
Z3 coupe S65 motorconversie 'stopt' ivm wijziging basis auto
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Dat systeem kende ik nog niet, lijkt een goede oplossing zonder te borenHitz schreef:Rene, is een Brodit ProClip niet een optie? Te monteren zonder boren, en voor meerdere plekken op je dash te krijgen. Even op de producten klikken, en scrollen naar beneden voor foto's.
Brodit voor Z3

mocht ik later dan ooit een een originele tegenkomen 2de hands oid kan ik dat altijd nog doen, thanks for the tip.
@the rest, thanks

Weet iemand trouwens hoe die Cobra racer pro of historic fia zitten? die zijn bv bovenaan maar ook onder bij het breedste punt, smaller dan bv de Recaro PP die maar heel krap in een Z3 past.
Zo ik het kan zien zijn bv de
Recaro PP boven breedste: 580 en onder 500
Cobra racing Pro of Historic FIA: boven breedste 515 en onder 450
zie hier de Recaro PP onderaan rechts:
https://static.webshopapp.com/shops/009 ... recaro.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier de cobra racer pro en historic fia, prijzen zijn ongeveer gelijk en gewicht ook, maar de cobra's lijken wel wat vlak bij de zitting
http://www.kscimport.nl/download/prijsl ... _excl..pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
alhoewel ik nu zie bij dit vergelijk dat de cobra's ex btw zijn en dus nog wat duurder ook...
Recaro velour voorbeeld, is wel mooi, leer kan warm zijn en de airco gaat er uit...wat is verstandig?
recaro DINAMICA ROOD misschien leuk bij wat andere rode delen, maar kan ook 'vloeken'
Cobra racer pro voorbeeld
cobra historic fia voorbeeld
cobra racer V
-
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Gaaf project.
Moest wel lachen dat je nauwelijks aandacht besteed aan de verkoop van de Hartge en je nu (al) druk maakt over een telefoonhouder
Moest wel lachen dat je nauwelijks aandacht besteed aan de verkoop van de Hartge en je nu (al) druk maakt over een telefoonhouder

-
- Berichten: 18925
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Allereerst gefeliciteerd met de verkoop v/d Hartge!
Verder; Super project! Ben benieuwd, worden geen kosten bespaard zo te lezen!
Verder; Super project! Ben benieuwd, worden geen kosten bespaard zo te lezen!

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Geertmans schreef:Gaaf project.
Moest wel lachen dat je nauwelijks aandacht besteed aan de verkoop van de Hartge en je nu (al) druk maakt over een telefoonhouder


zo, nu de garage in en de Ford Ka beurt verder af maken, net de olie en het oliefilter en multiVriem (voor airco + stuurbekrachting e.d.) en een nwe modderkuip (oude ia stukje af) ook binnen gekregen en wat andere onderdelen enz, kan ik die af maken, is dat allemaal vers vervangen voor verkoop als de coupe binnen komt, want dan moet de Ka naar buiten.

@ErikS, Thanks, idd wil het goed aanpakken, moet mooi strak en vol verse/nwe onderdelen komen, behalve dan de motor en de 6-bak voor M3 E9x, die zijn natuurlijk 2de hands (ofcourse), wel kort gebruikt.
-
- Berichten: 22217
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Feli met de verkoop!
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Goed bezig Rene, leuk om te lezen! 

-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Mooi René, leuk project. Ga het volgen natuurlijk.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28429
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Heel gaaf project en idd ik ga het ook volgen 
Gefeliciteerd met de verkoop van de hartge!

Gefeliciteerd met de verkoop van de hartge!
-
- Berichten: 54852
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Mooi verhaal. Succes.
Nieuwe nick?
EU-RéKA?

Nieuwe nick?
EU-RéKA?

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Robin schreef:Mooi verhaal. Succes.
Nieuwe nick?
EU-RéKA?

maar de Nick blijft hetzelfde, GT gran turismo René

- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Zal een mooi project worden, ben benieuwd! 

- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Prachtig, allemaal!!
Zowel verkoop van de Hartge als je nieuwe project.
Zowel verkoop van de Hartge als je nieuwe project.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
thanks mannen
btw, weet iemand of dat past of niet, las net elders van ja en verderop in het bericht van nee (zoals zo vaak op het web) ow wacht, die nee is waarschijnlijk dat het niet in een e36 past...dat kan ook.
http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=404852" onclick="window.open(this.href);return false;
anyways, het lijkt hetzelfde qua vorm, e46 M3 je kan ze kopen voor smg of handbak, ik heb dan die v handbak nodig, en zag dat die 9.000 rpm is en 300 km/h dat zou in theorie leuk genoeg zijn.
en die technikes daar kan zoiets wel werkend aansluiten op de andere motor ga ik vanuit (vraag het tegen die tijd natuurlijk wel ff)
maar past dat? of past dat niet
ja dat kapje kan je eraf laten natuurlijk, maar 1 iemand zegt bv is veels te breed? ziet er niet breed uit.


http://www.ebay.de/itm/TACHOMETER-BMW-3 ... 1656340540" onclick="window.open(this.href);return false;
Die van de S54 Z3M gaat tot 280 hier dat voorbeeld.

edit...ow wacht...helemaal verkeerd, die Z3M S54 ziet er ook heel anders uit dan de Z3M S50, dus vraag me af of dat S54 Z3M unit wel klopt
(vergeten) die heeft in de rechter rpm teller ook extra gegevens? hm.
en het lijkt of de e46 M3 unit onder de tellers wat breder is, dus idd misschien wat hoger...hm, eens kijken of ik een S54 Z3M tellerunit kan vinden

btw, weet iemand of dat past of niet, las net elders van ja en verderop in het bericht van nee (zoals zo vaak op het web) ow wacht, die nee is waarschijnlijk dat het niet in een e36 past...dat kan ook.
http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=404852" onclick="window.open(this.href);return false;
anyways, het lijkt hetzelfde qua vorm, e46 M3 je kan ze kopen voor smg of handbak, ik heb dan die v handbak nodig, en zag dat die 9.000 rpm is en 300 km/h dat zou in theorie leuk genoeg zijn.
en die technikes daar kan zoiets wel werkend aansluiten op de andere motor ga ik vanuit (vraag het tegen die tijd natuurlijk wel ff)
maar past dat? of past dat niet

ja dat kapje kan je eraf laten natuurlijk, maar 1 iemand zegt bv is veels te breed? ziet er niet breed uit.
http://www.ebay.de/itm/TACHOMETER-BMW-3 ... 1656340540" onclick="window.open(this.href);return false;
Die van de S54 Z3M gaat tot 280 hier dat voorbeeld.
edit...ow wacht...helemaal verkeerd, die Z3M S54 ziet er ook heel anders uit dan de Z3M S50, dus vraag me af of dat S54 Z3M unit wel klopt

en het lijkt of de e46 M3 unit onder de tellers wat breder is, dus idd misschien wat hoger...hm, eens kijken of ik een S54 Z3M tellerunit kan vinden

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Om maar even met een typische Robin grap te beginnen:
Van Hartge met de verkoop !
Maar zo makkelijk kom je er natuurlijk niet vanaf. De auto stond tig jaar te koop voor een prijs waar velen je voor hebben uitgelachen - maar wat die auto denk ik wel waard was. Het heeft een groot deel van je leven beheerst en ook van dit forum. Ik denk dat ik namens velen spreek als ik je vraag: hoe is de verkoop gegaan ? Hoe lang mee bezig ? Wanneer verkocht ? Bekende uit België ?
Tegelijkertijd weet ik dat je daar weinig zin in hebt, begrip daarvoor natuurlijk, maar je kan het me niet kwalijk nemen dat ik het vraag. Man kom op wat een goed nieuws ! Super blij voor je !
Van Hartge met de verkoop !
Maar zo makkelijk kom je er natuurlijk niet vanaf. De auto stond tig jaar te koop voor een prijs waar velen je voor hebben uitgelachen - maar wat die auto denk ik wel waard was. Het heeft een groot deel van je leven beheerst en ook van dit forum. Ik denk dat ik namens velen spreek als ik je vraag: hoe is de verkoop gegaan ? Hoe lang mee bezig ? Wanneer verkocht ? Bekende uit België ?
Tegelijkertijd weet ik dat je daar weinig zin in hebt, begrip daarvoor natuurlijk, maar je kan het me niet kwalijk nemen dat ik het vraag. Man kom op wat een goed nieuws ! Super blij voor je !
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Het is misschien niet mijn taak dit te beantwoorden maar het staat allemaal een beetje verspreid over het forum dus ben ik maar zo brutaal:
GTRene schreef:idd, als je geen haast hebt en er nog steeds veel plezier van hebt als je de deur eens uitgaat, dan wacht je gewoon op de juiste 'klant' heb heel wat mensen afgezegd, of het leek me te moeilijk (voor mijn denktank) of ze hadden inruilers waar ik van dachtErikS schreef:Top toch? Zo zie je maar; De aanhouder wint Rene!of waar ik weinig mee kon (vrij duur nog dus risico) of hadden 2 auto's in te ruilen of boden te laag en geen haast en nog 100 ofzo die die een shipping agent langs wilden stuurden en meer wilden geven dan ik vroeg ivm met ander kosten (blabla) e.d. en anderen die interesse hadden en mij na mijn reactie een mail stuurden en me zo maar 10.000.000 miljoen of meer toevertrouwden uit een middenoosten of uit Afghanistan e.d. (euh wellicht Nigeria oid) land om het land uit te vluchten en mijn rekening te gebruiken oid enz enz
![]()
Nee, deze koper belde 2 dagen van te voren om te komen kijken, nam zijn garage houder mee die de wagen bekeek en een testritje deed (met mij er in), toen alles op papier (ze hielpen mij en had al wat klaar liggen)
alles heel vertrouwd, voelde goed.
als afgesproken paar duizend aanbetaling zodat ik de auto kon uitschrijven bij RDW, toen copy mailen waarop zij de rest over maakten en 5 dagen oid daarna zijn garage houder (enthousiaste man en zoon) de auto ophaalde met oplader en naar België vertrok.
Alles in iets meer dan een week, voor mijn denktank verliep alles heel mooi, gewoon rustig aan en stap voor stap zeg maar, zo kon het.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
edit, idd ErikMartijn, thx
laten we het zo zeggen, tekst heb ik maar weer verwijderd, ik vertel het verhaal wel een keer persoonlijk oid
in elk geval bijna 9 jaar van mogen genieten en een lang gewenste droom, vanaf dat ik de kar in 1999 zag in een autoblad die ik ook nog heb, waar mogen maken
En de nwe eigenaar kan er vast nog veel meer voor krijgen mocht die hem over een jaar of wat weer verkopen maar dan bv via een goede auction en als die nog net zo netjes blijft, maar dat denk ik wel.
De beide garage houders (enthousiastelingen) wilden nog meer mooi maken, bv als er een hoekje wat aangestipt was waar wat lak was beschadigt, gaan ze beter maken.
De achteruit waar wat van die ruitenwisser krassen opzaten vanwege niet uitzetten en of gebruiken terwijl er door de luchtwervelingen zand/fijnstof e.d. op lag (vorige eigenaar) willen ze er ook uithalen en een nwe inzetten.
Ik lette gewoon goed op dat ik die niet zomaar gebruikte en zorgde altijd dat die ruit schoon was, eventueel kun je dat er ook uitpoetsen professioneel denk ik in de ruit, magoed das hun pakkie an.
Ik weet niet of die man een bekende is, heeft een behoorlijk grote onderneming, dat weet ik wel, kan je wel meer vertellen maar dat doe ik liever mondeling, heb wat leuke verhalen en ook hoe de verkoop ging (heel snel) en wat er aan vooraf ging, ineens veel bieders met cash (echte bieders) en ja ook dat Coys Londen mij belde en we daarna mailcontact hadden, ze wilden mijn auto graag verkopen op een interessante beurs en die coys medewerker kende de auto ook en is a big Z3 M coupe fan.

Dankje Mac, leuk gevondenMacboy schreef:Om maar even met een typische Robin grap te beginnen:
Van Hartge met de verkoop !
Maar zo makkelijk kom je er natuurlijk niet vanaf. De auto stond tig jaar te koop voor een prijs waar velen je voor hebben uitgelachen - maar wat die auto denk ik wel waard was. Het heeft een groot deel van je leven beheerst en ook van dit forum. Ik denk dat ik namens velen spreek als ik je vraag: hoe is de verkoop gegaan ? Hoe lang mee bezig ? Wanneer verkocht ? Bekende uit België ?
Tegelijkertijd weet ik dat je daar weinig zin in hebt, begrip daarvoor natuurlijk, maar je kan het me niet kwalijk nemen dat ik het vraag. Man kom op wat een goed nieuws ! Super blij voor je !

laten we het zo zeggen, tekst heb ik maar weer verwijderd, ik vertel het verhaal wel een keer persoonlijk oid
in elk geval bijna 9 jaar van mogen genieten en een lang gewenste droom, vanaf dat ik de kar in 1999 zag in een autoblad die ik ook nog heb, waar mogen maken

En de nwe eigenaar kan er vast nog veel meer voor krijgen mocht die hem over een jaar of wat weer verkopen maar dan bv via een goede auction en als die nog net zo netjes blijft, maar dat denk ik wel.
De beide garage houders (enthousiastelingen) wilden nog meer mooi maken, bv als er een hoekje wat aangestipt was waar wat lak was beschadigt, gaan ze beter maken.
De achteruit waar wat van die ruitenwisser krassen opzaten vanwege niet uitzetten en of gebruiken terwijl er door de luchtwervelingen zand/fijnstof e.d. op lag (vorige eigenaar) willen ze er ook uithalen en een nwe inzetten.
Ik lette gewoon goed op dat ik die niet zomaar gebruikte en zorgde altijd dat die ruit schoon was, eventueel kun je dat er ook uitpoetsen professioneel denk ik in de ruit, magoed das hun pakkie an.
Ik weet niet of die man een bekende is, heeft een behoorlijk grote onderneming, dat weet ik wel, kan je wel meer vertellen maar dat doe ik liever mondeling, heb wat leuke verhalen en ook hoe de verkoop ging (heel snel) en wat er aan vooraf ging, ineens veel bieders met cash (echte bieders) en ja ook dat Coys Londen mij belde en we daarna mailcontact hadden, ze wilden mijn auto graag verkopen op een interessante beurs en die coys medewerker kende de auto ook en is a big Z3 M coupe fan.
Laatst gewijzigd door GTRene op 22 sep 2015, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Dubbel gefeliciteerd Rene; met verkoop en aanschaf!!!
Je blijft natuurlijk bekend als the one and only!
Je blijft natuurlijk bekend als the one and only!

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Gaaf René, en toch ook wel jammer dat die markante wagen dus niet meer in jou handen is.
Ben benieuwd naar je project, aan het voorbereidende uitzoekwerk kan het iig nooit liggen bij jou
Ben benieuwd naar je project, aan het voorbereidende uitzoekwerk kan het iig nooit liggen bij jou

- e30touring1990
- Berichten: 2874
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Gaaf om te lezen René! Heb je weer heel wat uitzoek werk te doen haha!
@de remmenupgrade voor de achteras moet je even goed opletten op de binnenmaat van de remschijf aangezien die bij een z3 non-m heel klein is +-161mm net als bij een e30 en e36 compact. Bij de X5 is deze maat volgens mij +- 185mm en pakt je handrem dus niet. Ik weet niet welke auto je in de basis pakt maar dan weet je het in ieder geval.
@tellerunit. Ik heb zelf een e46 m3 dashboard aangeschaft voor mijn QP maar deze past fysiek niet, hij is net iets breder en iets hoger, het is marginaal maar er zijn aanpassingen vereist. Qua aansluiting van de signalen heb ik nog niet echt iets zinnigs te zeggen omdat ik er nog niet aan ben toegekomen dat uit te pluizen.
S65B40 super keuze! Waarom bewust de handbak en niet de automaatbak bijv? wat ga je verder doen qua diff ophanging aangezien je toch wat meer koppel krijgt en dat eenogige ophangpunt matig is qua sterkte. En welke eindoverbrenging ga je gebruiken? Zijn de 6bak verhoudingen hetzelfde als de 420G bak van een e46 m3 en e39 m5?
hou ons op de hoogte!
@de remmenupgrade voor de achteras moet je even goed opletten op de binnenmaat van de remschijf aangezien die bij een z3 non-m heel klein is +-161mm net als bij een e30 en e36 compact. Bij de X5 is deze maat volgens mij +- 185mm en pakt je handrem dus niet. Ik weet niet welke auto je in de basis pakt maar dan weet je het in ieder geval.
@tellerunit. Ik heb zelf een e46 m3 dashboard aangeschaft voor mijn QP maar deze past fysiek niet, hij is net iets breder en iets hoger, het is marginaal maar er zijn aanpassingen vereist. Qua aansluiting van de signalen heb ik nog niet echt iets zinnigs te zeggen omdat ik er nog niet aan ben toegekomen dat uit te pluizen.
S65B40 super keuze! Waarom bewust de handbak en niet de automaatbak bijv? wat ga je verder doen qua diff ophanging aangezien je toch wat meer koppel krijgt en dat eenogige ophangpunt matig is qua sterkte. En welke eindoverbrenging ga je gebruiken? Zijn de 6bak verhoudingen hetzelfde als de 420G bak van een e46 m3 en e39 m5?
hou ons op de hoogte!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Klopt, heel wat uitzoek werk maar dat is best leuk...wordt alleen elke keer laat zie nu en vroeg (voor mij dan) er uit, dan begint met hersenpan weer te denken grr whahah.
Ik zag dat idd, heb toevallig net een set X5 4.8is remschijven online gekocht...
maar daarbij ook de X5 4.8is remschoenen besteld en veren set en steller en klemding, alhoewel die laatste 2 via de delaer gaat want online niet bij dat bedrijf.
Nu is die set ook voor meer types BMW maar 4.8is klinkt wel lekker.
Ik wil het sowieso proberen...wellicht wil het niet ivm achterkant bij remschoenen (naaf en stofkap) maar dan weet ik het zeker.
En als het wel past moet ik nog remklauwen zien te vinden...
Maar heb ook nog remklauwen van de E9x M3 (en of 1M) dus wie weet kan ik daar wat mee met wat geluk, er komt dan in elk geval duidelijkheid.
Ah, super, mooi van die bevestiging van de tellerunit, het past dus net niet, wel
jammer immers 300km/h en 9.000 rpm net wat ik nodig had.
Maar je zegt het is marginaal...wat moet je dan doen? echt veel wegveilen/zagen of milimeters werk en te doen?
Moet namelijk wel strak lijken allemaal, ala af fabriek zeg maar.
De signalen kunnen sommige lui schijnbaar veel mee (ik niet lol) maar vraag wel eerst,
wellicht dat ik anders bv een complete Z3M S54 unit haal nieuw...
dan ook 9.000 rpm, maar 'slechts' teller tot 280 km/h magoed, daar zou dan een plaat op kunnen tot 320, afijn zie nog wel, die teller van de M3 E46 (handbak) zitten ook extra dingen in dacht ik?
keus voor handbak is dat het gemakkelijker aansluiten is, je kreeg dat andere namelijk moeilijk of niet voor elkaar oid? of te breed of beide.
en handbak is gaaf als je niet te veel vermogen hebt, ik hoef geen races te winnen,
wil wat betrouwbaars met leuk vermogen.
denk dat 460 pk en 6-handbak (origineel van een M3) best leuk is en dat je zoiets aardig
af kan qua schakelen, immers tot 9k/rpm tied zat.
Of de verhoudingen hetzelfde zijn qua bak weet ik niet, ik zal het eens opzoeken als ik
er aan denk.
Thanks
zo, nu zo naar bed
Ik zag dat idd, heb toevallig net een set X5 4.8is remschijven online gekocht...
maar daarbij ook de X5 4.8is remschoenen besteld en veren set en steller en klemding, alhoewel die laatste 2 via de delaer gaat want online niet bij dat bedrijf.
Nu is die set ook voor meer types BMW maar 4.8is klinkt wel lekker.
Ik wil het sowieso proberen...wellicht wil het niet ivm achterkant bij remschoenen (naaf en stofkap) maar dan weet ik het zeker.
En als het wel past moet ik nog remklauwen zien te vinden...
Maar heb ook nog remklauwen van de E9x M3 (en of 1M) dus wie weet kan ik daar wat mee met wat geluk, er komt dan in elk geval duidelijkheid.
Ah, super, mooi van die bevestiging van de tellerunit, het past dus net niet, wel
jammer immers 300km/h en 9.000 rpm net wat ik nodig had.
Maar je zegt het is marginaal...wat moet je dan doen? echt veel wegveilen/zagen of milimeters werk en te doen?
Moet namelijk wel strak lijken allemaal, ala af fabriek zeg maar.
De signalen kunnen sommige lui schijnbaar veel mee (ik niet lol) maar vraag wel eerst,
wellicht dat ik anders bv een complete Z3M S54 unit haal nieuw...
dan ook 9.000 rpm, maar 'slechts' teller tot 280 km/h magoed, daar zou dan een plaat op kunnen tot 320, afijn zie nog wel, die teller van de M3 E46 (handbak) zitten ook extra dingen in dacht ik?
keus voor handbak is dat het gemakkelijker aansluiten is, je kreeg dat andere namelijk moeilijk of niet voor elkaar oid? of te breed of beide.
en handbak is gaaf als je niet te veel vermogen hebt, ik hoef geen races te winnen,
wil wat betrouwbaars met leuk vermogen.
denk dat 460 pk en 6-handbak (origineel van een M3) best leuk is en dat je zoiets aardig
af kan qua schakelen, immers tot 9k/rpm tied zat.
Of de verhoudingen hetzelfde zijn qua bak weet ik niet, ik zal het eens opzoeken als ik
er aan denk.
Thanks

zo, nu zo naar bed

- MartijnGizmo
- Berichten: 12982
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Gaaf René, van een Z3 met V8 naar een Z3 met een hoogtoerige V8 met nog meer power. Klinkt als een prima plan! 

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
proficiat met de verkoop én de aankoop! Dit wordt natuurlijk een moddervet project...
Maar heb je dan niet min of meer weer the O&O nagemaakt? Weer een coupe met weer een V8, of is deze M3 motor echt heel anders qua vermogensafgifte? De vorige zat ook zo rond 420 pk toch?
Ga je hem ook via de RDW goed laten keuren en op kenteken berijden?
Maar heb je dan niet min of meer weer the O&O nagemaakt? Weer een coupe met weer een V8, of is deze M3 motor echt heel anders qua vermogensafgifte? De vorige zat ook zo rond 420 pk toch?
Ga je hem ook via de RDW goed laten keuren en op kenteken berijden?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Thanks, zal wellicht weer een O & O worden, was makkelijker geweest om het in een 1-serie te laten bouwen, maar heb wat minder met dat model en daar zijn er al een paar van, maar dat was niet de reden, ben wat verslaafd geraakt aan Z3 coupe, BMW kwaliteit en rijden, maar geen BMW qua looks, beetje de buitenbeentjes in de BMW stal en wat retro qua looks, hou ik ook van.Roy RS schreef:proficiat met de verkoop én de aankoop! Dit wordt natuurlijk een moddervet project...
Maar heb je dan niet min of meer weer the O&O nagemaakt? Weer een coupe met weer een V8, of is deze M3 motor echt heel anders qua vermogensafgifte? De vorige zat ook zo rond 420 pk toch?
Ga je hem ook via de RDW goed laten keuren en op kenteken berijden?
Deze M3 motor schijnt zich weer heel anders te gedragen dan bv de Hartge motor, ik weet niet of dat dan net zo bevalt als meer een gewone V8, maar we zien het wel, sowieso leuk qua anders hebben.
Het zal wat meer lineair zijn qua koppelverloop, beetje normaal Z3M onder de 4k/rpm schat ik zo, maar wel extra crispy geluidje, met daarboven een veel bruter karakter dan een normale Z3M en anders dan de Hartge, best verschillend qua gevoel lijkt me.
En ja, de auto zal dan herkeurd worden, wil het graag op kenteken hebben, dus moet ook goed in elkaar steken.
De hartge heeft idd zo'n 420pk maar ander karakter van motor, de S65 zal zo'n 460pk krijgen en 2k/rpm meer

- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Dubbel proficiat !
Stevig project dat je hier in huis hebt gehaald, hopelijk zie ik deze ooit eens IRL
Ivm achteras: ik zou zeker omschakelen naar dubbeloog diff want anders gaat dat feestje niet lang duren
Heb je overwogen voor de remmen om een AP kit (rondom) te steken? kost wat maar dan heb je wat en dat past het beste.
Stevig project dat je hier in huis hebt gehaald, hopelijk zie ik deze ooit eens IRL

Ivm achteras: ik zou zeker omschakelen naar dubbeloog diff want anders gaat dat feestje niet lang duren

Heb je overwogen voor de remmen om een AP kit (rondom) te steken? kost wat maar dan heb je wat en dat past het beste.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: ///MarcelRvB, Majestic-12 [Bot], MvdE, Rogerb en 2 gasten