingen te horen, te volgen om er met elkaar over te brainstormen. Toen ik vroeger Bouwkunde studeerde wilde ik projectontwikkelaar worden. En ik heb getracht om een stageplaats bij Herman Tilke te krijgen met een opdracht om allerlei faciliteiten naast de baan te mogen ontwikkelen. In die tijd was dat er nog nauwelijks, maar er werden toen wel veel circuits door hem ontwikkeld/ontworpen. Op de Ring vond ik de combinatie altijd interessant van het oude hotel, met daaronder het paddock. Later kwam het Dorint en nu is het helemaal (te) vol gebouwd. Maar wat ik nog mis zijn appartementen die je kunt kopen. En kantoorruimte. Ik vind het werken vanuit onze VIProom echt super. Het is de mooiste werkplek van Nederland. Uitzicht op de pitstraat en de duinen. Als je even geen zin meer hebt, loop je zo naar zee of een relaxte strandtent. En eerlijk gezegd sta ik zelf nooit in de file.
Dat soort ontwikkelingen zie ik op CPZ ook nog steeds goed voor me. Er is best veel mogelijk. Wat te denken van multifunctionele gebouwen met groendaken als geluidswal. Bijvoorbeeld aan de buitenkant in Bos-Uit. Aan de ene kant lijken ze gewoon op een duin, aan de andere kant zijn het state of the art VIProoms, of zelfs appartementen. Onderin kun je garageboxen kwijt etc. Als ik op CPZ rondloop dan zie ik mogelijkheden genoeg. Of het allemaal haalbaar is, vind ik minder boeien. Eerst goede ideeën, dan uitzoeken wat kan en niet kan.
In de VIProom wisselen we ook vaak van gedachten. Eén van de dingen die ik zou doen als 't circuit van mij was, is meer (technische/hoge) scholen, universiteiten en onderzoekers naar het circuit halen. En meer raceteams een (semi-) permanente plek bieden. Bijvoorbeeld door ze ruimte te bieden met een goede werkplaats, klaslokalen etc. Ik weet niet of het bouwen van bedrijfsunits is toegestaan, maar er is absoluut behoefte vanuit de racewereld en ik denk ook vanuit de scholen om zoiets te hebben. Kan prima gecombineerd worden met de bouw van tribunes. Wellicht dat je dan ook de auto-industrie naar Zandvoort kunt halen. Het is maar een paar uur rijden vanuit het Roergebied. En de kust is wel een mooie omgeving voor je personeel om een tijdje te vertoeven, om nog maar te zwijgen over 't feit dat Amsterdam om de hoek ligt, of Haarlem en Schiphol. Nu zie je op de offiiciele testdagen van CPZ soms maar 3 of 4 auto's rijden (afgelopen week waren 't er wel veel overigens).
Eén van de beste oplossingen voor een hoop gedoe is het paddock en de pitstraat aan de kant van de zee aan te leggen. Geen gedoe meer met racetrucks die over 't rechte stuk moeten rijden en die amper kunnen parkeren op het huidige paddock. Je kunt dan boven de nieuwe pitstraat tribunes bouwen en bijvoorbeeld een paviljoen, restaurant en zelfs een autosportmuseum. Hoe gaaf is het, om vanaf een hoog terras over de Tarzanbocht uit te kijken. Op Spa heb je ook een restaurant boven de vernieuwde pits. Een slecht restaurant weliswaar.
Zo is er het hele jaar iets om voor naar het circuit te gaan. En heel het jaar door zijn er ook toeristen. Tijdens de zomermaanden wat meer, maar heel het jaar zie je ze. Dagjesmensen die even het circuit op rijden. Echter, er moet nog een hoop veranderen. Ik heb bijvoorbeeld een jaarkaart voor het Tango Paddock om te parkeren. Maar denk maar niet dat ik zomaar doorgelaten wordt. Er is ALTIJD discussie. En dat ergert mij enorm. Woest word je ervan. Gewoon omdat het oneerlijk is en niet klopt dat je zo uitgekafferd wordt. Vorige week moest ik even op zaterdag naar het circuit. Vrouw en kinderen mee. En ja hoor, bij de eerste controle begon het gezeik, terwijl mijn parkeerkaart duidelijk zichtbaar aan de binnenspiegel hing. Vervolgens doorgereden naar de 2e controle, waar géén probleem was (zoals altijd). Dat is gewoon mega irritant en erg klantonvriendelijk. Daarna liep ik met het gezin nog even naar zee om bij te komen van al die onnodige discussies.... weet je wat mijn dochter zei toen we bij de uitgang waren? "Papa, het lijkt hier wel een gevangenis". En dat is denk ik inderdaad de uitstraling die het circuit heeft, maar die het natuurlijk niet zou moeten hebben. Dat komt ook door de randdebielen bij de poort (gelukkig zijn er ook een stel die het altijd weer goedmaken, daar moeten ze er meer van vinden). Die lui geef je een klein beetje macht en autoriteit, en ze veranderen in horken, maar eigenlijk moet je ze kort houden en op een cursus klantenbinding sturen. Daarom rijd ik tegenwoordig gewoon door. Ramen dicht, deur op slot. Ben daar echt helemaal klaar mee. Voordat ik iemand op zijn neus stomp.
Van iemand anders die ook een Paddock jaarkaart heeft hoorde ik na dat weekend dat 'ie ook niet werd toegelaten op het paddock. Maar die moest vervolgens nog wel 10 euro parkeergeld betalen op het parkeerterrein omdat zijn fucking jaarkaart daar niet geldig was. Die is omgekeerd en naar huis gegaan. Het is logisch dat de DTM vrijwel heel de organisatie in handen houdt. En dat zal bij de F1 ook moeten gebeuren. Ik pleit daarom voor geautomatiseerde systemen. Gewoon slagbomen voor de ingang, bij 't tunneltje en het paddock. Met je jaarkaart zou je dan ongehinderd door moeten kunnen rijden. Met je parkeerkaart kun je dan het parkeerterrein op. En ik zou op de huidige parkeerterreinen een ondergrondse parkeergarage bouwen, zodat je heel het jaar aan strandgasten en bezoekers geld kunt verdienen. Mooi park of festivalterrein of paddock er bovenop en Zandvoort wordt nog mooi ook, want nu is het echt te lelijk om aan te zien. Tijdens de Max Verstappen Dagen hing er een goede sfeer en ik vind zelf de Historic Grand Prix een goed voorbeeld van hoe 't circuit in de huidige setting eruit hoort te zien. Alleen al de strobalen maken het gewoon een coole plek. Maar haal die weg en het is gewoon allemaal oude bende. Gelukkig wordt er hard gewerkt. Het tunneltje is opgeknapt (betonrot is weg!), de pitboxen zijn opgeknapt (was allemaal roestig). Een half jaar terug zag ik de BAM landmeten op het paddock. Nu heb je zo'n rare kuil als je vanaf de Tango naar Mickey's rijdt. Als dat allemaal vlak is, op 1 niveau, dan kun je het veel beter indelen. Volgens mij is één van de plannen om in de Tarzanbocht een permanent paviljoen te bouwen.
Dit is steeds de tijdelijke Paddock Club, maar dat past goed in de Tarzan.
Kijk even op pagina 2 van deze brochure. Dat duingras is gephotoshopt, maar als die Paddock Club daar een permanent restaurant of iets zou zijn, dan weet ik wel waar ik 's middags altijd ga lunchen. http://historicgrandprix.nl/wp-content/ ... wres-1.pdf
Het enige waar ik mij voor DF zorgen om maak is dat het circuit een tijd dichtgaat. Als autosportliefhebber heb ik er wel vertrouwen in dat alles beter gaat worden. Met de Max Verstappen Dagen heeft de crew van CPZ al bewezen dat ze met een nieuwe frisse wind volgas kunnen geven en een topevenement kunnen optuigen. Die paar parkeerwachters neem ik dan wel voor lief. Die hebben 't ook niet makkelijk met al 't gezeik en iedereen die steeds maar smoesjes heeft om naar binnen te komen, dat snap ik wel. En iedereen die klaagt over files, die heeft uiteraard gelijk, maar ga nou eens iets eerder weg. Parkeer je auto op het circuit. Ga ontbijten op het strand (dat is niet eens duur, maar wel erg relaxt) en ga na afloop eten met ondergaande zon. Er zijn strandtenten waar je echt heel goed kunt eten/drinken. En vaak ben je bij de McDonalds nog meer kwijt. Je auto haal je na afloop weer op op het circuit en dan rijd je zonder files naar huis. Dan heb je toch een topdag?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten