Vocht protectie in deur vast zetten
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Vocht protectie in deur vast zetten
Vanmiddag de raammechanismes vervangen omdat deze aan hun einde waren. Maar bij een deur wil de kit achtige substantie niet lekker meer plakken.
Hoe heet dat spul of waar kan ik het halen zodat het allemaal weer netjes vast komt te zitten? Want iedereeen heeft het wel over kitten, maar daar heb je 100.000 verschillende soorten van.
Hoe heet dat spul of waar kan ik het halen zodat het allemaal weer netjes vast komt te zitten? Want iedereeen heeft het wel over kitten, maar daar heb je 100.000 verschillende soorten van.
-
Re: Vocht protectie in deur vast zetten
Ik heb hier "dumdum kit" voor gebruikt.
- daNpy
Voor BMW heb ik daar een rol originele troep van liggen 

-
Laat het nou van een bmw zijn, maar op rol? Geen kit dus, heb je toevallig een onderdeelnummer of weet je hoe ze het noemen?
- Martin van der Zwaard
Bij de automaterialenzaak kan je carrosseriekit halen.
Van 3M kan je een doos krijgen met allemaal repen kit erin. Werkt perfect.
Van 3M kan je een doos krijgen met allemaal repen kit erin. Werkt perfect.
- daNpy
Weet zo niet meer hoe ze het noemen. Het is inderdaad een rol met die afdichting. Kit is het niet echt, het is gewoon elastische plakkerigheidEric Z schreef:Laat het nou van een bmw zijn, maar op rol? Geen kit dus, heb je toevallig een onderdeelnummer of weet je hoe ze het noemen?

Je kan het gewoon bij BMW bestellen

-
Bedankt voor de info, van de week eens even bestellen.
- RJK
Kleffe dropveter? Oh nee, butylband.Weet zo niet meer hoe ze het noemen.

Bij de dealer kopen lijkt mij onverstandig, gewoon even bij de automaterialenhandel halen.
-
Dit bedoelde ik dus met dumdum kit. 

-
Super spul, heb hier nog een rol liggen die misschien al 20 jaar oud is en is nog steeds goed bruikbaar. Wordt nooit echt hard.

-
Ok, morgen avond even langs de automaterialen zaak voor een rol trekdrop dan. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Gewoon "tochtstrip" van de bouwmarkt halen.
- GTRene

maareuh, goed dat ik dit draadje lees, ik moet ook nog wat van dat spul halen, binnenkort het deurpaneel
van die andere Z3 eraf halen ivm deur-actuator vervangen voor de CV bediening op afstand.
best apart dat meestal eerst de bestuurdersdeur actuator het opgeeft, heb ik al 2x eerder meegemaakt
bij eerder Z3M, magoed die deur wordt ook het vaakst dicht en open gedaan.
-
20mm is een beetje te breed lijkt mij, eens kijken of het van de week nog bij een andere automaterialen zaak gaat lukken. 

- GTRene
ik zag dat ze bij Brezan zoiets hebben, 2 merken, 1 duur (3M) en 1 nog duurder
maar je kan ook een kit koker butyl halen lijkt me, zag ik bij de gamma
dum dum en butyl zie je regelmatig voorbij komen ala dat trekdrop spul.

maar je kan ook een kit koker butyl halen lijkt me, zag ik bij de gamma

dum dum en butyl zie je regelmatig voorbij komen ala dat trekdrop spul.
- daNpy
Ja het is maar een paar mm breed, en het valt ook in een gleufje.Eric Z schreef:20mm is een beetje te breed lijkt mij, eens kijken of het van de week nog bij een andere automaterialen zaak gaat lukken.
Ik weet niet waar je woont, ik heb het liggen als je interesse hebt

-
Ga van de week nog even een andere zaak proberen, waarvan ik verwacht dat ze in ieder geval wat meer moeite doen. Dit was een gevaltje de computer kent het niet dus je hebt pech ipv we gaan kijken of we iets kunnen regelen.
-
Inmiddels zit het erin. Automaterialenzaak heb ik er 2 van bezocht en kennen het spul niet of konden het niet leveren. Uiteindelijk bij de dealer gehaald. Kost 30euro voor 25meter. Ik heb minder betaald en hun restant rol meegekregen. Een stuk van de rol halen was geen succes
Het is ook niet een grote rol, maar er zitten meerdere stukken op een rol. Alleen is de scheidings folie niet voor gesneden, trek je aan een koord word het een zooitje, haal daar dus een mes doorheen voor je begint.

