BMW Z4M proefrit, Bruce Lee...
- RVV
Nog een knap staaltje marketing in mijn branche, is ondertussen al weer wat jaartjes terug.. maar het vorobeeld is er net minder om..
Voor een jaar of 8 geleden deed ik zaken met een Belgische fabrikant, die leverde mij een mooie boxspring combinatie met net afgewerkte matrassen, ik verkocht die voor een prijs van rond de 1500 euro ofzo, weet het niet eens precies meer..
Anyway diezelfde fabrikant leverde ook aan een beddenzaakje ergens in Brussel, duurste winkelstraat weet niet welke precies.. Klein winkeltje, alles marmer, verkoper in de duuste pakken en dit stropdassen, zijde, dure maatwerk schoenen.. espresso machine uit italie.. van 10000 gulden.. Champange en zelfs echte kaviaar..
Haal en breng service met limousine voor de klanten.. ongekende luxe dus..
Ze hadden 2 bedden staan.. boxspring de luxe voor 15000 euro en superdeluxe voor 20000 euro.. Beide bedden deden weinig voor elkaar onder en waren technische exact hetzelfde als boxspringsetje wat ik voor 1500 euro verkocht.
Alleen hele luxe (exclusieve) stoffen er om heen. Boekdruk werk folders, alles in koningsstijl zo'n beetje.
En het werd gewoon gevreten door de klanten.. voor de mensen die het geen donder uit maakt wat ze uitgeven omdat ze toch niet weten wat ze met het geld moesten doen..
Toppunt van marketing.. bedden werden veelal gekocht door klanten met 2e 3e huisje elders in de wereld waar het bed werd heen verscheept.
Ongelovelijk knap.
Weet niet of dit nu allemaal nog opgaat/bestaat ?
Voor een jaar of 8 geleden deed ik zaken met een Belgische fabrikant, die leverde mij een mooie boxspring combinatie met net afgewerkte matrassen, ik verkocht die voor een prijs van rond de 1500 euro ofzo, weet het niet eens precies meer..
Anyway diezelfde fabrikant leverde ook aan een beddenzaakje ergens in Brussel, duurste winkelstraat weet niet welke precies.. Klein winkeltje, alles marmer, verkoper in de duuste pakken en dit stropdassen, zijde, dure maatwerk schoenen.. espresso machine uit italie.. van 10000 gulden.. Champange en zelfs echte kaviaar..
Haal en breng service met limousine voor de klanten.. ongekende luxe dus..
Ze hadden 2 bedden staan.. boxspring de luxe voor 15000 euro en superdeluxe voor 20000 euro.. Beide bedden deden weinig voor elkaar onder en waren technische exact hetzelfde als boxspringsetje wat ik voor 1500 euro verkocht.
Alleen hele luxe (exclusieve) stoffen er om heen. Boekdruk werk folders, alles in koningsstijl zo'n beetje.
En het werd gewoon gevreten door de klanten.. voor de mensen die het geen donder uit maakt wat ze uitgeven omdat ze toch niet weten wat ze met het geld moesten doen..
Toppunt van marketing.. bedden werden veelal gekocht door klanten met 2e 3e huisje elders in de wereld waar het bed werd heen verscheept.
Ongelovelijk knap.
Weet niet of dit nu allemaal nog opgaat/bestaat ?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Het ging om de Z4M. Die mist iets. Zoals er wordt gesproken dat de M6 iets mist(involvement?), zo mist de Z4M het alleskunnerige ik maak gehakt van bijna alles wat ik tegenkom. Nou dat doet ie niet.
Laten we de m3 E46 buiten beschouwing laten, my bad. Heb ik een hoop topmomenten mee beleeft. Laat ik dat blijven onhouden tot in de eeuwigheid, amen.

Laten we de m3 E46 buiten beschouwing laten, my bad. Heb ik een hoop topmomenten mee beleeft. Laat ik dat blijven onhouden tot in de eeuwigheid, amen.

-
ff off topic, op bovenstaande post:
Rico nu worden nog meer dan ooit tevoren dure bedden verkocht.
Gemiddelde Boxspring bij een Aupingdealer ligt rond de 5 a 6 K.
Niks speciaals, en 30-40% ligt rond de 10K of hoger.
Je kunt een volledige electrische boxspring van Auping samenstellen voor rond de 18K. No big deal.
Zonder een heel technisch verhaal te vertellen, waarom deze bedden niet te vergelijken zijn met bedden van rond 1500 euro ben ik het daarom niet geheel eens met je.
Vaal zijn het tweeverdieners die kiezen voor kwaliteit en uitstraling.
Maar ook oudere mensen die hun zaakjes goed voor elkaar hebben geven steeds meer geld uit aan een degelijk bed met veel luxe.
Goedkoopste Aupingmatras begint pas rond de 800-900 euro en ze eindigen bij 2500 euro......per stuk (dus x2)
ook niks speciaals dus.
Ik spreek hier niet van 3 bedden per week maar over 15 a 20 bedden per week in die orde. ( dit uiteraard in een zaak )
Vroeger was de slaapkamer niet van belang, tegenwoordig realiseren de mensen dat ze er minstens 1/3 van hun leven vertoeven, mits niet langer.
En sommigen mensen zijn bereid ervoor te sparen of andere dingen achterwege te laten.
Ken diverse mensen die water als geld hebben, maar om auto's geen snars geven.
Sprak de een collega die een Hastens-shop heeft in maastricht, en waar er met regelmaat bedden uitgaan rond de 20K of duurder.
Het is hetzelfde als met keukens, badkamers, etc...
Je kunt je eten koken op een campingtafeltje met een 2 pits kookplaatje, maar je kunt ook je eten koken in een keuken van 90K.
Het zal beide goed smaken. Maar het comfort, de luxe, de gekozen materialen en dus de uitstraling betaal je nu eenmaal.
Je kunt een volledige electrische boxspring van Auping samenstellen voor rond de 18K. No big deal.
Zonder een heel technisch verhaal te vertellen, waarom deze bedden niet te vergelijken zijn met bedden van rond 1500 euro ben ik het daarom niet geheel eens met je.
Maar ook oudere mensen die hun zaakjes goed voor elkaar hebben geven steeds meer geld uit aan een degelijk bed met veel luxe.
Goedkoopste Aupingmatras begint pas rond de 800-900 euro en ze eindigen bij 2500 euro......per stuk (dus x2)
ook niks speciaals dus.
Ik spreek hier niet van 3 bedden per week maar over 15 a 20 bedden per week in die orde. ( dit uiteraard in een zaak )
Vroeger was de slaapkamer niet van belang, tegenwoordig realiseren de mensen dat ze er minstens 1/3 van hun leven vertoeven, mits niet langer.
En sommigen mensen zijn bereid ervoor te sparen of andere dingen achterwege te laten.
Sprak de een collega die een Hastens-shop heeft in maastricht, en waar er met regelmaat bedden uitgaan rond de 20K of duurder.
Je kunt je eten koken op een campingtafeltje met een 2 pits kookplaatje, maar je kunt ook je eten koken in een keuken van 90K.
Het zal beide goed smaken. Maar het comfort, de luxe, de gekozen materialen en dus de uitstraling betaal je nu eenmaal.
- RVV
Rebel even goed lezen, ik zeg ook niet dat een bed van rond de 1500 euro hetzelfde is als bv een auping.Zonder een heel technisch verhaal te vertellen, waarom deze bedden niet te vergelijken zijn met bedden van rond 1500 euro ben ik het daarom niet geheel eens met je.
Ik zeg dat een Hästens bed van 50000 euro hooguit 1500 euro aan materiaal bevat.
edit
Verder hoeft van mij ook geen beddendiscussie te worden aangezwengeld, daar lul ik de hele dag al over met klanten

- Macboy
-
Ik zeg dat een Hästens bed van 50000 euro hooguit 1500 euro aan materiaal bevat.
Tis dat we niet meer verder praten, omdat we off-topic gaan, maar dit is onzin natuurlijk.
In een Mercedes zit ook niet meer dan "VW-Golf-geld" aan materiaal ...?
Yeah right

Ik heb er werkelijk geen notie of verstand van of "M" alleen maar staat voor "luxe" of "prestige", of dat het alleen maar een marketing-truukje is van BMW.
Maar toch weiger ik dat te geloven, en ben er wel terdege van overtuigd dat een "M" uitvoering meer is dan dat alleen.
Ik denk dat de research en lage aantallen in productie mee bijdragen aan de in jullie te hoge extra prijs voor een "M"
Niet iedereen heeft de kennis in huis van Andre om een eigen "M" te bouwen die beter is.
En niet iedere tweede eigenaar staat te wachten op een dergerlijke auto.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- RVV
Rob dat is ook wel zo een M is ook voor een groot deel anders.Rebel schreef:
Maar toch weiger ik dat te geloven, en ben er wel terdege van overtuigd dat een "M" uitvoering meer is dan dat alleen.
Ik denk dat de research en lage aantallen in productie mee bijdragen aan de in jullie te hoge extra prijs voor een "M"
Niet iedereen heeft de kennis in huis van Andre om een eigen "M" te bouwen die beter is.
En niet iedere tweede eigenaar staat te wachten op een dergerlijke auto.
Vooral de motoren en ook de versnellingsbakken zoals SMGII en straks natuurlijk de DSG variant zijn totaal anders dan in de normale modellen.
Er spelen in Nederland 2 dingetjes mee/tegen, dat is A de relatief hoge aanschafprijs voor een M, de nieuwe M3 gaat in Duitsland 66K kosten. En B de daaraan gekoppelde buiten verhouding staande afschrijving op zo'n M model.
Die 22K euro afschrijving binnen een half jaar tijd op een Z4 M coupe bij de beier is natuurlijk op geen enkele manier recht te praten. Het M rijden staat daarmee in een ander perspectief ik heb daar geen last van want ik heb die eerste klap afschrijving niet voor mijn rekening genomen.
Die 2 zaken trekken het M is zijn geld meer dan dubbel en dwars waard een beetje onderuit.
Overigens net een grappige situatie.. voor het spoor moest ik wachten... staat er voor me een CL 55 AMG (vorig model) bruut ding, en gaat achter me een Audi RS4 station aansluiten.. drie maal raden wie het snelst was..........
[img:1024:765]http://www.wagenborg.com/upload/aa%202_ ... enborg.jpg[/img]

-
Tuurlijk is een M3 op veel punten anders.
mooi stickwerk op je stuur.
wat sierlijke M stoelen.
andere achterbank.
ander stuurtje.
Andere deurpanelen.
Wat mooiere knopjes hier en daar.
Compleet leren interieur
Mooiere kofferbak bekleding
standaard navigatie
Al die M instel knoppen
Dit zijn zaken die mij geen reet boeien en eigenlijk alleen maar onnodig gewicht toevoegen.
Voor mij zijn 3 dingen belangrijk bij een M dat zijn spoorverbredingen/spatbord en het M motortje en sper. Voor de rest voldoet een 1 serie interieur prima zelfs die is nog aan de luxe kant. Men pakt een 130i 3 deurs zet er een M motor in maakt hem wat breder en zet er een sper op. De instap prijs kan laag worden gehouden, want die luxe goodies zitten er standaard niet op maar kan in de optielijst zo besteld worden voor de boulevard cruisers. De ultieme M drivers car
Ik ga een M3 niet kopen met troep wat ik a niet wil hebben en b geen bpm en btw over wil betalen en c optie s schrijven het hardst af. back to basics please.
Een back to basics M voor een normale prijs om de rij liefhebbers te bedienen dat hebben we van bmw nodig. Als ik luxe wil dan koop ik wel een volle 550i of een bmw 7 serie jonge:)
Ik was altijd m3 liefhebber en geen M5 of M6 liefhebber. Als ik ooit een e34 M5 had gewild dan had ik nu in de markt geweest voor e92/e90 M3. Maar die M5 wou ik toen niet en die M5 e92/e90 hoef ik nu ook niet.
mooi stickwerk op je stuur.
wat sierlijke M stoelen.
andere achterbank.
ander stuurtje.
