zeg het maar wizkids,is dit KTM filmpje versneld of klopt t?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Roy RS

zeg het maar wizkids,is dit KTM filmpje versneld of klopt t?

Bericht door Roy RS » 19 okt 2015, 08:19

Ik vond n filmpje op youtube van een paar enthousiaste KTM rijders op een bergpas en ik dacht motherfocker, die rijden niet een béétje sneller dan ik, vet onder de indruk ik dus keer op keer dat filmpje kijken om te kijken waar ik het zelf verkeerd doe, maar juist omdat ik zelf vaker zo'n routes rijd viel me op dat hij wel heel makkelijk door de toeren heen gaat en dat het beeld in combinatie met de soms zichtbare kmteller en het geluid niet lijkt te kloppen...

op sommige punten gaat hij zo snel op en neer tussen 2de en 3de versnelling dat ik niet snap waarom je zou schakelen, maar als het beeld eigenlijk wat langzamer hoort te gaan, dan snap ik het ineens wel!

wat denken jullie, wordt ik hier voor de gek gehouden en is het op 110% snelheid geupload of is dit gewoon echt Senna en heeft zijn auto gewoon veel kortere versnellingen en veel meer vermogen... :df:

in elk geval prima kijkvoer met veel DF :df:

https://www.youtube.com/watch?v=5dzEFDAZJA4" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=7_ztDpohfHI" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: zeg het maar wizkids,is dit KTM filmpje versneld of klop

Bericht door Robin » 19 okt 2015, 08:33

Camerastandpunt: OK
Scenery:OK
Auto:OK
Willempie:OK

Heinz Conrad heet ie?
Als de autoriteiten deze filmpjes zien, heet ie voortaan Heinz Fahrrad.:)

Zaten wel schrikmomentjes qua tegenliggers(voornamelijk Puntos, hoe ken dat noe weer) bij.

Verder geweldig natuurlijk.
Waar is dit, Dolomiten, Italie?

Versneld gebeuren, dat idee heb ik niet, deze gast geeft meer gas:)

Desalniettemin Roy: Thanks for sharing. Heel leuk, je voelt achter 't beeldscherm zo al de balans van de auto, als een sim (Assetto Corsa heeft de KTM ook erin), wat een balans, heel mooi.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 19 okt 2015, 08:40

Gaaf om te zien! :df:

Die disclaimer onder de filmpje is ook schitterend!

"Aufnahme erfolgte auf abgesperrter Srecke in den Hollywood-Studios! Alle entgegenkommenden Autos, Motorräder und Verkehrsschilder sind frei erfunden und nachgestellt!
Die Handlung, die in diesem Video gezeigt wird, dient NICHT zur Nachahmung zu Hause im Wohnzimmer.
Bei diesem Video kamen keine Tiere, Menschen oder andere Sachen zu Schaden, eventuell getötet Insekten wurden CO2-neutral aus Freilandhaltung an Ihrem angestammten Platz wieder ausgesetzt.
Schnell fahren in freier Natur kann Ihre Gesundheit gefährden, bei nicht sachgemässem Umgang mit der Bekleidung, drohen ernste Erkrankungen, wie: Schnupfen, Husten oder Heisserkeit, fragen Sie ihren Apotheker oder Oberlehrer"

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 19 okt 2015, 08:44

Er wordt aardig doorgereden door de mannen inderdaad, maar het lijkt me niet versneld. Op groot formaat kun je de teller in het midden aflezen, en die komt aardig overeen met wat je ziet...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 okt 2015, 09:20

E60 M5 schreef:Gaaf om te zien! :df:

Die disclaimer onder de filmpje is ook schitterend!

"Aufnahme erfolgte auf abgesperrter Srecke in den Hollywood-Studios! Alle entgegenkommenden Autos, Motorräder und Verkehrsschilder sind frei erfunden und nachgestellt!
Die Handlung, die in diesem Video gezeigt wird, dient NICHT zur Nachahmung zu Hause im Wohnzimmer.
Bei diesem Video kamen keine Tiere, Menschen oder andere Sachen zu Schaden, eventuell getötet Insekten wurden CO2-neutral aus Freilandhaltung an Ihrem angestammten Platz wieder ausgesetzt.
Schnell fahren in freier Natur kann Ihre Gesundheit gefährden, bei nicht sachgemässem Umgang mit der Bekleidung, drohen ernste Erkrankungen, wie: Schnupfen, Husten oder Heisserkeit, fragen Sie ihren Apotheker oder Oberlehrer"
Einfach Genial.

Merkel afzetten en Heinz Conrad für Bundeskanzler!

:tooth:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 okt 2015, 09:24

haha, ik zal eens een wat zwaardere voet kweken, hoewel ervan uitgaande dat het dus allemaal klopt, dan is het voor mij persoonlijk wel een stapje te veel van het goede voor de openbare weg met tegenliggers die ook een keer niet op hun eigen baan kunnen zitten na blinde bochten enzo...

toch als ik het nu weer kijk, vind ik het geluid tammer dan de looks van het beeld en soms heeft hij ook onderstuur en volgens het beeld op een snelheid...dat dat normaal niet goed kan gaan.

Hoe dan ook, ik vind het wel mooi zulke filmpjes, zolang no people, animals are hurt :D

Ik dacht eigenlijk dat er vast iemand op het forum zit die daadwerkelijk een digitale tool heeft om te zien of het filmpje wel klopt...ze kunnen tegenwoordig alles

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 19 okt 2015, 09:51

Het schakelen ziet er erg natuurlijk uit. Als je versneld afspeeld dan kloppen de "handbewegingen" vaak niet.

Hielke

Bericht door Hielke » 19 okt 2015, 12:20

Is niet versneld afgespeeld. En zo snel gaat het trouwens ook niet. Zit er überhaupt wel een sper op die dingen?

Hoe die rijder 90% van de tijd z'n rechterhand op die pookknop houdt is natuurlijk mega amateuristisch. Tijdens het sturen hou je je handen aan het stuur, alleen bij het schakelen op de pookknop. Nu is ie simpelweg een stuk controle over het stuur kwijt.

Robin, Punto's? Heb er maar één gezien, en die nam keurig en lekker sportief de binnenbocht toen het kon. De rest van de tegenliggers waren Focussen.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 okt 2015, 15:12

er zit inderdaad een sper op die dingen, dwars gaat prima, wel heb je erg veel mechanische grip die een hele lange draaier dwars nemen wat lastiger maakt dan bij een Z3 ofzo met de motor voorin en aandrijving achter.

op 1 of andere manier had de atom daar geen "last" van, maar die had nul downforce, dat zal ook meteen het antwoord zijn. Ik moet wel zeggen dat dit fijn rijdt, hij gaat even dwars om vervolgens snel weer op snelheid de weg te vervolgen.

zijn hand op de pook slaat natuurlijk nergens op, als je daarop let zie je dat hij die pook zonder te schakelen 20 cm van links naar rechts beweegt...kan er ook niet goed voor zijn :D

of het snel of niet is is smaak, maar er wordt in ieder geval meer risico genomen dan wat ik probeer te doen op de weg, al is het maar om een foutje met afgebroken carbondelen als gevolg te voorkomen! Dan liever af en toe een track day...

Hielke

Bericht door Hielke » 19 okt 2015, 15:52

Ik vraag het van die sper omdat in het tweede filmpje bij minuut 2.40 z'n voorligger uit een haakse rechter weg accelereert en daarbij z'n binnenste achterband wat oprookt. Niet des spers.

Luco

Bericht door Luco » 19 okt 2015, 20:37

nou roy de monkey is coming out of the sleave :tooth:

JE BENT EEN WATJE
:blink: :tong:

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 20 okt 2015, 00:39

Stelletje Josti's met 1 hand aan het stuur vol onderstuur de bocht door rammen, terwijl hij even verderop wél even een prachtige drift neer lijkt te leggen. En ze rijden er voor het eerst, als je nog Punto's kunt ontwijken ga je niet heel hard :mrgreen:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 20 okt 2015, 16:34

Is niet versneld. Komt door de lens denk ik dat het aan de zijkant versneld lijkt (fisheye)

MarkS

Bericht door MarkS » 20 okt 2015, 17:08

GoPro/fisheye lijkt idd altijd vrij snel te gaan in ultra wide view. Als het dan nog eens versneld zou zijn dan wordt het beeld minder vloeiend en schokkeriger. En dat zie je hier niet. Wel een gaaf filmpje!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 okt 2015, 20:11

Sorry, heb de filmpjes nu twee keer bekeken maar om nou te zeggen dat het erg hard gaat........nou nee.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 okt 2015, 21:20

:tooth:
Kun je nagaan hoe Roy rondrijdt :mrgreen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 20 okt 2015, 21:25

Beetje onverantwoord.
Het circuit is om te laten zien hoe groot je piemel is. Niet de openbare weg.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 20 okt 2015, 22:47

Haha, prachtig hoe het topic ontwikkeld... :coffee:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 20 okt 2015, 23:16

Roy RS schreef:Haha, prachtig hoe het topic ontwikkeld... :coffee:
Conclusie: filmpje is niet versneld, jij zelf rijdt gewoon te traag... :df: :lol:

Laat ze maar l*llen en houd maar een ruime marge aan op de openbare weg en jezelf + KTM heel!

Macboy

Re: zeg het maar wizkids,is dit KTM filmpje versneld of kl

Bericht door Macboy » 21 okt 2015, 00:37

Toen ik het eerste filmpje keek dacht ik: dat kan ik met de 120d ook wel bijhouden dus zo zie je maar hoe die beelden verschillend kunnen overkomen :)

Wel leuk om dat driften te zien maar ik haakte toch snel af vanwege dat vasthouden van de pook in plaats van het stuur.
Dan kan iemand wel driften, maar heb ik er toch veel minder respect voor.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 okt 2015, 11:23

zojuist mijn eigen filmpjes nog eens goed bekeken en als ik dan in de berm kijk, dan lijkt het ook veel harder te gaan dan in het eggie. In mijn eigen topic plaats ik zo wat filmpjes van op het circuit, dan zien jullie allemaal dat ik niet altijd als een douchebag half gas rijd :df:

maar verder geef ik er bijzonder weinig om als ik op de straat "te langzaam" zou rijden :D

(dat was vroeger al zo toen ik 18 was, ik hoorde een mattie roepen tegen zijn vrienden, "jah, Roy en ik waren echt vet hard aan het straatracen en toen kreeg Roy een boete"...waar blijft dat "en ik" in dat laatste deel...sindsdien ben ik niet meer op te butsen en rijd ik precies zoals ik dat graag wil :coffee: )

Luco

Bericht door Luco » 21 okt 2015, 11:47

dan zien jullie allemaal dat ik niet altijd als een douchebag half gas rijd :df:
Ik zie niks :lollerdelol:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 okt 2015, 15:19

Luco schreef:
dan zien jullie allemaal dat ik niet altijd als een douchebag half gas rijd :df:

zo dan:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 7#p1107287" onclick="window.open(this.href);return false;

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 21 okt 2015, 16:23

Roy RS schreef:
Luco schreef:

zo dan:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 7#p1107287" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen de tweede filmpje uit je topic bekeken maar snel ging het niet?

:)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 okt 2015, 17:27

Haha, daarom rijd ik zo graag met gehandicapte kinderen, die zijn lekker makkelijk onder de indruk :D

Plaats reactie