BMW M4 Concept

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M4 Concept

Hebben-hebben-hebben!
6
16%
Jammer, maar die varkensneus sla ik over!
14
37%
Een 435i met M Performance-pk's is wel genoeg
0
Geen stemmen
Die M's kennen we wel, het wordt tijd voor een 911
8
21%
Bel maar terug als ze met een M2 komen
4
11%
Beter dan de 1 M wordt het niet
6
16%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M4 Concept

Bericht door RVV » 06 feb 2016, 08:29

Wat een drama, vermakelijk om te lezen :TV kijken: verder geen ervaring met deze bak dus geen mening.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 06 feb 2016, 08:41

Artosevo schreef:Vreemd, ik heb andere ervaringen met de M3 en M4. Destijds proefgereden met eerst een M3 en 2 maanden later met een M4. Schakelen (manual) vond ik prima snel gaan, misschien een kleine fractie langzamer dan de PDK bak van Porsche. Destijds ook proefgereden met een gewone Cayman, toen een Cayman GTS en later nog de GT4, dus had ik een goed vergelijk. En nee, ik ben zeker geen rechtuitbrander. Dus eigenlijk vond ik de M3 en M4 prima auto's die zeker niet als een dooie pier aanvoelen, zoals Romo omschrijft, gooi het ESP/DSC maar eens uit en hij gaat al dwars bij de eerste de beste bocht.
LOL laten we dat maar niet doen bij deze heren:)

Storm in 'n glas water natuurlijk.
Ook leuk: het M4 gevoel/massa/besturing/bak etc indirect één op één projecteren op een M2 ofzo.
De F30 335i reed al to-taal anders in 'alles' dan de F10 535i destijds.
Maar het ging hier om het vinden van een stok om mee te slaan, de BMW DCT bak in de M4.
Ik zou zeggen bij de M4 waarin ik reed: Te lang ,groot, teveel knopjes, maar kan me zeer zeker niet vinden in het relaas van Romo en Macboy.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M4 Concept

Bericht door romo » 06 feb 2016, 08:48

drama, ontnuchterend, desillusie .....................geeft het maar een term.

Ik kan het hele weekend nog testen, das wat ik ga doen.

Buiten de bak om is het een prima snelle BMW, met een overdosis aanPK`s en Nm`s, net als alle andere snelle BMW`s, het voegt niets meer toe IMHO

Niet qua sportiviteit
Niet qua lichtvoetigheid
Niet qua agiliteit
Niet qua beleving


Het is allemaal "te"

te veel weggefilterd
te veel keuzes, knopjes en menu`s
te veel gedoe en te weinig daar waar het over zou moeten gaan; rijden en rijbeleving!

De hoeveelheid keuzes leggen pijnlijk bloot dat het te veel een mix van alles moest worden, een compromis kar in alle opzichten, en zachte heelmeesters enz........


Een keuze stress kar...........

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 06 feb 2016, 09:00

Had je de Cayman GTS nog maar?
Of de 1M?

Ik vind dit wel heel shakespeareaans, het is al '2012'geweest hoor:)

Kijk als ik er nou zelf niet mee gereden had, maar ok.

Het voegt niks toe.
Macboy praat jij Romo even gauw in 'n Donkervoort GTO:)))

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M4 Concept

Bericht door RVV » 06 feb 2016, 09:05

Maar Romo waarom zou een M2 dan wel fantastisch moeten zijn in jouw beleving? In ieder geval zo fantastisch dat je hem zonder een fatsoenlijke proefrit koopt?! Mischien voelt de M2 wel bijna net zo aan als de M3/M4 in jouw beleving?! Ben je mooi klaar mee straks. De 1M rechtstreeks projecteren op de M2 is dus ook geen garantie want die mannen bij M gmhb weten gezien je ervaring die je hierboven schrijft ook niet waar ze mee bezig zijn.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39590
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Arthur » 06 feb 2016, 09:30

Romo gaat voor de HB en heeft dus minder last van een eventueel verschil.

Vind wel dat beide "testers" wat kinderachtig in de hoek worden gezet. Ze posten hun ervaringen, irl, en dat wordt afgedaan als onnozel geneuzel. Is alleen maar mooi dat er normale mensen zijn die een abnormale en voor velen een onbereikbare auto mogen rijden en hun belevingen posten. Zou voor mij een reden zijn als ik, voor welke DCT BMW dan ook, in de markt was om er serieus nog eens naar te kijken. Voor degene die hem zelf al getest hebben en oké bevonden hebben, prima. Maar voor anderen mss toch wel een reden om ff te rijden ipv blind bv een M2 te kopen omdat ie uitverkocht is en dan de DCT nemen omdat ie 6800,- goedkoper is. Wel een goede reden overigens :)

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 06 feb 2016, 09:45

Goed verhaal Rico.

Arthur, kinderachtig in de hoek gezet was niet mijn bedoeling. 'Hun' ellenlange epistels over hoe beroerd 't allemaal wel niet is heb ik volgens mij netjes gepareerd. 'In een hoek zetten' is het product van hun argumentatie. Iets met hete soep?:)
Wat ik al zei, ik heb zelf ermee gereden en kan me totaal niet vinden in hun relaas(ja hij is te groot/lang teveel knopjes en ik heb liever 'n M2 daarom/door) , maar verder is het niet meer dan dat. Je kunt het in een hoek zetten ook omdraaien Arthur. De DCT wordt afgekraakt, de handbak is het beste, geen tussenweg. M4 geen rijbeleving niks. Volgens mij heb ik daar netjes op gereageerd met prima argumentatie.

Romo heeft de GTS weggedaan om z'n eigen redenen. 1M ook. Het is allemaal perceptie en die is voor iedereen anders.

Wel ben ik bang net als Rico dat Romo het niet gaat vinden in 'n M2. Ten eerste is er één knop die meer rijbeleving(...) biedt dan alle andere knoppenteringzooi in 'n //M BMW en die heet DSC OFF:)

Romo hou je taai. Zen ofzo. :beer:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Andre » 06 feb 2016, 09:50

Ik heb op papenburg gedrift met een m4. Wat mij heel erg tegenviel was de elektronische stuurpomp.

DCT was inderdaad niet het rapste bij terug schakelen.

Als daily zou ik mij er niet aan storen maar als fun auto wel. De Audi rs3 bak is nog veel trager maar als daily heb ik daar geen last van.

Ben blij met de handbak keuze. Elektronische stuurpomp zal,denk ik op,de m2 tegenvallen!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M4 Concept

Bericht door RVV » 06 feb 2016, 09:51

Mijn opmerkingen zijn iig niet kinderachtig bedoeld. Terdege serieus... Romo kocht een GTS en gaf achteraf aan dat die auto heel veel nadelen voor hem kende. De M3 e92 een paar jaar eerder idem dito (meen ik me te herinneren).. De M4 valt blijkbaar ook heel erg tegen. Over het algemeen een auto die "WE" blind durven te kopen.. De M2 is eigenlijk nog een groot vraagstuk voor Romo. Of een handbak de M2 tot zijn recht laat komen is misschien wel aannemelijk maar niet vanzelfsprekend. Maar de "hamvraag" zal de M2 dezelfde agiliteit kennen als de 1M? Of zal die veel meer lijken qua rijden op M4?! Dit allemaal bedoeld in de context en beleving van Romo en zijn kijk op autorijden. (Geen rant op de M2 want dat bedoel ik ZEKER niet).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39590
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Arthur » 06 feb 2016, 10:01

Robin, mee eens, je kunt het idd ook omdraaien. Ik las een paar dingen als steken onder water, in de trant van "jullie snappen er niets van en ik wel". Wellicht verkeerd geïnterpreteerd door mij?
Wat ik wel prettig vind is dat er een mening gegeven wordt die eerlijk en zonder bijbedoelingen is. Denk ik. Zoals ook jouw en Andre z'n ervaringen met de DCT. Ik heb die ervaringen helemaal niet maar vind het interessant om te lezen. Ik zou blind voor een DCT gaan, mede vanwege zelfkennis:)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW M4 Concept

Bericht door dvh » 06 feb 2016, 10:09

Mooi weer :-)

Maar ligt het niet aan de verwachting?
Ik bedoel. Zet mij in dezelfde M4 en ik ben helemaal 'blown away' door de ervaring.
Daar waar ik niks gewend ben.

Maar rij je al jaren lang dagelijks in 100k+ kostende auto's rondt dan is een M4 geen verrassing meer. En dan ga je de verschillen (terecht) opmerken. En dan kan iets tegenvallen. Of wellicht was de verwachting gewoon hoger.

Maar betreft die flippers.. Heb wel eens filmpjes van Ferrari's gezien waar dat flipperen echt superdirect ging. Zag er ook erg stoer uit. Het lijkt mij ook wreed irritant dat wanneer je terugschakelt er een dergelijke vertraging in zit.

Dat heeft een Smart ook.. Schakel je terug dan duurt het een halve minuut.. Gaat nergens over. Zo zou je het niet verwachten in een M4. Zou gewoon 'tak tak tak' moeten zijn ala Ferrari (filmpje :*-) )..

Gelukkig heb ik die problemen niet in mijn HB slowmotion polo... :coffee:
Robin en Joost. En alle andere pro DCT mensen. En iedereen die zich liefhebber durft te noemen.

Check deze opname nou eens bij 2:11-2:14 sec en vertel mij eens wat ik daar zie. Ben ik nou gek of wat ? Dat is namelijk precies datgene wat ik vandaag heb meegemaakt. Als je dit accepteert ben je in mijn ogen geen sportieve rijder en al helemaal geen liefhebber, maar gewoon een kuddedier en meeloper.
Hier worden natuurlijk wat mensen in een hoekje gezet die er naar mijn mening nog behoorlijk luchtig op reageren. Macboy is helemaal geëmotioneerd door z'n teleurstelling :-)

GTST @ DF

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 06 feb 2016, 10:13

Mwoah, Arthur die zogenaamde 'steken onder water' las ik ook, maar dan naar mij toe. :lol: Zo zie je maar weer van welke kant je 't bekijkt en perceptie.

Ja de besturing is electrisch. Nu was ik daar wel aan gwend met de F10 en F30, dus dit zal allicht beter zijn, maar de 1M stuurfeel haalt ie dan niet.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 06 feb 2016, 10:14

+1 @ dvh.


Arthur heb je dat ook gelezen?:)

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 06 feb 2016, 10:19

Kijk bij mij zit 't zo. Ik kocht de M2 'blindelings'. Met 1M en M4 DCT proefrit(beide goedekeurd door mezelf) in 't achterhoofd.
Toen nog de looks, van 'n plaatje blauw kiezen??? M'n vrouw wou geen blauw. :roll:
Wij naar Brussel. Opluchting wat 'n ding. Wat 'n ding.

Dus da's mijn kant, dat Romo en Macboy zich 'druk' maken, spijt mij voor hun, maar mijn beleving/perceptie is anders. Waarbij (in)stuurgevoel nog wel eens het 'punt' kan zijn.

Ik kan iig niet wachten:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39590
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Arthur » 06 feb 2016, 10:31

Ja, dat heb ik idd gelezen. En ik heb ook gezegd dat je het idd kunt omdraaien:)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Joop » 06 feb 2016, 10:59

Wat me opvalt is dat er de kwalicaties van een sportwagen verwacht worden van de huidge (en vorige generatie) M3/M4, terwijl we geloof ik met zijn allen hier op DF roepen dat het geen sportwagen is...

...dan lijkt me ook dat daar het verwachtingspatroon op afgestemd moet worden. Dat de PDK sneller en beter schakelt is dan ook hulde aan Porsche die daarmee wel kan voldoen aan het op de weg zetten van een sportwagen. Dat je daarmee goed je best moet doen om daar enige DF uit te halen omdat een aantal zaken zodanig perfect zijn uitgewerkt is eigenlijk ook wel een van de kwalificaties van een echte sporter.

De DCT bak is zeker niet perfect, dat heb ik in dit topic of doe van de M2 ook al eens geroepen, maar zolang je er niet mee gaat driften en snel van vooruit naar achteruit hoeft te schakelen doet de bak meer dan prima zijn werk en past de bak ook perfect bij het karakter van een zeer sportieve GT.

Ik hoop overigens wel dat je er nog wel wat lol van gaat beleven nu je de M4 toch dit weekend voor de deur heb staan.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 06 feb 2016, 11:06

Driften lukt prima met M3/4 DCT Joop.....

Hiero:)


Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Luco » 06 feb 2016, 11:29

Ik denk dat het ook te maken heeft met alle moderne technieken, het echte stuurgevoel wordt steeds minder, maar dat geldt voor de oudere generaties, diegene die nu auto gaan rijden zijn niet anders gewend, welke auto heeft tegenwoordig geen stuurbekrachtiging?

@Joop, als het geen sportwagen is waarom noemen ze het dan een M?

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 06 feb 2016, 11:38

//M is een compromis, sportief zeer zeker. Blok + chassis + lsd.
Beetje Dr Jekyll Mr Hyde. Niet zo scherp als sommige 'echte' sportwagens, maar scherp zat en vaak nog meer fun ook (da's mijn perceptie en mijn ervaring) Zoals André altijd zegt, als 'n auto als op rails rijdt kan ik net zo goed de trein pakken.:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M4 Concept

Bericht door romo » 06 feb 2016, 11:55

RVV schreef:Maar Romo waarom zou een M2 dan wel fantastisch moeten zijn in jouw beleving? In ieder geval zo fantastisch dat je hem zonder een fatsoenlijke proefrit koopt?! Mischien voelt de M2 wel bijna net zo aan als de M3/M4 in jouw beleving?! Ben je mooi klaar mee straks. De 1M rechtstreeks projecteren op de M2 is dus ook geen garantie want die mannen bij M gmhb weten gezien je ervaring die je hierboven schrijft ook niet waar ze mee bezig zijn.


