Exacte kosten weet ik niet, is alweer een tijd geleden, maar ging echt om een groot bedrag. Auto reed overigens prima, echt een fijne diesel dus zonde dat dit probleem aanwezig is bij dit model (ik wou een 320d touring destijds maar durfde niet meer).Hielke schreef:Misschien is er in de VS sprake van een recall, hier in Nederland of Duitsland niet. Amerikanen zijn geen dieselrijders, daar zullen er heel weinig verkocht zijn. Centenkwestie.VLA schreef:Kennis van mij heeft een 120d coupe waarbij het blokje stuk is gegaan vanwege de distributieketting. Kmstand was wel tegen de 200k aan maar voor een diesel zou dat geen probleem moeten zijn lijkt me.
Volgens deze wiki zou er vanuit BMW (eindelijk) een recall zijn :
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47" onclick="window.open(this.href);return false;
There is now a recall (15th January 2015) by BMW to replace the chain tensioner and, if required, the timing chain.
Hoe is dat met die kennis qua kosten afgelopen VLA?
BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
In dit topic wordt gesproken over 8k om een blok te vervangen, en uiteindelijk heeft hij iets kunnen regelen via een BMW dealer in duitsland :
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 9&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 9&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
al 3 pagina's hier op DF over een auto die waarschijnlijk niet gekocht wordt...
Ik snap het punt niet zo. elke tweedehands auto die je koopt krijg je wel wat mee. soms zit het mee en soms zit het tegen. we praten nu al lang over de ketting etc. maar je moet met dat soort auto's gewoon niet bang zijn dat je 1000 euro of meer aan onderhoud kwijt bent.
Alle auto's die ik tweedehands gekocht heb was het gewoon een kwestie van een advertentie / foto's bekijken. naar de bank om geld te halen en dan een proefrit. bij een goed gevoel dan kopen en anders staan laten.
Van te voren maak je de keuze of je hem wil komen en als het dan goed voelt dan betaal je de auto.
In dit geval is het een kwestie van iedereen vragen. overal proefritten maken en dan uiteindelijk weer in de punto naar huis, want in de basis blijft dat de beste keuze
Ik snap het punt niet zo. elke tweedehands auto die je koopt krijg je wel wat mee. soms zit het mee en soms zit het tegen. we praten nu al lang over de ketting etc. maar je moet met dat soort auto's gewoon niet bang zijn dat je 1000 euro of meer aan onderhoud kwijt bent.
Alle auto's die ik tweedehands gekocht heb was het gewoon een kwestie van een advertentie / foto's bekijken. naar de bank om geld te halen en dan een proefrit. bij een goed gevoel dan kopen en anders staan laten.
Van te voren maak je de keuze of je hem wil komen en als het dan goed voelt dan betaal je de auto.
In dit geval is het een kwestie van iedereen vragen. overal proefritten maken en dan uiteindelijk weer in de punto naar huis, want in de basis blijft dat de beste keuze
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Ik volg je wel wouter, ook je manier van kopen
hoewel ik nergens lees dat er overal wordt proefgereden.
Ik snap wel dat je je verdiept in de zwakke punten, zodat je weet waar je rekening mee moet houden.
Maar je moet ook rekening houden dat enkel problemen het internet bereiken en dat elke auto wat heeft.
Dus je in potentie elke auto moet laten staan omdat die onderhoud nodig heeft.
Je kunt pech hebben dat de distri knapt of geluk en probleemloos er mee rijden
Kan ook dat je een barst in de ruit krijgt, lekke band tja part of the game
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Dat geluid kan ook iets heel anders zijn. Ik heb een E90 3 liter diesel en had bij stationair ook een vreemd geluid. Bleek uiteindelijk de EGR pressure converter te zijn. Geen idee of dat hier het geval is, maar je kan het testen door de vacuum-slang naar de EGR even dicht te knijpen. Bij mij stopte het geluid dan.
-
- Berichten: 11232
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Mijn BMW had ook een raar geluid. Kon het maar niet plaatsen. Het waren de euro s die hij als zoete koek aan het Verslinden was:)
Laatst gewijzigd door Andre op 11 jun 2015, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Is natuurlijk bullshit wat je zegt Wouter. Die ketting heeft niks met regulier onderhoud te maken. Preventief bij een BMW dealer laten vervangen kost 2000 euro. Schade als gevolg van een breuk een veelvoud. Op wikipedia staat zelfs een aparte paragraaf over de distributieketting van de N47. Het is een designfailure en BMW vertikt het om in Europa een racall uit te voeren.Wouter schreef:al 3 pagina's hier op DF over een auto die waarschijnlijk niet gekocht wordt...
Ik snap het punt niet zo. elke tweedehands auto die je koopt krijg je wel wat mee. soms zit het mee en soms zit het tegen. we praten nu al lang over de ketting etc. maar je moet met dat soort auto's gewoon niet bang zijn dat je 1000 euro of meer aan onderhoud kwijt bent.
)
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Dus
Wat wil je?
Een 120d
Of géén 120d
Je lijkt wel een wijf. Die zeiken ook zo hard.
Wat wil je?
Een 120d
Of géén 120d
Je lijkt wel een wijf. Die zeiken ook zo hard.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Wat ik wil en wat er uiteindelijk komt of niet komt gaat alleen mij aan.
Hier op dit forum in dit topic wil ik het distributieketting 'breuk-probleem' van de N47 motor bespreekbaar kunnen maken.
Hier op dit forum in dit topic wil ik het distributieketting 'breuk-probleem' van de N47 motor bespreekbaar kunnen maken.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Oh.
Kun je niet beter alle info van al die andere fora's knippen en plakken?
Alles is namelijk al gezegd over dat onderwerp.
Kun je niet beter alle info van al die andere fora's knippen en plakken?
Alles is namelijk al gezegd over dat onderwerp.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Ik denk dat dit topic toegevoegde waarde heeft.dvh schreef:Oh.
Kun je niet beter alle info van al die andere fora's knippen en plakken?
Alles is namelijk al gezegd over dat onderwerp.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Misschien moet je ook een topic openen over de tikkende kleppen van E30's.
Ook een vervelend probleem.
Is al genoeg over geschreven. Maar misschien zien we iets over het hoofd?
Ook een vervelend probleem.
Is al genoeg over geschreven. Maar misschien zien we iets over het hoofd?
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Dus eigenlijk kan dit hele topic in de prullenbak?Hielke schreef:Wat ik wil en wat er uiteindelijk komt of niet komt gaat alleen mij aan.
Hier op dit forum in dit topic wil ik het distributieketting 'breuk-probleem' van de N47 motor bespreekbaar kunnen maken.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Wilde je meebeslissen of zo?Peric schreef:Dus eigenlijk kan dit hele topic in de prullenbak?Hielke schreef:Wat ik wil en wat er uiteindelijk komt of niet komt gaat alleen mij aan.
Hier op dit forum in dit topic wil ik het distributieketting 'breuk-probleem' van de N47 motor bespreekbaar kunnen maken.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Waarom denk je dat?
-
- Berichten: 11232
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
We hadden vandaag beter een kleurtje kunnen pakken op het strand.
Ik schat de kansen op een extra bmw rijder op Nihil.
PS Ik had zo mooi bruin kunnen wezen:)
Ik schat de kansen op een extra bmw rijder op Nihil.
PS Ik had zo mooi bruin kunnen wezen:)
-
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Ok, er gaat iets stuk aan de distributie.. maar wat en waarom dan precies?
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
De ketting wordt dusdanig ruim dat de kettingspanners 'm niet meer op spanning kunnen houden. Door het voortdurende gerammel en geschok daarna wordt de ketting zwak en kan gaan breken. Sommigen zeggen dat het door de Sachs inprint op ieder schakeltje komt. Die naam is erin gestanst en maakt het metaal zwak. Zou kunnen. Dat er ruimte op begint te komen heeft natuurlijk niets met die naam op de schakeltjes te maken.TLRS schreef:Ok, er gaat iets stuk aan de distributie.. maar wat en waarom dan precies?
