Bme E36 M3 en X2 en 340i
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
die pijp zal het niet zijn, die geeft schijnbaar andere water problems. (paar dingen van gelezen)
hier een lang verhaal waar verschillende kenmerken worden beschreven, misschien kan je het zo wat achterhalen?
http://www.reddit.com/r/BMW/comments/21 ... n62_44_v8/" onclick="window.open(this.href);return false;
hier een lang verhaal waar verschillende kenmerken worden beschreven, misschien kan je het zo wat achterhalen?
http://www.reddit.com/r/BMW/comments/21 ... n62_44_v8/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
1 met ook zo'n motor, witte rook maar dan schijnbaar olie via de valve seals oid?
lijkt het hier op? dacht dat het dan eerder wat blauw zou zijn, maar misschien met de huidige syntheet olie dat het zo eruit kan zien? magoed dan kan je dat schijnbaar redelijk makkelijk spotten als je hem een tijdje stationeer laat draaien en dan gas geeft (de paus is gekozen)
https://www.youtube.com/watch?v=S-UZ__r1aok" onclick="window.open(this.href);return false;
zo nu stop ik
lijkt het hier op? dacht dat het dan eerder wat blauw zou zijn, maar misschien met de huidige syntheet olie dat het zo eruit kan zien? magoed dan kan je dat schijnbaar redelijk makkelijk spotten als je hem een tijdje stationeer laat draaien en dan gas geeft (de paus is gekozen)
https://www.youtube.com/watch?v=S-UZ__r1aok" onclick="window.open(this.href);return false;
zo nu stop ik
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Zo even weer een update. Ivm uitzoeken nieuwe leaseauto weinig aan de BMW's gedaan
Mijn huidige leaseauto vw. Polo is einde contract. Na lang twijfel tussen bmw 3 serie (zou een redelijk basis uitvoering worden) en een golf is het een vw. golf gte geworden. Ik ben voor de meeste luxe voorraad auto gegaan. Gezien lage bijtelling van 7% viel het binnen budget.
Met de volgde leuke opties:
GTE night blue. Standaard met dsg een een hoop opties.
Daarnaast
Schuifdak
Leerbekleding
Actief cruise controle
Lane en light assist (corrigeert zelf om binnen de lijnen te blijven
Verkeersborden herkenning
Getint glas achter
Spiegel pakket
Alarm plus
Side assist
Achteruitrijcamera
18 inch velgen
Multimedia aansluitbox
Executive plus pakket
PDC
Extra subwoofer
Als alles meezit kan ik hem volgende week vrijdag ophalen. Nog zonder subwoofer. Deze komt er later in.
Zal wat foto's plaatsen
540i is bij een specialist geweest ivm roken. Volgens hem is het condens. Door de vele stilstaan en korte ritten is dit normaal. Auto rijdt voor de rest prima
M3 kachelweerstand defect. Deed niets meer. Vandaag nieuwe gemonteerd. Werkte weer.
Volgende project uitlaat recht hangen. Lukt niet echt. Ga van de week afspraak maken bij een specialist. Waarschijnlijk moeten de ophangbeugels iets gebogen worden. Zoniet de uitlaat pijpen zelf
Mijn huidige leaseauto vw. Polo is einde contract. Na lang twijfel tussen bmw 3 serie (zou een redelijk basis uitvoering worden) en een golf is het een vw. golf gte geworden. Ik ben voor de meeste luxe voorraad auto gegaan. Gezien lage bijtelling van 7% viel het binnen budget.
Met de volgde leuke opties:
GTE night blue. Standaard met dsg een een hoop opties.
Daarnaast
Schuifdak
Leerbekleding
Actief cruise controle
Lane en light assist (corrigeert zelf om binnen de lijnen te blijven
Verkeersborden herkenning
Getint glas achter
Spiegel pakket
Alarm plus
Side assist
Achteruitrijcamera
18 inch velgen
Multimedia aansluitbox
Executive plus pakket
PDC
Extra subwoofer
Als alles meezit kan ik hem volgende week vrijdag ophalen. Nog zonder subwoofer. Deze komt er later in.
Zal wat foto's plaatsen
540i is bij een specialist geweest ivm roken. Volgens hem is het condens. Door de vele stilstaan en korte ritten is dit normaal. Auto rijdt voor de rest prima
M3 kachelweerstand defect. Deed niets meer. Vandaag nieuwe gemonteerd. Werkte weer.
Volgende project uitlaat recht hangen. Lukt niet echt. Ga van de week afspraak maken bij een specialist. Waarschijnlijk moeten de ophangbeugels iets gebogen worden. Zoniet de uitlaat pijpen zelf
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
http://youtu.be/mgG-VOPMhIo" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Vandaag de m3 op de Brug gezet bij nm parts in Noordwijk om de uitlaat beter te laten ophangen . Helaas lukt niet niet . Toch raar dat een orgineel A-C schnitzer uitlaat niet goed past. Oplossing is het doorzagen van de 2 buizen en een stuk tussen lassen. Ben aan het nadenken of te laten doen. Hij hangt nu wel iets beter dan in het begin.
Op de brug zag ik dat de motorblok nu wel heel erg veel zweet rechts achter en voor bij krukaskeering.
Denk dat op korte termijn de koppakking vervangen moet worden.
Iemand enige idee wat de kosten zijn ?
Maandag Bas Roos bellen. Zit te denken voor een revisie . Geen idee wat de kosten zijn
Op de brug zag ik dat de motorblok nu wel heel erg veel zweet rechts achter en voor bij krukaskeering.
Denk dat op korte termijn de koppakking vervangen moet worden.
Iemand enige idee wat de kosten zijn ?
Maandag Bas Roos bellen. Zit te denken voor een revisie . Geen idee wat de kosten zijn
- MParallel
- Berichten: 8007
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Rechts achter? Zijkant van het blok? Daar zit de oliedruk limiter oid. Lullig ding. Daar schijnt de o-ring wel vaak te van gaan lekken. Zit bij uitlaatspruitstuk en amper bij te komen.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Precies, wat MParallel zegt. Deze heb ik onlangs bij mij s54 ook vervangen voor een beter exemplaar wat van Viton is gemaakt als ik het goed heb. Kwam uit amerika, zijn aardig wat topics over vol geklad.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Dat ding zit niet rechts achter, maar rechts voor net onder de vanos. Is bij mij vorig jaar ook vervangen.
Bij s54 motoren die aan de voorkant lekken is overigens vaak een pennetje van de kettinggeleiders afgebroken.
Bij s54 motoren die aan de voorkant lekken is overigens vaak een pennetje van de kettinggeleiders afgebroken.
- MParallel
- Berichten: 8007
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Sorry Bert, dat is 100% niet waar (S50).
Vorige maand was ik bij Daandeman die dat ding voor me ogen aan het vervangen was, blok uit de auto op een motorsteun.
Ding zit onder/linksonder uilaat van cilinder die dichtst bij schutbord zit.
Foto gevonden. Schroef, helemaal linksonder op de foto. Locatie lijkt me helder.
Vorige maand was ik bij Daandeman die dat ding voor me ogen aan het vervangen was, blok uit de auto op een motorsteun.
Ding zit onder/linksonder uilaat van cilinder die dichtst bij schutbord zit.
Foto gevonden. Schroef, helemaal linksonder op de foto. Locatie lijkt me helder.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Daar zit die ook bij de S54, 2 maanden geleden vervangen voor zo'n verbeterd exemplaar die beter tegen hitte schijnen te kunnen (de O-ring)
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Is inderdaad de plek waar het bij mijn M3 lekt.
Moet de blok eruit voor reparatie?
ga nu lekker een paar weken op vakantei. Daarna verhelpen.
Moet de blok eruit voor reparatie?
ga nu lekker een paar weken op vakantei. Daarna verhelpen.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Hierbij een Foto, wel onduidelijk. Is van onder de auto genomen.
- Bijlagen
-
- IMG_3349.JPG (141.95 KiB) 5471 keer bekeken
- MParallel
- Berichten: 8007
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Zou dus heel goed kunnen. Vaak wordt een lekkende CPV verkeerd gediagnosticeerd als een lekkende krukaskeerring.
Je moet alleen even zoeken naar een goede vervanging voor alleen die o-ring. BMW verkoopt alleen die CPV compleet (a la vanos) en krijg je weer dezelfde gare o-ring (a la vanos).
Blok hoeft er niet uit. Maar is wel klote om te bereiken.
Je moet alleen even zoeken naar een goede vervanging voor alleen die o-ring. BMW verkoopt alleen die CPV compleet (a la vanos) en krijg je weer dezelfde gare o-ring (a la vanos).
Blok hoeft er niet uit. Maar is wel klote om te bereiken.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Dan hadden we het over een ander onderdeel.
Bij mij lekte deze:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_6028" onclick="window.open(this.href);return false;
#2
Bij mij lekte deze:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_6028" onclick="window.open(this.href);return false;
#2
- MParallel
- Berichten: 8007
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Hmm daar zit dus ook nog een regulerende klep...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
is wel een heel ander ding qua bevestiging/afdichting, zo te zien ook met koper pakking zeg maar.
die achter ziet er zo uit
afdichtring>
en de einddop zeg maar>
ze zeggen bij die eerste ook, dat het regelmatig voor komt die lekkage zeg maar.
misschien ook een goed idee die complete dingen te vervangen met zeg 100k...
immers zie een veer en de druk kan daar wat van af gaan op den duur?
die achter ziet er zo uit
en die ander meer zo>>Constant Pressure Valve
May be the cause of your oil leak. Often has the appearance of a rear main seal leak.
afdichtring>
en de einddop zeg maar>
ze zeggen bij die eerste ook, dat het regelmatig voor komt die lekkage zeg maar.
misschien ook een goed idee die complete dingen te vervangen met zeg 100k...
immers zie een veer en de druk kan daar wat van af gaan op den duur?
- MParallel
- Berichten: 8007
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Kreeg net foto door van Daandeman. Die andere zit inderdaad zo onderin de kop geschroefd. Hij zei erbij niet aankomen.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Vandaag een nieuwe paravan geplaatst .
Oude was bijna afgebrokkeld.
Iemand heeft in het verleden bij het loshalen van de paravan maar de helft van de Clipjes terug geplaatst
Op realoemparts gekeken. Zie 6 zwarte clipjes.
Als het goed is moeten er ook in de hoeken clipjes komen. Deze zie ik niet Op de foto.
Iemand enig idee (een compleet plaatje)
Trouwens aan de rechterkant een kier mer voorruit en links sluit hij wel goed
Oude was bijna afgebrokkeld.
Iemand heeft in het verleden bij het loshalen van de paravan maar de helft van de Clipjes terug geplaatst
Op realoemparts gekeken. Zie 6 zwarte clipjes.
Als het goed is moeten er ook in de hoeken clipjes komen. Deze zie ik niet Op de foto.
Iemand enig idee (een compleet plaatje)
Trouwens aan de rechterkant een kier mer voorruit en links sluit hij wel goed
- MParallel
- Berichten: 8007
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Clipjes op de parfaan zijn wit. Zijn er 3 of 4 en gaan in van die zwarte condoompjes.
In de hoeken heb je hele vreemde opvulblokjes bij gebrek aan betere omschrijving en gaan over die twee losse tabeindjes, nadat de parafaan op ze plek zit.
Parafaan is geen waterkering en houdt geen water tegen. Nou wel grotendeels, maar niet waterdicht.
Heb je die grub screws op de schanieren los gehad? Zo zet je de kap in servicestand en kun je zonder geacrobaat de hoeken netjes op hun plek krijgen.
In de hoeken heb je hele vreemde opvulblokjes bij gebrek aan betere omschrijving en gaan over die twee losse tabeindjes, nadat de parafaan op ze plek zit.
