Motortrailer / 2 motoren naar Oostenrijk - goed idee ?

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Motortrailer / 2 motoren naar Oostenrijk - goed idee ?

Bericht door markk » 15 jun 2015, 19:53

Binnenkort weekje Oostenrijk gepland. Normaliter gaan we altijd met de BoxsterS. Maar nu het idee opgevat om eens een motortrailer te scoren om achter de 130i te hangen en met 2 motoren erop die kant op te sturen.

Iemand ervaring ? Waarop te letten ?

Kengetallen:
- Yamaha FJ1200 en Suzuki Burgman 650 moeten erop
- achter BMW 130i M-sport met trekhaak en 7 polige aansluiting
- rijbewijs B only, geen "E achter B".

Vragen:
- Haalbaar ?
- Geremd of ongeremd ?
- Hoe hard met zo'n ding erachter en 2 motoren erop ?
- Do's ?
- Do not's ?
- Iemand nog een trailer te huur voor 10 dagen ?
- Misschien beter om gewoon zo'n ding te kopen ?
etc.


Mark.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Motortrailer / 2 motoren naar Oostenrijk - goed idee ?

Bericht door Niels » 15 jun 2015, 20:12

Tuurlijk goed idee. Je kunt er prachtig rijden alleen snelweg er naar toe is imho op een motor waardeloos. Ik zou een fatsoenlijk ding huren. Laatste keer voor mij was bij Boels en dat was een fris ding. Geremd is niet nodig maar mag wel. Ik ben ooit naar Zuid Frankrijk geweest met een GSXR erop, prachtig gereden daar! De heenreis was zo druk dat ik vrachtwagen snelheid heb aangehouden en ik redde het zowat op 1 tank met mijn oude TDI :lol: ook kom je over honderden kilometers drie keer dezelfde M3 tegen :wink: qua snelheid moet je gewoon ff een fijne snelheid vinden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Motortrailer / 2 motoren naar Oostenrijk - goed idee ?

Bericht door romo » 15 jun 2015, 20:40

Mag het als je geen BE rijbewijs hebt?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Motortrailer / 2 motoren naar Oostenrijk - goed idee ?

Bericht door allen » 15 jun 2015, 21:11

Ik ben eens naar Zuid Frankrijk gereden met een hondenkar.
Bedenk je maar even of je het fijn vind om gemiddeld 80km/u ergens naartoe te cruisen. En dan heb ik het niet over de plaatselijke banketbakker. :wink:

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Motortrailer / 2 motoren naar Oostenrijk - goed idee ?

Bericht door markk » 15 jun 2015, 21:14

Zoals ik nu begrijp.
- 130i mag ongeremd max. 680kg trekken. Dat is aan de lage kant met 2x 250kg+ motoren en dan nog het eigen gewicht vd aanhanger.
- 130i mag geremd 1200kg trekken, moet voldoende zijn
- met B rijbewijs mag je combi van max. 3500kg beatuurder. Ledig gewicht + draagvermogen. 130i max. gewicht is 1875kg (beladen) dis blijft genoeg over voor aamhanger...

Please correct me if I'm wrong...


Mark.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Motortrailer / 2 motoren naar Oostenrijk - goed idee ?

Bericht door allen » 15 jun 2015, 21:49

Er blijft genoeg over, alleen is het de vraag of je de aanhanger mag trekken als de max massa daarvan bijv. hoger ligt dan wat je 130i mag trekken.
Paar dagen terug nog een discussie over geweest ivm Bram.
Geen idee of hij daar al uitsluitsel over heeft van de rdw?
Vindt je er eentje met een max massa van 1200 kilo of minder dan is dat sowieso geen enkel probleem om die te trekken.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Motortrailer / 2 motoren naar Oostenrijk - goed idee ?

Bericht door Luco » 15 jun 2015, 21:56

met een motoraanhangertje zal je echt niet aan de BE grens komen
stel aanhanger 300kilo
max laadverm 800 kilo
kan makkelijk
hier een voorbeeld
http://www.westhoffaanhangwagens.nl/con ... orengeremd" onclick="window.open(this.href);return false;
rond de 1400 max

En met een goede aanhanger kan je makkelijk 140 toeren, alleen mag het niet :lol:
mijn record metde Alpine en aanhangertje met kart erop was 185 :lol: , moest ff zon golf vr6 afdrogen :blink:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Motortrailer / 2 motoren naar Oostenrijk - goed idee ?

Bericht door Peric » 15 jun 2015, 22:21

Vind het een behoorlijk eind om met 80 km/h te overbruggen..

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Motortrailer / 2 motoren naar Oostenrijk - goed idee ?

Bericht door JP » 15 jun 2015, 22:48

Van midden NL naar grens Oostenrijk is ± 800km. Met de vele baustelle's in Duitsland is echt doorrijden er toch niet bij. Vorig jaar 2x naar Oostenrijk geweest, met kruissnelheid waar het mocht, 140km/h. Toch gemiddeld net de 100km/h aangetikt door wederom dezelfde vele baustelle's.

Op je gemak met 80 zou ik zelf geen probleem mee hebben. Rijdt vele malen relaxter dan continue inhalen en links rijden met 130-140 of nog meer km/h.....maar ja....ik heb ook 10 jaar vrachtwagen gereden.... :df: Afbeelding

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Motortrailer / 2 motoren naar Oostenrijk - goed idee ?

Bericht door Eric Z » 16 jun 2015, 00:19

Misschien is het interresant om je aanhanger te laten keuren zodat je in duitsland honderd mag rijden.

Investeer in fatsoenlijke spanbanden, er zijn ook speciale spanbanden voor het stuur geloof ik.
Persoonlijk vind ik onderstaande niets, haak kan openbuigen en de spanner die je ziet moet je al helemaal niet willen voor een motorfiets. Lekker ratelen en niet zo'n schuif met een veertje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Motortrailer / 2 motoren naar Oostenrijk - goed idee ?

Bericht door Arthur » 16 jun 2015, 08:44

Zijn er ook motorfietsverhuurbedrijven in Oostenrijk?
:wink:
Kun je ook nog met de BoxsterS die kant op :)

Gebruikersavatar
Tim Schuurman
Berichten: 340
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:11

Re: Motortrailer / 2 motoren naar Oostenrijk - goed idee ?

Bericht door Tim Schuurman » 16 jun 2015, 11:02

Ik ga over een paar weken ook naar Oostenrijk met de auto in combinatie met de motor op een aanhanger. Vorig jaar naar Italie geweest in dezelfde setting en dat beviel prima. Wel de hele weg te hard gereden aangezien ik 80km/h een kruipsnelheid vind, maar uiteindelijk was dat prima te doen. Zelfs boetevrij ;)

Mocht je wel met de Porsche willen gaan, zou je ook dit kunnen overwegen: http://www.highbike-paznaun.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je elke dag motor wil rijden wordt het wel een dure grap maar als je half ook met de Porsche op pad gaat/wil, is het wellicht een leuke optie. Je kan zelfs allerlei verschillende motoren huren. Lijkt mij ook een leuke optie! :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten