Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door dvh » 07 jun 2016, 16:57

Afbeelding

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 jun 2016, 17:16

RVV schreef: Verder is het heen en weer gescheld in dit topic natuurlijk weer te kinderachtig voor woorden.
Ik geloof dat het ergste scheldwoord door mij gebruikt is, namelijk : gelul.....

Heel schokkend ja. Of mag je op een forum niet van gedachten wisselen, het met iemand oneens zijn of zelfs iemand iets noemen? Get real Rico.

Andre

Bericht door Andre » 07 jun 2016, 19:46

Ik blij dat ik dit jaar 44 wordt. En dat waarschijnlijk al meer dan de helft erop zit. Ik kan moeilijk wennen als ik door Rotterdam loop en bijna meer allochtonen zie dan blanken. Het lijkt wel dat ik in het buitenland verkeer!

Ik denk nog graag terug toen ik een jong ventje was en dat ik niet eens wist wat de ramadan was en dat halal zwemmen voor mij abracadabra was.

De wereld veranderd en er word van ons verwacht dat wij dus mee veranderen. Om heel eerlijk te zijn gaat het mij allemaal veel te gek en veel te snel! Ik word vervreemd in het land waarin ik groot ben gebracht!

Ik ben verre van racistisch. Ik drink graag een kop koffie met een Macedoniër en haal in het weekend wel eens shoarma of haal wat eten bij de Chinees. Maar ik ben ook Nederlander en met het beeld dat het Nederlands voetbal elftal bestond uit 10 blanken en 1 donkere was toen normaal. Tegenwoordig is het bijna andersom. Is het erg nee maar het is niet meer mijn Nederland waarin ik ben groot gebracht.

De tijden zijn anders maar meteen het woord racisme in de mond te nemen is absurd, want dat is niet zo. Het is en blijft moeilijk te accepteren dat mijn land zo snel aan het veranderen is.

Hielke

Bericht door Hielke » 07 jun 2016, 20:06

Ik ben hier op DF een aantal jaren geleden eens door moderators (waarschijnlijk op aandringen van een aantal forumleden) van racisme beschuldigd toen ik op de levensovertuiging en ideologie Islam afgaf. Ik heb me er maar bij neergelegd, mijn uitspraken zijn inmiddels mainstream, maar met racisme hebben ze natuurlijk niets te maken.

Ben ik dan geen racist? Ik ben daar niet zeker van. Een gangbare definitie van racisme luidt als volgt: Racisme is de opvatting dat vermeende rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Mbt bepaalde kenmerken van bevolkingsgroepen denk ik dan inderdaad racistisch. Mensen uit kouder gelegen gebieden op onze aarde vind ik inventiever, ze hebben meer doorzettingsvermogen, hebben een sterkere gemeenschapszin. Lul ik dan uit mijn nek? Ben ik dan racist?

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2016, 20:21

tomgtr schreef:
RVV schreef: Verder is het heen en weer gescheld in dit topic natuurlijk weer te kinderachtig voor woorden.
Ik geloof dat het ergste scheldwoord door mij gebruikt is, namelijk : gelul.....

Heel schokkend ja. Of mag je op een forum niet van gedachten wisselen, het met iemand oneens zijn of zelfs iemand iets noemen? Get real Rico.
Uhm Tom ik doelde nou net niet op jou maar op die andere 2 virtuele vechtersbazen ;-)

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jun 2016, 20:35

tomgtr schreef:
GTRene schreef: we hebben wat DENK stemmers hiero, o.a. Tom en Luco :mrgreen:
moeten ze zelf weten, maar schelden ala sommige 'medelanders' zegt meer over hen dan over die waar ze het op richten. :coffee:
Waar ben ik aan het schelden schat? Schelden als sommige "medelanders"? Heb ik je uitgescholden? Wat geeft je het idee dat ik denk stem? Had je mijn mening mening daarover even gemist? Tja het is ook al ruim een uur geleden dat ik die poste, past niet in je koppie zeker. Of jou een racist noemen is schelden? Als dat zo is, mijn welgemeende excuses. Ik dacht dat je dat als een compliment zag.

Een tomaat is een tomaat, ook als die tomaat zichzelf een hele kleine rode sinaasappel noemt. Als ik iets zie en ik benoem het is de wereld te klein vor sommige mensen. Mocht ik het fout zien laat ik me graag corrigeren. Maar op basis heel veel eenzijdige posts van bepaalde personen mag ik toch wel een conclusie trekken? Ik zie van bepaalde personen als het over dit onderwerp alleen maar eenzijdige berichten gericht tegen buitenlanders met 0 nuance. Als dat geen racist is, leg me dan in gods naam eens uit wat of wie dan WEL een racist is!!???
Je hebt me wel eens een racist genoemd, terwijl je me helemaal niet kent en ik ook absoluut geen racist ben, heb een hekel aan bepaald volk, of dat nu nederlanders zijn of belgen of fransen of halve italianen of turken of marokkanen of gelen of zwarte of witten zijn, het gaat niet om je ras of kleur, maar wat/hoe je doet.

en bv vorige pagina schreef je nog dit
tomgtr schreef: Hoe kort is jouw geheugen Robin. Noem ik ReneGtR een racist? Ja. 350Z ja. Van mij mogenmjiullie reopen wat je wil, maar dan mag ik dat ook toch?

Vind ik Denk een stel Randdebielen en een politiek rariteitenkabinet? Ja! Gevaarlijk ja! Heeft dat iets met racism te maken? Nee, gewoon common sense.
ik heb het een paar keer gelezen en lees het als ja? misschien bedoel je het anders? who knows, even goede vrienden.

onderstaande vind ik wel passend voor sommige Nederlanders, doel niet meteen op DF leden oid, gewoon algemeen, je weet wel alle kleuren en landen ;-)

Afbeelding

mooi onderbouwd stuk ook, voor velen herkenbaar, net als iemand pesten zeg maar, vele DF leden uit het verleden zijn mede door een soort pest gedrag ook niet meer zo aanwezig.
Jan Roos van Powned heeft een klacht ingediend tegen Quincy Gario omdat die hem voor ‘racist’ had uitgemaakt.

Een interessante kwestie. Het lijkt in dit land iedereen vrij te staan om iedereen voor racist uit te maken die iets zegt wat hem niet bevalt. Wanneer je maar lang genoeg voor racist wordt uitgemaakt, volgt uitsluiting. Aan racisme hangt een juridische verbodssfeer. Het probleem is dat in de praktijk niemand, ook geen rechter, weet wat een ‘racist’ nu precies is. Het is in de praktijk niets meer dan een doodordinair scheldwoord.

De gevolgen van dit racisme-roepen kunnen enorm zijn. Hans Janmaat werd twintig jaar voor racist uitgemaakt, zonder dat dit concreet gemaakt kon worden. Ja, hoe moest het ook concreet gemaakt worden, want niemand weet wat ‘racisme’ is. Het gevolg voor Janmaat was dat hij buiten de maatschappij gestoten werd. Hij was melaats.

Dit racisme-roepen is een sluipend gif, en zo is het ook bedoeld. Het is ook een manier om iedere discussie dood te slaan.

Quisy Gario voert dan ook geen enkele reden aan om Jan Roos een ‘racist’ te noemen. Hij doet maar wat, omdat hij weet dat hij overal mee weg kan komen. Zwarte Piet zelf kan al als een racistische uiting benoemd worden, zonder dat er ook maar een kwetsende intentie zou zijn. Alleen het ‘gekwetst-voelen’ telt kennelijk. Daarbij telt dus dat het ‘gekwetst-voelen’ van enkele beroepsallochtonen zwaarder telt dan de gekwetste gevoelens van de Nederlandse bevolking die vanwege een kinderfeestje voor racist wordt uit gemaakt.

Wanneer een rechter weigert om paal en perk te stellen aan het racisme-schelden, betekent dit in feite dus dat hij ongelijkheid instelt: de gekwetste gevoelens van sommigen staan boven de gekwetste gevoelens van anderen. En dat zou dan weer een bevestiging zijn van het feit dat we in een land van politiek-correcte apartheid leven.
http://joostniemoller.nl/2014/11/rechte ... -schelden/" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 07 jun 2016, 21:00

Andre schreef:Ik blij dat ik dit jaar 44 wordt. En dat waarschijnlijk al meer dan de helft erop zit. Ik kan moeilijk wennen als ik door Rotterdam loop en bijna meer allochtonen zie dan blanken. Het lijkt wel dat ik in het buitenland verkeer!

Ik denk nog graag terug toen ik een jong ventje was en dat ik niet eens wist wat de ramadan was en dat halal zwemmen voor mij abracadabra was.

De wereld veranderd en er word van ons verwacht dat wij dus mee veranderen. Om heel eerlijk te zijn gaat het mij allemaal veel te gek en veel te snel! Ik word vervreemd in het land waarin ik groot ben gebracht!

Ik ben verre van racistisch. Ik drink graag een kop koffie met een Macedoniër en haal in het weekend wel eens shoarma of haal wat eten bij de Chinees. Maar ik ben ook Nederlander en met het beeld dat het Nederlands voetbal elftal bestond uit 10 blanken en 1 donkere was toen normaal. Tegenwoordig is het bijna andersom. Is het erg nee maar het is niet meer mijn Nederland waarin ik ben groot gebracht.

De tijden zijn anders maar meteen het woord racisme in de mond te nemen is absurd, want dat is niet zo. Het is en blijft moeilijk te accepteren dat mijn land zo snel aan het veranderen is.
Hier ben ik het voor 99% mee eens, maar wat doe je eraan?
Stemmen? Haalt imho geen donder uit je wordt toch bedonderd.

Maar om dan maar elke keer weer dezelfde dingen te roepen over Marokkanen, Turken, asielzoekers en noem maar op, heeft geen enkele zin.
Zeker niet als je zelf geen enkele zelfreflectie hebt.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jun 2016, 21:06

Afbeelding

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 jun 2016, 21:06

hebt me wel eens een racist genoemd, terwijl je me helemaal niet kent en ik ook absoluut geen racist ben, heb een hekel aan bepaald volk, of dat nu nederlanders zijn of belgen of fransen of halve italianen of turken of marokkanen of gelen of zwarte of witten zijn, het gaat niet om je ras of kleur, maar wat/hoe je doet.

Wat je hier zegt kan ik me volledig in vinden. Alleen heb je het nooit over anderen.

Ik heb geen enkel belang bij pesten. Maar een zeer eenzijdige visie verdient nuancering. Als je zelf wat genuanceerder overkomt hebben anderen misschien minder de behoefte om tegengas te geven?

Macboy

Bericht door Macboy » 07 jun 2016, 21:12

De racisme-kaart gebruiken is inderdaad kinderachtig. Maar ik zie Tom en Luco dat niet doen. Volgens mij onderbouwen ze vrij goed waarom zij hun mening op die manier verkondigen. Een onderbouwing is altijd goed want dat maakt het discussieren makkelijker. Je moet daar dan wel inhoudelijk op reageren en niet zelf de racisme-kaart gebruiken.

Tot zover heeft Tom het in mijn beleving allemaal wel heel goed verwoord. Respect daarvoor. Zijn mening deel ik hier ten volle.

Aan de andere kant zie ik Andre ook duidelijk een onderbouwing geven voor zijn standpunt. Dat is ook erg goed. Natuurlijk zijn velen het er niet mee eens, maar het praat dan wel wat makkelijker als je weet hoe iemand iets bedoelt. Robin zit er een beetje tussenin, want die weet eigenlijk wel hoe het écht zit, maar voor de andere kant is ook wel iets te zeggen.

Als nu Rene ook nog eens eindelijk wat meer onderbouwing gaat geven, kan ik me misschien ook weer een keer mengen in deze discussie. De anderen weet ik nog niet: heb alleen de laatste 2 paginas gelezen.

Tot zover mijn volledig vruchteloze bijdrage :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jun 2016, 21:15

tomgtr schreef:hebt me wel eens een racist genoemd, terwijl je me helemaal niet kent en ik ook absoluut geen racist ben, heb een hekel aan bepaald volk, of dat nu nederlanders zijn of belgen of fransen of halve italianen of turken of marokkanen of gelen of zwarte of witten zijn, het gaat niet om je ras of kleur, maar wat/hoe je doet.

Wat je hier zegt kan ik me volledig in vinden. Alleen heb je het nooit over anderen.

Ik heb geen enkel belang bij pesten. Maar een zeer eenzijdige visie verdient nuancering. Als je zelf wat genuanceerder overkomt hebben anderen misschien minder de behoefte om tegengas te geven?
Dan heb je heel veel gemist uit het verleden over dat soort figuren, geeft niet, je kan niet alles weten ;-)
Dat het andere nu vaak in het nieuws komt en dichterbij komt wat velen ook voelen en of zien en de dreiging die er aan zit te komen van/door, mede daardoor meer over dat wat sommige hier wellicht niet 'willen' zien of wel zien, maar omdat ik of een ander zo'n verhaal van een ander uit het nieuws hier neer, meteen met een meer persoonlijke reactie terug komt ipv op de inhoud te reageren.

but hey, what else is new ;--) sommige durven de hand die hen af en toe 'voed' ook niet te weigeren.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 jun 2016, 21:53

RVV schreef:
tomgtr schreef:

Uhm Tom ik doelde nou net niet op jou maar op die andere 2 virtuele vechtersbazen ;-)
Ah ja, daar zit war oud zeer.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 jun 2016, 21:55

Hielke schreef:Ik ben hier op DF een aantal jaren geleden eens door moderators (waarschijnlijk op aandringen van een aantal forumleden) van racisme beschuldigd toen ik op de levensovertuiging en ideologie Islam afgaf. Ik heb me er maar bij neergelegd, mijn uitspraken zijn inmiddels mainstream, maar met racisme hebben ze natuurlijk niets te maken.

Ben ik dan geen racist? Ik ben daar niet zeker van. Een gangbare definitie van racisme luidt als volgt: Racisme is de opvatting dat vermeende rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Mbt bepaalde kenmerken van bevolkingsgroepen denk ik dan inderdaad racistisch. Mensen uit kouder gelegen gebieden op onze aarde vind ik inventiever, ze hebben meer doorzettingsvermogen, hebben een sterkere gemeenschapszin. Lul ik dan uit mijn nek? Ben ik dan racist?
Ben ik wel met je eens hoor Hielke. De term xenofoob is beter op z'n plaats misschien.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 07 jun 2016, 22:04

Hulde voor hoe sommige mensen dingen kunnen neer pennen.

Iedere soort/ras/volk heeft wel wat, fransen zijn arrogant, Nederlanders zijn zeikerds, duitsers hebben geen humor etc. etc. Daar hoor je niemand over klagen, maar ben ook wel eens dat eenzijdigheid aanwezig is, misschien ook door mij? Bepaalde dingen doen je nu eenmaal meer dan het andere.
Verder kan ik mij aansluiten bij Andre zijn verhaal. Ik heb dan ook geen problemen met enige bevolkingsgroep in persona, maar de verhoudingen en invloeden hiervan veranderen/ontwikkelen zich snel. En daar kan ik mij wel druk om maken want onze opvattingen/denkwijze zijn toch wezenlijk anders.

dvh

Bericht door dvh » 07 jun 2016, 22:23

Ik heb gewoon een hekel aan mensen.
Ben ik dan een racist?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 jun 2016, 22:46

Nee een latente kluizenaar :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 07 jun 2016, 23:43

Niks mis mee :kikker:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 jun 2016, 00:06

Luco schreef:
Andre schreef:Ik blij dat ik dit jaar 44 wordt. En dat waarschijnlijk al meer dan de helft erop zit. Ik kan moeilijk wennen als ik door Rotterdam loop en bijna meer allochtonen zie dan blanken. Het lijkt wel dat ik in het buitenland verkeer!

Hier ben ik het voor 99% mee eens, maar wat doe je eraan?
Stemmen? Haalt imho geen donder uit je wordt toch bedonderd.

Maar om dan maar elke keer weer dezelfde dingen te roepen over Marokkanen, Turken, asielzoekers en noem maar op, heeft geen enkele zin.
Zeker niet als je zelf geen enkele zelfreflectie hebt.
+1. Helemaal mee eens Snap Andre heel goed. Ik ben nog ouder :tooth: . Ok vind het prima dat je met weemoed terug kijkt naar hoe het eerst was, en als ik zou zeggen dat ik dat niet terug wil dan lieg ik. Echter maar sommige dingen blijven roepen heeft weinig zin. Dat is een beetje als,op de zwaartekracht schelden als je onderweg naar beneden erachter komt dat je je parachute vergeten bent. Of met realistische oplossingen komen of je erbij neerleggen en hopen dat het meevalt.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 jun 2016, 07:55

Er komen totnutoe geen realistische oplossingen, wat inhoudt dat 'we' 't dan maar moeten laten begaan en ons er maar bij moeten neerleggen?

