Alexsti schreef:Pfff.....330 pk , vindt die van mij al 'snel' met 120 pk, met zoveel pk is toch haast niet normaal mee te rijden.
Liever dan die 143pk versie met lekker veel koppel.
zo'n 143pk rijd ook lekker, nik mis mee, alleen boven de 140 oid ist wat tam
maar opzich als je een goed opgebouwde wagen hebt valt er heel goed mee te rijden met 330pk in zo'n S1,
natuurlijk kun je er dan niet zo makkelijk mee plompen op het gaspedaal dan bij de 120pk uitvoering, maar dat heeft ook wel wat.
heb een keer een stuk met een 400pk (of meer weet niet precies meer) speedster gereden, niks mee aan de hand, reed makkelijk, je moet er alleen aan denken onder bepaalde omstandigheden, dan kan het snel veranderen.
met zo'n 330pk elise s1 zul je wel vaker rekening moeten houden met dat vermogen, maar wel leuk als je het hebt bij bv inhaal acties e.d. een klein bommetje.
zat zelf wel eens te denken aan zo'n komo-tec RS400 in een S3 elise met DSG flipperbox
http://komo-tec.com/Shop/Elise/MK3-Toyo ... RS400.html" onclick="window.open(this.href);return false;
onderstaande zal ook wel schuwhard gaan, die lijkt me wel wat op het randje, 420pk in de S1
hier bv in een S1 meer dan 420pk honda
Motorumbau Komo Tec Honda 330R
zusätzlich: Schmiedekolben , Stahlpleuel, Ladedruckerhöhung, spezielle Kopf u. Kurbelgehäuseentlüftung, geänderte Benzinpumpe, Catchtank, Sintermetallkupplung von Sachs.
420PS, 354 NM
0-200km/h unter 11 sek.
Getriebe: Sadev ST 82-14
zusätzlich: Schaltstock, Ganganzeige, Zusatzsteuergerät alles Fa. Sadev.
Getriebe ist Gradverzahnt, lässt sich Vollgas ohne Kuppeln schalten.
Getriebehalter, Antriebswellen, Drehmomentstütze Fa. Komo Tec.
Das Getriebe ist auf Grund der Geräuschkulisse nur bedingt für den Alltag geeignet.
Es ist für eine Höchstgeschwindigkeit von 265 Km/h bei 9000 U/Min ausgelegt. Weitere Daten können erfragt werden.
Das Auto kann mit Sadev Getriebe oder mit original Honda Getriebe
erworben werden.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/lo ... res=EXPORT#" onclick="window.open(this.href);return false;