Dat zou zo maar kunnen, toch acht ik die kans iets kleiner FWIW

M2 is minder elektronica, minder instellingen, allemaal simpeler en meer rijders gefocust.

De wielbasis kleiner, dus meer (te verwachten) agiliteit

HB dus, dus meer connectiviteit met de kar.


Wat ik dus niet zeg; dat de M4 een slechte kar is, verre van, het is alleen niet mijn kar........

De rest is afwchten idd, M2 niet goed, dan weer de volgende, ik kan snel schakelen zoals bekend

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: BMW M4 Concept

Bericht door FreudeamFahren » 06 feb 2016, 11:56

Benieuwd of het Dynamic Duo vandaag de juiste settings wel weet te vinden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M4 Concept

Bericht door romo » 06 feb 2016, 11:59

Arthur schreef:Romo gaat voor de HB en heeft dus minder last van een eventueel verschil.

Vind wel dat beide "testers" wat kinderachtig in de hoek worden gezet. Ze posten hun ervaringen, irl, en dat wordt afgedaan als onnozel geneuzel. Is alleen maar mooi dat er normale mensen zijn die een abnormale en voor velen een onbereikbare auto mogen rijden en hun belevingen posten. Zou voor mij een reden zijn als ik, voor welke DCT BMW dan ook, in de markt was om er serieus nog eens naar te kijken. Voor degene die hem zelf al getest hebben en oké bevonden hebben, prima. Maar voor anderen mss toch wel een reden om ff te rijden ipv blind bv een M2 te kopen omdat ie uitverkocht is en dan de DCT nemen omdat ie 6800,- goedkoper is. Wel een goede reden overigens :)

Ik kan wat hebben, maar dank.

Ik beschrijf mijn ervaring, dit tov van een directe vergelijking met de PDK van de GTS.........niet meer, niet minder, do not shoot the messenger IMO

Precies daarom wilde ik (en kreeg ik aangeboden) de DCT zelf ondervinden, was ie nu kneiter goed, zeg PDK goed geweest had ik wellicht de HB zo maar gecanceld........

Maar dat cancelen is dus niet nodig!

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 06 feb 2016, 12:00

romo schreef:[De rest is afwchten idd, M2 niet goed, dan weer de volgende, ik kan snel schakelen zoals bekend
Net zo snel als DCT?:)

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 06 feb 2016, 12:02

FreudeamFahren schreef:Benieuwd of het Dynamic Duo vandaag de juiste settings wel weet te vinden.

Altijd weer die clown en die advocaat?:)
Tijd voor 'n Alpina B3 jongens.
:lol:

Vermakelijk.

:beer:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M4 Concept

Bericht door romo » 06 feb 2016, 12:05

Robin schreef:Goed verhaal Rico.

Arthur, kinderachtig in de hoek gezet was niet mijn bedoeling. 'Hun' ellenlange epistels over hoe beroerd 't allemaal wel niet is heb ik volgens mij netjes gepareerd. 'In een hoek zetten' is het product van hun argumentatie. Iets met hete soep?:)
Wat ik al zei, ik heb zelf ermee gereden en kan me totaal niet vinden in hun relaas(ja hij is te groot/lang teveel knopjes en ik heb liever 'n M2 daarom/door) , maar verder is het niet meer dan dat. Je kunt het in een hoek zetten ook omdraaien Arthur. De DCT wordt afgekraakt, de handbak is het beste, geen tussenweg. M4 geen rijbeleving niks. Volgens mij heb ik daar netjes op gereageerd met prima argumentatie.

Romo heeft de GTS weggedaan om z'n eigen redenen. 1M ook. Het is allemaal perceptie en die is voor iedereen anders.

Wel ben ik bang net als Rico dat Romo het niet gaat vinden in 'n M2. Ten eerste is er één knop die meer rijbeleving(...) biedt dan alle andere knoppenteringzooi in 'n //M BMW en die heet DSC OFF:)

Romo hou je taai. Zen ofzo. :beer:

De GTS ging dus niet weg om de PDK, die heb ik vaak geroemd in mijn postings
Waar ie wel om wegging is hier algemeen bekend en ga ik niet nogmaals toelichten.
DE 1M ging weg vanwege de KM`s, verder briljant apparaat.

De M4 is net als de E92 M3, groot en log, ook daar heb ik meerdere keren van aangegeven dat ik dat niet meer ambieerde, laat onverlet dat het prachtige en goede auto`s zijn.

Waar het hele voorgaande verhaal omgaat is het DCT verhaal, dat valt me tegen das mijn opinie, daar mag en kan iedereen het oneens mee zijn, de pers , heel DF, het maakt me niets uit, het is mijn mening, daar moet u het mee doen ! Ik maak mijn (beredeneerde en gemotiveerde) keuzes zolas ik ze maak, ik betaal ze ook zelf :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten