Kernfusie..............on the way

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door wjn » 01 apr 2010, 00:08

Het hele geval kan/is vacuum, dus kunnen er zeker snelheidsrecords verbeterd worden.
(Tank zuurstof in de auto voor de motor + adem inhouden en gaaaaaan.)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Taylor Wilson

Bericht door GTRene » 05 mar 2013, 14:11

ik zag dit net via niburu en dacht :shocking:

Jongen bouwde op 14 jarige leeftijd al :shock:
iets met kernfusie...

Taylor Wilson,

in de video is ie 17 en lijkt sprekend? op Steve Jobs...ongelofelijk wat een computer moet hij in z'n hoofd hebben om dat soort zaken bruikbaar te maken en interesse in enz... :shock:

kreeg er helemaal een raar gevoel van toen ik het allemaal probeerde te begrijpen en respect voor en supercool/gaaf...

hij is dus ook al in dat Bern? ding geweest en met Obama dingen bespreken :tooth:

Ook mooi zodat je het oude afval e.d. mooi kan opstoken zeg maar, dus super interessant.
De 18-jarige Taylor Wilson heeft een compacte kernreactor ontwikkeld waarmee afval van oude kernwapens kan worden verbrand. Het apparaat kan huizen voorzien van elektriciteit.
De Amerikaanse tiener kreeg vier jaar geleden bekendheid toen hij een kernfusiereactor in de garage van zijn ouders bouwde.
“Ik wil een oud begrip, splijting, overhevelen naar de 21e eeuw,” zei Wilson. “Ik denk dat het de wereld kan veranderen.” De kleine reactor kan tot 100.000 huizen van stroom voorzien.
Arsenaal
Brandstof voor de reactor kan bestaan uit radioactief materiaal afkomstig van kernwapens, aldus Wilson. “Tijdens de Koude Oorlog hebben we een enorm arsenaal aan kernwapens opgebouwd waar we niets meer aan hebben,” legde Wilson uit. “Het zou geweldig zijn als we ze kunnen opeten en deze reactor lust ze graag.”
De reactors van Wilson bevatten gasturbines, waardoor ze minder heet worden dan de gemiddelde kernreactor. De reactor wordt gekoeld met gesmolten zout en kan bij atmosferische druk werken, wat lagere kosten en hogere veiligheid oplevert.
Prototype
“In het geval van een incident kan de reactor de geest geven - wat jammer is voor het elektriciteitsbedrijf - maar zullen zich geen problemen voordoen,” lichtte Wilson toe.
De jonge techneut wil binnen nu en twee jaar een prototype klaar hebben en is van plan zijn product binnen vijf jaar op de markt te brengen.
In onderstaande video spreekt Wilson over zijn fusiereactor.
hier de site en video die het onderwerp doorplaatste>>

http://www.niburu.nl/innovatie/tiener-v ... actor.html

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door Macboy » 05 mar 2013, 15:59

Interessante materie. Afgelopen weken nog erg verdiept in de koude kernfusie variant. Kernfusie op zich is wel interessant maar de daarvoor benodigde temperaturen zijn zo hoog dat geen materiaal daartegen bestendig is en het werken nogal lastig maakt. Wordt gewerkt met magneet spoelen om daarmee om te gaan.

Op dit moment wordt er druk aan gewerkt (ook in Nederland !) maar het kost veel geld en er gaat vooralsnog veel meer energie in dan er uitkomt.

Koude kernfusie is dezelfde reactie teweeg brengen waarbij energie vrijkomt alleen dan op kamertemperatuur zeg maar. Ik twijfel er niet aan dat het kan, we moeten namelijk nog veel leren over water en waterstof icm andere chemische stoffen. Met name nikkel lijkt de grote kandidaat te zijn.

Het probleem is echter de olie industrie... some people will not like this

(Voor geinteresseerden Pons en Fleischmann googlen)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door Bert ///M3 » 05 mar 2013, 17:10

Waarom vind een oliemaatschappij dat niet leuk?

Iemand zal zoiets toch moeten exploiteren. En rara wie hebben er heel veel poen om iets te ontwikkelen....

Een oliemaatschappij verkoopt olie om geld te verdienen niet om olie te verkopen. Mochten ze dus fusie aan hun aanbod toe kunnen voegen dan zullen ze dat heus niet laten. Verder is electriciteit niet voor alle toepassingen geschikt dus er zal nog steeds vraag naar olie zijn.

Je hebt trouwens ook oliemaatschappijen welke energieleverancier en oliemaatschappij in 1 zijn. Je hebt dan gewoon verschillende takken, 1 die zich richt op stroom voor de consument en 1 tak welke exploration & production doet.

