Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
-
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Die zwarte daar zijn de foto s op de juiste plaats genomen.
Je moet gewoon 90k hebben liggen en zo n GT4 helemaal uitwringen op circuitdagen. Als auto voor openbare weg met die brede banden en grip grens bereik niet interessant. Dan rij je toch veel liever in een M3 sedan of zo.
Nee zo n GT4 moet je erbij hebben als trackday auto. Heerlijk!
Je moet gewoon 90k hebben liggen en zo n GT4 helemaal uitwringen op circuitdagen. Als auto voor openbare weg met die brede banden en grip grens bereik niet interessant. Dan rij je toch veel liever in een M3 sedan of zo.
Nee zo n GT4 moet je erbij hebben als trackday auto. Heerlijk!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- GTRene
zou ik ook geen nee tegen zeggen.
jij de blauwe
dre de grijze
ik de zwarte
wie neemt de gele of rode of witte?
jij de blauwe
dre de grijze
ik de zwarte
wie neemt de gele of rode of witte?

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Volgens mij neemt niemand wat René.
Maar wit of zilver of zwart:)
Maar wit of zilver of zwart:)
- Robin
Die gele gordels in dat adhd filmpje vind ik wel wat erg Halfords/cheesy. Zijn ze altijd geel of rood ofzo?
Of is dat een optie?
Of is dat een optie?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:Die gele gordels in dat adhd filmpje vind ik wel wat erg Halfords/cheesy. Zijn ze altijd geel of rood ofzo?
Of is dat een optie?
Das een optie, maar op de vloermatten na, zijn gekleurde gordels de goedkoopste Porker optie........

Saffierblauw, gele gordels, gele klauwen, das mijn GTS, en dat het mooi staat.......

- GTRene
deze GT4 komt net een nummer te kort...
GT1...2...3

http://www.autogespot.com/porsche-981-c ... 2015/06/09" onclick="window.open(this.href);return false;
GT1...2...3

http://www.autogespot.com/porsche-981-c ... 2015/06/09" onclick="window.open(this.href);return false;
- MartijnGizmo
Het is een Porsche, ALLES is een optie!Robin schreef:Die gele gordels in dat adhd filmpje vind ik wel wat erg Halfords/cheesy. Zijn ze altijd geel of rood ofzo?
Of is dat een optie?

- tomgtr
Artosevo schreef:Nee, ik reed daar rond 3 uur.
En en en en?
Wat vond je ervan?
- Artosevo
Nou, ik was er niet kapot van.
- GTRene
is dit trouwens een dealer auto van porsche of wel verkocht, als het een testcar is dan ist misschien iemand van DF achter het stuur?
http://www.autogespot.com/porsche-981-c ... 2015/06/10" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autogespot.com/porsche-981-c ... 2015/06/10" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
Artosevo schreef:Nou, ik was er niet kapot van.
Dat vraag, wat heet, dat smeekt om nadere uitleg................
- MartijnGizmo
Da's de demo van Pon (die ook op de AutoRAI stond trouwens).GTRene schreef:is dit trouwens een dealer auto van porsche of wel verkocht, als het een testcar is dan ist misschien iemand van DF achter het stuur?
- tuurgtt
- Auto: M140i
Ik moest hier wel mild om glimlachen... Chris Harris, pah!Artosevo schreef:Nou, ik was er niet kapot van.

-
tuurgtt schreef:Ik moest hier wel mild om glimlachen... Chris Harris, pah!Artosevo schreef:Nou, ik was er niet kapot van.
De meeste van jullie denken dat als Chris Harris het mooi vindt dat anderen gek zijn die daar anders over denken.
Hoeveel journalisten zouden werkelijk een GT4 kopen na al hun lovende berichten? Heeft Chris ook een GT4 in bestelling? Journalisten weten ook heel goed waar die auto voor geschikt is en dat is niet voor dagelijks en ik denk dat ze persoonlijk liever een AMG, ///M of RS kopen als het van eigen geld moet.
Ik heb met Romo zijn GTS gereden mooie auto maar ik ruil me 1M er niet voor en dat geld ook voor een GT4. Wat ik in een auto zoek zit niet in een Cayman en ook niet in een GT3.
- Artosevo
Ik ben bang dat wat ik in een auto zoek, eigenlijk al in bezit heb, m'n Evo V RS. Ik vind de GT4 een hele mooie auto, daar ligt het niet aan! Maar ik vind het allemaal wat te klinisch, terwijl ik lekker wil boenderen. Die lange versnellingen zijn niet echt handig op de gewone weg, ik zoek direct koppel uit de bocht vandaan, prima voor op het circuit, maar daar kom ik bijna niet. Zelfs over de keramische remmen was ik op sommige momenten niet tevreden. Ik reed over een dijk met allemaal verkeersheuvels, welkom in Nederland
, en dacht nog laat ik maar een beetje voorzichtig doen, 30 a 50 km. p/u, maar bij één heuvel viel met een grote kloink bijna de halve aandrijving er af, kwaliteit Porsche. Met m'n eigen auto kan je zonder overdrijven tot 140 km p.u over een heuvel heen (Proflex onderstel) en gewoon weer netjes neerkomen
.
Ik zoek eventueel een auto voor erbij, maar kan dus nog wachten op wat anders, bijv. een M2 of een C63 AMG. Heb wel al gereden in de nieuwe M3 en M4, dat vond ik dus beter bij mij passen, snel koppel, en in het echt vind ik het ook mooie auto's. En niet onbelangrijk, je kan met deze auto's ook heerlijk op vakantie, dat is in de Porsche natuurlijk erg lastig met zo weinig bagageruimte. Op dit moment vermaak ik me dus nog prima in m'n Evo, veel meer lol dan in de GT4, voor mij dan.

Ik zoek eventueel een auto voor erbij, maar kan dus nog wachten op wat anders, bijv. een M2 of een C63 AMG. Heb wel al gereden in de nieuwe M3 en M4, dat vond ik dus beter bij mij passen, snel koppel, en in het echt vind ik het ook mooie auto's. En niet onbelangrijk, je kan met deze auto's ook heerlijk op vakantie, dat is in de Porsche natuurlijk erg lastig met zo weinig bagageruimte. Op dit moment vermaak ik me dus nog prima in m'n Evo, veel meer lol dan in de GT4, voor mij dan.
- tuurgtt
Dat was nou precies NIET wat ik bedoelde.Andre schreef:tuurgtt schreef:Ik moest hier wel mild om glimlachen... Chris Harris, pah!Artosevo schreef:Nou, ik was er niet kapot van.
De meeste van jullie denken dat als Chris Harris het mooi vindt dat anderen gek zijn die daar anders over denken.
Ik bedoel wat er staat. Ik vond het juist een grappige "review", kort maar bondig, en als er IEMAND is die weinig tot niets heeft met CH ben ik het wel.
Maar als ik het moet gaan uitleggen is de lol er ook weer vanaf...
- tuurgtt
Geweldig ding idd, zeker met die Proflex. Als ex-bezitter van twee Evo's weet ik dat als het om doortrappen gaat een Evo top of the line is.Artosevo schreef:Ik ben bang dat wat ik in een auto zoek, eigenlijk al in bezit heb, m'n Evo V RS.
Is een Nissan GT-R niet wat voor je? Of is dat ook wat te klinisch?
De GT-4 mag dan wel makkelijk snelheid opbouwen en meenemen maar qua motor geluid en laufkultur is het toch wel een paar tandjes mooier dan een Evo?
- Robin
Goh, dit is ook weer eens een andere insteek, een zeer begrijpelijke insteek.
Compromisloosheid(of wat er voor doorgaat in 'n GT4) tickt niet altijd the boxes aan als je er met je volle verstand écht induikt, dus dat je 'm koopt. Dan ga je nadenken: wat kan ik ermee? Hoeveel trackdays doe ik vs hoeveel verkeersheuvels doe ik.
Hoe praktisch is 'n Cayman überhaupt, uitermate 'sportief' is ie wel, maar we lezen hier wat praktijk'gevallen' en ik denk ook dat die bekende carjournos eerder 'n M/AMG/RS of iets 'groters' als 'n FF kiezen voor zichzelf, waarvan akte:)
Nu hoeven we die carjournos niet na te doen, maar ze rijden wel met 'alles' en moeten de boel in het redelijke houden in hun praatjes.
Cayman GT4 vs M3 sedan F80 gaat nergens over(of voor mijn part M4) maar ik denk dat ik ook meer 'n man ben voor die laatsten, maar dan wél met circuit/driftdagbezoek. Hoeveel GT4s zouden er echt naar drift/trackdays gaan? Ieder het zijne natuurlijk:)
(Oh ja M2, misschien is dat 't wel.
)
Compromisloosheid(of wat er voor doorgaat in 'n GT4) tickt niet altijd the boxes aan als je er met je volle verstand écht induikt, dus dat je 'm koopt. Dan ga je nadenken: wat kan ik ermee? Hoeveel trackdays doe ik vs hoeveel verkeersheuvels doe ik.
Hoe praktisch is 'n Cayman überhaupt, uitermate 'sportief' is ie wel, maar we lezen hier wat praktijk'gevallen' en ik denk ook dat die bekende carjournos eerder 'n M/AMG/RS of iets 'groters' als 'n FF kiezen voor zichzelf, waarvan akte:)
Nu hoeven we die carjournos niet na te doen, maar ze rijden wel met 'alles' en moeten de boel in het redelijke houden in hun praatjes.
Cayman GT4 vs M3 sedan F80 gaat nergens over(of voor mijn part M4) maar ik denk dat ik ook meer 'n man ben voor die laatsten, maar dan wél met circuit/driftdagbezoek. Hoeveel GT4s zouden er echt naar drift/trackdays gaan? Ieder het zijne natuurlijk:)
(Oh ja M2, misschien is dat 't wel.