Op iedere ketting (voor welk gebruik dan ook) komt na verloop van tijd ruimte. In een automotor heb je de kettingspanner (tegenwoordig spanners) om die slijtage op te vangen. Meestal overleeft de ketting de levensloop van de motor. Mocht ie toch vervangen moeten worden dan was dat normaliter een vrij eenvoudig klusje omdat ie voorop op de motor zat. Tegenwoordig hebben fabrikanten zoveel vertrouwen in die techniek (het onderhoudsvrije ervan), dat ze 'm achterop de motoren beginnen te construeren (gewicht?). Je moet dan wel heel zeker weten dat er aan die constructie niets mankeert. En daar ligt nou net het probleem van de verder fantastische N47 motor.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
BMW levert dus zelf al een reparatiekit met een losse schakel.
Als die ketting alleen het zwakke punt is dan kan je op die manier zoals op dat filmpje dus prima je ketting vervangen zonder dat je de geleiders hoeft te doen, vooral bij lage KM standen. Hoeft dus geen dure grap te zijn.
Als die ketting alleen het zwakke punt is dan kan je op die manier zoals op dat filmpje dus prima je ketting vervangen zonder dat je de geleiders hoeft te doen, vooral bij lage KM standen. Hoeft dus geen dure grap te zijn.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Wat vind jij een lage km-stand Bert?Bert ///M3 schreef:BMW levert dus zelf al een reparatiekit met een losse schakel.
Als die ketting alleen het zwakke punt is dan kan je op die manier zoals op dat filmpje dus prima je ketting vervangen zonder dat je de geleiders hoeft te doen, vooral bij lage KM standen. Hoeft dus geen dure grap te zijn.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
50.000-100.000km oid.
Bij de meeste motoren gaan die geleiders de hele levensduur mee dus zo kritisch is het vaak niet.
Ik lees bij sommige posts dat de ketting dus bij de dealer vervangen is, zou mij niks verbazen als BMW ze dus ook niet vervangt omdat ze niet in die reparatieset van BMW zitten.
Bij de meeste motoren gaan die geleiders de hele levensduur mee dus zo kritisch is het vaak niet.
Ik lees bij sommige posts dat de ketting dus bij de dealer vervangen is, zou mij niks verbazen als BMW ze dus ook niet vervangt omdat ze niet in die reparatieset van BMW zitten.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
Dus je denkt dat enkel die bovenste ketting vervangen (ook) een normale BMW garage procedure is voor bij auto's met lage km-standen?
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
Re: BMW N47 distributieketting problemen. Hoe erg?
bullshit is het niet, ook een ketting heeft zijn eigen standtijd. al ligt die wel hoger dan een riem. de 120d kan in sommige gevallen een probleem geven. net als de dubbele turbo's van een 123d die ik heb gehad. een paar maand terug toen werden we nog volledig door jou ondervraagd hoe een 135i was. de turbo's het remsper etc. ook daar is weinig van terecht gekomen. Continue informatie inwinnen en dan niets kopen is het punt wat ik wil maken. Ik start hier ook niet een topic of de nieuwe gt3 nog steeds in de brand kan vliegen, omdat ik niet in de markt ben. Onder andere Bert schrijft hier al veel adviezen. dat doet hij om iemand te helpen, maar dat moet er wel wat gebeuren.Hielke schreef:Is natuurlijk bullshit wat je zegt Wouter. Die ketting heeft niks met regulier onderhoud te maken. Preventief bij een BMW dealer laten vervangen kost 2000 euro. Schade als gevolg van een breuk een veelvoud. Op wikipedia staat zelfs een aparte paragraaf over de distributieketting van de N47. Het is een designfailure en BMW vertikt het om in Europa een racall uit te voeren.Wouter schreef:al 3 pagina's hier op DF over een auto die waarschijnlijk niet gekocht wordt...
Ik snap het punt niet zo. elke tweedehands auto die je koopt krijg je wel wat mee. soms zit het mee en soms zit het tegen. we praten nu al lang over de ketting etc. maar je moet met dat soort auto's gewoon niet bang zijn dat je 1000 euro of meer aan onderhoud kwijt bent.
)
Kortom, wanneer kan ik een proefritje maken in jouw 120d
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], bleu_dust en 154 gasten