Nieuwe trailer topgear

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door GTRene » 02 jun 2016, 11:09

Ik vond het Top Gear de laatste jaren ook niet meer zo super, soms wat te veel gebrabbel en te weinig over bv nwe auto's of speciale auto's.

Het zal wellicht Engelse humor zijn dat ze Chris Evans als hoofd presentator neer hebben gezet, maar ik kan er de humor niet van in zien :lol:

Maar denk (na al die 'negatieve'aandacht) dat ze wel wat hebben geleerd bij de BBC voor bv het volgende jaar :) , probeer het wel te blijven volgen.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door Wouter81 » 02 jun 2016, 11:35

Het sterke van Clarkson, Hammond en May is de chemie tussen die drie. Het zijn eigenlijk 3 vrienden die leuke dingen met auto's doen en elkaar continue op de hak nemen. Individueel zijn ze sterk maar als team nog sterker. Het is de som der delen.

Dat mis je hier compleet. Hier zijn allemaal losse bekende namen bij elkaar gezet. Stuk voor stuk bekende personen maar dat wil nog niet zeggen dat het als team goed functioneert. Enige chemie tussen de heren en de dame is nog niet te bespeuren, mede daardoor komt de geforceerde humor ook niet uit de verf.

TopGear gaat in mijn ogen om 2 dingen: de humor en de auto's. Die mix was voorheen onovertroffen. Natuurlijk zat er veel scripted onzin in en ook minder boeiende stukken maar het was toch een uitstekende mix van grappige momenten en serieuze auto-info tussendoor.

Het lijkt erop alsof men in het nieuwe TopGear niet heeft kunnen kiezen. Had ofwel gekozen voor een sterk team van wat minder bekende maar wel op elkaar ingespeelde personen die ook nog eens grappig zijn ofwel had gekozen voor echt goede rijders op de voorgrond (zoals Chris Harris die nu wordt weggemoffeld in ExtraGear) en had er een nog waardevoller autoprogramma van gemaakt met echt goede inhoud.

Nu is het beide net niet. Er is gekozen om de 'sterren' op de voorgrond te zetten. Vast leuk voor de kijkcijfers (in aanvang dan) maar als team fungeren ze niet, er is geen onderlinge band, daardoor werkt de humor ook niet en bovendien zijn de rijkwaliteiten maar zeer matig en kan niemand, zoals Clarkson en cs. dat wel konden, op een goede heldere en ook nog grappige manier een auto duiden. Verder dan wat schreeuwerige opendeur-quotes die inhoudelijk niets zeggen is Evans echter niet gekomen en tegelijkertijd sturen plus praten kan hij ook al niet. Daarnaast is hij op TV ook gewoon irritant, niet iemand die sympathie opwekt.

Erg slechte casting dus naar mijn mening, om deze show op te hangen aan Evans en LeBlanc.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door frankie » 02 jun 2016, 11:51

Chemie tussen Clarkson, Hammond en May was inderdaad één van de dingen die de show maakte, aan de andere kant, dat is wel iets dat moet groeien. Die chemie was er in het begin bij hun ook niet, sterker nog, toen was May er nog niet eens bij.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door smiley » 02 jun 2016, 12:40

Ik kreeg wel het gevoel met die eerste aflevering dat de US auto's, en met Matt erin een soort branding moet zijn, om het ook aan de US te kunnen verkopen.
Ik kan ernaast zitten. We zullen zien bij de volgende afleveringen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door JP » 02 jun 2016, 16:29

Wouter81 schreef:(...)
Hier zijn allemaal losse bekende namen bij elkaar gezet. Stuk voor stuk bekende personen maar dat wil nog niet zeggen dat het als team goed functioneert. Enige chemie tussen de heren (...) is nog niet te bespeuren (...)
+1 het lijkt Oranje wel..... :ga weg:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door Macboy » 03 jun 2016, 01:41

Wouter81 schreef:Het sterke van Clarkson, Hammond en May is de chemie tussen die drie. Het zijn eigenlijk 3 vrienden die leuke dingen met auto's doen en elkaar continue op de hak nemen. Individueel zijn ze sterk maar als team nog sterker. Het is de som der delen.

Dat mis je hier compleet.
Zou dat nou komen omdat die 3 vrienden al jaren samenwerken ? Nee toch ? Ik bedoel je mag er toch op vertrouwen dat als een nieuw programma wordt gemaakt met nieuwe mensen die (nog) geen vrienden zijn en nog moeten wennen aan elkaar dat het precies dezelfde chemie oplevert ?

Ik snap dat ook niet hoor. Stuur een brief naar de BBC ! Misschien hadden ze niet door dat het de chemie was wat het programma zo sterk maakte en zijn ze het nu gewoon vergeten te gebruiken !

Lolbroek

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door MartijnGizmo » 03 jun 2016, 08:49

Vergeet ook niet dat Andy Wilman, de producer, goede vrienden was met Jeremy Clarkson, en ze een aanzienlijk deel van de show samen bedachten, al dan niet samen met de getalenteerde scriptschrijver Richard Porter. Die chemie achter de schermen was misschien wel net zo belangrijk als die tussen het presentator-trio op het scherm.

Zoiets kun je niet zomaar hercreëren met een ander team, wat natuurlijk het grootste dilemma is voor de BBC. Het oude monster dat ze in handen hadden was niet meer te controleren, een nieuwe show zal daar (voor de kijkers) nooit aan kunnen tippen. Misschien waren ze beter af geweest met een andere naam cq setting, iig qua verwachtingspatroon, al kun je je dan afvragen of er überhaupt zoveel mensen hadden gekeken.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door Tom » 03 jun 2016, 09:02

MartijnGizmo schreef:Vergeet ook niet dat Andy Wilman, de producer, goede vrienden was met Jeremy Clarkson, en ze een aanzienlijk deel van de show samen bedachten, al dan niet samen met de getalenteerde scriptschrijver Richard Porter. Die chemie achter de schermen was misschien wel net zo belangrijk als die tussen het presentator-trio op het scherm.

Zoiets kun je niet zomaar hercreëren met een ander team, wat natuurlijk het grootste dilemma is voor de BBC. Het oude monster dat ze in handen hadden was niet meer te controleren, een nieuwe show zal daar (voor de kijkers) nooit aan kunnen tippen. Misschien waren ze beter af geweest met een andere naam cq setting, iig qua verwachtingspatroon, al kun je je dan afvragen of er überhaupt zoveel mensen hadden gekeken.
+1
Leuk boek daarover van Richard Porter:
https://www.bol.com/nl/p/and-on-that-bo ... 047347245/" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat het hele Top Gear verhaal van begin tot eind in beschreven.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door Wouter81 » 06 jun 2016, 09:12

Goeie tip, zag het boek toevallig in de winkel liggen afgelopen zaterdag dus gekocht en ook gelijk uitgelezen. Erg interessant. :thumbup:

Gisteravond was het beter dan deel 1.

Op 1 ding na dan: weg met Chris Evans. Wat een irritant mannetje. De rest was wel ok. Maar die roodharige schreeuwlelijk met zijn hysterische gekrijs... :bag:

En wat roept dat stuk verdriet vandaag in op de radio: 'I'm going to get even more shouty'

:dood:

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door frankie » 06 jun 2016, 11:23

Ik vond de roadtrip met de gasten geslaagd. Alleen Eddy Jordan, vond ik in het begin helemaal niks, maar uiteindelijk had hij toch een vermakelijke rol in het geheel.

En Button, top.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door GTRene » 06 jun 2016, 11:47

ik moet het nog kijken vanavond, ben benieuwd.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door MartijnGizmo » 06 jun 2016, 15:21

Ik vond het gisteravond een stuk beter te doen dan vorige week, maar dat kwam omdat ik naar House of Cards keek in plaats van naar Top Gear.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door tomgtr » 06 jun 2016, 15:32

MartijnGizmo schreef:Ik vond het gisteravond een stuk beter te doen dan vorige week, maar dat kwam omdat ik naar House of Cards keek in plaats van naar Top Gear.
:tooth:

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door sitechris » 06 jun 2016, 20:15

Ik vond het ook beter dan vorige week, ook Evans vond ik wat minder irritant. Jammer dat het spektakel nog te overheersend is en het beoordelen van auto's wat minder.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door GTRene » 06 jun 2016, 21:06

zo, net gekeken, vond het al beter dan de vorige keer, wekte wat minder irritaties op :D
rappe Mc laren trouwens.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door Macboy » 06 jun 2016, 21:45

Jordan was prachtig dat shot dat die ernaast moest zitten :lol:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door Downforce Hans » 06 jun 2016, 22:12

Ondanks die schreeuwerd vond ik het wel om te pruimen en wat een weg daar in die bergen zeg, super........

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door Tom » 08 jun 2016, 13:31

Jeremy Clarkson Assembling A Box Video More Popular Than New Top Gear

http://www.theladbible.com/articles/jer ... box-070616" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door Hielke » 08 jun 2016, 14:45

Ik vond het alweer leuk.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door GTRene » 13 jun 2016, 21:22

Mooi aflevering, veel leuke auto's en grappen en grollen van die 2 gasten :lol:

ook nog de Fors RS tegen de A45 AMG en Honda

die rappe audi R8 en die fantastische shoot met Ken Block en Matt wat een gave drift kar (adrenaline bak :df: ) en mooie montage :lol:

al met al een leuke aflevering deel 3

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door Robin » 14 jun 2016, 09:27

Zijn er al 3(?) afleveringen geweest? Gewoon vergeten. Is 't ergens terug te zien?
Wil nu wel eens weten waar 't over gaat. Die Evans wordt me met 'n zwerver achtige foto en 'n glas wijn in de hand neergezet als 'n depri ivm lagere kijkcijfers... Het zal niet de meest leuke presentator zijn, maar zoiets verdien je niet vind ik.

Tot zover het papparazi/online/(social) media geboefte...

Bvd voor wie me een link kan geven naar de uitrzendingen. :beer:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door tomgtr » 14 jun 2016, 09:56

Link staat op vorige pagina Robin. Heb de eerste 3 afleveringen geprobeerd te kijken. Vond het alle 3 niks. Ok laatste aflevering eindelijk een mooi item van Chris Harris. Maar Chris Evans blijft even irritant, Matt LeBlanc is even grappig hier als de serie friends was en Sabine is niet te pruimen inderdaad op tv. Moet eerlijk zegen dat ik bij alle 3 de afleveringen in slaap ben gevallen maar misschien moet ik ze iets eerder kijken.

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door Walter » 14 jun 2016, 10:28

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door Robin » 14 jun 2016, 10:36

tomgtr schreef:Link staat op vorige pagina Robin. Heb de eerste 3 afleveringen geprobeerd te kijken. Vond het alle 3 niks. Ok laatste aflevering eindelijk een mooi item van Chris Harris. Maar Chris Evans blijft even irritant, Matt LeBlanc is even grappig hier als de serie friends was en Sabine is niet te pruimen inderdaad op tv. Moet eerlijk zegen dat ik bij alle 3 de afleveringen in slaap ben gevallen maar misschien moet ik ze iets eerder kijken.

Ok thanks.
Tja Friends keek ik wel eens, was niet mijn favo ofzo, vond die Chandler(Matthew Perry) veel meer karakter hebben dan Matt en die David Schwimmer(als rol in Friends), dat domme blondje vond ik toendertijd de leukste qua looks, maar de laatste jaren ben ik als actrice en als hot 40+ babe Jennifer Aniston meer gaan waarderen(zwaar oninteressant in deze draad sorry)

Kortom ik hou van sarcasme en sarcastische rollen, niet van domme clowns in 't algemeen(maar als ze er goed uitziet dan weer wel.)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nieuwe trailer topgear

Bericht door tomgtr » 14 jun 2016, 11:09

In die tijd had je Seinfeld, Fraser, everybody loves Raymond etc dus qua comedies had ik de keus uit veel grappigere series dan friends. Maar Courtny Cox ziet er tegenwoordig erg overtuigend uit in Cougar town...............

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartje325i, beske, BMWDennis, Bram, dave van marion, Hans44, Joost H., Kadett, MarcF, MParallel, sitechris, TLRS, wjt en 164 gasten