BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2 confirmed

Bericht door romo » 13 okt 2015, 20:45

In de USA $ 51.000,--

Maar goed dat telt niet, het NL prijspeil wel..........zal wel weer fors boven NAP worden dan :tooth:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 okt 2015, 20:57

Commentaar Timmerpost member;

The bumpers do look like SAV bumpers but what irks me the most is the fenders arent flared. To me theyre bubbles.... I prefer the flared look, like the 1M and Audi RS4. This bubble looks like a Vorsteiner wide body hack job Afbeelding

Klopt wel een beetje, het wordt een beetje een hoepelrok die om de wielen hangt...........

Das precies waarom een M3 er beter uitziet dan een M4 IMHO

Joop

Bericht door Joop » 14 okt 2015, 00:12

In Duitsland gaat hij inderdaad 56.700 euro kosten...

...hier is de prijslijst met de eerste foto's: Prijslijst M2 Coupe DE_november 2015

MarkS

Bericht door MarkS » 14 okt 2015, 00:14

Hier 79.990 EUR (bron autoblog), handbak 86.681 EUR.
Laatst gewijzigd door MarkS op 14 okt 2015, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Joop

Bericht door Joop » 14 okt 2015, 00:15

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joop

Bericht door Joop » 14 okt 2015, 00:20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Interieur:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 14 okt 2015, 00:22

Dus het artikeltje klopte wel... Geen M spiegels dus niemand hoeft hem meer. :mrgreen:

Ik vind hem erg geslaagd, zou mijn E36 er zo op inruilen.

Joop

Bericht door Joop » 14 okt 2015, 00:32

De volledige informatiemap:
Persmap UK

Persmap DE

BMW PressClub schreef:De nieuwe BMW M2 Coupé. Autosporttechniek voor circuit- en straatgebruik.

BMW M GmbH onthult de nieuwe BMW M2 Coupé. Met ingrediënten als de standaard M DCT automatische transmissie met dubbele koppeling, een zeer krachtige zescilinder-in-lijn krachtbron, achterwielaandrijving, een lichtvoetig aluminium onderstel en een expressieve styling biedt hij het summum aan rijplezier. Vanaf 16 april 2016 staat de BMW M2 Coupé in de showroom voor €79.990.

Highlights.

De nieuwe BMW M2 Coupé schudt het segment van compacte sportauto’s op als het gaat om dynamische potentie en stuurscherpte.
Nieuwe zescilinder-in-lijn benzinemotor met M TwinPower Turbo techniek, een cilinderinhoud van 3,0-liter, 272 kW (370 pk) vermogen en een maximumkoppel van 465 Nm.
Brandstofverbruik gemiddeld met handgeschakelde zesversnellingsbak 8,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd 199 g/km; met standaard M DCT automatische transmissie met dubbele koppeling: 7,9 l/100 km en 185 g CO2/km)*.
0-100 km/uur in 4,3 sec. (met handgeschakelde zesbak: 4,5 sec.), topsnelheid 250 km/uur (begrensd), met M Drivers Package 270 km/uur (begrensd).
Circuitwaardigheid getest op de Nordschleife van de Nürburgring.
Daadkrachtig, dynamisch lijnenspel, exclusieve, gesmede aluminium 19-inchwielen, sportuitlaatsysteem met dubbele uitlaatuiteinden.
Interieur met kenmerkende M-features – onder meer sportstoelen, M-sportstuur en M-versnellingspookknop – illustratief voor het prestatiepotentieel en de toonaangevende rijdynamiek.
Autosporttechniek voor circuit- en straatgebruik: lichtgewicht M Sport-onderstel van aluminium, standaard automatische 7-traps M DCT-transmissie met dubbele koppeling, Active M-differentieel, M-remsysteem en M Dynamic Mode.

Meer dan veertig jaar geleden zorgde BMW met een compacte sportauto al voor een sensatie. Mensen keken toen om als de BMW 2002 turbo voorbijkwam. Deze uitvoering was een voorbeeld van een model dat buitengewone dynamiek koppelde aan exceptionele rijeigenschappen en optimale controle. Die eigenschappen straalt de nieuwe BMW M2 Coupé óók uit.

De jongste creatie van BMW M GmbH staat garant voor ultiem rijplezier, dankzij de krachtige zescilinder-in-lijn motor, achterwielaandrijving, het lichtgewicht aluminium onderstel en de extraverte styling.

Kenmerkend M-design.
De eerste aanblik van de nieuwe BMW M2 Coupé zegt al genoeg: dit is overduidelijk een lid van de BMW M-familie, met een styling die pure dynamiek uitstraalt. Geïnspireerd door historische racers van BMW maakt de BMW M2 Coupé geen geheim van zijn buitengewone prestatiepotentieel. Voor deze beeldvorming spelen diverse kenmerken een belangrijke rol: de diepe voorbumper met grote luchtinlaten, zijn gespierde flanken met karakteristieke M-kieuwen, 19-inchwielen in het vertrouwde dubbelspaaks M-design en de lage, breed ogende achterzijde met de voor M-versies kenmerkende dubbele uitlaatuiteinden.

Het tijdloze karakter van BMW M-modellen komt ook naar voren in het interieurdesign. De afwerking van de portieren en de middenconsole met alcantara zorgt samen met het koolstofvezel voor een ambiance van zeldzame kwaliteit. De sportieve ambities krijgen extra glans door het blauwe stiksel en het op diverse plekken terugkerende M-logo. De sportstoelen, het M-sportstuurwiel en de M-versnellingspookknop geven de bestuurder het gevoel dat hij altijd en overal maximale controle heeft over de auto.

Explosieve prestaties.
De nieuw ontwikkelde 3,0-liter zescilinder-in-lijn benzinemotor in de BMW M2 Coupé met baanbrekende M TwinPower Turbo techniek levert 272 kW (370 pk) bij 6.500 toeren per minuut en zet met deze waarden de norm in het segment van krachtige compacte sportauto’s.

Dat geldt ook voor de trekkracht. Het maximumkoppel bedraagt 465 Nm en komt zelfs tijdelijk op 500 Nm bij overboost. Dat maakt pittige acceleraties mogelijk. De BMW M2 Coupé sprint in combinatie met de standaard automatische 7-traps M DCT-transmissie met dubbele koppeling en Launch Control van 0 naar 100 km/uur in slechts 4,3 seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/uur. Toch komt het brandstofverbruik met de M DCT-transmissie uit op slechts 7,9 l/100 km* met een CO2-emissie van 185 g/km*, waarmee de auto ook uitblinkt in efficiency.

* Verbruikscijfers op basis van de EU-testcyclus kunnen afwijken vanwege gespecificeerde bandenmaat.

Autosportexpertise.
De BMW M2 Coupé legt als het gaat om rijdynamiek de lat opnieuw hoger in het segment van sportieve compacte sportauto’s. De BMW M2 Coupé beschikt over de lichtgewicht aluminium voor- en achterwielophanging van de BMW M3/M4 modellen, gesmede aluminium wielen met brede banden, M Servotronic-besturing met twee instellingen en zeer effectieve M-remmen. Het elektronisch gecontroleerde Active M Differentieel optimaliseert de tractie en de rechtuitstabiliteit bij acceleratie. Rijplezier wordt naar een nog hoger niveau getild door de M Dynamic Mode (MDM) in te schakelen van het Dynamische Stabiliteits Controle (DSC). MDM staat wielslip toe voor gecontroleerd driften.

Uitgebreide standaarduitrusting in Nederland.
De BMW M2 bevat standaard over een automatische 7-traps M DCT-transmissie die bliksemsnel schakelt zonder enige interruptie in de aandrijfkracht. Een keur aan bestuurdersassistentiesystemen en mobiliteitsdiensten van BMW ConnectedDrive is eveneens beschikbaar. De ConnectedDrive Services vormen de basis voor uitgebreide connectiviteit en deze optie geeft ook toegang tot een range innovatieve apps, die naadloos zijn geïntegreerd in de BMW ConnectedDrive-technologie. De GoPro app, bijvoorbeeld, biedt de mogelijkheid om snelle ronden op het circuit vast te leggen met een op het dashboard gemonteerde camera. Die is te activeren met de iDrive Controller en de Control Display. Tegelijk kan de bestuurder zijn rijstijl monitoren en analyseren met de M Laptimer app.
In Nederland behoren de volgende opties tot de standaard uitrusting: klasse 3 alarmsysteem, automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels, stoelverwarming, PDC achter, regen- en lichtsensor, automatische 2-zone airconditioning, cruise control, lichtpakket, Connected Drive Services, Harmann Kardon geluidssysteem en het navigatiesysteem Professional.

In lijn met vermaarde voorgangers.
De nieuwe BMW M2 Coupé is niet alleen een erfgenaam van de succesvolle BMW 1 Serie M Coupé, maar is ook – met zijn onderliggende filosofie – te beschouwen als een nazaat van de originele E30 BMW M3 en de BMW 2002 turbo. Deze laatste zorgde meer dan veertig jaar geleden voor een sensatie en vormde de voorbode van de toewijding waarmee BMW M GmbH nu buitengewone dynamiek, ongenaakbare stuurscherpte en optimale voertuigcontrole gestalte geeft.

Nadere informatie over het officiële brandstofverbruik, CO2-emissiewaarden en elektriciteitsverbruik van nieuwe personenauto's is opgenomen in de richtlijn "Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, CO2-Emissionen und Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen", die kan worden verkregen bij alle dealers, bij de Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen en als PDF (2,7 MB) via http://www.dat.de/angebote/verlagsprodu ... rauch.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Leitfaden CO2 (Guideline CO2).

GTRene

Bericht door GTRene » 14 okt 2015, 00:36

lekker dik, lijkt me een leuke kar :df:

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 14 okt 2015, 00:40

Uitgebreide standaarduitrusting in Nederland.
De BMW M2 bevat standaard over een automatische 7-traps M DCT-transmissie die bliksemsnel schakelt zonder enige interruptie in de aandrijfkracht.
Euh... :hmmm:

Handbak wel gewoon leverbaar na flink bukken neem ik aan....

Joop

Bericht door Joop » 14 okt 2015, 00:45

Zal net als bij de M3/M4 wel als handbak leverbaar zijn, maar door de BPM (Co2-tax) nagenoeg net zo duur uitkomen...

Andre

Bericht door Andre » 14 okt 2015, 01:54

Ok net alles uitgerekend.

Eindelijk heeft Nederland de prijs van de auto nagenoeg hetzelfde kunnen houden als Duitsland ex BPM

Maar in 2016 is de BPM op de DCT bak 16915 euro en voor de Handbak 24531,00 euro.

Volgens mij kan je hier dus geen handbak bestellen.

M2 in duitsland is standaard al uitgerust met deze optie die dus ook op de nederlandse zitten.

Stoelverwarming standaard
pdc achter standaard
regen licht sensor standaard
airco standaard
cruise control standaard
lichtpakket standaard
Navi prof standaard

56700 euro voor de duitse versie handbak.

extra optie die je in duitsland moet betalen

M dct 3900 euro
klasse 3 alarm 480 euro
automatisch dimm spiegels 490 euro
connected drive 350 euro
harman kardon 790 euro

5660 euro aan opties

totaal prijs 62360 euro voor de duitser ex bpm.

Nederlandse prijs 79990 euro. de BPM even eruit voor het vergelijk. DCT versie is 16915 euro eraf en is totaal een bedrag van 63080 euro. Verschil is dus nagenoeg niks als je dezelfde in duitsland besteld. Eindelijk luisteren ze naar hun klanten!

Als je een duitser met handbak neemt is de prijs 56700

Opties die ik zou nemen.

grijze baan voorruit 90 euro
donkere ramen 350 euro
alarm 480 euro
hifi luidsprekers 290 euro

is 57910 euro dat zou dan 81910 zijn incl bpm.

Je betaald dus bijna 8000 euro bpm meer voor een handbak. Wat een vreemde situatie in dit roversland.

Voor minder geld heb je dus een completere auto als je een Nederlandse neemt. Maar diep in me hart heb ik liever een handbak.

hmmmm

Thijs-v-d-H

Re: BMW M2 confirmedd

Bericht door Thijs-v-d-H » 14 okt 2015, 06:51

Is in Nederland wel aan te bieden met handbak. maar gezien CO2 tax is het onwaarschijnlijk dat dit gaat verkopen.

Vanuit de dealers is een nadrukkelijk verzoek geweest om de auto niet hoger te prijzen dan in omringende landen. Wat dus gelukkig nu ook gebeurd is.

romo

Bericht door romo » 14 okt 2015, 07:12

Prima ding, prijs lijkt me niet verkeerd bij eerste indruk, jammer van reflectoren, het maakt de kar wat hoog en smal achter IMHO

Spiegels gemiste kans, maar gelul in de marge.

Kortom; doe maar dan, waarschijnlijk met DCT, dit even afhankelijk van prijsverschil met een HB

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 okt 2015, 07:42

7:58 NS tijd aldus BMW zelf.

Ook leuk, marketing, maar leuk, zo zie je niet vaak een auto aan de man gebracht worden:

Robin

Bericht door Robin » 14 okt 2015, 07:46

En mocht 't 'm worden(en ik heb nu nog niet helemaal het hebben gevoel terwijl 't een superskitterende kar is met dezelfde specs als wat ik nu heb min of meer) dan knullig genoeg een DCT. Of wachten voor een demokar:)

Geen M spiegels is dom van M, wel verkort F80 M3/4 chassis en stuurwiel...

romo

Bericht door romo » 14 okt 2015, 08:07

Ik zie helaas, wederom, een a-symmetrische teller verdeling net als in de 1M

OK dan, tot zover de leercurve in München :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 14 okt 2015, 08:27

Het enige wat me nu interesseert aan de M2 is : $$$

De rest zal wel:)

romo

Bericht door romo » 14 okt 2015, 08:38

Ik wil er mee proefrijden, als de persslet in Heerenveen is verwacht ik een app............. :tooth:

Afbeelding

Ik ga er van uit dat er toch ook een olie temp meter beschikbaar is ?

Voor de rest een koopje tov een M3-M4 IMHO

dvh

Bericht door dvh » 14 okt 2015, 08:41

met dezelfde specs als wat ik nu heb min of meer
Dat lijkt me dan ook weer een beetje het saaie.
Je betaald een hoop extra voor min of meer dezelfde auto met een nieuwe hoesje.

Net als bij een nieuwe iphone zeg maar :*-)

Ik vind het , net als de 1M , geen hele mooie auto. Maar daar waar de 1M bij mij gewend is.. En ik hem inmiddels wel cool vind.. Zal ik dat bij de M2 ook wel hebben over de loop van tijd..

Gelukkig hoef ik er (nog) geen :angel:

ErikS

Bericht door ErikS » 14 okt 2015, 08:48

dvh schreef:
met dezelfde specs als wat ik nu heb min of meer
Dat lijkt me dan ook weer een beetje het saaie.
Je betaald een hoop extra voor min of meer dezelfde auto met een nieuwe hoesje.

Net als bij een nieuwe iphone zeg maar :*-)

Ik vind het , net als de 1M , geen hele mooie auto. Maar daar waar de 1M bij mij gewend is.. En ik hem inmiddels wel cool vind.. Zal ik dat bij de M2 ook wel hebben over de loop van tijd..

Gelukkig hoef ik er (nog) geen :angel:
Nou, de nieuwe eins is verder echt wel weer een stap verder dan de vorige.
(Zeker goed te merken in de basis versies.....)

Que interieur ed. is het een zeer grote stap vooruit.
Persoonlijk gezien de dikste M nu te koop. Geweldig ding!!!!!

@Robin, met 'moeten' inruilen... Er moet natuurlijk niks. 1M blijft een gelimiteerde M die uiteindelijk zijn waarde wel vasthoud..... Maar de /M2 lijkt me wel een zeer vergelijkbaar apparaat, die er nog beter uit ziet ook... De waarde van 'n 1M ligt nu nog erg hoog tov een hoop andere auto's, dus het perfecte moment om hem in te ruilen. Meer zoiets.

@Verhaal Andre; Handbak uit Duitsland dus...... :bag: :thumbup:

flieger

Bericht door flieger » 14 okt 2015, 08:54

MarkS schreef:Hier 79.990 EUR (bron autoblog), handbak 86.681 EUR.
Dat is een fors verschil. Ook bij import uit Duitsland betaal je de BPM CO2-toeslag.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 okt 2015, 09:01

Wat boeit die M2 ook maar ene fuck als dit er aan zit te komen?

http://www.total911.com/porsche-911-r-t ... neva-2016/

dvh

Bericht door dvh » 14 okt 2015, 09:06

Petrolhead Tom schreef:Wat boeit die M2 ook maar ene fuck als dit er aan zit te komen?

http://www.total911.com/porsche-911-r-t ... neva-2016/
ipv 80k 180k bedoel je ? :-)

romo

Bericht door romo » 14 okt 2015, 09:07

Je bent me net voor David;

Koop jij dat ding dan Tom?

Dus het boeit wel een fuck :tooth:

Voor een 911 R koop je minimaal 2 M2`s, wellicht wel 3.........kortom, dat gaat dus nergens over

Plaats reactie