Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -
- Fedmas
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Ja nouja dat dacht ik al, maargoed. Commentaar van de Vodafone boys (Engels) is trouwens wel prachtig.
- veejay
- Berichten: 1836
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Idd, gisteravond deden ze stemmetjes over die duitste interviews heen.
- Gijs.
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Haha, heb tot nu toe de hele tijd de Duitse stream gekeken, maar die Engelsen zijn wel heerlijk ouderwets Brits aan het ouwehoeren. Genieten!Fedmas schreef:Ja nouja dat dacht ik al, maargoed. Commentaar van de Vodafone boys (Engels) is trouwens wel prachtig.
- Fedmas
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Komt er een pitspoes voorbij: "Nice Chassis". En toen de Manta een paar keer voorbij kwam gingen ze op ebay kijken of ze zelf niets konden vinden. Maargoed, hopen op een 1 en 1 voor de heren van wie dit topic is.
-
- Berichten: 11242
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Je ziet het wel meer op circuit dat men de volledige naam er niet op zet. Vaak sponseren rijders zich vanuit hun eigen bedrijf en dat valt onder de noemer zelfverheerlijking verkapt loon etc. en dat mag niet van de blauwe brigade. Bij Veka is men ook langs geweest. Daar zijn de meeste autosport activiteiten per direct stopgezet.
Vaak lossen ze dit als volgt op.
Pseudoniem gebruiken of geen volledige naam op de inschrijflijst / auto.
Of je laat je door een bedrijf van een andere rijder sponseren en jij sponsort hem dan weer voor hetzelfde bedrag.
Ik denk niet dat het bij Gerwin het geval is.
Maar het kan zijn dat je daarom niet altijd de juiste namen op race auto's ziet
Vaak lossen ze dit als volgt op.
Pseudoniem gebruiken of geen volledige naam op de inschrijflijst / auto.
Of je laat je door een bedrijf van een andere rijder sponseren en jij sponsort hem dan weer voor hetzelfde bedrag.
Ik denk niet dat het bij Gerwin het geval is.
Maar het kan zijn dat je daarom niet altijd de juiste namen op race auto's ziet
- jos_br
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Bij Veka zijn er wel andere problemen denk ik........Andre schreef:Je ziet het wel meer op circuit dat men de volledige naam er niet op zet. Vaak sponseren rijders zich vanuit hun eigen bedrijf en dat valt onder de noemer zelfverheerlijking verkapt loon etc. en dat mag niet van de blauwe brigade. Bij Veka is men ook langs geweest. Daar zijn de meeste autosport activiteiten per direct stopgezet.
Vaak lossen ze dit als volgt op.
Pseudoniem gebruiken of geen volledige naam op de inschrijflijst / auto.
Of je laat je door een bedrijf van een andere rijder sponseren en jij sponsort hem dan weer voor hetzelfde bedrag.
Ik denk niet dat het bij Gerwin het geval is.
Maar het kan zijn dat je daarom niet altijd de juiste namen op race auto's ziet
Jos.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Gerwin wil inderdaad niet zijn naam op de inschrijvingen hebben, maar een pseudoniem.
Hij rijdt nu de laatste stint. Wederom 14e omdat de Nissan een plek gezakt is
Hij rijdt nu de laatste stint. Wederom 14e omdat de Nissan een plek gezakt is
- Fedmas
- Berichten: 1331
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Gefeliciteerd heren!
13 Overall, Finshd "Gerwin"-Metzger-Eng-Plesse Porsche 911 GT3 Cup SP 7 Klassepositie: 1
28 overall, Finshd "Philip"-Kuhn-Schmitz-Weber Porsche 911 Carrera V6 Klassepositie: 1
13 Overall, Finshd "Gerwin"-Metzger-Eng-Plesse Porsche 911 GT3 Cup SP 7 Klassepositie: 1
28 overall, Finshd "Philip"-Kuhn-Schmitz-Weber Porsche 911 Carrera V6 Klassepositie: 1
-
OnlineLuco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Knap hoor van beide heren.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
toe maar weer, gefeliciteerd
- Gijs.
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
SUPER resultaat
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Inderdaad een mega-prestatie.
Ga er volgend jaar zeker weer bij zijn om ze van dicht bij aan te moedigen. Over de whatsapp en livestream is maar niks
Ga er volgend jaar zeker weer bij zijn om ze van dicht bij aan te moedigen. Over de whatsapp en livestream is maar niks
-
- Berichten: 3987
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
-
- Berichten: 3987
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
- Paskal
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Machtig mooi resultaat en het was wederom gaaf om er live bij te zijn . Vier sfeerfotootjes:
Breidscheid
Nogmaals Breidscheid
Hatzenbach
Nogmaals Hatzenbach
Breidscheid
Nogmaals Breidscheid
Hatzenbach
Nogmaals Hatzenbach
- Gijs.
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Zag nog een gave plaat voorbij komen op Facebook van Frozenspeed van de #61 Porsche!
-
- Berichten: 9093
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Wat een monsterlijk dik apparaat. Moet een droom zijn om daarin op de Nordschleife te kunnen racen.
Geweldig gedaan Gerwin en Philip, heb de race grotendeels gevolgd en steeds even gelet op jullie racenummers in de livetiming.
Geweldig gedaan Gerwin en Philip, heb de race grotendeels gevolgd en steeds even gelet op jullie racenummers in de livetiming.
- Miesjel
- Berichten: 2223
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5, RAV4, Starlet
-
- Berichten: 6520
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Wat gaat dat heerlijk rond zeg, briljant!
-
- Berichten: 3987
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Overgestapt van Porsche naar Amg? Iemand die weet wat de plannen verder zijn? vind dit wel mooi om te volgen alleen word er niet veel meer aan updates gedaan helaas.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
dikke bak hoor zo'n amg gt
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Met de Porsche is begin dit jaar nog Dubai gereden, nu met de AMG verder, waar ook de 24U-Nürburgring mee zal worden geredenEric Z schreef:Overgestapt van Porsche naar Amg? Iemand die weet wat de plannen verder zijn? vind dit wel mooi om te volgen alleen word er niet veel meer aan updates gedaan helaas.
Er waren zoveel aanvragen om mee te mogen rijden, dat ze maar een taxi hebben gekocht
-
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Jammer dat er geen handbak in zit, totaal geen rijbeleving zo
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Aha, ik zie dat mijn nieuwe auto al opgemerkt is hier! Ja ik ga het dit jaar voor het eerst in de "koningsklasse" van de ring proberen. In de nieuwe AMG GT GT3, wederom bij mijn vertrouwde Black Falcon team. Is werkelij een droom die uitkomt en ik had het in 2013 nog niet durven hopen!
Maar eerst nog even over vorig seizoen 2015. Op een of andere manier lukt het me slecht om door het seizoen heen updates te sturen, zal proberen mijn leven te beteren! Zeker nu in de GT3, levert vast weer mooie verhalen op.
samengevat was 2015 een geweldig seizoen. Misschien niet qua overall punten (3 keer niet gefinished dus geen kampioen), maar de echte doelstelling was om mijn teammaatjes in een fabriekscontract te krijgen, en dat is gelukt! Philipp Eng is vanaf 2016 BMW werksfahrer, en mijn vaste maatje en coach Manuel Metzger is bij AMG onder contract gekomen! Echt een geweldige uitkomst en ben benieuwd wat de heren gaan laten zien de komende jaren. Ik heb ze allebei leren kennen als ongelooflijk hardwerkende en getalenteerde rijders. En ik heb van dichtbij kunnen zien wat er gebeurt als je twee toprijders van min of meer hetzelfde talent bij elkaar zet: zonder dat het negatief werd hebben de heren elkaar constant verder gedreven. Iedere trucje, andere lijn, tiende of wat dan ook die een van de heren weer ergens gevonden had, werd direct door de andere rijder gekopieerd. (En 5-10 ronden later ook door mij )
Het seizoen begon sowieso wat anders dan we gedacht hadden. We dachten goed te weten wie de concurrentie was en hadden gedacht dat met Philipp en Manuel als twee top-pro's en ik als hoogstwaarschijnlijk een van de snellere amateurs dat we in principe goede kansen zouden moeten hebben om vooraan te rijden (zeker met de nieuwe 991 cup met 4L upgrade etc.). Dat bleek ook redelijk te kloppen, en ik bleek in de eerste training ook inderdaad al gelijk iets sneller dan de amateur in de beoogde belangrijkste concurrenten auto (Frank Kraeling in de Kraeling/Frikadelli).
We hadden er alleen niet op gerekend dat Manthey Porsche een top fabrieksauto zou inzetten in SP7. Manthey Racing is voor meer dan de helft eigendom van Porsche en is het fabrieksteam in de GT racerij. Het bleek dat Porsche zich wilde voorbereiden op 2016 als de nieuwe 991 "R" (GT3) zijn debuut maakt, en dus hadden ze een totaal verbrede auto gebouwd met een nieuwe neus en achterkant, andere wielgeometrie, beter beschermde koelers, grotere splitter, en achtervleugel en een diffusor toegevoegd. En to make matters worse: een line-up van alleen maar Porsche fabrieksrijders. Earl Bamber, Nick Tandy, Sven Muller, Michael Christensen dat soort jongens. Deze zouden afwisselend op de auto ingezet worden ook als voorbereiding op 2016. De vaste coureur van Manthey zou Christoph Breuer zijn, waar ik me in mijn stints mee moest gaan meten (op een of andere manier rijden de "langzaamste" coureurs bij eenzelfde racestrategie meestal tegen elkaar). Ook geen kleine jongen met 20 jaar Nordschleife ervaring. Oeps.
Dus we stroopten de mouwen op en gingen er tegenaan. Black Falcon kreeg van de fabriek te horen dat we de "Manthey Kit" ook konden kopen (voor 100k Euro!). We hebben beleefd bedankt en zijn gelijk zelf aan de slag gegaan met een klein bedrijfje (Zimspeed) om onze eigen breedbouw/aero kit te ontwikkelen. Maar daar hadden we de eerste races niks aan, dus moesten we het met de bestaande auto doen.
Ik zal even een post per race doen met een paar plaatjes, dan kan je ook een beetje zien dat de auto steeds dikker is geworden gedurende het seizoen.
Maar eerst nog even over vorig seizoen 2015. Op een of andere manier lukt het me slecht om door het seizoen heen updates te sturen, zal proberen mijn leven te beteren! Zeker nu in de GT3, levert vast weer mooie verhalen op.
samengevat was 2015 een geweldig seizoen. Misschien niet qua overall punten (3 keer niet gefinished dus geen kampioen), maar de echte doelstelling was om mijn teammaatjes in een fabriekscontract te krijgen, en dat is gelukt! Philipp Eng is vanaf 2016 BMW werksfahrer, en mijn vaste maatje en coach Manuel Metzger is bij AMG onder contract gekomen! Echt een geweldige uitkomst en ben benieuwd wat de heren gaan laten zien de komende jaren. Ik heb ze allebei leren kennen als ongelooflijk hardwerkende en getalenteerde rijders. En ik heb van dichtbij kunnen zien wat er gebeurt als je twee toprijders van min of meer hetzelfde talent bij elkaar zet: zonder dat het negatief werd hebben de heren elkaar constant verder gedreven. Iedere trucje, andere lijn, tiende of wat dan ook die een van de heren weer ergens gevonden had, werd direct door de andere rijder gekopieerd. (En 5-10 ronden later ook door mij )
Het seizoen begon sowieso wat anders dan we gedacht hadden. We dachten goed te weten wie de concurrentie was en hadden gedacht dat met Philipp en Manuel als twee top-pro's en ik als hoogstwaarschijnlijk een van de snellere amateurs dat we in principe goede kansen zouden moeten hebben om vooraan te rijden (zeker met de nieuwe 991 cup met 4L upgrade etc.). Dat bleek ook redelijk te kloppen, en ik bleek in de eerste training ook inderdaad al gelijk iets sneller dan de amateur in de beoogde belangrijkste concurrenten auto (Frank Kraeling in de Kraeling/Frikadelli).
We hadden er alleen niet op gerekend dat Manthey Porsche een top fabrieksauto zou inzetten in SP7. Manthey Racing is voor meer dan de helft eigendom van Porsche en is het fabrieksteam in de GT racerij. Het bleek dat Porsche zich wilde voorbereiden op 2016 als de nieuwe 991 "R" (GT3) zijn debuut maakt, en dus hadden ze een totaal verbrede auto gebouwd met een nieuwe neus en achterkant, andere wielgeometrie, beter beschermde koelers, grotere splitter, en achtervleugel en een diffusor toegevoegd. En to make matters worse: een line-up van alleen maar Porsche fabrieksrijders. Earl Bamber, Nick Tandy, Sven Muller, Michael Christensen dat soort jongens. Deze zouden afwisselend op de auto ingezet worden ook als voorbereiding op 2016. De vaste coureur van Manthey zou Christoph Breuer zijn, waar ik me in mijn stints mee moest gaan meten (op een of andere manier rijden de "langzaamste" coureurs bij eenzelfde racestrategie meestal tegen elkaar). Ook geen kleine jongen met 20 jaar Nordschleife ervaring. Oeps.
Dus we stroopten de mouwen op en gingen er tegenaan. Black Falcon kreeg van de fabriek te horen dat we de "Manthey Kit" ook konden kopen (voor 100k Euro!). We hebben beleefd bedankt en zijn gelijk zelf aan de slag gegaan met een klein bedrijfje (Zimspeed) om onze eigen breedbouw/aero kit te ontwikkelen. Maar daar hadden we de eerste races niks aan, dus moesten we het met de bestaande auto doen.
Ik zal even een post per race doen met een paar plaatjes, dan kan je ook een beetje zien dat de auto steeds dikker is geworden gedurende het seizoen.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
VLN 1
Quali p2 in klasse: 8:22
Uitslag race: geen(rode vlag door dodelijk ongeval toeschouwer)(we lagen wel p1)
Zelf ook uiteindelijk niet gereden door rode vlag
Quali p2 in klasse: 8:22
Uitslag race: geen(rode vlag door dodelijk ongeval toeschouwer)(we lagen wel p1)
Zelf ook uiteindelijk niet gereden door rode vlag
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 28 mar 2016, 00:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast