Geen letter aan toe te voegenWouter81 schreef:Ach ja, er wordt in F1 (net als in de echte wereld) vaak met 2 maten gemeten. Een boze Max op de radio wordt al snel uitgelegd als 'onvolwassenheid'. Dat hoorde ik niet over een Lewis Hamilton die in Monaco vorig jaar ook (als 30 jarige) steen en been klaagde over de foute teamstrategie die hem tot achter Rosberg terugwierp. Precies hetzelfde.
Rookie Max die het achterwiel van Grosjean raakt in Monaco krijgt daarna een gridstraf en penaltypunten op zijn licentie, een tweevoudig wereldkampioen die gister vol op een andere auto rijdt en zwaar crasht krijgt nul straf. Niet dat ik Alonso die straf gun (zeker niet, vind die straffen vaak sowieso bullshit) maar het is absoluut meten met 2 maten. Hoe mooi velen het ook vinden dat een 18 jarige F1 rijdt, het is tegelijkertijd ook een handvat om hem vaak extra hard aan te pakken. Bij zeker de helft van zijn penaltypunten kun je voor 100% je vraagtekens zetten. Heeft Felipe Massa al openlijk geklaagd over het gevaarlijke rijgedrag van Fernando? Nee?
Anyway, ik hou van gepassioneerde sporters die er maximaal voor gaan. Saaie robots die er liever achter blijven hangen (Sainz, Massa, Bottas...), daar heb ik niets mee. Vol agressie een uitbrekende Toro Rosso met 250 km/u opvangen, met een kapotte voorvleugel 1,7 seconde per ronde sneller rijden dan Sainz, dat is toch enorm genieten om dat te zien. We willen vechters zien, geen buschauffeurs.
Misschien had hij de frustratie iets minder duidelijk moeten uiten via de radio maar dat zal hij na een nachtje slapen misschien zelf ook wel hebben geconcludeerd. Maakt niet uit, nu gewoon koppie erbij houden, Sainz de volgende GP's op de baan vermorzelen en nog duidelijker laten zien wie daar de nummer 1 rijder is. Uiteindelijk is dit gedoe ook wel weer ergens goed voor, hij laat weer zien dat er met hem niet te fucken valt en dat vind ik superknap op je 18e. Het is het team nu ook wel weer duidelijk dat ze Max niet moeten benadelen. En anders komt Jos ze wel opzoeken.
En laten we verder hopen dat Toro Rosso ook z'n lessen trekt, want daar zijn gister de grootste fouten gemaakt. Een belachelijke bandenstrategie (niet op mediums gaan halverwege zoals de rest maar op soft waardoor ze later nog een extra stop moesten maken) en zeer slechte communicatie naar beide rijders toe hebben ze enorm veel punten gekost. Franz Tost kan beter in de spiegel kijken dan chagrijnig zijn op z'n coureurs. Het is vooral het team wat gefaald heeft. Met een iets betere strategie waren ze gewoon P5 en P6 geworden, voor Grosjean in de Haas.
F1 seizoen 2016
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 seizoen 2016
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: F1 seizoen 2016
idd mooi uitgelegd.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 seizoen 2016
Idd, allemaal huilebalken........ maar dat weet ik al jaren.......
- Luco
- Berichten: 27901
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2016
http://www.limburger.nl/cnt/dmf20160321 ... toro-rosso" onclick="window.open(this.href);return false;
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: F1 seizoen 2016
Geweldig
- Luco
- Berichten: 27901
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2016
Ja vind het ook een mooi stukje, dat wordt nog vuurwerk dit jaar
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: F1 seizoen 2016
Top verwoord weer Wouter
- Luco
- Berichten: 27901
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2016
http://autovisie.nl/2016/03/spotlight/w ... -jammeren/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: F1 seizoen 2016
Of het onvolwassen is of niet laat ik in het midden.
Maar ik kan 'm prima begrijpen. Heeft 'ie eindelijk een snelle, betrouwbare motor en daarmee gelijk naar P5 gereden in de training, gebeurt er dit..
Maar ik kan 'm prima begrijpen. Heeft 'ie eindelijk een snelle, betrouwbare motor en daarmee gelijk naar P5 gereden in de training, gebeurt er dit..
- Luco
- Berichten: 27901
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2016
Paar mooie foto's van de crash van alonso, de laatste is een erg mooie foto.
Dit had veel slechter af kunnen lopen.
Dit had veel slechter af kunnen lopen.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: F1 seizoen 2016
Serieus naar de klote, die wagen.
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 seizoen 2016
Die eerste foto zeg, niet normaal........
- Luco
- Berichten: 27901
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2016
Echt een engeltje gehad.
Ik zit heel de tijd te bedenken wat dat gele spul nou is op de derde foto aan de rechterkant.
Ik zit heel de tijd te bedenken wat dat gele spul nou is op de derde foto aan de rechterkant.
- smiley
- Berichten: 9106
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: F1 seizoen 2016
Lijkt op een vloeistof die uit die radiator komt.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: F1 seizoen 2016
Het is gewoon de zoveelste mening. En hij haalt er historische gevechten bij die er niks mee te maken hebben.
Verstappen begon z'n team om ingrijpen te vragen omdat het zich ontvouwende scenario het slechtst denkbare was. Dat heeft niks met het bevoordelen van de ene rijder boven de andere te maken. Het is sneu voor Sainz maar zo liggen de feiten er nu eenmaal bij. Carlos haalt moeilijk in. Max heel makkelijk. De moeite die Sainz in het inhalen van de 3 wagen voor hem had moeten steken, stak ie in de (vaak knullige) verdediging jegens zijn eigen teamgenoot. Ergerlijk en dom.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: F1 seizoen 2016
Ik kan me het heel goed voorstellen met dat van Max en wat hij daarna erover vertelde kan ik alleen maar waarderen, leuk zo zouden de meesten reageren, niet dat politieke correctheid, dat vind ik vaak maar niks.
„Het zal wel miscommunicatie met het team zijn, maar ik had eerder dan Carlos aangegeven dat ik naar de pits wilde voor nieuwe banden”, verklaart Verstappen, als hij zich na een afkoelingsperiode en overleg met de ingenieurs redelijk mild uit.
Dat het zover kwam, lag aan de pitstops van Verstappen en Sainz halverwege de race. Op dat moment rijden de twee op een voortreffelijke vierde en vijfde plaats, maar moeten nog één keer naar de pits voor een bandenwissel. Uit tactische overwegingen is het een ongeschreven wet in de Formule 1 dat bij een dergelijk scenario de best geklasseerde rijder als eerste de pits in duikt, Verstappen in dit geval dus. In ronde 31 is het echter Sainz die aangeeft dat hij dringend nieuwe banden nodig heeft en besluit de pits op te zoeken. Als één ronde later ook Verstappen voor zijn wissel komt, is het team daar niet klaar voor. De banden liggen niet op hun plek en Verstappen verliest bijna zeven seconden door het geklungel.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 seizoen 2016
Sainz' missie is voor zijn bejubelde teamgenoot eindigen, die van zijn teamgenoot is zo hoog mogelijk eindigen. Met die tweede instelling kom je als collega coureurs(en team) samen al een stuk verder(beste is om samen zo hoog mogelijk te eindigen in welke volgorde ook, maar een echte racer gaat voor zijn eigen race). Dus ik snap de frustratie wel. En dan kan Sainz nog zo volwassen interviews geven alsof er niks aan de hand is, zijn acties helpen het team niet verder(misschien moet ie MotoGP gaan rijden ). Verstappen kon Hamilton ook achter zich houden, dus kan ook niet zeggen dat Sainz zich nou bewezen heeft door een gelijke auto achter zich te houden. Laat die laml*l zich richten op inhalen inderdaad.Hielke schreef:De moeite die Sainz in het inhalen van de 3 wagen voor hem had moeten steken, stak ie in de (vaak knullige) verdediging jegens zijn eigen teamgenoot. Ergerlijk en dom.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: F1 seizoen 2016
Knap dat ie naar de crash er zo weer uitstapt en wegloopt. Geluk of (erg) goede veiligheidsconstructie?
