Als vervanging van deze:
Waar we in minder dan 3 jaar meer dan 178.000 probleemloze km'ers mee hebben gereden...
De 320d is nóg lekkerder dan de vorige, de auto is niet van mij maar ik zal er de komende 3 jaar toch weer zo'n 15.000 plezierige kilometers mee gaan beleven! Dus bij deze laat ik hem effe zien.
Er werd eerst nog overwogen een A4 Avant te nemen maar na de proefrit wisten we wel beter!
In de basis moet ik zeggen dat de nieuwe niet veel verscheeld van de oude maar er zijn wel een paar opvallende punten:
·Cruise controll onder de bediening van je wissers is imho een grote ergonomische misser!
·Cliché maar waar, i-drive vergt gewoon een paar weken gewenning...
·De powerband is wat geleidelijker, bij de E46 krijg je echt een duw in de rug bij +- 2000rpm. Dat is er nu uit, dus hij voelt wat minder snel (wat hij niet is).
·Hij is een wat stugger geworden wat ik erg fijn vindt. De mensen die voor comfort gaat zullen de run flat banden wat minder appreciëren.
·Meer bagage in de kofferbak door het ontbreken van het reservewiel.
·De beenruimte achterin is nog steeds schaamteloos klein.
·Bij het uitzetten van dsc overstuurd de auto gemakkelijker dan de e46 wat natuurlijk voor mee rij plezier zorgt.
Waarschijnlijk rijden we de komende 3 jaar weer een kleine 2 ton zonder problemen in dit lekker sturend hok!