- Bijlagen
-
- image.png (1020.17 KiB) 3898 keer bekeken
-
- image.png (1014.25 KiB) 3898 keer bekeken
- GTRene
je zou eventueel ook een butyl kitkoker kunnen halen, kan je ook nog je dakgoot of dakleer mee repareren
geloof dat dat dum dum ook van butyl is zo te lezen, zo'n koker is dus ook wel handig wellicht.
maar je bent al gered, alhoewel het zo (oude rol) wel wat plakkerige handjes op gaat leveren lijkt me

geloof dat dat dum dum ook van butyl is zo te lezen, zo'n koker is dus ook wel handig wellicht.
maar je bent al gered, alhoewel het zo (oude rol) wel wat plakkerige handjes op gaat leveren lijkt me

-
Nee hoor gaat prima, als je die scheidings folie maar door snijd, dan kun je per baan afrollen. Kleven doet het pas als je het zwarte aanraakt, maar dat doet de oude ook nog wel een beetje. Vervolgens op lengte knippen en op de isolatie plakken. Ik denk niet dat ik het met kit net zo netjes kan als met dit spul.
-
Hele tijd geen last van beslaan meer gehad.
Maar nu vocht in de kofferbak. Zijn er voor een e46 touring bekende punten die ik kan controleren? Heb al een en ander uit de kofferbak gehaald en met de tuinslang in de weer geweest maar dan zie ik niets naar binnen komen.
Het komt in de bak die op het reservewiel licht. Daar lag een doek in die heel vochtig is geworden en twee kartonnen doosjes zag je ook aan dat het nat was. Terwijl ik niets aan vloeistoffen erin heb liggen.
Er zit wel een ruitenwissersproeier achterop, zitten daar nog zwakke plekken in? Reservoir zelf was niets aan te zien.
Kan ik sowieso nog wel even proberen, met alle pekel afgelopen weken heb ik toch wel regelmatig gesproeid, bedenk ik me nu.
Maar nu vocht in de kofferbak. Zijn er voor een e46 touring bekende punten die ik kan controleren? Heb al een en ander uit de kofferbak gehaald en met de tuinslang in de weer geweest maar dan zie ik niets naar binnen komen.
Het komt in de bak die op het reservewiel licht. Daar lag een doek in die heel vochtig is geworden en twee kartonnen doosjes zag je ook aan dat het nat was. Terwijl ik niets aan vloeistoffen erin heb liggen.
Er zit wel een ruitenwissersproeier achterop, zitten daar nog zwakke plekken in? Reservoir zelf was niets aan te zien.
Kan ik sowieso nog wel even proberen, met alle pekel afgelopen weken heb ik toch wel regelmatig gesproeid, bedenk ik me nu.
- Martin van der Zwaard
Slangetje misschien lek. Heb ik wel eens bij een Golf II GTI gehad. Die pompte heel de kofferbak vol 

-
Ik hoop het, dan moet het makkelijk op te lossen zijn. Morgenavond eens even uitzoeken.
Ik neem aan dat het aangevoerd word vanuit de achterklep en er dus ook nog ergens iets van een koppeling naar de achterruit. Want die kun los van elkaar open.
Ik neem aan dat het aangevoerd word vanuit de achterklep en er dus ook nog ergens iets van een koppeling naar de achterruit. Want die kun los van elkaar open.
- Martin van der Zwaard
Bedenk me net dat het reservoir in de D-stijl zit idd. Slangetje loopt volgens mij via het dak naar de achterklep toe.
Dan zou je ergens natte bekleding moeten hebben.
En check ook goed je achterlichten. Daar kan het ook best vandaan komen.
Lekkage is zo'n ellende. Heb een keer een Ford Focus in de zaak gehad met lekkage in de kofferbak. Niks te vinden.
Toen een uur de slang erop gezet en opeens zagen we water naar binnen komen. Kwam achter de bumper langs via een uitgedroogde kitnaad naar binnen.......
Dan zou je ergens natte bekleding moeten hebben.
En check ook goed je achterlichten. Daar kan het ook best vandaan komen.
Lekkage is zo'n ellende. Heb een keer een Ford Focus in de zaak gehad met lekkage in de kofferbak. Niks te vinden.
Toen een uur de slang erop gezet en opeens zagen we water naar binnen komen. Kwam achter de bumper langs via een uitgedroogde kitnaad naar binnen.......