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
- Contacteer:
Re: F1 seizoen 2016
[YouTube][/YouTube]
Gele verf van de belijning dat van het asfalt af te geschraapt? Rechtsonder zie ik ook geel.Luco schreef:Echt een engeltje gehad.
Ik zit heel de tijd te bedenken wat dat gele spul nou is op de derde foto aan de rechterkant.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: F1 seizoen 2016
Dat autovisie artikel slaat de plak ook goed mis zeg. Heeft die schrijver überhaupt de race wel gezien.
Ik zit met koorts thuis en heb de race nog eens goed bekeken. Het is duidelijk dat Sainz voor zichzelf kiest en Verstappen voor het uiteindelijke resultaat van beide auto's (het teamresultaat dus). Ik snap dan ook niet dat ze hem onvolwassen vinden reageren. Hij reageert gewoon een aantal keer over de radio dat het swappen van posities effectiever is om beide auto's verder naar voren te krijgen, wat feitelijk ook zo is. Uiteindelijk krijgt Sainz de opdracht van plaats te verruilen en vertikt dit gewoon. Verstappen wist dat hij deze call kreeg en daardoor reden ze bijna tegen elkaar aan omdat Verstappen ervan uitging dat hij ruimte liet. Een wonder dat ze elkaar niet raakte.
Dus, Sainz pikt de banden in van Max en wil hem later niet voorbij laten. Hierdoor loopt het team veel punten mis en is de sfeer gezet. Wie heeft hier nou een EGO probleem???
Ik zit met koorts thuis en heb de race nog eens goed bekeken. Het is duidelijk dat Sainz voor zichzelf kiest en Verstappen voor het uiteindelijke resultaat van beide auto's (het teamresultaat dus). Ik snap dan ook niet dat ze hem onvolwassen vinden reageren. Hij reageert gewoon een aantal keer over de radio dat het swappen van posities effectiever is om beide auto's verder naar voren te krijgen, wat feitelijk ook zo is. Uiteindelijk krijgt Sainz de opdracht van plaats te verruilen en vertikt dit gewoon. Verstappen wist dat hij deze call kreeg en daardoor reden ze bijna tegen elkaar aan omdat Verstappen ervan uitging dat hij ruimte liet. Een wonder dat ze elkaar niet raakte.
Dus, Sainz pikt de banden in van Max en wil hem later niet voorbij laten. Hierdoor loopt het team veel punten mis en is de sfeer gezet. Wie heeft hier nou een EGO probleem???
- Arthur
- Berichten: 39757
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: F1 seizoen 2016
Iets met roze brillen...
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: F1 seizoen 2016
Heeft Sainz nu echt met de banden van Verstappen gereden?
Dat lees ik overal, maar dat kan toch helemaal niet; daar moet je toch een penalty voor krijgen?
Anders wordt het als team wel heel makkelijk om je nummer 1 rijder te bevoordelen, geef hem gewoon de banden van je #2 en laat die maar op oude meuk ploeteren.
Verder zal het allemaal wel, als Sainz aan de kant was gegaan was hij de rest van zijn leven een #2 coureur geweest. Waarschijnlijk wordt hij dat toch wel, maar in zijn hoofd is hij daar nog niet klaar voor.
Dat Verstappen over de zeik is, is redelijk logisch, maar dat Sainz niet aan de kant ging ook.
Dat Sainz onverwachts binnen komt en het team daarvan even in de stress schiet, snap ik. Wat ik niet snap is dat Max 3(!) rondes later binnen komt en het team dan nog steeds in de stress is van de onverwachte stop van Sainz en ze daardoor 7 seconden verliezen. Het zouden wel Italianen kunnen zijn…
Dat ze een rijder die problemen heeft met zijn banden niet binnen verwachten, snap ik ook niet. Daarvoor is het allemaal net even te professioneel, het hele team zou op zo'n moment altijd stand-by moeten staan.
Kortom: matige race van Sainz, redelijk goede race van Verstappen maar met iets meer beleid had daar meer in gezeten en zeer matig optreden van Toro Rosso.
Ze hebben op het moment misschien wel de 3e auto van het veld, maar zijn daar als team nog niet helemaal klaar voor...
Dat lees ik overal, maar dat kan toch helemaal niet; daar moet je toch een penalty voor krijgen?
Anders wordt het als team wel heel makkelijk om je nummer 1 rijder te bevoordelen, geef hem gewoon de banden van je #2 en laat die maar op oude meuk ploeteren.
Verder zal het allemaal wel, als Sainz aan de kant was gegaan was hij de rest van zijn leven een #2 coureur geweest. Waarschijnlijk wordt hij dat toch wel, maar in zijn hoofd is hij daar nog niet klaar voor.
Dat Verstappen over de zeik is, is redelijk logisch, maar dat Sainz niet aan de kant ging ook.
Dat Sainz onverwachts binnen komt en het team daarvan even in de stress schiet, snap ik. Wat ik niet snap is dat Max 3(!) rondes later binnen komt en het team dan nog steeds in de stress is van de onverwachte stop van Sainz en ze daardoor 7 seconden verliezen. Het zouden wel Italianen kunnen zijn…
Dat ze een rijder die problemen heeft met zijn banden niet binnen verwachten, snap ik ook niet. Daarvoor is het allemaal net even te professioneel, het hele team zou op zo'n moment altijd stand-by moeten staan.
Kortom: matige race van Sainz, redelijk goede race van Verstappen maar met iets meer beleid had daar meer in gezeten en zeer matig optreden van Toro Rosso.
Ze hebben op het moment misschien wel de 3e auto van het veld, maar zijn daar als team nog niet helemaal klaar voor...
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: F1 seizoen 2016
Arthur, heeft niks met een roze bril te maken, is gewoon een spot on analyse van Reind.
Van Peter ook trouwens. Sainz was er nog niet klaar voor om tweede viool te spelen. Maar als ie dat na dit debacle nog niet is dan stelt ie zijn carrière als F1 rijder in de waagschaal. Ook als tweede rijder kun je het in de F1 nog lang uithouden. Maar dan moet je niet zoals nu de kansen op veel punten om zeep helpen. Als het team 'push Carlos' zegt, dan bedoelen ze daarmee natuurlijk 'tis mooi geweest jongen, nu inhalen en anders voor Max opzij gaan'. Flikt ie dit op korte termijn nog een keer dan zou het me niet verbazen dat ie mid-season vervangen wordt.
Dat er voor Max bij z'n pitsstop geen banden klaar stonden blijft vreemd. Daar zullen we wel nooit het fijne van te weten komen.
Van Peter ook trouwens. Sainz was er nog niet klaar voor om tweede viool te spelen. Maar als ie dat na dit debacle nog niet is dan stelt ie zijn carrière als F1 rijder in de waagschaal. Ook als tweede rijder kun je het in de F1 nog lang uithouden. Maar dan moet je niet zoals nu de kansen op veel punten om zeep helpen. Als het team 'push Carlos' zegt, dan bedoelen ze daarmee natuurlijk 'tis mooi geweest jongen, nu inhalen en anders voor Max opzij gaan'. Flikt ie dit op korte termijn nog een keer dan zou het me niet verbazen dat ie mid-season vervangen wordt.
Dat er voor Max bij z'n pitsstop geen banden klaar stonden blijft vreemd. Daar zullen we wel nooit het fijne van te weten komen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 71 gasten