Vanaf morgen ervaringsdeskundige... Atmosferisch rijden is zo 2014...Arthur schreef:Wat weet jij nu van een 335i, Joop?
Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
- Joop
Re: Het grote E9x 335i (occasion) draadje
- Mark 320iS
Toch niet in een zwarte touring met kenteken 47-ZJ-FK mag ik hopen?Joop schreef:Vanaf morgen ervaringsdeskundige... Atmosferisch rijden is zo 2014...Arthur schreef:Wat weet jij nu van een 335i, Joop?
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Is Joop ook al aan de familie dan? 
- Joop
Een touring is tweede keuze als een coupe te klein wordt. Vind het wel een mooi model...
...voorlopig is de hoeveelheid ruimte nog geen probleem.
Het is een E92 LCI coupe met DCT en M-sport pakket geworden in 'eenvoudig' saffierzwart.
...voorlopig is de hoeveelheid ruimte nog geen probleem.
Het is een E92 LCI coupe met DCT en M-sport pakket geworden in 'eenvoudig' saffierzwart.
- Knot
Die Silverstone E90 M3 (sedan) die bij de Beier staat, net geen ton gelopen, redelijk in de opties, auto van 2007.
Vragen 38k (zonder premium selectie)..... dat zijn toch de auto's die nu nog even gaan zakken richting 30 en vervolgens weer naar de 50 gaan....
Of zit ik er dan heel ver naast?
Vragen 38k (zonder premium selectie)..... dat zijn toch de auto's die nu nog even gaan zakken richting 30 en vervolgens weer naar de 50 gaan....
Of zit ik er dan heel ver naast?
- Knot
Deze, import maar lagere kmstand, dakje, zwart leder, 2008....
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... e/13410524" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... e/13410524" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
- Auto: Nr.51
Binnenkort in dit theater, Knot?

- Joost
Zou voor een DCT gaan. Is wat mij betreft de beste versnellingsbak voor een E90/E92 M3.
Met de bakverhoudingen van de handgeschakelde bak komt die heerlijke V8 niet tot z'n recht.
Met de bakverhoudingen van de handgeschakelde bak komt die heerlijke V8 niet tot z'n recht.
- Knot
Mwah, nog heel ff wachten, heb de F30 nog maar net en ding loopt eindelijk lekker..... die 420nm gaat de M3 niet overtuigend overheenArthur schreef:Binnenkort in dit theater, Knot?
Is dat echt zo'n terugval in toeren Joost van de handbak?
- Reind
Heeft de F30 een kuurtje gehad? En hoe rijd hij nu dan?
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ja.Knot schreef:Mwah, nog heel ff wachten, heb de F30 nog maar net en ding loopt eindelijk lekker..... die 420nm gaat de M3 niet overtuigend overheenArthur schreef:Binnenkort in dit theater, Knot?
Is dat echt zo'n terugval in toeren Joost van de handbak?
Lompe kar/handbak tov het juweel van 'n blokje. Dat V8 blok hoort in 'n zeepkist thuis Rody:)
- Joost
Ik heb ze beide gereden toen ik op zoek was naar een E92 M3.
Verschil tussen M-DCT en een handgeschakelde bak was als dag en nacht vond ik. Auto lijkt er door te transformeren van een luie cruiser (handgeschakelde bak) tot een altijd bij de les zijnde sportauto (M-DCT).
Of er moet iets mis geweest zijn met de handgeschakelde M3 die ik reed, maar dat betwijfel ik.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Verschil tussen M-DCT en een handgeschakelde bak was als dag en nacht vond ik. Auto lijkt er door te transformeren van een luie cruiser (handgeschakelde bak) tot een altijd bij de les zijnde sportauto (M-DCT).
Of er moet iets mis geweest zijn met de handgeschakelde M3 die ik reed, maar dat betwijfel ik.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ja.Joost schreef:Ik heb ze beide gereden toen ik op zoek was naar een E92 M3.
- Macboy
Absoluut. Romo heeft een handbak V8 gehad (was toen nog geen DCT beschikbaar). Ellenlange overbrenging. Doet de motor inderdaad geen recht. Maar daar kan hij zelf beter meer over zeggen.
- JWdrive
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Mogelijk begin volgend jaar een nieuwe daily ride, en ben wel in voor wat leuks. Moet nog even inzicht krijgen in de kilometers, op basis daarvan kan ik kiezen om kopen/leasen en benzine/diesel.
Heeft iemand ervaring/inzicht in het verschil tussen running costs van een E9x 335d/335i/M3? Banden zal redelijk bij elkaar liggen, olie/filter waarschijnlijk ook. Waarschijnlijk is het onderhoudsinterval ongunstiger voor de M3, en de specifieke onderdelen.
Heeft iemand ervaring/inzicht in het verschil tussen running costs van een E9x 335d/335i/M3? Banden zal redelijk bij elkaar liggen, olie/filter waarschijnlijk ook. Waarschijnlijk is het onderhoudsinterval ongunstiger voor de M3, en de specifieke onderdelen.
- Flamman
Nee, ik heb met zowel een handgeschakelde e92 als een e90 M3 op straat en circuit gereden en ik vond het een heerlijk combi.Joost schreef:Ik heb ze beide gereden toen ik op zoek was naar een E92 M3.
De koppeling en de schakel kracht zijn licht in de bediening en de lange overbrengingen zijn me totaal niet opgevallen als storend.
Wat je wel merkt als je lekker gaat sturen is het hoge gewicht van de auto en het ontbreken van snelheids sensatie.
Plus punten zijn: een juweel van een motor, dagelijkse bruikbaarheid, en heerlijke moker slagen uit de pijp !
Handbak zou dus mijn voorkeur genieten.
- Joost
En heb je ook met een M-DCT gereden?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Persoonlijk vond ik de HB totaal niet passen bij het blok, je doet er het hoogtoerige juweel ernstig mee te kort in DD IMHO
- Om echt fun te hebben moet je trappen met het ding, en veel RPM`s in DD is onmogelijk
- De toerental tussen de verzetten is veel te groot, zou veel meer close ratio moeten zijn
Ik zou absoluut voor een M-DCT gaan.
Ik zit helemaal op de lijn van Joost.
Heb de kar 3 jaar gehad, 60K km gereden, het was met stip de minste M ooit gereden, ik was klaar met het ding, helemaal na 5 minuten rijden met de 1M waar de HB juist briljant goed was en passend bij het monster koppel.
- Om echt fun te hebben moet je trappen met het ding, en veel RPM`s in DD is onmogelijk
- De toerental tussen de verzetten is veel te groot, zou veel meer close ratio moeten zijn
Ik zou absoluut voor een M-DCT gaan.
Ik zit helemaal op de lijn van Joost.
Heb de kar 3 jaar gehad, 60K km gereden, het was met stip de minste M ooit gereden, ik was klaar met het ding, helemaal na 5 minuten rijden met de 1M waar de HB juist briljant goed was en passend bij het monster koppel.
- Flamman
Joost schreef:En heb je ook met een M-DCT gereden?
Weinig, een paar drift rondjes op Lelystad meer niet. Neemt niet weg dat een DCT goed is maar ik ben gewoon fan van het "oude" rijden ook met deze combi.
@Romo de keuze tussen M3 en de 1M is voor mij ook een no brainer, 1M !
-
DBM
Ik heb een BMW e92 coupe en heb een onderdeel in de achterbak en heb geen idee waar het voor dient. Heeft iemand enig idee waar dit voor is? Alvast bedankt voor jullie hulp.
- Bijlagen
-
- Item.jpg (216.39 KiB) 2416 keer bekeken
-
- Trunk.jpg (229.16 KiB) 2416 keer bekeken
- JP
Kun je daar niet de plaat in de kofferbak mee omhoog houden (vastklikken) ?trunk floor panel latch
- Macboy
Das gewoon van afluister apparatuur. Vergeten af te halen denk ik.
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
DF-user-278
- FreudeamFahren
Bij gebrek aan een e9x M3 occasie draadje maar even hier: Dit is wel een toppertje hoor.

- Volledig overgespoten
- Linksachter dikke lagen plamuur
- Geen onderhoudsboekje (verkoper zegt met één telefoontje hele onderhoudshistorie op tafel te kunnen krijgen)
- Geen Belgische papieren, maar wel een Fahrzeugbrief uit september 2015
- Franse boordliteratuur & i-Drive
Nader onderzoek:
- Amerikaans geleverd en daar minimaal 3 eigenaren gehad
- Op Carfax geregistreerde teller fraude en Salvage Title
- In november 2011 al naar Duitsland geëxporteerd (vandaar ook die nieuwe Fahrzeugbrief vorig jaar: daarmee is het aantal Duitse eigenaren niet meer te achterhalen).
Daarnaast toe aan 4 nieuwe remschijven en blokken, voor Falken banden en achter Pirelli PZero. Kortom, absolute droom slee. Ontzettend zonde dat ik hem heb laten staan...
Een korte bezichtiging bracht aan het licht:End Price € 23,950,-
113,000 km
First Registration 08/2008
Auto is in goed staat (hint: goed onthouden).
Eerste eigenaar met onderhoudsboekje (ook interessant!).
Keuring car pass in ordre.
- Volledig overgespoten
- Linksachter dikke lagen plamuur
- Geen onderhoudsboekje (verkoper zegt met één telefoontje hele onderhoudshistorie op tafel te kunnen krijgen)
- Geen Belgische papieren, maar wel een Fahrzeugbrief uit september 2015
- Franse boordliteratuur & i-Drive
Nader onderzoek:
- Amerikaans geleverd en daar minimaal 3 eigenaren gehad
- Op Carfax geregistreerde teller fraude en Salvage Title
- In november 2011 al naar Duitsland geëxporteerd (vandaar ook die nieuwe Fahrzeugbrief vorig jaar: daarmee is het aantal Duitse eigenaren niet meer te achterhalen).
Daarnaast toe aan 4 nieuwe remschijven en blokken, voor Falken banden en achter Pirelli PZero. Kortom, absolute droom slee. Ontzettend zonde dat ik hem heb laten staan...