Reken maar dat als fusie op de markt komt je energiekosten niet omlaag gaan, R&D zal toch terug verdiend moeten worden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door GTRene » 03 aug 2013, 16:04

dit al gezien? erg interessant, wellicht zou je zoiets ook op auto's kunnen toepassen, ze kunnen de stroom ook opslaan e.d., mooi spul 'gratis' energie en dat carbon spul, gaaf om te zien en hoe dat zou werken.



http://www.niburu.nl/innovatie/5142-gra ... reen-video" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door romo » 14 dec 2013, 08:53

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/Ond ... usie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door Downforce Hans » 14 dec 2013, 10:35

http://www.astroblogs.nl/2007/04/12/hel ... ergiebron/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier zouden we meer van moeten hebben.........

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door GTRene » 14 dec 2013, 10:37

@Romo's bericht,

dat klinkt positief :)

wel een heet goedje zo te lezen :shock:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door Peric » 14 dec 2013, 11:13

Downforce Hans schreef:http://www.astroblogs.nl/2007/04/12/hel ... ergiebron/

Hier zouden we meer van moeten hebben.........
Pauw en Witteman gekeken van de week? :)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door Downforce Hans » 14 dec 2013, 11:36

Nee, Paul en Witteman niet gezien.........sorry.

Heb ik wat gemist?

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door Robin » 14 dec 2013, 11:49

Bijster interessant beide links.

Ik heb P& W ook niet gezien.Vaak niet(meer) Omdat ik 't zelfingenomen links lulle rechts zakkenvullende eikels vind.:)

Wat vonden zij ervan dan?

Oh ja, die eerste link. Gevaar is er niet want 't dooft ofzo? En de halflife van die materie dan????

Ander punt, is bij/in Chernobyl de boel weer bewoonbaar?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door romo » 14 dec 2013, 12:10

Ik lees net in de krant dat die kabels, ontwikkeld aan de UT Enschede, 45.000 Ampere moet kunnen weerstaan...... :shocking:

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door Robin » 14 dec 2013, 12:36

p= u*i

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door GTRene » 14 dec 2013, 14:44

wattuh :gek:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door Fernando » 14 dec 2013, 18:35

P=I2.R

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door Peric » 15 dec 2013, 12:12

Downforce Hans schreef:Nee, Paul en Witteman niet gezien.........sorry.

Heb ik wat gemist?
Daar hadden ze het over het Helium-2, dus ik dacht dat je er daarom over begon.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door romo » 15 dec 2013, 12:21

Kijk eens op de Iter site, wat een bouwwerk...........


http://www.iter.org/construction/tkmfoundations" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door Bert ///M3 » 15 dec 2013, 13:08

Robin schreef:Bijster interessant beide links.

Ik heb P& W ook niet gezien.Vaak niet(meer) Omdat ik 't zelfingenomen links lulle rechts zakkenvullende eikels vind.:)

Wat vonden zij ervan dan?

Oh ja, die eerste link. Gevaar is er niet want 't dooft ofzo? En de halflife van die materie dan????

Ander punt, is bij/in Chernobyl de boel weer bewoonbaar?
Materie is in het geval van een fusiereactor gewoon waterstof. Gebeurd dus weinig mee.

Bij een waterstof bom moeten ze hem aansteken dmv een atoombom, daar komen de meeste radioactieve producten uit voort.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door GTRene » 15 dec 2013, 13:49

romo schreef:Kijk eens op de Iter site, wat een bouwwerk...........


http://www.iter.org/construction/tkmfoundations" onclick="window.open(this.href);return false;
zo dan, daar komt nog wel wat bij kijken :shock:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door Macboy » 10 aug 2015, 10:27

Afgelopen vakantie dit boek gelezen:

http://animpossibleinvention.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn god wat een aanrader voor iedereen die zich met het onderwerp koude kernfusie bezig houdt !!!!!

Zeer maar dan ook zeer de moeite waard :thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door romo » 27 okt 2015, 21:56

http://www.z24.nl/ondernemen/kernfusie- ... aan-595217" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door romo » 15 nov 2015, 20:31

Naar aanleiding van WJ`s post in het space draadje;









http://news.sciencemag.org/physics/2015 ... ear-fusion" onclick="window.open(this.href);return false;


https://en.wikipedia.org/wiki/Wendelstein_7-X" onclick="window.open(this.href);return false;



BIZAR GAAF, PURE SCIFI ................

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door GTRene » 15 nov 2015, 21:11

complex apparaat.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door WJ » 12 dec 2015, 20:15

http://www.iflscience.com/technology/ge ... on-reactor" onclick="window.open(this.href);return false;

en hij is gestart

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Kernfusie..............on the way

Bericht door GTRene » 12 dec 2015, 20:56

lijkt me best wat scary, een kleine storing kan zeer grote problemen veroorzaken denk ik, ja in die omgeving dan eer dat plasma is afgekoeld, alhoewel dat zal wellicht ook vrij vlot gaan :hmmm: (weinig verstand van)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Estoque, EvdP, Fabian, Gisae, Jaws, krentenbol, mark123, Rolf205, s2k, Sabberjoch, SlowCo en 155 gasten