Niet aan de auto geklust maar de verlichting in mijn garage eens verbeterd om de auto e.d. beter te kunnen zien
Ik zat al een paar jaar naar andere TL balken voor in mijn garage te kijken, heb 4 lichtbakken met 2x 36w TL buizen, maar...de helft deed het maar, dus elke TL balk maar 1 TL buis wat werkte, natuurlijk nwe starters e.d. gekocht en er in maar ook dat maakte niet uit...heb nog redelijk wat starters liggen
Ook elke keer dat opstarten geflikker, wat helemaal opviel toen ik onlangs een enkele TL buis erbij kocht die boven de werkbank kwam, als je die aandeed floept ie meteen aan, zonder opstarten en of geflikker zeg maar.
Zit ook niet meer zo'n starter in, dus ik dacht, hm...nog meer haast met die andere 4 dubbele lichtbalken, dus wachten op een aanbieding bij de Gamma, die kwam van de week dus meteen 4 x 2x 36W die spuitwaterdicht zijn (niet dat ik dat zocht) en dus ook veiliger en of meer beschermd.
nu met korting nog geen 23,- eu per TL armatuur 2x 36 w incl 2 TL buizen 1200 mm enz.
op de foto nog met de papieren bescherming voor de buizen, verder wel uitgepakt.

- 2x 36w TL-armatuur-.jpg (396.78 KiB) 2014 keer bekeken
hier een foto zonder dat papier>

- 2x 36w TL-armatuur.jpg (161.66 KiB) 2014 keer bekeken
Dacht eerst, zal niet zo heel veel verschil maken met die oude TL balken die open waren en met zo'n vrij grote
wit stalen overkapping (licht verdeler), mede omdat de nwe onder een plastic kap zit e.d.
Maar het verschil is bijna dag en nacht

nu super wit licht en meteen aan zodra je de schakelaar omzet, geen geflikker voor opstarten, nope...meteen licht en veel.
Die TL balken zitten ook mooi in elkaar vind ik, met die clips die handig werken en hoe het binnenste in elkaar
steekt e.d. ziet er goed uit, oke tis plastic en over tig jaar wordt het wellicht hard en? maar voor nu mooi spul.
Toen ik de oude eraf schroefte, viel me op hoe zwaar die oude meuk was

zeker 3 of 4x zo zwaar!
nu is dat nwe ook van plastic, maar toch.
Ook nog 1 TL-balk een stuk meer naar de garage deur geplaats, vorige plek was meer naar binnen en
net lastig als je onder de motorkap wilde kijken, dan viel het licht achter de openstaande klep, nu valt het licht
er mooi op de motor als de kap geopend is, me happy with the light.
Een jaar ofzo terug ook nog 9 nwe (extra) stopcontact mogelijkheden gemaakt in de garage, zodat ik niet elke keer met een verlengsnoer oid hoefde te werken, ook super handig.