Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door Eric Z » 23 jun 2015, 23:11

Wat zijn jullie ervaringen met deze extra alarm eisen, de verzekering komt met als opties een bearlock. Op de bearlock site zie je dat dit nog niet dat dit beschikbaar is voor een f11 530d automaat. Plus dat dit extra handelingen vereist wanneer je hiervoor kiest.

Wat ook nog afdoende is volgens de verzekeraar is dit http://www.goudse.nl/cobra-startonderbreker.html. Maar dat lijkt ons dan weer niets. Heb je nog weer een extra ding aan de sleutelbos hangen. Plus inbouwen voor dat geld klinkt als, we trappen het erin en als jij gezeur met elektronica krijgt is dat jou probleem.

We kunnen starten zonder de sleutel ergens in te doen. (Maar moet wel handmatig op/van slot dus heet het geen keyless entry?)

Gezien er hier wel meer mensen leuk aangeklede bmw's rijden zou ik graag het volgende willen weten:
- het aanvullende alarm, bv. bearlock/cobra/obd port onderbreking/??
- welke verzekeraar
- wie heeft het ingebouwd en ben je daar tevreden over

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door NSXRS » 23 jun 2015, 23:18

Hangt er denk ik mede van af hoe oud de auto is. Er zijn verzekeraars die na 5 jaar de alarm eis laten vallen..

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door Arthur » 24 jun 2015, 04:39

Heeft de auto geen gecertificeerd alarm, bv Klasse-3?

k33z
Berichten: 2699
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door k33z » 24 jun 2015, 06:59

Ga naar Centraal Beheer, die hebben die eis niet volgens mij.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door Arthur » 24 jun 2015, 09:13

Is misschien mede afhankelijk vd nieuwwaarde maar ik heb het bij Unive ook niet. Daarvoor bij Unigarant ook niet.

Hn500001
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door Hn500001 » 24 jun 2015, 13:07

verschilt inderdaad per verzekerings maatschapij.

Bij kopen van mijn 540i alarm laten inbouwen (auto kwam oorspronkelijk uit Oman, zonder fabrieks alarm) en er werdt niet naar gevraagd. Zelfde bij mijn M3. Daar was de certificaat verdwenen. Nieuw laten aannaken na herkeuring . was bij verzekering niet nodig. Beide zijn bij centraalbeheer onder verzekering.
Ook bij M3 expleciteit gevraagd of het een vereiste was.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door JP » 24 jun 2015, 13:41

Bij een nieuwwaarde van > €50k is een klasse 3 alarm veelal vereist. Ik heb destijds in mijn 325i een DEPA alarm laten monteren. In mijn ogen een goed alarm met goede sensoren en luid alarm.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door Arthur » 24 jun 2015, 13:44

Idd, maar wanneer een hogere klasse? Mijn BoxsterS heeft ook een klasse-3, nieuwwaarde 98k.

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door Eric Z » 24 jun 2015, 18:19

Nieuwwaarde weet ik niet, maar volgens mn pa zit er een klasse 3 in en zit ook een certificatie sticker op de achterruit. Maar daar moeten dan ook papieren van zijn anders moet er opnieuw gekeurd worden? En da zouden we dus naar een andere verzekeraar moeten die het wel accepteerd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door GTRene » 24 jun 2015, 18:26

kan je bv bij de dealer laten keuren (werking e.d.) en dan kan je er een bewijs/papier van krijgen dacht ik, althans heb ik ooit eens laten doen lang geleden.

Online
erwin20vt
Berichten: 786
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door erwin20vt » 24 jun 2015, 18:55

Regels zijn sinds begin dit jaar iets veranderd, via originele sleutel keyless entry mag helaas niet meer.....

Geef autodieven geen kans! Wij adviseren – DEFA alarmsystemen – dat is veiligheid zonder vals alarm. Jaarlijks worden er duizenden auto’s gestolen of wordt er ingebroken. De statistieken laten zien dat alarmsystemen een preventieve werking hebben tegen autocriminaliteit. Kruitbosch & de Weerd biedt u een hightech en uiterst betrouwbaar alarmsysteem dat SCM is goedgekeurd in de klasse 2 en 3 en door ons SCM (Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging) gecertificeerd inbouwstation mag worden geïnstalleerd. Ook in de nieuwste auto's met digitale CAN-bus en key-less entry systemen werkt het alarm via uw originele afstandbediening.

Vanaf 1-1-2015 is een extra autorisatie verplicht op goedgekeurde systemen. Dit betekend dat het alarm niet uitgeschakeld mag worden met de originele afstandbediening en/of keyless entry. Ook moet er een extra startonderbreker gemonteerd worden. Ook als nu het signaal van de afstandbediening of keyless entry wordt gekopieerd en/of via de can-bus de auto door criminelen wordt gemanipuleerd is starten zonder de 2e autorisatie niet mogelijk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door Arthur » 24 jun 2015, 19:08

Voorlopig maar blijven rijden met de huidige dus :)

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door Joël D. » 27 jun 2015, 23:39

Bij Centraal Beheer en Delta Lloyd nooit gevraagd of er een alarm op de auto's zitten.

En dat zijn auto's uit vergelijkbare klasse.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door Arthur » 28 jun 2015, 12:26

Bij mij idd ook niet. Maar als de regels dit jaar iets veranderd zijn, ik heb dit jaar nog geen auto op naam gezet :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door JP » 28 jun 2015, 12:38

Het kan zijn dat pas ná diefstal, de verzekeringsmaatschappij met de vraag komt of er een alarm op zat en of U het certificaat nog even alsnog kunt opsturen......

Zo vertelde mijn tussenpersoon het destijds. Wij hadden bij voorbaat dan al het alarm laten monteren en het certificaat opgestuurd.

Bombadil
Berichten: 702
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door Bombadil » 28 jun 2015, 12:41

Joël D. schreef:Bij Centraal Beheer en Delta Lloyd nooit gevraagd of er een alarm op de auto's zitten.

En dat zijn auto's uit vergelijkbare klasse.
Grote vraag is niet wat er gebeurd bij afsluiten maar wat er gebeurd bij diefstal? Krijg je dan vergoed of verwijst men naar de paragraaf 138Bxx lid 11 sub C uit de Algemene Voorwaarden?!
Centraal Beheer vroeg het mij bij telefonisch afsluiten ook niet naar alarm & certificering maar online was het wel een vinkje.
Laatst gewijzigd door Bombadil op 28 jun 2015, 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door Arthur » 28 jun 2015, 12:45

Ik zou het exact op moeten zoeken maar volgens mij heeft Unive daar idd ook een uitzondering op. Niet kunnen tonen is een veel hoger eigen risico "ofzo". Hoeveel weet ik niet, kan 2,5k zijn maar ook 3,5k. En dan weet ik het niet eens zeker :lol: Nu heb ik die certificaten wel dus dat zou los moeten lopen... Die extra beveiliging niet maar dat is mij ook nooit duidelijk gemaakt. Weet niet of deze nieuwe spelregels ook voor lopende polissen zouden kunnen gelden?

Gebruikersavatar
Poseidon
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:53
Auto: Alpina B5 G31, Mini F56 SD S

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door Poseidon » 01 jul 2015, 05:42

Ik had het zelfde probleem met invoer van een Alpina D5 F11
Heb het bestaande alarm klasse 3 laten upgraden naar klasse 5 bij dealer voor 930 euro.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door NSXRS » 01 jul 2015, 19:01

Poseidon schreef:Ik had het zelfde probleem met invoer van een Alpina D5 F11
Heb het bestaande alarm klasse 3 laten upgraden naar klasse 5 bij dealer voor 930 euro.
En het is gewoon een wassen neus die ons als bezitters een klauw geld kosten (aanschaf alarm + idioot abbo bedrag meldkamer).
De profi's weten KL5 probleemloos te omzeilen en nemen de auto toch gewoon mee. En het ergste is: de verzekeraars en de politie weten dat ook.. :dood:
Het is niet voor niets dat de Bovag zijn leden aanraadt om de "Bearlock"' te promoten, dat schijnt zo'n beetje het enige te zijn dat echt werkt..

Online
Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door D20VT » 06 jul 2015, 19:03

Toch blijkt uit onderzoek dat de kans dat je auto weggehaald word 70% lager is na montage van een alarmsysteem.
Niet bij gerichte acties, maar voor een gelegenheids dief is de auto van de buurman zonder alarm dan een makkelijkere prooi.

Heb zelfs gehoord dat bepaalde range rovers zo makkelijk te stelen zijn dat de kans op diefstal zonder scm alarm + volgsysteem 1 op 2 is.

Alle elektronische aanpassingen aan alarmsysteem per 1-1-15 hebben inderdaad de eigen autorisatie plicht, dus altijd een extra kastje aan de sleutelbos. Alleen een affabriek alarmsysteem hoeft geen extra kastje maar als je een volgsysteem laat monteren achteraf op je affabriek alarm komt er ook weer kastje en bijbehorende startonderbreker.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door Arthur » 07 jul 2015, 11:14

En dit dan? Zoals ik het lees mag het niet meer via de AB en/of keyless. En dat is bijna altijd zo, af fabriek...?
erwin20vt schreef:Regels zijn sinds begin dit jaar iets veranderd, via originele sleutel keyless entry mag helaas niet meer.....

Vanaf 1-1-2015 is een extra autorisatie verplicht op goedgekeurde systemen. Dit betekend dat het alarm niet uitgeschakeld mag worden met de originele afstandbediening en/of keyless entry. Ook moet er een extra startonderbreker gemonteerd worden. Ook als nu het signaal van de afstandbediening of keyless entry wordt gekopieerd en/of via de can-bus de auto door criminelen wordt gemanipuleerd is starten zonder de 2e autorisatie niet mogelijk.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door MParallel » 07 jul 2015, 14:16

Had hier tijdje terug een topic over geopend.

Het is nog veel erger.

Bepaalde alarmen zijn sinds 1-1-2015 niet meer geldig, tenzij vóór die datum een eerste certificaat is afgegeven.

Om een lang verhaal kort te maken: mijn 328i en M3 hebben beide exact hetzelfde af-fabriek klasse III alarm.

Die van de 328i is nog gewoon geldig, die van de M3 niet. Oftewel SCM buttfucked.

Wat een FLAUWEKUL. Dat het voor nieuwe autos geldt snap ik, maar je kunt niet met terugwerkende kracht van een oude auto gaan verlangen dat daar ook maar een nieuw alarm op moet (en ik wil geen aftermarket rommel ingebouwd hebben).

Auto's van voor 1993 hebben geen verplicht 3e remlicht wat auto's vanaf 1993 moeten hebben.

Hetzelfde zou zij als je anno nu even met terugwerkende kracht van al die oude auto's nu gaat eisen dat er alsnog een 3e remlicht op moet.

Alsof mijn oude auto diefstalgevoeliger is geworden ineens. Het blijft een oude auto en het alarm wat voor die tijd goed was, is dat nog steeds. En ik heb geen keyless entry.

Dus enige oplossing: dealer/checkpunt vinden die gewoon het certificaat wil uitdraaien. Niemand hoeft verder te controleren wat er wel/niet op zit.

Stel dat de auto gestolen zou worden, dan is toch niet te achterhalen wat voor systeem was ingebouwd.

Als SCM nou duidelijk had vermeld in een landelijke campagne dat per 1-1-2015 bepaalde systemen zouden komen te vervallen, dan had ik de auto natuurlijk voor die datum een keer aangeboden.

Oftewel: alleen maar geldklopperij.

Als ik tijd en geld had zou ik een proefproces beginnen.

Online
Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door D20VT » 07 jul 2015, 20:29

.scm heeft een Duits klasse 3 alarm nooit erkent, dus een certificaat had je er sowieso niet op gekregen bij afmelden door een dealer.
En nu iemand vinden die zijn scm erkenning op het spel wil zetten door even een uitdraai te maken, ik wens je veel succes.