Andere deurpanelen.
Wat mooiere knopjes hier en daar.
Compleet leren interieur
Mooiere kofferbak bekleding
standaard navigatie
Al die M instel knoppen
Dit zijn zaken die mij geen reet boeien en eigenlijk alleen maar onnodig gewicht toevoegen.
Voor mij zijn 3 dingen belangrijk bij een M dat zijn spoorverbredingen/spatbord en het M motortje en sper. Voor de rest voldoet een 1 serie interieur prima zelfs die is nog aan de luxe kant. Men pakt een 130i 3 deurs zet er een M motor in maakt hem wat breder en zet er een sper op. De instap prijs kan laag worden gehouden, want die luxe goodies zitten er standaard niet op maar kan in de optielijst zo besteld worden voor de boulevard cruisers. De ultieme M drivers car
Ik ga een M3 niet kopen met troep wat ik a niet wil hebben en b geen bpm en btw over wil betalen en c optie s schrijven het hardst af. back to basics please.
Een back to basics M voor een normale prijs om de rij liefhebbers te bedienen dat hebben we van bmw nodig. Als ik luxe wil dan koop ik wel een volle 550i of een bmw 7 serie jonge:)
Ik was altijd m3 liefhebber en geen M5 of M6 liefhebber. Als ik ooit een e34 M5 had gewild dan had ik nu in de markt geweest voor e92/e90 M3. Maar die M5 wou ik toen niet en die M5 e92/e90 hoef ik nu ook niet.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Rebel schreef:ff off topic, op bovenstaande post:
ook niks speciaals dus.
Vind dat echt een schitterende materie, betalen voor marketing en dergelijke 8) . Had het er zelf ook nog over met collega's en de meesten gaan 'echt niet een paar duizend euro voor een bed neerlappen' (europeanen) terwijl een collega uit canada 'we really don't mind spending 5.000 euro on a bed - it's important to have it right.
Heb zelf in een niet nader te benoemen fabriek gewerkt waar wat van dat spul in elkaar gezet wordt maar er zit echt zat verschil tussen het dure en het goedkope spul. Wat wel duidelijk werd is dat er een heel erg duidelijke splitsing in de markt gaande was waarbij er enerzijds op prijs geconcurreerd werd (ikeabagger) en anderzijds op pure kwaliteit.
Laat ik 1 ding zeggen: ik ga zodra het geld er is voor kwaliteit

-
- Auto: Fun Damn Mentally
M3 E90/92 moet van erg goede huize komen wil ie voor mij de poen waard zijn : Z06 kost in D namelijk 87000 euro en 'vol'90k. Zag een tuningssetje met andere nokkenassen motorumbau etc en uitlaat. 19 mille!
Maar dan heb je een nieuwe auto voor 109000 euro. Dat kost een M3 E92 straks ook.
420pk 1655kg vs 640(JA 640!) pk en 1440kg vollgetankt.
7:49 wordt 7:40 NS
Groeten
Robin
Maar dan heb je een nieuwe auto voor 109000 euro. Dat kost een M3 E92 straks ook.
420pk 1655kg vs 640(JA 640!) pk en 1440kg vollgetankt.
7:49 wordt 7:40 NS
Groeten
Robin

-
Eigenlijk is de Honda Civic Type-R dan de perfecte auto....... op 1 ding na en dat is dat de aandrijving aan de verkeerde kant zit. Maar Honda heeft het wel goed begrepen... laag gewicht... mooie motoren... knap recaro interieur... behoorlijk hardcore... en een erg goede prijs (30k was een koopje natuurlijk!).Andre schreef:De instap prijs kan laag worden gehouden, want die luxe goodies zitten er standaard niet op maar kan in de optielijst zo besteld worden voor de boulevard cruisers. De ultieme M drivers car
Andre ga een keer voor de gein rijden in een S2000. Is wel een cabrio(niet je ding) maar 1220kg, hoogtoerige 4 cilinder met mooie vermogensopbouw en standaard sper. Eigenlijk zou je een oldskool s2k moeten rijden want die nieuwere hebben al meer elektronica(geen idee of dat in de weg zit) en staan meer op onderstuur afgesteld. Het mist iets vermogen wellicht maar complete plaatje klopt.
