BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 17 feb 2016, 15:40

Als je een 116i rijdt inderdaad.

Maar met een 1M in de garage wacht ik met plezier een jaar op een M2 waarom niet.

M2 handbak is gewoon een 1M in een nieuw jasje.

Ik kijk eigenlijk meer uit naar een focus RS

https://www.youtube.com/watch?v=pdTOSIK ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 feb 2016, 15:57

Andre schreef:Als je een 116i rijdt inderdaad.

Maar met een 1M in de garage wacht ik met plezier een jaar op een M2 waarom niet.

M2 handbak is gewoon een 1M in een nieuw jasje.

Ik kijk eigenlijk meer uit naar een focus RS

https://www.youtube.com/watch?v=pdTOSIK ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

:)

En een 116d, geen i, is geen slechte kar ook nog, maar uiteraard tel ik af, 1M en GTS history, ik wil door........


Nog even een quote van Sam@bimmerpost, de maker van review en video op Bimmerpost aangaande HB-DCT-PDK;

I'll be the first to admit that the DCT shifts faster than I can, so I don't think the manual is going to win this particular 0-60 contest. However, the manual never 'felt' any slower to me than the DCT. I think if max performance is your game, then DCT has to be it. But I know from driving both transmissions back to back that I definitely enjoyed the manual more. Also, while fast, the DCT max attack upshifts are quite violent. You can actually see my head snap in the video. I can upshift a manual pretty fast and aggressively, but I don't snap my own head back unexpectedly like that. The Porsche PDK does a better job and is just as fast if not faster.
Doe er mee wat je wil...........dat doe ik ook.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M2

Bericht door RVV » 17 feb 2016, 15:59

Ik ben benieuwd naar de praktijkverschillen en overeenkomsten tussen de 1M en M2. En dan van de ervaringsdeskundigen en niet van het journalisten gilde.. Want dat geloof ik allemaal wel

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 16:05

*haalt schouders op*

Mooie foto:
Afbeelding

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 17 feb 2016, 16:08

Qua formaat en voorbumper looks de 1M. Ook de wielkast verbredingen van de 1M vindt ik mooier.

Wat ik zeg de M2 is een 1M in een nieuw jasje.

Ik ben blij dat ik de 1M nog heb. Het is toch een bruut ding en het ding heeft echt een cult status en zeker met 6000 auto s wereldwijd. Na velen hun 1M straks hebben ingeruild zal het de prijzen iets onder druk zetten. Maar door de lage aantallen zullen ze vanzelf weer omhoog gaan. Laat maar mooi aan de druppel lader staan. We zien wel wat de toekomst ons brengt. Als de automobiel industrie alleen elektrische troep brengt in de toekomst dan gaat ie zo bi zo niet meer weg.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 16:20

1M is supergeweldig. Apart. Zeer stoer. M2 vind ik echt mooier in real life dan 1M. Maar alles is subjectief. En 't is weer wat anders.
De rest qua cultstatus denk ik ook. Maar dan moet ik 'm in de garage laten staan....

Graag beide. Maar ja.

En 'n F Type:)

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1987
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: BMW M2

Bericht door Joost » 17 feb 2016, 17:14

Het is ook heel logisch dat DCT in een M2 langzamer is als PDK in een GT3. Een atmo motor zoals in een GT3 toert simpelweg veel sneller op door de lichtere bouw. Turbomotoren hebben van nature zwaardere internals dus tussengas duurt langer bij terugschakelen en bij opschakelen wil je ook niet zo snel aankoppelen als bij een GT3 simpelweg omdat het veel meer slijtage aan de platen en aandrijflijn geeft.
Als dit zo zou zijn dan zou je verwachten dat de PDK in een 991 Turbo/Turbo S langzamer zou schakelen dan die van de 991 GT3/GT3 RS en dat heb ik niet waar kunnen nemen tijdens mijn rit in de Turbo S. Schakelt net zo snel als in de GT3. Zowel down- als upshifts.

Lijkt er op dat Porsche zijn zaakjes wat betreft de PDK versnellingsbak gewoon erg goed op orde heeft.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 feb 2016, 17:27

Joost schreef:
Het is ook heel logisch dat DCT in een M2 langzamer is als PDK in een GT3. Een atmo motor zoals in een GT3 toert simpelweg veel sneller op door de lichtere bouw. Turbomotoren hebben van nature zwaardere internals dus tussengas duurt langer bij terugschakelen en bij opschakelen wil je ook niet zo snel aankoppelen als bij een GT3 simpelweg omdat het veel meer slijtage aan de platen en aandrijflijn geeft.
Als dit zo zou zijn dan zou je verwachten dat de PDK in een 991 Turbo/Turbo S langzamer zou schakelen dan die van de 991 GT3/GT3 RS en dat heb ik niet waar kunnen nemen tijdens mijn rit in de Turbo S. Schakelt net zo snel als in de GT3. Zowel down- als upshifts.

Lijkt er op dat Porsche zijn zaakjes wat betreft de PDK versnellingsbak gewoon erg goed op orde heeft.

+1

sprekend uit eigen ervaring FWIW

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 feb 2016, 17:30

Robin schreef:1M is supergeweldig. Apart. Zeer stoer. M2 vind ik echt mooier in real life dan 1M. Maar alles is subjectief. En 't is weer wat anders.
De rest qua cultstatus denk ik ook. Maar dan moet ik 'm in de garage laten staan....

Graag beide. Maar ja.

En 'n F Type:)

Tuurlijk 1M fantastisch ding, cult ook, maar goed, das een E30 M3 ook, en die blief ik nu ook niet meer. M2 IRL nog niet gezien, maar ik neem bovenstaande gelijk aan.

Iemand zei;

Een auto die op rails gaat, die hoef ik niet, dan pak ik wel de trein.

Ik zeg;

Een auto in de garage om te kijken, die hoef ik niet, dan ga ik wel naar het museum.


Maar ik kan begrijpen dat uit "beleggings" oogpunt dit wel gebeurt, maar dat ambieer ik zelf niet.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 feb 2016, 17:40

Andre schreef:Qua formaat en voorbumper looks de 1M. Ook de wielkast verbredingen van de 1M vindt ik mooier.

Wat ik zeg de M2 is een 1M in een nieuw jasje.

Ik ben blij dat ik de 1M nog heb. Het is toch een bruut ding en het ding heeft echt een cult status en zeker met 6000 auto s wereldwijd. Na velen hun 1M straks hebben ingeruild zal het de prijzen iets onder druk zetten. Maar door de lage aantallen zullen ze vanzelf weer omhoog gaan. Laat maar mooi aan de druppel lader staan. We zien wel wat de toekomst ons brengt. Als de automobiel industrie alleen elektrische troep brengt in de toekomst dan gaat ie zo bi zo niet meer weg.
Het is idd 1M flared vs M2 bulged fenders........en dan vind ik de 1M ook mooier, dikker, agressiever ook.

Bij bulged wielkasten is de spoorbreedte buitengewoon kritisch, is die te smal,te iel, dan krijg je de hangzak carrosserie, met excuus voor een betere term. Zoals ik het nu van de pics kan beoordelen staat de M2 erg goed, de stance dus, dan past het plaatje zoals het moet zijn.

Sterker, ik heb nog nooit een BMW standaard zo goed op de poten zien staan.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 feb 2016, 17:48

RVV schreef:Ik ben benieuwd naar de praktijkverschillen en overeenkomsten tussen de 1M en M2. En dan van de ervaringsdeskundigen en niet van het journalisten gilde.. Want dat geloof ik allemaal wel

Dat durf ik zo wel te zeggen;

Verschil;
1M is giftiger, een slang die bijt als je niet bij de les bent.

M2 is goedmoediger, meer vergevingsgezind.


Overeenkomst;
Het zijn de kleinste M`s die leverbaar waren en zijn daarmede ook het leukste om te rijden. De mooiste combinatie tussen enerzijds kracht en anderzijds agiliteit.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 17 feb 2016, 19:08

Is the M2 the perfect M? It is hands down better than the M4, which has turned into more of a grand tourer than a sports car.

But it falls a bit shy of the now-mythical 1M. That car was a far more focused machine that rewarded the best drivers who had the guts to extract the most from it. The M2 is very fast and very good, but it’s also a bit more mainstream. The M2 has a much broader target audience, and hence it is a little watered down.

The manual is definitely a big win for the M2. Now I am going to say something very heretical for those who pray at the House of Jalop. Normally, for a car that I am going to drive as a daily driver, I would take the M DCT over the manual every time. Sure, I love running through the gears as much as the next guy (maybe even more!), but for everyday practicality I don’t mind a good automatic.

However as a weekend toy, the manual would be my choice. With the M2 that choice would be far more difficult.

Not only is the M2's manual one of the best in the business with easy, short throws and a perfectly-balanced clutch, the insanely wide torque band (max torque from 1,400 RPM to 5,560 RPM) of the M2 means that you can pretty much leave the car in fourth gear and just putter around.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: BMW M2

Bericht door Tim N » 17 feb 2016, 20:26

romo schreef: Sterker, ik heb nog nooit een BMW standaard zo goed op de poten zien staan.
:whistle:

Afbeelding

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW M2

Bericht door dvh » 17 feb 2016, 20:39

Een van de meest stijlvolle M's van BMW.
Dat overtreffen ze vandaag de dag niet meer.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: BMW M2

Bericht door Leen » 17 feb 2016, 20:42

De eerste m2's zijn nu ook bij de NL dealers geland , in Amsterdam werd er vanochtend 1 gelost .

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M2

Bericht door Macboy » 17 feb 2016, 20:58

Andre schreef:Not only is the M2's manual one of the best in the business with easy, short throws and a perfectly-balanced clutch, the insanely wide torque band (max torque from 1,400 RPM to 5,560 RPM) of the M2 means that you can pretty much leave the car in fourth gear and just putter around.
Mooi stukje proza. Daarom dus de handbak. Roep al jaren dat een breed bereik ook niet bij een automaat past. Wel bij een diesel, daar is het toerenbereik heel compact.
Robin schreef:DCT die blijkbaar toch minder slecht is dan eerder werd beweerd.
Door autojournalisten wordt de DCT al een paar jaar de hemel in geprezen in alle reviews. Persoonlijk heb ik nog niemand gehoord over de traagheid van het reageren van de DCT. Totdat Romo en ik er over waren begonnen en toen steeds meer mensen hier ook melding van maakten. Met Bert als laatste toevoeging die ons verhaal bevestigt. Wat maakt in jouw gedachtegang dan dat diezelfde journalisten nu opeens wel zullen klagen over de DCT in de M2 ?

De reden dat deze autojournalisten lyrisch zijn over de DCT is omdat ie zo bizar snel schakelt. Dat klopt ook. Dus snel van het ene verzet naar het andere verzet schakelen. Dat is dus heel iets anders dan de traagheid tussen het indrukken van de flipper en het uiteindelijke terugschakelen. Daar zit namelijk een eeuwigheid tussen. Maar goed, misschien heeft niet iedereen een even goed reactievermogen ?
Bert ///M3 schreef:Het is heel logisch dat een DCT bak langzamer is bij terugschakelen als bij opschakelen. SMG bakken waren om die reden ook altijd trager met terugschakelen. Enige wat ik me er bij voorstellen kan is de situatie dat je met 80 op een rotonde af komt en vervolgens hard remt en 4-5 versnellingen terug klapt. Dan moet hij er wellicht over nadenken.
Dat is dus precies wat Romo en ik in het M4 draadje duidelijk maakten. Maar nee wij waren de idioten en wat wisten wij ervan ....
Macboy schreef:Dat je godverdomme op een rotonde komt afrijden met 100km/h in zijn 4 en dan vol in de ankers gaat en dan twee keer met je vingers tikt om naar zijn 2 te gaan en dat je dan godverdomme al op de rotonde zit te sturen terwijl de motor nog bezig is met schakelen ?? Is dat dan serieus wat wij rijplezier noemen of iets om kotsmisselijk van te worden en je mateloos te irriteren elke keer dat je handmatig schakelt ? Moet ik de DCT een stuk feilloze techniek noemen of een portie transmissievertraging van hier tot fucking München ???
:mrgreen:



Afbeelding

Geweldige foto :love:
Laatst gewijzigd door Macboy op 17 feb 2016, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 feb 2016, 21:00

Leen schreef:De eerste m2's zijn nu ook bij de NL dealers geland , in Amsterdam werd er vanochtend 1 gelost .

Hier de beelden;




Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 21:21

Zwart is ook geweldig.

Nu zijn er hier 'n paar mensen die er 'n probleem van maken/ mee hebben dat mijn persoontje voor de snellere DCT bak gaat.

Wat maakt jullie dat uit?
Is het om mij te helpen of ligt er een andere reden aan ten grondslag?
Ik red mezelf prima, ook in autoland, ik zie de voors en tegens. Maar als 'n groepje 'enthousiastelingen' die nog nooit 'n drift hebben gelegd of nog nooit 'n circuit hebben gezien (wereldwijd) allemaal voor de handbak gaan, moet ik dat ook?

En niet, ik herhaal niet naar André kijken, die is 'n maatje te hoog gegrepen voor al die 'enthousiastelingen', die doet andere dingen met auto's, die heeft er 'n paar, kan de M2 als hooligan gebruiken.

Ik wilde wat nieuws, ik rij nu amper in de 1M want 'anders kwamen er teveel km's op', dat is 't dus ook niet.

Ik wil niet exact 'n 1M in 'n nieuw jasje want dan kon ik doorrrijden, één van de redenen dat ik DCT koos.
Ik ben nu zover na dit gedoe dat ik helemaal geen handbak meer kies:)

Ik ben ook zeker enthousiasteling en heb denk ik 'n wat trager reactievermogen dan Macboy.
Het is m'n daily, vertel mij maar wat 'jullie probleem' met mijn keus is.

Er is geen noemenswaardige vertraging in 't terugschakelen als de bak in de juiste stand staat en hij het zelf heeft geleerd. Dat een paar enthousiastelingen stoer gaan roepen dat ie traag terugschakelt, terwijl hun voeten al in 'n dubbele windsor knoop raken bij de eerste de beste heel en toe en dat ze het dsc off knopje nog nooit hebben gevonden, vermelden ze er niet bij.

Ik heb gesproken.

Een hele goedenavond gewenst. :D

Robin(M2 DCT in LBB)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 feb 2016, 21:26

Mij is het om het even Robin, dat poste ik vanmiddag al.

Leven en laten leven.......


Zwart is altijd goed, maar goed, na 2 keer zwart en 1 keer blauw, nog maar en keer blauw dan :lol:

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 21:30

Ach al ligt er 'n daf variomatic in, ik vind helemaal mooi.:)

Te gek model(looks)
Te gekke sound
Power plenty
LSD
RWD

:df:

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 21:35

Het gaat niet om DCT vs 6MT

Het gaat om blauw vs zwart nu, tering, wat 'n gaaf ding in zwart:)

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 17 feb 2016, 21:39

Bimmerpost, M4 owner, posted last year:

I think folks are not understanding DCT. DCT is not a sequential gearbox.

It can skip gears without problem. Pull the (-) paddle quickly twice and it wil skip a gear. Pull it quickly three times, and it will skip two gears. Press the kickdown button while holding the downshift paddle and it will skip as many gears as needed to be in the optimal gear for acceleration.

That being said, when downshifting, DCT needs to open both clutches to blip the throttle and match the revs and then re-engage the proper clutch. There is a time delay to complete this; however it is at least as fast a process than it is on manual or SMG transmission. It may seem slower because all you can do is wait while the servos do their stuff; on a 6MT, your mind is focused on completing the task at hand.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 17 feb 2016, 21:43

^ niks nieuws onder de zon IMO..........

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 21:46

MarkS schreef:Bimmerpost, M4 owner, posted last year:

I think folks are not understanding DCT. DCT is not a sequential gearbox.

It can skip gears without problem. Pull the (-) paddle quickly twice and it wil skip a gear. Pull it quickly three times, and it will skip two gears. Press the kickdown button while holding the downshift paddle and it will skip as many gears as needed to be in the optimal gear for acceleration.

That being said, when downshifting, DCT needs to open both clutches to blip the throttle and match the revs and then re-engage the proper clutch. There is a time delay to complete this; however it is at least as fast a process than it is on manual or SMG transmission. It may seem slower because all you can do is wait while the servos do their stuff; on a 6MT, your mind is focused on completing the task at hand.

Klopt heb ik ook gelezen,, en zo uit m'n hoofd zei nickname CanAutM3 dit. Klopt toch?
Maakt niet uit, vechten tegen de bierkaai wat dat betreft:)

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 17 feb 2016, 21:53

Ligt denk ik aan mij maar ik vind zwart zo vers van transport nog hoog op z'n poten, plastic erop etc dus niet op z'n mooist nu al genomineerd om te kiezen ipv blauw! Geweldig ding!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Dimitri, Semrush [Bot] en 130 gasten