- Artosevo
Tuur, heb een jaar of 2 geleden wel eens in een 600 PK versie van de Nissan GT-R gereden, inderdaad behoorlijk klinisch, maar eerlijk gezegd reed ik toen niet met de traction control uit. Ze zijn natuurlijk wel heerlijk te tunen, kijk maar die beauty van Ben (Booh). Ik heb liever dat die kont wat makkelijker uitbreekt
.
Het loopt natuurlijk wel fraai die GT4 en het schakelt ook fijn......maar dan heb je het wel gehad
.

Het loopt natuurlijk wel fraai die GT4 en het schakelt ook fijn......maar dan heb je het wel gehad

- tuurgtt
385pk is met lange bakverhoudingen, gecombineerd met 20inch 295 of 305 sectie semi-slick SportCup2's natuurlijk eindeloos grip en geen slip.
Maar als je een wat speelser kontje
wil kun je toch achter kijken wat de auto doet met bijvoorbeeld een 275 sectie Supersport of zelfs een gewone PS3, en dan achter de stabi's maximaal hard en voor maximaal zacht?
Ik denk dat een GT4 dan iig in the wet een hele hoop fun geeft voor de dab of oppo mannen hier.
Een atmosferische motor is in de drift toch fijner dan een laggy turbo?
Verder ben ik het met de mensen hier eens die zeggen dat door de veertig mille BPM een GT4 in NL niet leuk meer is, maar ik denk wel dat als ik dat geld hàd voor een auto dit toch de kar zou zijn die ik kocht.
En als Robin of Romo of wie dan ook zo'n ding koopt dan ben ik daar echt wel stinkend jaloers op.
Want zonder een GT4 te hebben gereden of hem te kunnen betalen, ik vind het toch dé auto op dit moment. En fuk de bpm, you only live twice, Mr. Bond.
Maar als je een wat speelser kontje

Ik denk dat een GT4 dan iig in the wet een hele hoop fun geeft voor de dab of oppo mannen hier.
Een atmosferische motor is in de drift toch fijner dan een laggy turbo?
Verder ben ik het met de mensen hier eens die zeggen dat door de veertig mille BPM een GT4 in NL niet leuk meer is, maar ik denk wel dat als ik dat geld hàd voor een auto dit toch de kar zou zijn die ik kocht.
En als Robin of Romo of wie dan ook zo'n ding koopt dan ben ik daar echt wel stinkend jaloers op.
Want zonder een GT4 te hebben gereden of hem te kunnen betalen, ik vind het toch dé auto op dit moment. En fuk de bpm, you only live twice, Mr. Bond.
- GTRene
ik vind de grip opzich juist mooi/prettig, maar ik ben ook absoluut geen drifter of ruig rijder zeg maar
en schijnbaar als die wat uitbreekt komt dat relatief 'rustig' gecontroleerd begreep ik?
dat vind ik prettiger als grip grip grip no grip en een snelle flinke stap opzei met v korte wielbasis auto's

en schijnbaar als die wat uitbreekt komt dat relatief 'rustig' gecontroleerd begreep ik?
dat vind ik prettiger als grip grip grip no grip en een snelle flinke stap opzei met v korte wielbasis auto's
- romo
Nu kennen we intussen de GT4 wel in diverse kleuren, maar deze heeft niet de standaard Michelin cup banden er op, hier met Dunlop Sport Maxx, dat zal dan een "normale" band zijn?

http://www.autogespot.nl/porsche-981-ca ... 2015/06/12" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autogespot.nl/porsche-981-ca ... 2015/06/12" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Wellicht zijn eerste setje Michelin Cup banden al verstookt.
- Macboy
Als je een proefrit maakt in een GT4 en dan teleurgesteld bent vanwege het lage koppel en geen jumps kunt maken dan heb je toch gewoon de verkeerde auto gereden of ben ik nou gek ?Artosevo schreef:Ik ben bang dat wat ik in een auto zoek, eigenlijk al in bezit heb, m'n Evo V RS. Ik vind de GT4 een hele mooie auto, daar ligt het niet aan! Maar ik vind het allemaal wat te klinisch, terwijl ik lekker wil boenderen. Die lange versnellingen zijn niet echt handig op de gewone weg, ik zoek direct koppel uit de bocht vandaan, prima voor op het circuit, maar daar kom ik bijna niet. Zelfs over de keramische remmen was ik op sommige momenten niet tevreden. Ik reed over een dijk met allemaal verkeersheuvels, welkom in Nederland, en dacht nog laat ik maar een beetje voorzichtig doen, 30 a 50 km. p/u, maar bij één heuvel viel met een grote kloink bijna de halve aandrijving er af, kwaliteit Porsche. Met m'n eigen auto kan je zonder overdrijven tot 140 km p.u over een heuvel heen (Proflex onderstel) en gewoon weer netjes neerkomen
.