Renault Talisman Estate

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Renault Talisman Estate

Bericht door Macboy » 04 apr 2016, 10:17

De eerste Renault - buiten de RS modellen - die ik serieus zou overwegen. Gister in het wild een sedan gezien. Renault is goed bezig. Interieur scherm niet kapot van. Verder echt een mooie auto.

De Paris uitvoering heeft letterlijk alle opties, leer, elek stoelen, LED, HUD, 19" velgen etc etc etc. Alleen Panoramadak erbij bestellen en klaar.

€49.000 aan Renault maar omdat er geen "opties" los op zitten (alles zit al in dat Paris pakket) is de auto met 160pk diesel motor (beetje jammer) €400 per maand goedkoper dan de even dure 120d, waar alle opties afgetikt worden en dan bij 2 jaar lease dus zwaar moet dokken.

Per maand €1061 voor 24 maanden en 50.000km per jaar.

Alleen wil ik dan weer niet 2 jaar in een Renault rijden, zoiets had ik leuk gevonden voor 12 maanden maar dat kan dus weer niet via Leaseplan direct. Misschien Renault zelf vragen ? Eventueel 18 maanden dan. Maar das wel echt het maximum.

Wat vinden jullie van deze auto ?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Renault Talisman Estate

Bericht door allen » 04 apr 2016, 10:20

Van buiten erg mooi, met uitzondering van dat rare streepje dat Renault tegenwoordig onder de koplampen moet hebben. Binnenzijde oogt verder ook netjes en rustig.
Heb ooit een stuk in een Laguna moeten sturen. Overigens, als het gevoel van het rempedaal niet drastisch veranderd is in de loop der jaren, zou ik alleen daarom de wagen al laten staan.

Online
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Renault Talisman Estate

Bericht door Riceaux » 04 apr 2016, 10:21

Exterieur prachtig, interieur meh. En het multi media systeem zal wel slecht zijn, Renault kennende. Renault diesels zijn wel fijn, maar BMW staat wel duidelijk op alle vlakken een paar stappen boven Renault. En daar betaal je voor.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Renault Talisman Estate

Bericht door Macboy » 04 apr 2016, 10:26

Dat is dus niet waar. Ze kosten dus ongeveer evenveel qua aanschaf. Alleen dus niet in de lease in mijn geval omdat ik zo kort lease. En je betaalt dan dus niet voor BMW maar voor de opties.

Een ongeveer gelijk uitgeruste 3-serie touring is overigens in de lease niet duurder dan mijn 120d. Daarmee ook meteen wel duidelijk dat ik nooit een Renault zou verkiezen boven een 3 serie natuurlijk.

Maar is die Talisman nou een 3-serie concurrent qua grootte ? Of een Laguna opvolger ?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Renault Talisman Estate

Bericht door allen » 04 apr 2016, 10:28

Ik zou zeggen, gewoon eens proefrijden en dan zien of je van mening veranderd. 2 Jaar is op zich sneller voorbij dan je denkt en voor een beetje lol kun je natuurlijk altijd nog op de motor stappen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Renault Talisman Est

Bericht door Macboy » 04 apr 2016, 10:30

Allen 2 jaar in een M135i was al erg moeilijk. Dus 2 jaar in een Renault gaat hem niet worden natuurlijk. Dat is echt een leuk uitstapje voor me, maar dan wel eentje die niet te lang mag duren.

Maar dank voor je tip, ga hem even in het echt zien en misschien eens in rijden.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Renault Talisman Estate

Bericht door HJ2 » 04 apr 2016, 10:31

Het is een schitterende wagen, die ik zelf ook zou overewegen, net als de Espace.
Maar dan heb ik wel nog alle 'fijne' herinneringen aan de Vel Satis / st. Pieter uit te vlakken, haha!

Online
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Renault Talisman Estate

Bericht door Riceaux » 04 apr 2016, 10:57

Macboy schreef:Dat is dus niet waar. Ze kosten dus ongeveer evenveel qua aanschaf. Alleen dus niet in de lease in mijn geval omdat ik zo kort lease. En je betaalt dan dus niet voor BMW maar voor de opties.

Een ongeveer gelijk uitgeruste 3-serie touring is overigens in de lease niet duurder dan mijn 120d. Daarmee ook meteen wel duidelijk dat ik nooit een Renault zou verkiezen boven een 3 serie natuurlijk.

Maar is die Talisman nou een 3-serie concurrent qua grootte ? Of een Laguna opvolger ?
Talisman is ongeveer formaatje 5 serie. Je gaat me niet vertellen dat dit ding net zo duur is als een f11?

Even formaatvergelijking toegevoegd. 3-serie touring, 5-serie touring, Talisman Estate.
Bijlagen
Schermafbeelding 2016-04-04 om 11.10.54.png
Schermafbeelding 2016-04-04 om 11.10.54.png (11.63 KiB) 16642 keer bekeken

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Renault Talisman Estate

Bericht door Macboy » 04 apr 2016, 11:39

Echt waar ?? Ik dacht gewoon de Laguna opvolger en dus 1 serie formaat. Wel jammer dat er geen 200pk diesel beschikbaar is dan. Die chippen naar 240pk.

Ben nu wel serieus benieuwd hoe die rijdt en aanvoelt.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Renault Talisman Estate

Bericht door allen » 04 apr 2016, 11:43

Laguna. 1 Serie formaat?! Man wat is een moderne 1 dan gegroeid van binnen.

Online
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Renault Talisman Estate

Bericht door Riceaux » 04 apr 2016, 11:44

1-serie vs Laguna. Ook al een fors verschil. Nieuwe Megane niks voor je? Zelfde design insteek als de Talisman, maar wel formaatje 1-serie. :tooth:
Bijlagen
Schermafbeelding 2016-04-04 om 11.43.10.png
Schermafbeelding 2016-04-04 om 11.43.10.png (10.47 KiB) 16629 keer bekeken

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Renault Talisman Estate

Bericht door Niels » 04 apr 2016, 11:45

Ik vind het wel een erg mooie kar :thumbup:c

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Renault Talisman Estate

Bericht door Fabian » 04 apr 2016, 12:05

Mooie en heerlijk auto, zeker als Initale Paris.

Heb ermee gereden, de 4 wielbesturing en elektrisch onderstel zijn geweldig. Maar de instelmogelijkheden zijn oneindig waardoor je het hele karakter van de auto op zeep kan helpen.

Mijn 1e indruk was ook: mwaooahh,. Toen heeft een collega "even" de instellingen aangepast (half uur werk om alles goed te doorlopen, echt bijna oneindig) en toen dacht ik: yeah! :D

Ik ga niet voor de Talisman overigens, veel te groot.

Ik ga als volgende voor de nieuwe Megane Estate GT. 205pk met EDC-bak ook 4WS en elektronisch onderstel, en dat voor 35K....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Renault Talisman Estate

Bericht door JP » 04 apr 2016, 15:07

Renault's design op de huidige Megane en Talisman vind ik wel zeer mooi, maar zou het prive nooit kopen.
Als ik de mogelijkheid had om te leasen dan was het een ander verhaal :wink:

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Renault Talisman Estate

Bericht door sitechris » 06 apr 2016, 20:10

Fabian schreef:Mooie en heerlijk auto, zeker als Initale Paris.

Heb ermee gereden, de 4 wielbesturing en elektrisch onderstel zijn geweldig. Maar de instelmogelijkheden zijn oneindig waardoor je het hele karakter van de auto op zeep kan helpen.

Mijn 1e indruk was ook: mwaooahh,. Toen heeft een collega "even" de instellingen aangepast (half uur werk om alles goed te doorlopen, echt bijna oneindig) en toen dacht ik: yeah! :D

Ik ga niet voor de Talisman overigens, veel te groot.

Ik ga als volgende voor de nieuwe Megane Estate GT. 205pk met EDC-bak ook 4WS en elektronisch onderstel, en dat voor 35K....

Ik heb er ook mee gereden, maar ik vind de auto beetje tegenvallen. De 4C maakt een niet-dynamische auto mss een tandje meer dynamisch, maar vooral ook onrustig. Onrustig op de snelweg (steeds kleine correcties nodig) en onprettig als je met normaal tempo een bocht ingaat. Dat voelde onnatuurlijk aan. Bij de Megane GT was dit juist andersom, daar vond ik de auto echt strakker sturen dankzij de 4C.

Ander minpunt van de Talisman vond ik het veercomfort. De balans was niet goed. In comfortstand is de auto relatief zacht geveerd, maar nog steeds bonkt de auto als je over een hobbel of kuil rijdt. Ook het R-linksysteem vind ik echt 3* niks. Zeer onprettig systeem. Natuurlijk went het wel, maar andere merken doen dit beter.

Ik heb gereden met de 1,5 dci. Die vond ik niet eens tegenvallen. Op een overvolle rijksweg A4 mis je niet zoveel.

Echt opvallend sterke punten had de auto niet. Een zesje. Meer niet. Een Passat en/of een Superb zijn echt (veel) betere auto's.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Thomasss en 33 gasten