VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
das een vrij korte tijd voor een miljarden bedrijf lijkt me
zal mij benieuwen wat er gaat veranderen en neem aan dat die regels (het systeem) dan ook voor anderen gaan gelden.
zal mij benieuwen wat er gaat veranderen en neem aan dat die regels (het systeem) dan ook voor anderen gaan gelden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Een 330i atmosferische 6-cilinder is in de praktijk bij vlot gebruik ook zuiniger dan een 328i 4-cilinder turbo die alleen zuinig is als je geen gas geeft. Tja. Heel freude am fahren naar de klote geholpen door onrealistische emissie waarden.
Wiens schuld ? Niet van de overheid of de EU maar de fabrikanten zelf. Alleen denken aan korte termijn winsten terwijl een gentlemens agreement zoals bij 250 km/h wat logischer zou zijn geweest. Had bij elkaar gestapt en gezegd: zullen we de waardes en het verbruik wat realistischer maken ? De domme overheid was ook om de tuin geleid. Die is hier mede debet aan. Maar het begint toch echt bij de fabrikanten. Want wie bepaalt het daadwerkelijke verbruik ? De fabrikanten toch en niet de EU regels die alleen de kaders bepalen ?
Wie zijn billen brand moet nu op de blaren zitten.
Tuurlijk zal het nu betekenen dat realistische waardes niet meer overeenkomen met de EU normen. Daarvoor moet je dan concluderen dat de normen moeten worden versoepeld dan wel (nog beter) dat fabrikanten nu echt autos zuinig moeten gaan maken. Onmogelijk want in 25 jaar is er amper iets bereikt dan op theoretisch gebied. Mijn eerst gereden Passat uit 1998 deed ook gewoon makkelijk 1:20. Welke voorsprong dan ?
Conclusie: als niets meer helpt grijp dan terug op het feit dat de auto nog de minste vervuiler is. Maar begin met realisme.
Anders eindigt het toch altijd in een fantasie.
Wiens schuld ? Niet van de overheid of de EU maar de fabrikanten zelf. Alleen denken aan korte termijn winsten terwijl een gentlemens agreement zoals bij 250 km/h wat logischer zou zijn geweest. Had bij elkaar gestapt en gezegd: zullen we de waardes en het verbruik wat realistischer maken ? De domme overheid was ook om de tuin geleid. Die is hier mede debet aan. Maar het begint toch echt bij de fabrikanten. Want wie bepaalt het daadwerkelijke verbruik ? De fabrikanten toch en niet de EU regels die alleen de kaders bepalen ?
Wie zijn billen brand moet nu op de blaren zitten.
Tuurlijk zal het nu betekenen dat realistische waardes niet meer overeenkomen met de EU normen. Daarvoor moet je dan concluderen dat de normen moeten worden versoepeld dan wel (nog beter) dat fabrikanten nu echt autos zuinig moeten gaan maken. Onmogelijk want in 25 jaar is er amper iets bereikt dan op theoretisch gebied. Mijn eerst gereden Passat uit 1998 deed ook gewoon makkelijk 1:20. Welke voorsprong dan ?
Conclusie: als niets meer helpt grijp dan terug op het feit dat de auto nog de minste vervuiler is. Maar begin met realisme.
Anders eindigt het toch altijd in een fantasie.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Het is van alle tijden;
http://www.z24.nl/ondernemen/van-liegdi ... ken-589125" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.z24.nl/ondernemen/van-liegdi ... ken-589125" onclick="window.open(this.href);return false;
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Simpel. Snel. Doen. Klaar. Next.
Daarbij dateert de testmethodiek in Europa uit de jaren zeventig. Die past niet bij het rijgedrag van vandaag de dag. De Consumentenbond wil daarom samen met de andere Europese consumentenorganisaties de testmethode vernieuwen.
"Sommige regeringen proberen de boel te vertragen, daarom voeren we bij de Europese Commissie de druk op dat de geplande invoering van de nieuwe testmethode niet later wordt ingevoerd dan in 2017 zoals gepland", aldus Vroman.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
De belangen zijn immens, de auto is de motor (what`s in a name) voor de Deutsche Witschaft ...........
Als daar de klad in komt is het snel klaar.
Als daar de klad in komt is het snel klaar.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Onzin. Normen moeten alleen aangepast worden. Otto merkt al 20 jaar bij de pomp dat zijn verbruik niet strookt met wat in het boekje staat. Dus dat boeit de consument toch helemaal niet ? Die lacht zich al jaren rot. Helemaal in Nederland met die onzin bijtelling.
Ik zie het allemaal juist als positief eigenlijk. Hier kan alleen iets goeds uitkomen toch ?
Ik zie het allemaal juist als positief eigenlijk. Hier kan alleen iets goeds uitkomen toch ?
- Joy
- Berichten: 10783
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Ik ben wel benieuwd naar de oplossing die VW moet gaan aandragen. Consumenten zitten niet te wachten op een softwareaanpassing waarbij 10% vermogen ingeleverd moet worden ten bate van het halen van de emissie eisen. Vanaf dat moment voldoet de auto niet meer aan de verwachtingen van de eigenaar.
Lijkt mij een bijna onmogelijke zaak voor VW.
Lijkt mij een bijna onmogelijke zaak voor VW.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Alleen als het vertrouwen wordt hersteld, anders niet;
http://www.z24.nl/columnisten/nationale ... sis-589130" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat was de insteek van VW?
Nr 1 autoproducent ter wereld worden, dus de USA moest veroverd, met diesel. Nu vinden ze daar dat diesel iets voor vrachtwagens is (geef ze ongelijk ) Dus liep en loopt het niet met diesel over de plas.
Met het huidige schandaal is het diesel rijden klaar natuurlijk, zeker vwb de grootste te veroveren markt voor VW zijnde de USA, dat gaat niet meer goedkomen.
http://www.z24.nl/columnisten/nationale ... sis-589130" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat was de insteek van VW?
Nr 1 autoproducent ter wereld worden, dus de USA moest veroverd, met diesel. Nu vinden ze daar dat diesel iets voor vrachtwagens is (geef ze ongelijk ) Dus liep en loopt het niet met diesel over de plas.
Met het huidige schandaal is het diesel rijden klaar natuurlijk, zeker vwb de grootste te veroveren markt voor VW zijnde de USA, dat gaat niet meer goedkomen.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Softwarematig valt er helemaal niets op te lossen. Ja, je kunt die 'bedrog' software eruit halen of de-activeren, maar dat verandert niks aan het gepleegde feit. En ook niks aan de daadwerkelijke uitstoot van stikstof. Want die motor is nu eenmaal geconstrueerd zoals ie is.
Dat het praktijkverbruik van auto's boven dat van het verbruik in de Europese testcyclus ligt heeft niks met het schandaal te maken. Dat proberen linkse boomlovers er nu van te maken maar slaat helemaal nergens op. Overheden, milieupartijen en milieulobby's wisten even goed als wie dan ook dat de testcyclus met de praktijk niks te maken had. Dan moet je achteraf niet gaan piepen. Dan had 15 jaar eerder voor een realistische cyclus moeten pleiten. Niemand die daar moeite mee gehad zou hebben.
Dat het praktijkverbruik van auto's boven dat van het verbruik in de Europese testcyclus ligt heeft niks met het schandaal te maken. Dat proberen linkse boomlovers er nu van te maken maar slaat helemaal nergens op. Overheden, milieupartijen en milieulobby's wisten even goed als wie dan ook dat de testcyclus met de praktijk niks te maken had. Dan moet je achteraf niet gaan piepen. Dan had 15 jaar eerder voor een realistische cyclus moeten pleiten. Niemand die daar moeite mee gehad zou hebben.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Dus???
Hoe moet er dan dan een "oplossing" verwacht worden van VW c.q. de gehele auto industrie?
1 De motor doet wat ie doet, namelijk 4000% meer NOx uitstoten dan de normwaarde, kan niet veranderd
2 De overheid gaat niet de normen versoepelen uiteraard
Kortom; wat is dan een oplossing?
Die motoren gaan van de markt, ik zeg het je..........
Hoe moet er dan dan een "oplossing" verwacht worden van VW c.q. de gehele auto industrie?
1 De motor doet wat ie doet, namelijk 4000% meer NOx uitstoten dan de normwaarde, kan niet veranderd
2 De overheid gaat niet de normen versoepelen uiteraard
Kortom; wat is dan een oplossing?
Die motoren gaan van de markt, ik zeg het je..........
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Waarom van de markt?
Er moet gewoon een realistischer label op. Een vuiler label.
Als ze dat een oplossing willen noemen bij VAG, prima.
Er moet gewoon een realistischer label op. Een vuiler label.
Als ze dat een oplossing willen noemen bij VAG, prima.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Heeft niet direct iets met het schandaal te maken Hielke maar meer verbruik is toch meer uitstoot. Dus zo bezien op zijn minst zeer relevant en het zou een goszonde zijn als dat niet meteen wordt meegenomen. Dat we het allemaal al jaren wisten is niet interessant. Vet is ook niet goed voor je. Eten we bijna allemaal.
Het gaat erom dat op het etiket iets komt te staan wat nu eens klopt. Hoe weinig verrassend het extreme verschil ook zal zijn.
Het gaat erom dat op het etiket iets komt te staan wat nu eens klopt. Hoe weinig verrassend het extreme verschil ook zal zijn.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Dit.Hielke schreef:Softwarematig valt er helemaal niets op te lossen. Ja, je kunt die 'bedrog' software eruit halen of de-activeren, maar dat verandert niks aan het gepleegde feit. En ook niks aan de daadwerkelijke uitstoot van stikstof. Want die motor is nu eenmaal geconstrueerd zoals ie is.
Dat het praktijkverbruik van auto's boven dat van het verbruik in de Europese testcyclus ligt heeft niks met het schandaal te maken. Dat proberen linkse boomlovers er nu van te maken maar slaat helemaal nergens op. Overheden, milieupartijen en milieulobby's wisten even goed als wie dan ook dat de testcyclus met de praktijk niks te maken had. Dan moet je achteraf niet gaan piepen. Dan had 15 jaar eerder voor een realistische cyclus moeten pleiten. Niemand die daar moeite mee gehad zou hebben.
Overheden hebben teveel geluisterd naar links en hun listen en leugens.
En tuurlijk moet er 'n realistisch label op, maar de auto en aanverwante industrie is wereldwijd zo groot, don't bite/cut(?) the hand that feeds you. En automobilisten zijn inderdaad geen echte vervuilers.
Kortom bedankt overheden en links tuig:)
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
En dit ook ja.Hielke schreef:Waarom van de markt?
Er moet gewoon een realistischer label op. Een vuiler label.
Als ze dat een oplossing willen noemen bij VAG, prima.
Niet zeure, het echte gevaar stroomt EU en de wereld via het MO binnen, dit is niks in vergelijking.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Een vuiler label op??
Das mooi, maar dan voldoen die motoren niet meer aan de Euro 5 of 6 norm, das dus verplicht om überhaupt te mogen rijden met zo`n kar
Een ander label is geen oplossing.
Kijk even naar Buitenhof (uitzending gemist) van afgelopen uur. Hierin werd het expliciet genoemd. Het is volstrekt onduidelijk waar het VW schandaal toe gaat leiden.
- Qua kosten (er worden al bedragen tot 40 miljard euro genoemd) eigen vermogen VW is 30 miljard.
- Qua goodwill (wat is het begrip "made in Germany" nog waard?)
Das mooi, maar dan voldoen die motoren niet meer aan de Euro 5 of 6 norm, das dus verplicht om überhaupt te mogen rijden met zo`n kar
Een ander label is geen oplossing.
Kijk even naar Buitenhof (uitzending gemist) van afgelopen uur. Hierin werd het expliciet genoemd. Het is volstrekt onduidelijk waar het VW schandaal toe gaat leiden.
- Qua kosten (er worden al bedragen tot 40 miljard euro genoemd) eigen vermogen VW is 30 miljard.
- Qua goodwill (wat is het begrip "made in Germany" nog waard?)
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Zo zie je maar weer dat het op verschillende gebieden zo is, dat mensen niet weten waar ze over praten. Vet is helemaal niet zo slecht voor ons. Suiker is de vijand.Macboy schreef:Heeft niet direct iets met het schandaal te maken Hielke maar meer verbruik is toch meer uitstoot. Dus zo bezien op zijn minst zeer relevant en het zou een goszonde zijn als dat niet meteen wordt meegenomen. Dat we het allemaal al jaren wisten is niet interessant. Vet is ook niet goed voor je. Eten we bijna allemaal.
Het gaat erom dat op het etiket iets komt te staan wat nu eens klopt. Hoe weinig verrassend het extreme verschil ook zal zijn.
En de stelling dat de fout bij de fabrikanten ligt ben ik het ook niet mee eens. Dat komt van de doorgeschoten milieu-clubs. En de regeringen die daar hun beleid op aanpassen.
En dan nog wat. Het hele milieu-gebeuren hangt van het liegen en bedriegen aan elkaar. Herinneren we ons nog de gemanipuleerde cijfers waar ons aller Al Gore mee kwam? Die waren ook behoorlijke overdreven. Dus ga nu niet doen alsof dit allemaal nieuw is.
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Doch in Belgie en Zwitserland mogen geen VAG-diesels (tijdelijk) meer verkocht worden. Iedereen die nu in de markt is, gaat verder kijken en dan is het maar wachten welke landen nog meer volgen.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Peric snapt 'm.
De verkeerde krijgt /krijgen de schuld. VW dus.
En dit gaat totaal mis zoals een domino effect. En Buitenhof, tja, daar zitten de 'wijzen'....
Politici/boomknuffellaars/overheden, jullie zijn hier verantwoordelijk voor.
Als er banen geschrapt moeten worden bij VW en aanverwante, wie betaalt dat.
Ongelovelijk hoeveel hier te grabbel wordt gegooid door leugens.
De verkeerde krijgt /krijgen de schuld. VW dus.
En dit gaat totaal mis zoals een domino effect. En Buitenhof, tja, daar zitten de 'wijzen'....
Politici/boomknuffellaars/overheden, jullie zijn hier verantwoordelijk voor.
Als er banen geschrapt moeten worden bij VW en aanverwante, wie betaalt dat.
Ongelovelijk hoeveel hier te grabbel wordt gegooid door leugens.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
^ bovenstaande is niet het punt van de discussie.
Overheid die krokodillen tranen huilt, een VAG elftal die die boel gemanipuleerd heeft, das allemaal voor de Bühne. De oorzaak en schuldigen van dit probleem zijn niet meer interessant, want het probleem ligt er en niet een beetje ook, nu gaat het over de GEVOLGEN, mn over het BEHEERSBAAR houden daarvan !!
Zowel de Duitse overheid (want Niedersaksen is 20% VW aandeelhouder om eens wat te noemen), maar ook VW hebben een mega probleem want de rest van de wereld gaat ze aanklagen, simple as that.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... _VW__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De economische repercussies kunnen ongehoord zijn, even wat feiten;
-VW heeft 270.000 man in dienst, daarmede de grootste werkgever van Duitsland
-VW is de 1na grootste autoproducent na Toyota
-VW staat in Duitsland synoniem voor het "Wirtschaftswunder"
-VW neemt 40% (!!)van het door Thyssen-Krupp gefabriceerde staal af
Hebben we het niet over Bosch en aanverwante leveranciers voor de auto industrie, dit kan in potentie een dreun voor de Duitse industrie in algemene zin betekenen.
Daarom komt de Duitse overheid ook met een ultimatum om voor 07-10 met een "oplossing" te komen, IMHO een ultieme poging van damage control.
Overheid die krokodillen tranen huilt, een VAG elftal die die boel gemanipuleerd heeft, das allemaal voor de Bühne. De oorzaak en schuldigen van dit probleem zijn niet meer interessant, want het probleem ligt er en niet een beetje ook, nu gaat het over de GEVOLGEN, mn over het BEHEERSBAAR houden daarvan !!
Zowel de Duitse overheid (want Niedersaksen is 20% VW aandeelhouder om eens wat te noemen), maar ook VW hebben een mega probleem want de rest van de wereld gaat ze aanklagen, simple as that.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... _VW__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De economische repercussies kunnen ongehoord zijn, even wat feiten;
-VW heeft 270.000 man in dienst, daarmede de grootste werkgever van Duitsland
-VW is de 1na grootste autoproducent na Toyota
-VW staat in Duitsland synoniem voor het "Wirtschaftswunder"
-VW neemt 40% (!!)van het door Thyssen-Krupp gefabriceerde staal af
Hebben we het niet over Bosch en aanverwante leveranciers voor de auto industrie, dit kan in potentie een dreun voor de Duitse industrie in algemene zin betekenen.
Daarom komt de Duitse overheid ook met een ultimatum om voor 07-10 met een "oplossing" te komen, IMHO een ultieme poging van damage control.
- Maus
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
- Locatie: Onder de rook van R'dam
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Is met het plakken van een ander, realistischer label de kous daarmee af?
Ik denk het niet...
De auto valt daardoor in een (vuilere) categorie, dus meer bijtelling, meer CO2-tax, etc...
Aangezien we praten over duizenden auto's, lijkt het me stug dat een overheid de misgelopen taxen niet zal gaan terugvorderen.
Los van bovenstaande, wat gebeurt er met de restwaarde van deze wagens met de sjoemelsoftware? Idem voor de wagens welke volgens het nieuwe label de markt op komen? Kan niet anders dan dat deze enkele duizenden euro's lager zal uitpakken.
Ook hier verwacht ik niet dat bv een leasemaatschappij, of een particulier dit op z'n beloop zal laten.
Los van alle maatregelen, aanpassingen en noem het allemaal maar op welke genomen gaan worden, is de sneeuwbal net gaan rollen en gaat dit een hele hoop centjes kosten...
Ik denk het niet...
De auto valt daardoor in een (vuilere) categorie, dus meer bijtelling, meer CO2-tax, etc...
Aangezien we praten over duizenden auto's, lijkt het me stug dat een overheid de misgelopen taxen niet zal gaan terugvorderen.
Los van bovenstaande, wat gebeurt er met de restwaarde van deze wagens met de sjoemelsoftware? Idem voor de wagens welke volgens het nieuwe label de markt op komen? Kan niet anders dan dat deze enkele duizenden euro's lager zal uitpakken.
Ook hier verwacht ik niet dat bv een leasemaatschappij, of een particulier dit op z'n beloop zal laten.
Los van alle maatregelen, aanpassingen en noem het allemaal maar op welke genomen gaan worden, is de sneeuwbal net gaan rollen en gaat dit een hele hoop centjes kosten...
- Maus
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
- Locatie: Onder de rook van R'dam
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Ik denk dat het kwaad al geschoten is, dit schandaal betekent een dreun voor de Duitse economie (en wat er nog allemaal meegetrokken wordt).romo schreef:Hebben we het niet over Bosch en aanverwante leveranciers voor de auto industrie, dit kan in potentie een dreun voor de Duitse industrie in algemene zin betekenen.
Daarom komt de Duitse overheid ook met een ultimatum om voor 07-10 met een "oplossing" te komen, IMHO een ultieme poging van damage control.
De datum van 07-10 noemde Celeste ook in diens voorspelling, toeval....?
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
De technische oplossing wordt waarschijnlijk gewoon een herschreven software die volledig aan de EU5 norm voldoet zoals deze motor dat ook deed met de "sjoemel software"...
De gevolgen van deze nieuw "milieu software" worden echter onbewust door de consument betaald, want het verbruik gaat wellicht omhoog, het roetfilter heeft wellicht een korter leven, en de motor zal inwendig sneller kunnen vervuilen waardoor misschien zelfs de onderhouds interval korter zou moeten worden.
Ook de driveability zou nog kunnen veranderen maar dat zullen er weinig merken.
@macboy meer verbruik betekent zeker niet altijd meer uitstoot, o.a. de moderne emissie bestrijdings systemen kosten gewoon brandstof om de uitstoot aan de juiste waarde te laten komen ( behalve bij VW dan )
Over de gevolgen voor VW kan ik niets zinnigs zeggen maar de hele autobranche en alle leveranciers zullen hier een flinke klap van ondervinden.
We wachten af ...
De gevolgen van deze nieuw "milieu software" worden echter onbewust door de consument betaald, want het verbruik gaat wellicht omhoog, het roetfilter heeft wellicht een korter leven, en de motor zal inwendig sneller kunnen vervuilen waardoor misschien zelfs de onderhouds interval korter zou moeten worden.
Ook de driveability zou nog kunnen veranderen maar dat zullen er weinig merken.
@macboy meer verbruik betekent zeker niet altijd meer uitstoot, o.a. de moderne emissie bestrijdings systemen kosten gewoon brandstof om de uitstoot aan de juiste waarde te laten komen ( behalve bij VW dan )
Over de gevolgen voor VW kan ik niets zinnigs zeggen maar de hele autobranche en alle leveranciers zullen hier een flinke klap van ondervinden.
We wachten af ...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Ik geloof er echt helemaal niks van. Volgens mij gaat er amper iets gebeuren wat écht merkbaar is. Consument interesseert dit geen fluit. Verkoop stop in paar landen is wel even lastig, maar binnenkort zal wel duidelijk worden dat geen enkel merk de normen haalt. Ik geloof er niks van dat dit alleen VW is.
Conclusie: er gebeurt helemaal niets behalve een paar ontslagen, boetes, rechtszaken en betere testen ... denk ik ....
Peric: lolbroek dat snap ik, bedoelde vet eten natuurlijk zoals in de volksmond gebruikt wordt.
Conclusie: er gebeurt helemaal niets behalve een paar ontslagen, boetes, rechtszaken en betere testen ... denk ik ....
Peric: lolbroek dat snap ik, bedoelde vet eten natuurlijk zoals in de volksmond gebruikt wordt.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Niedersaksen kreeg afgelopen jaar meerdere 100en
miljoenen uitgekeerd als aandeelhouder, die aandelen zijn intussen 50% gekelderd..........
Dus er gebeurt niks? Niet merkbaar?
Er zijn consumenten die een VW diesel hadden besteld, maar te horen krijgen dat onbekend is wanneer er geleverd wordt, ALS er al geleverd wordt, optie; kosteloos annuleren! Consument gaat voor ander merk.
Benieuwd ben ik waar dit toe leidt....
miljoenen uitgekeerd als aandeelhouder, die aandelen zijn intussen 50% gekelderd..........
Dus er gebeurt niks? Niet merkbaar?
Er zijn consumenten die een VW diesel hadden besteld, maar te horen krijgen dat onbekend is wanneer er geleverd wordt, ALS er al geleverd wordt, optie; kosteloos annuleren! Consument gaat voor ander merk.
Benieuwd ben ik waar dit toe leidt....
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Contacteer:
Re: VS: Volkswagen en Audi manipuleerden emissiesoftware
Idd, het wordt weer tijd dat mensen met praktische kennis en boeren verstand, gaan bepalen wat goed is en wat werkelijk is, i.p.v te luisteren naar niks wetende ambtenaren en de leugenmachine van de groene mafia, ondersteund door een leger aan advocaten, allen vreten zich hieraan vol, maar dragen totaal geen verantwoording, dit hele circus drijft de kosten voor de consument alleen maar op,Robin schreef:Dit.Hielke schreef:Softwarematig valt er helemaal niets op te lossen. Ja, je kunt die 'bedrog' software eruit halen of de-activeren, maar dat verandert niks aan het gepleegde feit. En ook niks aan de daadwerkelijke uitstoot van stikstof. Want die motor is nu eenmaal geconstrueerd zoals ie is.
Dat het praktijkverbruik van auto's boven dat van het verbruik in de Europese testcyclus ligt heeft niks met het schandaal te maken. Dat proberen linkse boomlovers er nu van te maken maar slaat helemaal nergens op. Overheden, milieupartijen en milieulobby's wisten even goed als wie dan ook dat de testcyclus met de praktijk niks te maken had. Dan moet je achteraf niet gaan piepen. Dan had 15 jaar eerder voor een realistische cyclus moeten pleiten. Niemand die daar moeite mee gehad zou hebben.
Overheden hebben teveel geluisterd naar links en hun listen en leugens.
En tuurlijk moet er 'n realistisch label op, maar de auto en aanverwante industrie is wereldwijd zo groot, don't bite/cut(?) the hand that feeds you. En automobilisten zijn inderdaad geen echte vervuilers.
Kortom bedankt overheden en links tuig:)
Het lijkt potverdorie wel een internationale sport "ondernemers en fabrikanten pesten" ,
Oke ik laat me gaan.....
Wat betreft auto's maar ook vliegtuigen, als de wereld wil dat het minder en schoner wordt, gewoon aan de pomp afrekenen, ( dit zegt een veel rijder ( minimaal 80.000km/jr) , daarnaast zou er een label kunnen komen, hoeveel energie en belasting er nodig is voor de productie van een auto en natuurlijk ook sloop, maar ook de elektriciteit is natuurlijk veel te goedkoop, zeker als je ziet hoe deze gemaakt wordt en hoe inefficiënt het transport van elektriciteit is.
Maargoed dit gebeurd niet want dan wordt vlegen onbetaalbaar voor de "groene" elite.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 50 gasten