De McLaren 570S is briljant

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De McLaren 570S is briljant

Bericht door Tom » 22 okt 2015, 19:46

Gaaf ding!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: De McLaren 570S is briljant

Bericht door Macboy » 23 okt 2015, 22:20

Toevallig met Tom en Michel van de week discussie over. Vroeger wisten we alles van auto's qua modellen prijzen en uitrustingen. Tegenwoordig minder wat geen autobladen meer en kennelijk volgen we het net minder dan we denken. Ik heb in elk geval geen tijd en zin om tig sites te checken. Daarom kende ik de 570S ook niet en weet ik niets van het McLaren gamma. Boeit me ook weinig. Auto is ook emotie en een McLaren doet me helemaal niets. Net zoals supercars mij helemaal niets interesseren. La Ferrari ? Hou maar. Doe me maar een 997 GT3, hoeft niet eens de nieuwste te zijn. Als supercars je niets doen doet McLaren je ook niets. Daarom nul emotie bij dat merk. Inmiddels weet ik door Chris Harris dat de 650 een supercar is en de 570 een sportwagen en 911 turbo concurrent. Dat maakt het wel interessanter. Door zijn enthousiasme denk ik ook: niet blind varen op Porsche maar kijk ook even verder. Maar omdat ik geen €200k te besteden heb valt er weinig te kijken maar alleen te dromen. En dan droom ik liever over emotie, Porsche, dan over iets anders. Maar het heeft wel - vrij nutteloos - mijn ogen geopend.

En daar ligt ook het problem Perry: als je alleen DF volgt ken je de 570 niet want niemand heeft er iets over gepost en jij ook niet. Plaatjes zie ik ook niet. Terwijl het DF platform daar uitermate geschikt voor is. Maar nieuws gedeelte liep niet bepaald storm. En dan is het aan de gebruikers. En voor de gebruikers telt dan weer emotie en komen we weer terug op mijn uitleg hierboven. Plaatjes over Porsches in overvloed.

Conclusie: steek je hand in eigen boesem en open een topic. Wat je bij deze hebt gedaan.

Ik verbaasde me zoals je weet al maanden dat ik op DF heel vaak achteraf moest lezen over leuke evenementen. Ook door jou. Daarom heb ik toen maar even dat topic aangemaakt.

Maar nu weet je dus zelf hoe die verbazing voelt :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De McLaren 570S is briljant

Bericht door romo » 25 okt 2015, 20:31

Ik vind het meteen een prachtig apparaat, mooie techniek, mooi uiterlijk, prijzig? Tja that comes with the territory.

Meer concurrentie is alleen maar goed voor alle auto liefhebbers toch?

De 570S wordt niet een supercar genoemd, me dunkt?? Waar gaat het over, voor mij is het eenduidig wel een supercar, qua prijs, qua uiterlijk, qua vermogen en middenmotor , qua op de weg verwachte aantallen............exclusief tov van de concurrenten denk ik?

HEERLIJK ding, en €200K voor zo`n ding of voor een GT3? Doe maar een keer de McLaren dan, gewoon een keer wat anders.

Diff is jammer natuurlijk, het komt heel makkelijk om, maar IMO staat het ding op te weinig rubber, 285 achter en voor is het helemaal iel. Een Porker van dat kaliber heeft toch al snel 315-325 achter? Nou, ja wat breder rubber en hij zal ook minder snel omkomen.

De zitten ook wel wat lijnen van een Cayman in tenslotte, ik zeg, doe maar.................

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: De McLaren 570S is briljant

Bericht door Macboy » 25 okt 2015, 21:27

Het is in elk geval een eye-opener, in de zin dat als je het geld hebt voor een Porsche, dat je toch bij de concurrent moet kijken. Maar even naar de McLaren dealer zal er ook niet bij zijn denk ik. Zitten die ergens ? Bij Utrecht langs de A2 ?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: De McLaren 570S is briljant

Bericht door Snipe » 25 okt 2015, 22:34

Ja klopt, Louwman Exclusive is de enige Nederlandse dealer.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De McLaren 570S is briljant

Bericht door Tom » 25 okt 2015, 22:51

Eens met Ilija.
Ik kende de MP4-12C. Daar had ik wel bewondering voor, want de journalisten waren er op een bepaalde manier enthousiast over. Vooral omdat zo'n merk (uitgaande dat het nieuw leven is ingeblazen, weet dat ze na de F1 ook nog de SLR hebben gedaan) uit het niets even tussen de gevestigde orde werd geplaatst. McLaren was terug. Maar tegelijkertijd waren er wat kritieken, die auto zou erg klinisch zijn. Daarom voor mij nooit een droomauto, ondanks dat ze na de introductie nog wel wat verbeteringen op dat gebied hebben aangebracht. De bladen waren echter al gedrukt en van dat imago kom je niet snel af.
Toen kwam de P1. Bizar apparaat, erg indrukwekkend. Maar hypercar, gaaf om over te lezen/kijken maar niet meer dan dat.
Voor m'n gevoel hadden ze een jaar of twee terug nog een soort facelift model van de MP4-12C (onder een andere naam) met dezelfde techniek, ander jasje. Wederom niet interessant.
Vorige week kwam ik er pas achter dat ze nu ook een 650S en deze 570S (en praktisch dezelfde auto als 540C) hebben... helemaal langs mij heen gegaan. Als ik de filmpjes daarvan zie is dat weer een andere auto als die MP4-12C van destijds. Waarbij de 570S ook een andere klasse is. Kan hier ook een stuk enthousiaster van worden eigenlijk :)

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De McLaren 570S is briljant

Bericht door Knot » 26 okt 2015, 07:56

Volgen jullie al het autonieuws wel, de autoshows (autoblog), chris harris on cars (youtube) etc????

RudyVineyard
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mar 2014, 11:39

Re: De McLaren 570S is briljant

Bericht door RudyVineyard » 02 nov 2015, 15:15

Tom schreef:Eens met Ilija.
Ik kende de MP4-12C. Daar had ik wel bewondering voor, want de journalisten waren er op een bepaalde manier enthousiast over. Vooral omdat zo'n merk (uitgaande dat het nieuw leven is ingeblazen, weet dat ze na de F1 ook nog de SLR hebben gedaan) uit het niets even tussen de gevestigde orde werd geplaatst. McLaren was terug. Maar tegelijkertijd waren er wat kritieken, die auto zou erg klinisch zijn. Daarom voor mij nooit een droomauto, ondanks dat ze na de introductie nog wel wat verbeteringen op dat gebied hebben aangebracht. De bladen waren echter al gedrukt en van dat imago kom je niet snel af.
Toen kwam de P1. Bizar apparaat, erg indrukwekkend. Maar hypercar, gaaf om over te lezen/kijken maar niet meer dan dat.
Voor m'n gevoel hadden ze een jaar of twee terug nog een soort facelift model van de MP4-12C (onder een andere naam) met dezelfde techniek, ander jasje. Wederom niet interessant.
Vorige week kwam ik er pas achter dat ze nu ook een 650S en deze 570S (en praktisch dezelfde auto als 540C) hebben... helemaal langs mij heen gegaan. Als ik de filmpjes daarvan zie is dat weer een andere auto als die MP4-12C van destijds. Waarbij de 570S ook een andere klasse is. Kan hier ook een stuk enthousiaster van worden eigenlijk :)

De 675 LT is in mijn ogen de gaafste! Maar ook weer relatief onbekend.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: De McLaren 570S is briljant

Bericht door Riceaux » 02 nov 2015, 16:40

570S doet mij het minste van de McLaren range. Vind juist het concept van geen stabilisatorstangen en geen sperdiff maar toch een bizar goede wegligging (volgens de filmpjes) hetgene wat die McLaren's bijzonder maakt!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten