Hielke schreef:Ik lig met mijn onderzoek mooi op schema. Heb een spoedcursus bij Rody gevolgd.
Detail: auto staat sinds gisteravond niet meer op MP. Mmmm. Stond er ook nog maar 300 dagen.
BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Oké, door deze post denk ik het te weten
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Staat gewoon weer op internet. Nu met velgen die precies bij Hielke passen!
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
En dat post je zonder link?!
-
OnlineHielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
God ja, dat heb ik dus zelf gepost. Leeftijd!
Maar er gebeurden in korte tijd zulke vreemde dingen met die auto dat ik verwachtte dat ie mettertijd wel weer zou verschijnen. Niet dus. Nu rijdt er waarschijnlijk een Haagse Sjonnie of een ander soort kamper in.
Dat z'n distributieriem snel mag knappen!
Maar er gebeurden in korte tijd zulke vreemde dingen met die auto dat ik verwachtte dat ie mettertijd wel weer zou verschijnen. Niet dus. Nu rijdt er waarschijnlijk een Haagse Sjonnie of een ander soort kamper in.
Dat z'n distributieriem snel mag knappen!
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Garantie maar weer ff met een jaartje verlengd voor het geval ie wel knapt.
Hielke heeft me bang gemaakt met al die horrorverhalen!
Hielke heeft me bang gemaakt met al die horrorverhalen!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
OnlineHielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Ik heb je voor erger behoed Riceaux. Behoed!
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Dus niet de N47 motoren in de F3X modellen?Erik K. schreef:Arthur schreef:@EG: waar ligt die M47D20 motor in?
@Erik K.: is die recall voor oudere types of ook voor mijn motor? In mijn auto ligt de N47D20C. Volgens mij produktiedatum december 2013.
Betreft N47 motor in de modellen: E6x, E8x, E9x
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Daarom vroeg ik het maar die staat er niet tussen Dat is de C motor maar ook daar lees ik deze problemen over...
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Ja, ik las de problemen dus ook over de F3X modellen. Misschien lees ik de antwoorden verkeerd hoor, maar ik dacht ik vraag het nog even voor de zekerheid.Arthur schreef:Daarom vroeg ik het maar die staat er niet tussen Dat is de C motor maar ook daar lees ik deze problemen over...
Lijkt me dat als dezelfde problemen bij zowel de vroegere modellen als de huidige modellen voor komen dat daar (op de F3X) ook een recall op zou moeten zijn.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Voor de N47D20C motor is geen recall volgens de dealer.Arthur schreef:Daarom vroeg ik het maar die staat er niet tussen Dat is de C motor maar ook daar lees ik deze problemen over...
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Wel apart als je dan dit leest:Riceaux schreef:Voor de N47D20C motor is geen recall volgens de dealer.Arthur schreef:Daarom vroeg ik het maar die staat er niet tussen Dat is de C motor maar ook daar lees ik deze problemen over...
Dus na 2011 mag je geen problemen meer verwachten, maar toch duiken er weer problemen op.The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009. UPDATE - It now seems that there are issues appearing with a limited number of engines manufactured after the supposed safe date of 01.03.2011
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Voor de F-series is inderdaad (nog) geen recall.
Even zo uit het blote hoofd meen ik dat betreffende motoren gebouwd in/na 01/2012 een aanpassing hebben gekregen op de distributieketting geleider.
Volgende week krijgen wij op het werk een F10 520d binnen met bepaalde klachten vanuit de motor wat mogelijk te maken heeft met de distributieketting. We gaan deze onderzoeken en uiteraard met BMW contact opnemen indien het de ketting betreft. Deze auto is gebouwd in 2011.
Even zo uit het blote hoofd meen ik dat betreffende motoren gebouwd in/na 01/2012 een aanpassing hebben gekregen op de distributieketting geleider.
Volgende week krijgen wij op het werk een F10 520d binnen met bepaalde klachten vanuit de motor wat mogelijk te maken heeft met de distributieketting. We gaan deze onderzoeken en uiteraard met BMW contact opnemen indien het de ketting betreft. Deze auto is gebouwd in 2011.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Die van ons is van 08/2012, dus zou goed moeten zijn dan. Wat voor klachten heeft die F10?Erik K. schreef:Voor de F-series is inderdaad (nog) geen recall.
Even zo uit het blote hoofd meen ik dat betreffende motoren gebouwd in/na 01/2012 een aanpassing hebben gekregen op de distributieketting geleider.
Volgende week krijgen wij op het werk een F10 520d binnen met bepaalde klachten vanuit de motor wat mogelijk te maken heeft met de distributieketting. We gaan deze onderzoeken en uiteraard met BMW contact opnemen indien het de ketting betreft. Deze auto is gebouwd in 2011.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Iemand al meer info of de N47 problemen eindelijk zijn opgelost? Er schijnt dus wel een recall geweest te zijn, maar niet voor de F series.
Zie bijvoorbeeld : https://drive.google.com/file/d/0B52kNO ... 8wanc/view" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft een 20D in een F10 of F30 (me N47 blok) hier nou ook last van of niet? Zijn verschillende verhalen te lezen maar kan nergens iets van BMW zelf vinden over de F series.
Zie bijvoorbeeld : https://drive.google.com/file/d/0B52kNO ... 8wanc/view" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft een 20D in een F10 of F30 (me N47 blok) hier nou ook last van of niet? Zijn verschillende verhalen te lezen maar kan nergens iets van BMW zelf vinden over de F series.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
De problemen zijn opgelost door ervoor te zorgen dat de ketting niet meer kan breken. Ratelen zal vroeg of laat wel gebeuren.
Ik ga binnenkort ook N47 rijden en ik zorg ervoor dat die niet gechipt is of bij een onofficiele garage wordt onderhouden. Een kaal N47 blokje kost ongeveer een 4700 euro.
Ik ga binnenkort ook N47 rijden en ik zorg ervoor dat die niet gechipt is of bij een onofficiele garage wordt onderhouden. Een kaal N47 blokje kost ongeveer een 4700 euro.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Ik denk dat de grootste modificatie in de kettingspanner zit. Maar heb ook wel gehoord dat reeds gemodificeerde blokken het probleem alsnog kunnen ontwikkelen. Het zal ongetwijfeld beter zijn geworden.
Het blokje van neef en nicht in de 118d is inmiddels onder handen genomen. Volgens de monteur had het ook beslist niet langer mogen duren want de kettingspanner deed weinig meer.
Blokje loopt nu zoals mijn 1.3 Multijet in de Punto. Perfect dus
Het blokje van neef en nicht in de 118d is inmiddels onder handen genomen. Volgens de monteur had het ook beslist niet langer mogen duren want de kettingspanner deed weinig meer.
Blokje loopt nu zoals mijn 1.3 Multijet in de Punto. Perfect dus
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Mijn 120d uit dec. 2007 heeft nu 245.000km gelopen en nog geen nieuwe ketting.
Ik heb hem bij 93.000km gekocht, dus zou kunnen dat dit daarvoor al gebeurd is.
De 118d van m`n neef is uit 2008. Hiervan zijn laatst uit voorzorg de distributie kettingen vervangen door de BMW dealer. Geen coulance. Kosten rond de 2k. Deze auto had ongeveer 120.000km gelopen.
Echt bijzonder dat zo`n merk daar gewoon mee weg komt.
Ik heb hem bij 93.000km gekocht, dus zou kunnen dat dit daarvoor al gebeurd is.
De 118d van m`n neef is uit 2008. Hiervan zijn laatst uit voorzorg de distributie kettingen vervangen door de BMW dealer. Geen coulance. Kosten rond de 2k. Deze auto had ongeveer 120.000km gelopen.
Echt bijzonder dat zo`n merk daar gewoon mee weg komt.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Heeft je neef niets aan maar daarom gewoon 2-3 jaar fabrieksgarantie bijkopen voor 700-1000,- met een max van 200kkm. Kost wat maar rijd je iets zorgelozer. Achteraf weet je dan pas of je er goed aangedaan hebt
Maar met de coulance heb ik in het verleden ook al eens een negatieve ervaring gehad. Ging weliswaar "maar" om 400,- maar het was bij een auto van net 2 jaar (dus uit de fabrieksgarantie) met nog geen 20kkm erop
Daarom ga ik voor de verlengde garantie als de auto langer, dan de fabrieksgarantie geldt, blijft.
Maar met de coulance heb ik in het verleden ook al eens een negatieve ervaring gehad. Ging weliswaar "maar" om 400,- maar het was bij een auto van net 2 jaar (dus uit de fabrieksgarantie) met nog geen 20kkm erop
Daarom ga ik voor de verlengde garantie als de auto langer, dan de fabrieksgarantie geldt, blijft.
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 13 okt 2008, 10:22
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Bij mij is hij volgens de garage overleden.... Iemand interesse in een bmw 118d uit 2007 130kkm op de teller, waar de ketting van vervangen moet worden?
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
-
OnlineHielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Als de ketting al geknapt is moet er veel meer vervangen worden.ZZII schreef:Bij mij is hij volgens de garage overleden.... Iemand interesse in een bmw 118d uit 2007 130kkm op de teller, waar de ketting van vervangen moet worden?
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Ondertussen over de 1,5 ton heen en vanaf augustus geen garantie meer. Zal ie nog gaan voor die tijd of niet?Hielke schreef:Ik heb je voor erger behoed Riceaux. Behoed!
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Schop! Hier nog wat extra ervaringen met de N47D20C? Morgen met zwager bij een E91 320d kijken, ding heeft al dik twee ton gelopen. Schijnt dat de motoren na 03/2009 beter zijn maar zeker weten doe ik het niet.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
- Auto: BMW
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Volgens mij klopt dat niet helemaal en hadden ze er tot 2010/2011 wel last van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wackywim en 351 gasten