Parafaan is geen waterkering en houdt geen water tegen. Nou wel grotendeels, maar niet waterdicht.
Heb je die grub screws op de schanieren los gehad? Zo zet je de kap in servicestand en kun je zonder geacrobaat de hoeken netjes op hun plek krijgen.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Niet dus. Motorpakken losgehaald en daarna bevestigd . Goed gemarkeerd om het op zelfde plek terug te plaatsen. Grootste moeite gehad met de ruitenwisser arm. Deze zaten muurvast.
Vandaag naar de dealer om alle clipjes halen. Ook de zwarte doppen waarmee je de paravan vast zet lijken niet origineel. Vandaag netjes afwerken.
Vandaag naar de dealer om alle clipjes halen. Ook de zwarte doppen waarmee je de paravan vast zet lijken niet origineel. Vandaag netjes afwerken.
- MParallel
- Berichten: 8007
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Motorpakken?
Ruitenwissers loshalen kan met een speciale tool of een makkelijk foefje. De meest vastgerotte haal je daar ook zo mee los.
Je moet op de arm drukken/drukken loslaten-drukken loslaten. Haal de schroef nooit helemaal eraf, zodat bij losschieten die arm niet tegen de ruit klapt.
Ruitenwissers loshalen kan met een speciale tool of een makkelijk foefje. De meest vastgerotte haal je daar ook zo mee los.
Je moet op de arm drukken/drukken loslaten-drukken loslaten. Haal de schroef nooit helemaal eraf, zodat bij losschieten die arm niet tegen de ruit klapt.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
type fout: motorkap
zojuist de ontbrekende clipjes gehaald bij de dealer.
De hoek clipjes komt ook niet voor in hun systeem.
iemand enig idee welke onderdeel nummer je moet hebben?
Wisser arm los gekregen naar veel wikken en wringen. Inderdaad moertje laten zitten en rustig met een rubber hamer tikken en heen en weer bewegen.
Ook gelijk een nieuwe CPV gehaald. ga proberen deze volgende week zelf te vervangen.
Kijken of dit de enige plek is waar motor lekt.
Inmiddels een heleboel gedaan, echter de lijst nog te doen/of willen doen blijft ook steeds groeien. ieder keer komt er iets bij.
zojuist de ontbrekende clipjes gehaald bij de dealer.
De hoek clipjes komt ook niet voor in hun systeem.
iemand enig idee welke onderdeel nummer je moet hebben?
Wisser arm los gekregen naar veel wikken en wringen. Inderdaad moertje laten zitten en rustig met een rubber hamer tikken en heen en weer bewegen.
Ook gelijk een nieuwe CPV gehaald. ga proberen deze volgende week zelf te vervangen.
Kijken of dit de enige plek is waar motor lekt.
Inmiddels een heleboel gedaan, echter de lijst nog te doen/of willen doen blijft ook steeds groeien. ieder keer komt er iets bij.
- MParallel
- Berichten: 8007
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Even voor de duidelijkheid, over welke hoekclipjes heb jij het precies?
Er zijn geen clipjes, zoals in het midden. Wel 2 rare afdekrubbers, maar die hebben niks te doen met de montage van de parafaan zelf.
Er zijn geen clipjes, zoals in het midden. Wel 2 rare afdekrubbers, maar die hebben niks te doen met de montage van de parafaan zelf.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
foto's
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Bme E36 M3 en E60 540I
Ben eruit. Had de paravan 2e hands gekocht. De hoek punten zaten er niet bij.
nr 15 op tekening.
Bij mijn auto ontbraken deze ook. daarom kwam ik er niet uit.
Deze besteld en nu past het allemaal.
nr 15 op tekening.
Bij mijn auto ontbraken deze ook. daarom kwam ik er niet uit.
Deze besteld en nu past het allemaal.
- Bijlagen
-
- diag_1ss6.gif (16.32 KiB) 5140 keer bekeken
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wackywim en 3 gasten