- Gijzer
Om toch even off topic te blijven: Specialized fietsen (Bovenkant markt) komen ook gewoon uit dezelfde fabrieken in Taiwan als Giant fietsen. (Massa). Je betaalt gewoon voor een stikkertje.Rebel schreef:ff off topic, op bovenstaande post:
ook niks speciaals dus.
- Joop
Daniel schreef:Ik begin sowieso een beetje moe te worden van het gehakketak op elkaars keuzes over en weer. Alsof iemand ook maar iets aan iemand anders hoeft te verantwoorden. We geven hier allemaal grote scheppen van onze eigen zuurverdiende euro's uit aan automobiel entertainment, mogen we dan ook alsjeblieft zelf weten wat we kopen en waarom?
Dat ver- en beoordelen van elkaars keuzes begint me mateloos de keel uit te hangen. Ik dacht dat we hier zaten vanwege een gezamelijke passie, en niet om tegen elkaar op te bieden wie het beste voldoet aan een abstract ideaalbeeld dat door een kleine prominente groep wordt bepaald. Genoemde groep doet dat zeer waarschijnlijk niet bewust, maar binnen elke community heb je nu eenmaal een groep 'opinion leaders' aan wiens mening door de rest meer waarde wordt toegekend dan eigenlijk de bedoeling is. Dan gaan bepaalde meningen een eigen leven leiden en krijgt iedereen het gevoel dat dat de norm is.
Goed punt Daniël...
Heb de discussie van het laatste stuk vandaag inmiddels wel doorgelezen. Ieder zijn eigen ding.
Ben blij met m'n eigen bak, volgende auto moet zeker iets meer bieden, maar een M hoeft voor mij sowieso niet. Ik neem bewust iedere keer een klein stapje vooruit, zodat het niet zwaar tegenvalt wanneer je later wellicht iets koopt wat minder rijdt.
Als BMW- en M-liefhebber vind ik het allemaal prachtig maar heb het geld er niet voor over (afschrijving, aanschaf en onderhoud); en op de manier waarop ik rondrij is een M voor mij ook niet nodig (zit niet continu tegen (of over) de limiet). Een M pakken we wel een keer voor een leuk uitstapje (proefritje ofzo) maar hoeft voor mij niet continu bij mij op de stoep te staan. Blijf ik toch meer van dat soort auto's genieten.
Dit draadje gaat al lang niet meer over de Z4M, dus wellicht slotje?
-
Onlinemarkk
Andre ik begrijp echt heel goed wat je zegt en van de ///M luxe vind irt wat je zoekt en de meerprijs.
Maar eh, waarom heb je de EVO RS dan weggedaan ?
Lichte back-to-basic auto. Meer dan voldoende power. Goed onderstel. Echte diffs.
Wat was daar zo mis mee dan ?
- turbo (heeft 135i straks ook) ?
- 4 cylinders ?
- 4WD (zal vast wel te regelen zijn om er een RWD van te maken ...)
- styling (nee een 1-serie is mooi
- uitstraling (bmw's zijn sowieso patser/drugsdealer auto's...)
Mark.
Maar eh, waarom heb je de EVO RS dan weggedaan ?
Lichte back-to-basic auto. Meer dan voldoende power. Goed onderstel. Echte diffs.
Wat was daar zo mis mee dan ?
- turbo (heeft 135i straks ook) ?
- 4 cylinders ?
- 4WD (zal vast wel te regelen zijn om er een RWD van te maken ...)
- styling (nee een 1-serie is mooi

- uitstraling (bmw's zijn sowieso patser/drugsdealer auto's...)
Mark.