Dan zullen er dwingender oplossingen moeten komen.
En die gaan er komen.

:coffee:

allen

Bericht door allen » 08 jun 2016, 08:02

Nou Robin, vertel eens even. Welke oplossingen gaan er komen?

Robin

Bericht door Robin » 08 jun 2016, 09:30

allen schreef:Nou Robin, vertel eens even. Welke oplossingen gaan er komen?
Als je goed leest, of iig mijn toonzetting voelt, meen ik dat dit gebeuren vervalt in straatclashes en hetzes/demonstraties etc hier ook in Nederland.

Niet dat ik 'weet' wat er gaat komen.

En nu jij allen, vertel jij mij eens even hoe jij het ziet? Laten begaan?
Want je toonzetting vond ik nogal neerbuigend naar mij(kan het mis hebben)

Ik hoef mij ook niet te mengen in deze discussie, vaak gedaan, jarenlang. En ik zie Nederland in verval raken door onjuiste beslissingen van overheden/gemeenten etc.

Dat was 't . Een volk van schapen krijgt een regering van wolven. En verdeel en heers. Het gaat hier allemaal op in dit land.

Een hardere hand dan nu is wat we nodig hebben.

Dit postte ik één dezer dagen. Wordt waarschijnlijk overheen gelezen. Ik vind 't te gek dat dit zo gaat hier:
Robin schreef:Ik keek zojuist naar buiten vanuit m'n kantoortje, in de patio staat 'n boom, maar bananen groeien er nog niet aan, volgend jaar denk ik...
http://www.nu.nl/binnenland/4273650/adv ... iging.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 jun 2016, 09:57

Allen kennend is het niet neerbuigend. Confronterend misschien. Maar wel valide. Ik zeg, alleen maar zeuren dat het zo slecht is helpt niet. Dus wat ga je doen? Op PVV stemmen? Dat is de beste mogelijkheid om dit problem op te lossen bij gebrek aan beter?

Robin

Bericht door Robin » 08 jun 2016, 10:44

Ja ok, fair enough, maar dan wordt 't een welles nietes, forumlid vs forumlid en dat hebben we hier al jammergenoeg te vaak nog:)

Probleem: EU/Merkel/Juncker/overheid/gemeentes/gutmenschen/linkse jodelaars vs pvvers/zwarte pieten/hoofddoeken /politie corruptie/ salonsocialisme/Rutte draaikont noem maar op.
Oplossing: De kern is de EU en Merkel cs Die hadden allang moeten verdwijnen.

We hebben een nepkabinet dat ben ik 100% eens met Wilders...

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 08 jun 2016, 10:55

Tot Wilders "aan de macht komt" en ondervind dat regeren wat anders is dan zwart-wit denken en het leggen van populistische verbanden tussen zaken die niets met elkaar te maken hebben....

Stemmen op Wilders kan ik vanuit het onderbuikgevoel heel goed begrijpen, maar voor heel veel mensen zal een stem op de PVV niet zo zeer een stem zijn op Wilders, maar meer een tegenstem tegen de huidige regering.

Ik houd me voor het grootste deel altijd afzijdig uit dit soort discussies, aangezien er geen "gelijk" is.

Woon je in de stad is je beeld heel anders dan wanneer je in de polder woont.
Heb je een baan, dan is je beeld heel anders dan wanneer je werkeloos bent (om welke reden dan ook)
Heb je voor 1.5 euroton aan auto's in de schuur of op de oprit, dan is je beeld heel anders dan wanneer je een 20 jaar oude Opel rijdend probeert te houden.

M.i. zou de wereld er al heel anders uitzien als iedereen eens wat meer in staat zou zijn om zaken vanuit andermans perspectief te zien.

Robin

Bericht door Robin » 08 jun 2016, 10:59

Prima post Eric H. Laatste zin, klopt helemaal.

Ben de laatste die zal zeggen dat hij zich altijd kan inleven in anderen of dat doet...
Dus tja.

Potten en ketels...

Plaats reactie