Dat heb ik ook eventjes gedacht, alleen denk ik van niet in die zin BMW rekent met de wet van de grote getallen. Productie dit jaar zeg 5000. Dan 5000 6MT en 5000 DCT bakken,. Die ze ook in andere modellen kwijtkunnen. Het is geen Spijker of Donkervoort natuurlijk.flieger schreef:Het kan natuurlijk wel zo zijn dat een gewenste wijziging (forse) invloed heeft op de levertijd. Als BMW wat minder handbakken heeft ingekocht en jij zet 'm om naar handbak dan kan er zomaar een maand of meer levertijd bij komen.Robin schreef:Theoretisch 5-6 weken voor het bouwen begreep ik altijd. De mijne is mid mei 16 productie aldus wat ik zag in de schermen bij m'n dealer....Arthur schreef:Vraagje tussendoor: hoe vaak kun je je bestelling wijzigen en tot welk tijdstip tov aflevering?
En dan nog hebben ze een leverprobleem hoedanook dat zie je nu al:)
Sportauto test heb ik op PDF, de handbak wordt niet meteen als koopfactor nr 1 gezien door hun tov DCT(die 3900 meer kost in D) ergo ze pleiten zelfs vóór de DCT in de M2 icm met de motor en de snelheid etc waar 't allemaal mee gaat....think about it...
Zo zie je dus de halve wereld behalve de Duitsers zelf(ams en Sportauto) kiezen voor de handbak koste wat het kost.
Ook 'n Australier die 'n M5 F10 DCT heeft reed deze week op 't circuit met de M2 DCT, vond 'm fantastisch. Ik vragen over (terug)schakeltijden. Hij: Nee perfect net als de M5 DCT. En hij meldde nog even dat ie ook 'n M135i 8AT heeft en die qua bak niet in de schaduw kan staan van de DCT....
Ik ga woensdag dus weer proefrijden met 'n M4 DCT en m'n eigen conclusies trekken.