Heb al meerdere zoekopdrachten gedaan maar ik heb geen topic kunnen vinden over de 2002 en überhaupt niet over een 02.
Ik ben 16 jaar net begonnen aan mijn rijbewijs en m'n eerste auto moet een BMW 02 worden met voorkeur naar de 2002. Mijn plan is deze dan vanaf mijn 17e te gaan aanpassen richting mijn eigen smaak wat inhoudt, een mooi leder alcantara interieur, een goed onderstel, mooie maar toch klassieke velgen, en later als dat mogelijk is, een iets modernere 6 in lijn dr in. Ik wil er een mooie stance van maken.
Wat zijn de dingen die echt een must zijn, zoals schijfremmen?
En waar op te letten bij aanschaf buiten de roest om?
Mooie plaatjes van kleuren en voorbeelden zijn altijd welkom! Weten jullie een mooi (restauratie)project te staan, post m ook hier dan.
Ps. Is het mogelijk de rechthoekige pfl lampen te wisselen voor de ronde?
BVD,
Sander
BMW 2002
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: BMW 2002
Ik denk dat roest toch echt het grootste probleem is van een 02. En daarna dat hij netjes loopt. Het afstellen van de carburateur is helaas niet voor iedere monteur weggelegd.
- Reind
Ik weet niet precies wat je budget is maar je plannen vereisen nogal wat knaken, realiseer je dat goed. De BMW 2002 is een fantastische auto maar ook heel oud en ondanks eenvoudige techniek best een lastige auto om aan te werken. Je wordt gek van alle roest en je merkt aan alles dat de engineering niet van deze tijd is. Een deurtje opbouwen kost je zo een hele middag en een hemeltje is helemaal een drama. Met andere woorden, een auto waar je geduld voor moet hebben.
Ik heb onlangs mijn 2002 verkocht als bouwpakket. Deze had ik ooit gekocht om te restaureren maar er kwamen andere projecten langs die ik leuker vond. De auto lag helemaal uit elkaar en er moest nog helemaal gedaan worden. Toch leverde hij nog aardig wat geld op. Daar kun je best een leuke 325i/328i e36 van kopen zegmaar.
Ik zou in ieder geval geen restauratie project kopen maar een roestvrije rijdende auto waar je nog wat aan kan doen.
Verder natuurlijk wel een echt icoon binnen de BMW familie en enorm leuk om mee te rijden.
Ik heb onlangs mijn 2002 verkocht als bouwpakket. Deze had ik ooit gekocht om te restaureren maar er kwamen andere projecten langs die ik leuker vond. De auto lag helemaal uit elkaar en er moest nog helemaal gedaan worden. Toch leverde hij nog aardig wat geld op. Daar kun je best een leuke 325i/328i e36 van kopen zegmaar.
Ik zou in ieder geval geen restauratie project kopen maar een roestvrije rijdende auto waar je nog wat aan kan doen.
Verder natuurlijk wel een echt icoon binnen de BMW familie en enorm leuk om mee te rijden.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Voor een roestvrije moet je een aardige portemonee meenemen. Als je al ziet wat ze voor een opknapper vragen.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om een 02 tje te kopen en er dan een M42 of M44 in te laten bouwen. Alleen de prijzen vielen mij erg tegen.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om een 02 tje te kopen en er dan een M42 of M44 in te laten bouwen. Alleen de prijzen vielen mij erg tegen.
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Weet niet wat je budget is, ik heb nog een 1502 staan http://link.marktplaats.nl/m893129452" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peric
Een beetje strakke 2002 ben je tegenwoordig zomaar boven de 6000 euro voor kwijt..
En ja, de rechthoekige achterlichten zijn te vervangen. Het achterpaneel is er uit te halen en er kan dan een paneel voor ronde achterlichten ingezet worden.. Moet wel gelast worden..
En ja, de rechthoekige achterlichten zijn te vervangen. Het achterpaneel is er uit te halen en er kan dan een paneel voor ronde achterlichten ingezet worden.. Moet wel gelast worden..