:tong:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door MParallel » 07 jul 2015, 22:57

D20VT schreef:.scm heeft een Duits klasse 3 alarm nooit erkent, dus een certificaat had je er sowieso niet op gekregen bij afmelden door een dealer.
En nu iemand vinden die zijn scm erkenning op het spel wil zetten door even een uitdraai te maken, ik wens je veel succes.

:tong:
Heb je me volledige tekst wel gelezen? Serieuze vraag.

Staat namelijk letterlijk dat voor me 328i in 2006 een certificaat is afgegeven. Letterlijk(!) Nota bene door een BMW dealer. Die gaat dat toch niet op het spel zetten volgens jou?

Als je op SCM website kijkt zie je ook de typegoedkeuring die hiervoor is afgegeven.

In 2009 toen certificaat verlengt moest worden, ook gewoon afgegeven. Dus ja, zeg het maar.

Wat ik ook nog schreef, als de auto toch gestolen zou worden, dan is toch niet te achterhalen wat voor systeem erop zat. Al zit er dus niks op. Maar voor je verzekering kun je dan in elk geval een certificaat overleggen.

Uiteindelijk is dit ook gewoon een verkapte belasting. Een systeem werkt of niet en gaat na jaren niet ineens kapot. Hooguit is de accu vd noodstroomsirene aan zijn einde. Zelf makkelijk te testen.

Online
Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Extra alarm eis verzekering (Bmw f11)

Bericht door D20VT » 08 jul 2015, 08:23

Weet je hoe het scm systeem werkt (serieus)

Jij gaat dus nu zeggen: ik ga iemand zoeken die het systeem voor me afmeld. Dit komt op hetzelfde neer als een auto apk afmelden zonder dat de auto is nagekeken ( daarom zeg ik succes met zoeken)
Voor elk nieuw afgemeld certificaat kan een dealer/inbouwpunt een steekproef krijgen, controleur op de stoep die het hele systeem nakijkt en of de inbouwvoorschriften worden nageleefd.

Op het certificaat staat ook welk type alarm erin zit met bijbehorende kwalificatie en de afgiftedatum daarom geef ik aan dat je niet zomaar iets kan afmelden en een certificaat ervoor afgeven. Tevens dient in een inbouwer zich aan regels te voldoen en moet daar ook voor tekenen elk jaar, vandaar de opmerking zou je hiervoor je erkenning op het spel zetten.

En waarom de regels per 1 januari zijn veranderd bij de scm. Tsja. Omdat iedereen roept dat het niet normaal is dat er zoveel auto's worden gestolen en dat daar niemand wat tegen doet. O.a. De BMW systemen zijn voor de gemiddelde autodiefstal kinderspel en zolang de fabrikant aangeeft dat ze er in de toekomst wel iets aan gaat doen maar de noodzaak niet ziet om de huidige software in de auto's aan te passen en beter diefstal proef te maken dan doet een externe organisatie dit

waarom ze dit per 1 januari aanpassen en de oude niet meer erkennen. De regels hebben ze aangepast, de oudere systemen voldoen niet meer aan de huidige eis per 1 januari. Ergens trekken ze een streep. De huidige fabrieks systemen gedogen ze nu nog, maar als de diefstallen daarvan te hoog oplopen vervallen de erkenningen gewoon.

Op moment dat de alcoholleeftijd naar 18 gaat ipv 16 kan je ook niet zeggen ik ben 17 en heb een jaar lang mogen drinken dus waarom nu niet meer. Regels veranderen nu eenmaal

15 jaar geleden ging restaureerde je een barnfind en ging naar de rdw, die keurde dat ding zonder herkomst documenten en gaf er een nieuw Nederlands kenteken op af. Als je nu met je gerestaureerde auto bij de rdw aankomt zonder papier je kun je het echt vergeten, zonder buitenlandse documentatie en afficheer papieren geen kenteken.
De echte restaurateurs gaan inmiddels ook op voorhand al met de chassis en papieren naar de rdw om te vragen of ze een kenteken afgeven voordat de een peperdure restauratie aangaan, die regels zijn ook ernstig aangescherpt

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: R728i en 148 gasten